Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 1997
Hei.

Som de fleste andre her på forumet liker jeg musikk.
Spesielt liker jeg Trance.

Men når jeg har hatt en helldundrenes kveld/kvelder som innebærer bruk av knips eller speed blir jeg veldig trøtt og sliten i hodet på nedturen, derfor ELSKER jeg musikk som Feks dette.

http://www.youtube.com/user/seenavvv.../0/OsJSwGc4lsA

Og så lurte jeg på da, om noen andre her inne hører ofte på Chillout / Progressive Trance på nedtur, og om noen har noen tips til musikk til min neste nedtur.

cheers
Sitat av DeVille Vis innlegg
LTJ Bukem.
Vis hele sitatet...
Er alt de har lagd den typen musikk jeg mener? Og har du noen favoritter når du er på den slags form jeg retter til?

cheers
Sitat av kodenavnmats Vis innlegg
Er alt de har lagd den typen musikk jeg mener? Og har du noen favoritter når du er på den slags form jeg retter til?

cheers
Vis hele sitatet...
er en god blanding kan man si.. jeg er mest fan av det chille... pleier å bruke ltj bukem & paul oakenfold - live in oslo til å sovne til...
Vibrasphere.. Trentemøller... 'nøff said
Jeg regner da med at Jokke & Valentinerne er et greit valg? De har mange oppmuntrende sanger om nedturer.
Sitat av Fonzey Vis innlegg
Vibrasphere.. Trentemøller... 'nøff said
Vis hele sitatet...
mye bra

Sitat av Husemann Vis innlegg
Jeg regner da med at Jokke & Valentinerne er et greit valg? De har mange oppmuntrende sanger om nedturer.
Vis hele sitatet...
ikke akuratt det jeg tenkte på :P går mest i Chillout / Progressive Trance
Om du skal ha chillmusikk, sjekk ut Buckethead sitt album "Colma" fra 1998. Det er riktignok ikke techno/trance, men herregud så avslappende musikk.

Anbefaler "Hills of Eternity" og "For Mom" på det albumet.
Fra tiesto sitt isos 7 - asia album så er jo både; Motorcitysoul - Space Kätzle (Jerome Sydenham Remix) og Kumai - Get Lifted ganske gode låter.

Ellers har jaytech og dinka mange gode låter, boom jinx også.
Jaytech - Groove Nova
Jaytech - Gray Horizon.
Hammer & Funabashi - Moments (Original Mix)
Alex Monakhov - Feel Lonely (Original Mix)
Interstate - Remember Me (Tyler Michauds Breaks Mix)
Tyler Michaud, Shawn Mitiska, Jaren - Silently (Retrobyte Remix)

Aner jo ikke om dette er noe som faller deg i smak, men jeg liker mye progressive trance/house/electro så bare å spørre meg mer for kan jo egentlig ramse opp drøssevis.
Sitat av Æsh Vis innlegg
Fra tiesto sitt isos 7 - asia album så er jo både; Motorcitysoul - Space Kätzle (Jerome Sydenham Remix) og Kumai - Get Lifted ganske gode låter.

Ellers har jaytech og dinka mange gode låter, boom jinx også.
Jaytech - Groove Nova
Jaytech - Gray Horizon.
Hammer & Funabashi - Moments (Original Mix)
Alex Monakhov - Feel Lonely (Original Mix)
Interstate - Remember Me (Tyler Michauds Breaks Mix)
Tyler Michaud, Shawn Mitiska, Jaren - Silently (Retrobyte Remix)

Aner jo ikke om dette er noe som faller deg i smak, men jeg liker mye progressive trance/house/electro så bare å spørre meg mer for kan jo egentlig ramse opp drøssevis.
Vis hele sitatet...
Om du kunne ramset opp litt mer hadde jeg blitt glad.
på forhond TAAAKK
Cerf, Mitiska & Jaren - Me & You (Retrobyte Remix) og (Jody Wisternoff Remix)
Astrid Suryanto - Distant Bar (Paul Keeley Remix).....Jeg synes selv at Paul Keeley er en god producer så skjekk ut litt mer av han
Anhken & Mansee - Say When..... Anhken har mange gode låter
Kopi Luwak - Far and Away (Anhken Dub eller Remix, husker ikke hvem som er best)
Luke Chable - Melburn
Shiloh - Dream On (Luke Chable Mix)
Sasha - Wavy Gravy
Sasha - Magnetic North
Sasha - Golden Arm.....Airdrawndagger albumet hans har masse bra, men dette er det eneste albumet jeg liker noe fra

