Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 928
Jeg er på utkikk etter en ekstern harddisk som jeg skal lagre alle bildene mine på. Det blir hovedlagrinsenheten for bildene mine og det blir kun det den skal brukes til. Jeg har pr dags dato 125GB med bilder, og jeg vil gjerne ha litt å gå på, men som dere skjønner er det ikke selve lagringsplassen jeg ser etter. Jeg trenger noe som er kjapt. Jeg har prøvd å lete rundt, men SSD-disker i den klassen blir fort veldig dyrt. Jeg har ikke lyst å gå så veldig mye over 1000 kroner, men jeg må kanskje det? Jeg vet ikke hvor kjapp disken må være, men jeg har en splitter ny retina MacBook Pro(som da vil si at jeg har både USB3 og Thunderbolt) og jeg har jo ikke lyst å kjøpe en for stor flaskehals i forbindelse med bilderedigering.

Noen som har noen tips?
kjøp noe med usb3.
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=645010
denne skulle ikke være så dum. Har USB 3.0 og 5Gbps
Sist endret av Erlendman; 17. september 2012 kl. 11:32.
Den ser i utgangspunktet grei ut ja Erlendman, men har noen anelse om hva slags hastigheter jeg får med en slik disk? USB 3.0 er jo kjapt, men selve disken klarer vel ikke utnytte det eller tar jeg feil? Jeg tenke at jeg kanskje måtte kjøpe en med 2 stk i RAID.
Sitat av Nimrad Vis innlegg
Den ser i utgangspunktet grei ut ja Erlendman, men har noen anelse om hva slags hastigheter jeg får med en slik disk? USB 3.0 er jo kjapt, men selve disken klarer vel ikke utnytte det eller tar jeg feil? Jeg tenke at jeg kanskje måtte kjøpe en med 2 stk i RAID.
Vis hele sitatet...
Jeg har en med USB 2.0, som egentlig har 500mbps, den overfører jeg 1 gb filmer på ca. 2-3 minutter.. så jeg regner med at den der burde være kjappere enn min?