Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1054
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
noen som vet hvilken linje jeg skal ta for å bli tatovør?
Det finnes ingen formell utdannelse for å blir tatovør, men du må i alle fall ha kreativ sans og være god til å tegne. En utdannelse innen form/farge/kunst er sikkert et godt utgangspunkt. Det finnes kurs du kan ta, men jeg har ingen oversikt over disse. Mitt beste tips er å kontakte seriøse tatoveringsstudioer og spørre om tips og om de driver med kursing der.
Vis hele sitatet...
Tatt fra ung.no. Et av de første svarene fra google. ^^
Det er ikke noen linje for det, men du kan jo gå 1 året på design og håndverk så du får litt basic tegneferdigheter, det er vel også et pluss om du er flink til og tegne fra før av også . Men ta med en portfolije av bilder som du har laget og vis dem frem til forskjellige tattovørere og spør om han/hun ser etter en lærling elns .
Sist endret av Popstickel; 31. juli 2010 kl. 22:23.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Trådstarter
aha, vurderte å ta andre året i USA, der er det vel en SKIKKELIG kunstlinje, så slipper eg masse stress med sying og slikt dritt
Sitat av drittsekken Vis innlegg
aha, vurderte å ta andre året i USA, der er det vel en SKIKKELIG kunstlinje, så slipper eg masse stress med sying og slikt dritt
Vis hele sitatet...

Det er nok det samme der som her :P
Gjør som ei jeg kjenner: Gå "tegning/form/farge" eller hva det heter nå, og bli lærling hos en skikkelig tatovør.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av pÝv Vis innlegg
Kjøp deg en gris og en tatoveringsmaskin.
Vis hele sitatet...
Og siden griser er noe upraktisk i hverdagen, se om du finner noen som vil selge deg noe lær du kan øve deg på.
Sitat av Sio Vis innlegg
Og siden griser er noe upraktisk i hverdagen, se om du finner noen som vil selge deg noe lær du kan øve deg på.
Vis hele sitatet...
Er ikke nødvendig å kjøpe en hel gris, funker fint å kjøpe ei ribbe for øvelse.
Billigste komplette tattoo-pakka jeg veit om koster 600 spenn herfra: http://www.dealextreme.com/search.dx/search.tattoo
Også kjøper du et par ribber fra slakter med huden fortsatt på, og lager deg noen pene middager...