Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  47 5025
Heisann !

Er for tiden arbeidsledig og går nå under NAV.
Jeg liker ikke å være avhengig av andre, så vil dermed prøve å skaffe meg en midlertidlig jobb før jeg skal avlegge førstegangstjeneste.

Inntil nå har jeg sett på VG-bud (dør til dør) og Dagbladet bud (også dør til dør)

Finnes det andre alternativer som ikke krever at du skal selge i døra, men kun levere i postkassene og tusle vidre?

En venn av meg gikk av "Aften", men fant aldri ut hvor det var mulighet for slikt på nettet.
Noen tips?
Norpost har nok en del stillinger, avhengig av hvor du bor. Må legge til at det er en skikkelig drittjobb som er dårlig betalt, men hvis du har tilgang til bil er det sikkert greiere.
Hva med støttekontakt?
Da trenger du bare å være med en person 2-3 ganger i uken og du får betalt
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
Hvis du er 18-19 år, så tror jeg det er lite penger i avis-bud, iallefall for deg, selger du 50 aviser hver søndag, tjener du 6,50 pr avis, som da blir 325kr. 325kr*52=16900. Årslønn blir da litt over 20000. (Du vil få mye tips). 20000 i årslønn for en person på 18 år, da er det vel bedre å jobbe i butikk?
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Sitat av Lujei Vis innlegg
Hva med støttekontakt?
Da trenger du bare å være med en person 2-3 ganger i uken og du får betalt
Vis hele sitatet...
Fortell gjerne mer.

Sitat av Viva la Opium Vis innlegg
[COLOR=#0066cc]Norpost[/COLOR] har nok en del stillinger, avhengig av hvor du bor. Må legge til at det er en skikkelig drittjobb som er dårlig betalt, men hvis du har tilgang til bil er det sikkert greiere.
Vis hele sitatet...
Faktisk var det bare deltidsjobber, og ikke i mitt område.. :/
Andre bedrifter som distribuerer feks. reklame?

Sitat av toffer125 Vis innlegg
Hvis du er 18-19 år, så tror jeg det er lite penger i avis-bud, iallefall for deg, selger du 50 aviser hver søndag, tjener du 6,50 pr avis, som da blir 325kr. 325kr*52=16900. Årslønn blir da litt over 20000. (Du vil få mye tips). 20000 i årslønn for en person på 18 år, da er det vel bedre å jobbe i butikk?
Vis hele sitatet...
Helt sant.
Men jeg skal kun ha jobben midlertidlig.
TIl 16 August for å være presis. Siden da begynner jeg på førstegangstjenesten.
Er stor etterspørsel for folk som kan stå i kassen etc. på dagligvarebutikker, burde ikke være så vanskelig å få jobb der så lenge du ikke har 10 dager+ fravær på vitnemålet etc. Enkel jobb, ganske bra betalt, dog litt kjedelig.
Kjøp stuff hos ebay og selg videre på finn du
Det gir mer profit enn jobb som avisbud iallefall
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Sitat av Grix Vis innlegg
Er stor etterspørsel for folk som kan stå i kassen etc. på dagligvarebutikker, burde ikke være så vanskelig å få jobb der så lenge du ikke har 10 dager+ fravær på vitnemålet etc. Enkel jobb, ganske bra betalt, dog litt kjedelig.
Vis hele sitatet...
Så vidt jeg vet er det ikke slike stillinger i mitt område, dog kan det hende butikken ikke har annonsert det. Kan evt. sende en åpen søknad, eller burde jeg ringe og høre først? Evt. personlig fremmøte med CV og søknad.
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av Oneblo Vis innlegg
Fortell gjerne mer.
Vis hele sitatet...
Å søke på jobb som støttekontakt når du bare skal jobbe i litt over en mnd er bortkastet. Det er en jobb der de søker etter folk som har planer om være i gamet lenge. Du skal tross alt ha en del opplæring før du kan begynne og målet er jo at du skal bli kompis med brukeren.
Sitat av Oneblo Vis innlegg
Så vidt jeg vet er det ikke slike stillinger i mitt område, dog kan det hende butikken ikke har annonsert det. Kan evt. sende en åpen søknad, eller burde jeg ringe og høre først? Evt. personlig fremmøte med CV og søknad.
Vis hele sitatet...
De færreste butikker annonserer at de trenger folk, det er heller nesten en selvfølge, hvertfall nå om sommeren. Ta en tur innom personlig, er mye større sjanse for at de vurderer deg da enn ved f.eks mail eller telefon. Husk søknad og CV, ja.

