Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1623
Har hatt et veldig irriterende problem med nettbanken min i det siste.

Har satt inn noen tusen på en spillside, hvor jeg har satt inn litt og litt. Tingen her er at Disponibelt beløp ikke er riktig og forandres hver dag, noe som gjør at jeg ikke vet hva jeg egentlig har tilgjengelig på kontoen min.

Egentlig skal jeg ha ca 21.000 på kontoen, men det står jeg har 28.000. Noe som ikke stemmer, da jeg har satt inn 7000 på en spillside for over en uke siden. "Disponibelt beløp" forandres hver dag. En dag hadde jeg 27.000, en annen hadde jeg 22.000, dagen etter hadde jeg plutselig 25.000.

Noen som vet hva man kan gjøre for å bli kvitt dette? Utrolig irriterende, da man ikke vet hvor mye man egentlig har tilgjengelig på kontoen.. Når jeg ser på nettbanken på Ut og Inn, så forandres datoene hele tiden.. Virker som enkelte uttak forsvinner fra oversikten der inne, slik at disponibelt beløp blir feil..

Ganske kjipt å bruke masse penger og så plutselig få minus på bankkontoen..
Har akuratt bytta til SB1 på grunn av lån derfra. Håper ikke dette er et vanlig problem. Hørte de akuratt hadde bytta design på hele nettbanken. Kan jo være litt barnesykdommer.
Du blir ikke kvitt dette. Dette kommer av at pengene dine sendes 2-3 ganger før de endelig treffer rett person. Dermed blir det vanskeligere for banken din og vite når/hvor/hvem som får pengene.

Du kan prøve med SpeedCard eller entropay og se om det forbedrer seg. Viss ikke får du sette opp et lite stykke ved siden av dataen der du selv har kontroll. Kansje du gambler mindre etterhvert?

Etter en ukes tid vil +- en dag eller 2 vil det vise rett sum igjenn, men så kommer renter og avgifter.

GL
2-3 ganger før det treffer rett person? Hva mener du? Pengene blir jo trukket fra kontoen min og sendt til spillsiden. Så nå at en forhåndsbetalt TV jeg har bestilt ikke står oppført på nettbanken..
Hva med å sende en mail eller ringe til Sparebank1 og spørre hva dette skyldes? Er ikke det enklere enn å spørre her?
Sist endret av Ivellios; 5. august 2010 kl. 23:40.
Husk at når du betaler på slike ting, så er det en mulighet for at pengene først blir sendt, så blir noe sendt tilbake av en eller annen merkelig grunn, så blir resten igjen sendt til destinasjonen.. Ikke spør hvorfor, men er sånn bare:P Akkurat det samme om du betaler VISA i utlandet :P
har opplevd det samme selv ved flere anledninger :/ Har gått på en smell før pga det.
Tror ikke det er bugs fra SB1 sin side som forårsaker det med tanke på at det somregel alltid kommer ved sending av penger til utlandet.
Sist endret av Bombasa; 5. august 2010 kl. 23:58.