Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 4810
En del gode cd'er som kommer ut i mars, og jeg planlegger å bestille dem fra cdon.com. Noen som har bra/dårlige erfaringer derfra?
Har gode erfaringer og CDON har ikke minst gode priser også. Bestiller alltid cder derfra.
Husker tiden da de var en liten bedrift folk knapt hadde hørt om, mens nå er de en av de større i sin bransje i Skandinavia.

Bestill i vei
Sist endret av Octavarium; 9. mars 2005 kl. 13:30.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Har bestillt 20-30 filmer fra cdon og jeg har bare gode ting å si om de. Rask levering, gode priser. Bestillte en film for mye en gang og de sendte en sak som jeg kunne bruke til å sende filmen tilbake i. Uten porto. Bare strøk filmen fra giroen. Bra service.
har bare gode erfaringer fra cdon
Har også bare gode erfaringer derifra.
Har forresten brukt 3899,- der siden sommer, på dvd'er.
Samme her, har bare bestillt derfra to eller tre ganger men det har alltid vært rask levering og prisene er lave.
I dag, på vei hjem fra skolen, lå det en svær pakke til en kompis i postkassa hans, etter han bestilte i helga. Alle cdene var oppi og alt gikk smertefritt! Har ikke egne erfaringer med dem, men han sa alt var perfekt
Jeg har kjøpt mange filmer der. Har aldri vært misfornøyd. (det eneste som kan være negativt, men som jeg ikke bryr meg om, er at filmene har svenske covers.)

litt oftopic: selv om jeg har handlet for et par tusen der etterhvert, har jeg aldri hatt noen rabattkode å skrive inn der. Er det noen som har fått rabattkode noen gang? i så fall hvorfor/hvordan?
Jeg har fått rabattkode flere ganger. Av og til helt uten grunn, og noen ganger fordi varene har blitt forsinket...

Har forøvrig bestilt for litt over 11000 uten problemer...
Har bestilt derfra to ganger, og har hatt både gode og dårlige erfaringer.
Første gangen fikk jeg cdene veldig kjapt.
Rundt oktober i fjor bestilte jeg en cd. Det tok en måneds tid før jeg fikk en mail fra de hvor de sa at bestillingen min blir litt utsatt, da de ikke hadde cda på lager.
Har enda ikke hørt noe mer fra dem, og glemte i tillegg å ta videre kontakt. Men hey, feil kan skje, tviler ikke på at de er veldig seriøse til vanlig.
Har bare bestilt derfra to ganger, ene gangen var det helt greit, men den andre var det noe som iallefall jeg vil kalle dårlig erfaring. På siden stod det at leveringstid for varen skulle være ca. 2-6 dager. Jeg bestilte, og dette var i Oktober, og i slutten av Desember hadde varen enda ikke kommet. En liten stund etter annulerte de bestillingen, men ingen informasjon om hvorfor ble gitt til meg.

Edit: Slår meg at min erfaring var temmelig lik N3m3sis sin, heh.
Sist endret av srs; 9. mars 2005 kl. 18:25.
Forresten så er www.ginza.se også rimelig bra, men jeg sluttet å kjøpe der etter jeg fant CDON for en del år siden. Ginza har også "posterflaggor" i bra materiale, dog ikke så godt utvalg

Men musikkutvalget er det ikke noe å si på.
Sitat av srs
Har bare bestilt derfra to ganger, ene gangen var det helt greit, men den andre var det noe som iallefall jeg vil kalle dårlig erfaring. På siden stod det at leveringstid for varen skulle være ca. 2-6 dager. Jeg bestilte, og dette var i Oktober, og i slutten av Desember hadde varen enda ikke kommet. En liten stund etter annulerte de bestillingen, men ingen informasjon om hvorfor ble gitt til meg.

Edit: Slår meg at min erfaring var temmelig lik N3m3sis sin, heh.
Vis hele sitatet...
Dette har også skjedd meg, men da fikk jeg en rabattkode verdt en femtilapp...
Cdon = good shit. Jeg har bare gode erfaringer derfra.
Og for øyeblikket er det gratis frakt også

Vet ikke helt om du MÅ abbonere på nyhetsbrev for det, men...
Trådstarter
56 0
Allright! Takk for svarene, folkens.
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Får vel kaste meg på jeg også. Jeg har også bare bra ting si om cdon.
De har rask levering og veldig bra priser. Og liker det med portoen at du kan bestille så mye du vil og uansett bare betale 30 kr.

