Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 917
Jeg har lastet ned en film som jeg skal spille av i VLC (en .iso-fil).

Jeg får åpnet filmen der, menyen kommer opp, men så får jeg ikke trykket på valgene i dvd-menyen..(Spill av filmen, velg undertekst, ekstramateriale osv.)

Hvordan får jeg det til å funke? Har brukt VLC til å spille av .img- og .iso-filer mange ganger, men aldri hatt dette problemet.

Takk, E.
I like turtles
Alfonzor's Avatar
Har hatt samme problemet selv. Prøv å mount filmen med daemontools og åpn den. da blir det som at du setter en film i dvd-rommet
Funka for meg ihvertfall
Eller så kan jeg vel brenne den ut på en dvd, å spille den derfra da... Hvis det er det du mener vil gjøre susen? Merkelig greie da :P Ikke lyst på deamontools på maskinen min heller så
Åpne VLC - trykk på File - Open Directory - Velg mappen filmen ligger i (Husk at den må være pakket ut)

Så skal det fungere
I like turtles
Alfonzor's Avatar
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Eller så kan jeg vel brenne den ut på en dvd, å spille den derfra da... Hvis det er det du mener vil gjøre susen? Merkelig greie da :P Ikke lyst på deamontools på maskinen min heller så
Vis hele sitatet...
Daemontools lager et virtuelt cd-rom, så når du monterer iso/img-filen med daemontools, så vises dvd'en i min datamaskin som om det skulle være satt i en dvd. Hvorfor vil du ikke ha daemontools?
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Åpne VLC - trykk på File - Open Directory - Velg mappen filmen ligger i (Husk at den må være pakket ut)

Så skal det fungere
Vis hele sitatet...
Joa, men får jo åpna fila som den skal åpnes da... Og den spiller sikkert fint. Men jeg får bare ikke gjort noe når menyen er der. "Knappene" på menyen funker ikke

Men når jeg har menyen åpen, kan jeg ikke velge meg fram til "play movie" eller noe sånt gjennom VLC da? Noen som vet? Siden jeg er stuck på menyen...
Om det ikke går, så går det ikke :P

Liker selv bedre PowerDVD til dvd filmer, og VLC går til alt annet ^^,
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Om det ikke går, så går det ikke :P

Liker selv bedre PowerDVD til dvd filmer, og VLC går til alt annet ^^,
Vis hele sitatet...
Hehe, okei Takk for svar uansett. Tester å brenne den ut da, tenker jeg. Og spille av DVD fra rom-en.
Burde fungere bedre da....

Uansett så er det unødvendig, da det igrunn er raskere å laste ned PowerDVD og installere det, enn det det er å brenne ut filmen :'D
Sitat av Alfonzor Vis innlegg
Hvorfor vil du ikke ha daemontools?
Vis hele sitatet...
Du svarte ikke? DAEMON Tools er jo genialt, og gjør jo at du slipper å brenne ut på fysiske medium...
Jeg hadde et lignende problem selv. Fant ut ad jeg kuinne bruke tastene på numpadden for å spille filmen.
Drit i Deamon Tools. Poweriso er mye bedre hvis du trenger et slikt program.
Bare åpne fila di og høyreklikk i vlc ruta og velg video -> video track -> scene 1 elns Det skal nok funke
Sist endret av Doc. Lester; 19. juni 2009 kl. 09:23.
Last ned classic media player VLC sliter med å spille av noen DVD filmer
Sitat av Melvin1337 Vis innlegg
Du svarte ikke? DAEMON Tools er jo genialt, og gjør jo at du slipper å brenne ut på fysiske medium...
Vis hele sitatet...
Har lastet det ned engang, riktignok lenge siden, og det ble installert dræt-toolbars osv. selv om jeg ikke ba om det. Da får jeg automatisk lite lyst på det.

Men hovedgrunnen er at jeg vil ha få og gode programmer som virker på maskinen min... Irrit at det ikke funker.
Sitat av Poopur Vis innlegg
Bare åpne fila di og høyreklikk i vlc ruta og velg video -> video track -> scene 1 elns Det skal nok funke
Vis hele sitatet...
Nope; Track 1 eller disable er eneste valg... Tenkte at det gikk an å gjøre noe i den duren da, men har ikke fiksa det hittil.
Playback > Title > Velg en og en i rekkefølge
Tenkte bare å bekrefte at problemet er løst. Det var jeg som var idioten.

Gikk nylig over til 7-Zip file manager og rota litt når jeg skulle extracte filene. Extractet nemlig ikke den riktige fila (.rar), men bare den øverste fila i mappen. Har alltid gjort det med WinRAR og den skjønte hva jeg mente uansett. Derfor extractet jeg nå trolig bare fila som viste menyen. Beklager at jeg sølte bort tiden deres
PEBKAC, helt normalt.
Sure is