Er du over 18, forresten? Hvis ikke er det ikke så stor sjans, siden du ikke kan sitte i kassen (selge øl etc.)
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Sitat av Grix Vis innlegg
De færreste butikker annonserer at de trenger folk, det er heller nesten en selvfølge, hvertfall nå om sommeren. Ta en tur innom personlig, er mye større sjanse for at de vurderer deg da enn ved f.eks mail eller telefon. Husk søknad og CV, ja.

Er du over 18, forresten? Hvis ikke er det ikke så stor sjans, siden du ikke kan sitte i kassen (selge øl etc.)
Vis hele sitatet...
Ja, er over 18.
Burde jeg hinte til at det er kassen jeg vil sitte i og ikke ute i butikken ?
I og med at det er sommer så kan forhøre deg litt rundt i butikker,foreninger,båt havner,verksteder. Si at du trenger en liten sommer jobb og at du er villig til å gjøre alt (du kan ende opp med mye dritt jobber men du får penger ut av det) og si det at du har hvert arbeidsledig og klør i fingra for å få noe og gjøre, si du er glad i å jobbe og stå på!

Gå med avisa er en grei ting det, gikk med det for noen år tilbake. Eneste minus er at du må opp tidlig på søndagene.

En ting som alltid har fungert bra for meg er og møte opp og snakke med sjefen, si du er ute etter en sommerjobb og si du kan brukes til alt, smil hele tiden og prøv å få en god tone, da er sjansen litt større en om du sender en søknad på mail/brev
Hjelp dine eventuelle foreldre eller foresatte med husarbeid, hagearbeid, etc.

Selv har jeg tjent meg noen kroner på å klippe gress og male utehuset til naboen!
Sitat av Oneblo Vis innlegg
Ja, er over 18.
Burde jeg hinte til at det er kassen jeg vil sitte i og ikke ute i butikken ?
Vis hele sitatet...
Nei. I din posisjon bør du ikke komme med krav, men rett og slett ta det du får.
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mohammedlarsen Vis innlegg
I og med at det er sommer så kan forhøre deg litt rundt i butikker,foreninger,båt havner,verksteder. Si at du trenger en liten sommer jobb og at du er villig til å gjøre alt (du kan ende opp med mye dritt jobber men du får penger ut av det) og si det at du har hvert arbeidsledig og klør i fingra for å få noe og gjøre, si du er glad i å jobbe og stå på!

Gå med avisa er en grei ting det, gikk med det for noen år tilbake. Eneste minus er at du må opp tidlig på søndagene.

En ting som alltid har fungert bra for meg er og møte opp og snakke med sjefen, si du er ute etter en sommerjobb og si du kan brukes til alt, smil hele tiden og prøv å få en god tone, da er sjansen litt større en om du sender en søknad på mail/brev
Vis hele sitatet...
Takk for tipset.


Sitat av fisk23 Vis innlegg
Hjelp dine eventuelle foreldre eller foresatte med husarbeid, hagearbeid, etc.