Jeg har bare hatt en liten negativ ting med cdon, og det var en gang da jeg bestilte Rammstein - Industrial Angels. Den hadde de ikke på lageret da jeg bestilte den. Så etter en stund kontaktet jeg de og de hadde enda ikke fått den inn igjen. Så etter 1 mnd så ga jeg opp. Men det som var bra da var at da gikk jeg bare inn på bestillingen min på siden dems og avbestilte den og dermed var den avbestilt uten spørsmål.
Har ingen erfaringer.
Men snart
Takk til trådstarter, nyttig info om sider.
Og seff alle som svarer=)
cdon.com skylder vel nFF noe spenn for denne reklamen!?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Drar opp igjen denne tråden siden jeg lurer på noe angående cdon.com.

Jeg har handlet der noen få ganger før, og da har alltid fakturabetaling fungert utmerket. Men plutselig en dag så fungerer det ikke å ta av "haken" på betalingsmåte, den står fast på betaling med kort (VISA o.l.). Så jeg lurer på om noen har hatt dette problemet før? Eller om det er påbudt å betale med kort når du er over en bestemt pris? (Har handlet for 509,-)
Bare gode erfaringer. Billig og god service.
Noen cd'er jeg bestilte fra de en gang ble stjålet fra postkassen min, jeg sa i fra om dette til cdon, og fikk tilsendt nye cd'er, uten ekstra kostnader for meg.

Eiliv: Jeg kan fint krysse av på faktura når eg har bestilt for over 509kr...
Sitat av Don Veto
Eiliv: Jeg kan fint krysse av på faktura når eg har bestilt for over 509kr...
Vis hele sitatet...
Er det i kassen du har krysset av på faktura? For det er nemlig der min er låst fullstendig, på betalingsmåter. Eller har du krysset av på fakturabetaling en annen plass som jeg ikke har fått med meg?
cdon.com er finfine de om du har tenkt å bestille dvder for under 200,- kr. Skal man bestille samlebokser etc er www.cd-wow.fm helt supre, da de teiper over verdien med gaffa. Riv av gaffan og du sitter igjen med halve boksen i hånda


edit: problemer med relasjoner og nettsider fortiden ser jeg, tenkte seff att cdon.com var engelske. my bad
Sist endret av voktern; 14. juni 2005 kl. 22:44.
Det er i kassen ja..
Rakkamakkafo
Marken's Avatar
Sitat av voktern
cdon.com er finfine de om du har tenkt å bestille dvder for under 200,- kr. Skal man bestille samlebokser etc er www.cd-wow.fm helt supre, da de teiper over verdien med gaffa. Riv av gaffan og du sitter igjen med halve boksen i hånda
Vis hele sitatet...
Og dette er ikke noe tollerne klarer å gjøre?
Play.com - rask, enkel, billig og fraktfritt. Kjøper du til under 200 kr, er det tollfritt. Men det kreves Mastercard eller Visa for å kjøpe.

Cdon kan du betale etter å ha fått dem.
Rask levering og gode priser.
Sitat av Eiliv
Drar opp igjen denne tråden siden jeg lurer på noe angående cdon.com.

Jeg har handlet der noen få ganger før, og da har alltid fakturabetaling fungert utmerket. Men plutselig en dag så fungerer det ikke å ta av "haken" på betalingsmåte, den står fast på betaling med kort (VISA o.l.). Så jeg lurer på om noen har hatt dette problemet før? Eller om det er påbudt å betale med kort når du er over en bestemt pris? (Har handlet for 509,-)
Vis hele sitatet...
Dette lurte jeg på i forrige måned også, men etter at jeg kontaktet CDON om det, så fikk jeg beskjed om å skrive inn mitt fulle og hele personnummer på kontosiden min (hos CDON). Da fikk jeg faktura som betalingsalternativ igjen. Knallbra.
marken: Tollerne klarer selvfølgelig å dra av teipen, men da sitter de igjen med prisen festet til limet på teipen noe som ikke gjør det så lett avleslig.
Det greieste (eller skumleste) med CDON er at de tydeligvis ikke har så alt for gode rutiner når det gjelder purring. Man kan godt la fakturaen gå en 2-3 uker ut på dato, før man får en mail om at man gjerne må betale. En uke etter dette får man ny faktura med en lusent purregebyr på 60kr. Denne kan man også drøye i nesten en måned. Altså har man nesten tre måneder på å hoste opp nok gryn til å betale for varene...
Jeg har brukt ~9000 kroner på CDON.com siden januar 2003. Mao: Gode erfaringer. Det jeg liker best er nettopp det hrafnidr nevner i posten over. Jeg tror kanskje 35 av mine 53 DVDer er kjøpt på CDON.com. ^^
Sist endret av charz0r; 15. juni 2005 kl. 09:45.
Eg kjøper mange spel, filmar og musikk-cdar derifrå.
Kongebra!