Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 1706
Apple har offisielt avsluttet Aperture, kjipt nok. Jeg ser derfor at jeg må over på noe annet og det første alternativet er jo Lightroom. Problemet er at jeg føler prisen ikke helt står i stil til hvor mye og avansert jeg bruker det. Jeg driver med amatørfotografering og skal i all hovedsak bare redigere smått, men jeg er veldig på å sortere bildene med tags, ansikter, på kart osv. Dette systemet har jeg lyst å beholde.

Jeg setter veldig pris på at Lightroom kan synkroniseres mellom flere enheter. Jeg og kona har jo egentlig hver sin Mac og det hadde jo vært perfekt om vi kunne synkronisere albumet(vi bruker ekstern HD til å lagre bildene på pr dags dato).

Hva er alternativene mine?

Finnes det en måte hvor jeg ikke trenger å betale 1200 i året(!) for å ha Lightroom på PC og dingser?