Selv har jeg tjent meg noen kroner på å klippe gress og male utehuset til naboen!
Vis hele sitatet...
Jeg er så heldig å bo alene så lite penger å hente der. :/
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Oneblo Vis innlegg
Ja, er over 18.
Burde jeg hinte til at det er kassen jeg vil sitte i og ikke ute i butikken ?
Vis hele sitatet...
Som oftest spor de deg hvor du vil vere mest mulig, eller dere ansatte bestemmer det. dere imellom.
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Jeg fikk et tips om aa registrere gratis konto paa bettson, fordi de gir ut gratisspinn innimellom. Jeg fikk 10 gratis euro aa spille for og vant 500 euro paa det ene spinnet. Jeg hadde riktignok veldig flaks, men bare et lite tips helt gratis er det og.
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Sitat av Lujei Vis innlegg
Hva med støttekontakt?
Da trenger du bare å være med en person 2-3 ganger i uken og du får betalt
Vis hele sitatet...
Har selv hvert støttekontakt. Du er nødt til å være 18 år eller eldre for å være støttekontakt. Jeg tjente vel 107 kr timen på den tiden JEG var støttekontakt. Jeg hadde en ordning på 4 timer i uken med personen. Vi dro på kino, var på skiturer om vinteren, ute på stranden og i båt på sommeren og fant på små ting med film etc. Eventuelle utgifter får du tilbakebetalt av kommunen (inntil en viss grense selvfølgelig) og du får også kjøregodtgjørelse og ekstra hvis personen har med en venn osv.

Alt i alt så blir det en meget god timelønn mtp på utgifter du for tilbakebetalt og ekstra for

I mitt tilfelle så hadde jeg en gutt som hadde ADHD, konsentrasjonvansker på skolen og slåss en del på skole + fritid. Og han trengte derfor litt ekstra oppfølging.

Veldig avslappende jobb egentlig, da du gjør det HAN vil. Grei lønn er det og i forhold til å gå med avisa, jeg har gjort det også :P

Bare ta kontakt med kommunen ang evt jobb Støttekontakter trengs !

Lykke til!
Sist endret av orbeck; 27. juni 2011 kl. 14:27.
Sitat av orbeck Vis innlegg
Har selv hvert støttekontakt. Du er nødt til å være 18 år eller eldre for å være støttekontakt. Jeg tjente vel 107 kr timen på den tiden JEG var støttekontakt. Jeg hadde en ordning på 4 timer i uken med personen. Vi dro på kino, var på skiturer om vinteren, ute på stranden og i båt på sommeren og fant på små ting med film etc. Eventuelle utgifter får du tilbakebetalt av kommunen (inntil en viss grense selvfølgelig) og du får også kjøregodtgjørelse og ekstra hvis personen har med en venn osv.

Alt i alt så blir det en meget god timelønn mtp på utgifter du for tilbakebetalt og ekstra for

I mitt tilfelle så hadde jeg en gutt som hadde ADHD, konsentrasjonvansker på skolen og slåss en del på skole + fritid. Og han trengte derfor litt ekstra oppfølging.

Veldig avslappende jobb egentlig, da du gjør det HAN vil. Grei lønn er det og i forhold til å gå med avisa, jeg har gjort det også :P

Bare ta kontakt med kommunen ang evt jobb Støttekontakter trengs !

Lykke til!
Vis hele sitatet...

Har vurdert dette selv, for en stund siden, men ble ikke noe av det. Men med tanke på at trådstarter bare skal ha jobb i en månedes tid er dette vel ikke den beste løsningen for han.
Eller hvis du bor i Oslo området kan du se på denne. For 1-måned får du 25 000,- hvis jeg ser det riktig, og alt du skal gjøre er å sitte i en stol.

http://www.finn.no/finn/job/parttime...nkode=29208410
Sitat av JKnutsen Vis innlegg
Eller hvis du bor i Oslo området kan du se på denne. For 1-måned får du 25 000,- hvis jeg ser det riktig, og alt du skal gjøre er å sitte i en stol.

http://www.finn.no/finn/job/parttime...nkode=29208410
Vis hele sitatet...
Helt lættis den annonsen der.

Hør på gamlehjem, de trenger alltid folk. Passe og vaske de eldre.