Skjekk ut Mat Zo - Out of Minority (Oiginal Mix) og Default (Original Mix). Mat Zo har noe mer kult og
J-Puch har noen kule låter, blant annet Afterglow og Bitch.
Leama & Moor har masse bra.
Maor Levi - Reflect

Kanskje du også liker noe fra svenske Sovve. Drøssevis av fler, men nå orker jeg ikke stirre ned på pcn lenger
Joy Division
Andy Moor - Fake Awake (The Blizzard Remix) <3
The Blizzard - Kalopsia

Norsk Progressive Trance på det aller beste!
keep it coming guys.. like dette takker og bukker. mye jeg ikke har hørt
Infected Mushroom - In Front of Me (så lenge du ikke tar selvmord ^^')
Infected Mushroom - I Wish
Infected Mushroom - Killing Time

Det er for det meste Infected jeg har kjennskap til når det kommer trance-ish musikk, men det gjør ittno, for det er jævla bra!
Tiestö - In my memory
Tiestö - Contact

Fungerer på vei opp og på vei ned
Valgfri brukertittel
Grimmy's Avatar
Du kan prøve Airwave - When Things Go Wrong...

Jeg vet ikke engang om det er samme sjanger men jeg syntes nå det var noe i nærheten av sangen du posta i første post. Personelig favoritt.

youtube link:
http://www.youtube.com/watch?v=czVN7...eature=related
Har du spotify? For da kan jeg dele alle tre spillelistene mine med deg. Rundt 150-200 låter i hver + at jeg kan sende deg link til min youtube profil der jeg deler flere spillelister med flere hundre låter. Har upploada noen låter også i tillegg til å favorisert en del
Sitat av Grimmy Vis innlegg
Du kan prøve Airwave - When Things Go Wrong...

Jeg vet ikke engang om det er samme sjanger men jeg syntes nå det var noe i nærheten av sangen du posta i første post. Personelig favoritt.

youtube link:
http://www.youtube.com/watch?v=czVN7...eature=related
Vis hele sitatet...
Haha! Jeg så nettop Airwave live og jeg må faktisk si det sugde som faen.
*sur mumling om monotom musikk som er umulig å danse kreativt til*

På nedturer liker jeg at det er så stilt som over hodet mulig, gjerne litt TV-surring, men that's it. Jeg liker ikke å assosiere bra låter med så negative tankespor akkurat. Det eneste gode låtvalget jeg kan komme med siden jeg hører så lite på akkurat det her, er Thrillseekers - Synaesthesia (Alaska's Sunset Mix).

Ellers vil jeg anbefale Boards of Canada, som er vannvittig rolig, vennlig, positiv og dyp musikk.
Gjelder dette også mon tro hvis man har ganske så nedtur,
men fordi man ikkje får tak i amfetamin.. o.l.
musikk hjelper altid på nedtur mener jeg. musikken spillers 24/7 hos meg uansett..

håper admin ikke sletter denne tråden da jeg prøver og få lastet ned all musikken.

cheers
altwater - The Legacy (Adrien Aubrun Private Ambient Remix)
http://www.youtube.com/watch?v=G-nF2js1os4

Airwave - When tings go wrong
http://www.youtube.com/watch?v=j8zQuQekCF4

Ufattelig magiske sanger å høre på en nedtur, en opplevelse!
Hva skjer med at nesten ingen nevner god gammel (eller ny) REGGAE?

Ky-Mani, Damian og Bob Marley
Soldier Of Jah Army
Ini Kamoze
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Joy Division
Vis hele sitatet...
og hvis man ikke vil risikere å ta selvmord?