Kan også kontakte renovasjonsfirmaet som holder til hos deg, hør om de trenger en vikarant nå i sommer. Stå i baris bakpå søppelbilen og hente inn søppelsekker, du blir brun i tilegg. Skal være godt betalt også.
Sitat av JKnutsen Vis innlegg
Eller hvis du bor i Oslo området kan du se på denne. For 1-måned får du 25 000,- hvis jeg ser det riktig, og alt du skal gjøre er å sitte i en stol.

http://www.finn.no/finn/job/parttime...nkode=29208410
Vis hele sitatet...
Søknadsfirsten er utgått.
Sitat av JKnutsen Vis innlegg
Eller hvis du bor i Oslo området kan du se på denne. For 1-måned får du 25 000,- hvis jeg ser det riktig, og alt du skal gjøre er å sitte i en stol.

http://www.finn.no/finn/job/parttime...nkode=29208410
Vis hele sitatet...
Du tror vel ikke seriøst at den annonsen er seriøs
Sist endret av MichaelB; 27. juni 2011 kl. 15:29.
Sitat av MichaelB Vis innlegg
Du tror vel ikke seriøst at den annonsen er seriøs
Vis hele sitatet...
Den er det. Det kalles viral markedsføring og fungerer nok utmerket
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Den er det. Det kalles viral markedsføring og fungerer nok utmerket
Vis hele sitatet...
Jeg ser ikke helt hvordan dette firmaet skal tjene på at en random person får 25 000 for å se gresset gro
Sitat av MichaelB Vis innlegg
Jeg ser ikke helt hvordan dette firmaet skal tjene på at en random person får 25 000 for å se gresset gro
Vis hele sitatet...
Hvis du leser litt mellom linjene på jobbannonser ser du at den snakke ganske varmt om en automatisk gressklipper, og hver gang noen poster denne jobbannonsen på facebook, på et forum etc. så leser de også om denne automatiske gressklipperen, og man skal være naiv om man tror at ikke nok folk kjøper denne gressklipperen til at de tjener opp de lusene 25 000kronene de gir bort til en heldig person.
Sitat av JKnutsen Vis innlegg
Eller hvis du bor i Oslo området kan du se på denne. For 1-måned får du 25 000,- hvis jeg ser det riktig, og alt du skal gjøre er å sitte i en stol.

http://www.finn.no/finn/job/parttime...nkode=29208410
Vis hele sitatet...
Fristen gikk uheldigvis ut for to dager siden
Sitat av Oneblo Vis innlegg
Heisann !

Er for tiden arbeidsledig og går nå under NAV.
Jeg liker ikke å være avhengig av andre, så vil dermed prøve å skaffe meg en midlertidlig jobb før jeg skal avlegge førstegangstjeneste.

Inntil nå har jeg sett på VG-bud (dør til dør) og Dagbladet bud (også dør til dør)

Finnes det andre alternativer som ikke krever at du skal selge i døra, men kun levere i postkassene og tusle vidre?

En venn av meg gikk av "Aften", men fant aldri ut hvor det var mulighet for slikt på nettet.
Noen tips?
Vis hele sitatet...
Anbefaler vikarbyrå da kan du få ganske greie jobber (fabrikk, lager, butikk) - du gjør enkle oppgaver og dagen går greit rundt, du får litt avhengig av alder rundt 120 i timen, som er absolutt til å leve med.

Dører kan åpne seg seinere om de er fornøyd med deg og om du skulle slite seinere også.
om du er villig til å jobbe for pengene skaff deg en telefonselger jobb, du kan tjene godt med penger om du kan prate for deg, der jeg jobb før hadde jeg grunnlønn på 128kr/t pluss om man selger, forskjellig fra bedrift til bedrift.
Sitat av uberleethaxor Vis innlegg
om du er villig til å jobbe for pengene skaff deg en telefonselger jobb, du kan tjene godt med penger om du kan prate for deg, der jeg jobb før hadde jeg grunnlønn på 128kr/t pluss om man selger, forskjellig fra bedrift til bedrift.
Vis hele sitatet...
Spørs hvor mange telemarketing-firmaer som vil ansette en person som kun skal jobbe der en måned, da de som regel taper penger på nye folk de første månedene de jobber der.
Sitat av MichaelB Vis innlegg
Jeg ser ikke helt hvordan dette firmaet skal tjene på at en random person får 25 000 for å se gresset gro
Vis hele sitatet...
Når folk går forbi og bli facinert så vil han personen som sitter å ser på kunne gi informasjon om hvor man kan kjøpe den og hvor mye den koster, og hvor mye den er "verdt" pengene dine. Dette er et produkt som ikke store deler av markedet vil ha råd til. Derfor vil det være bedre å markedsføre seg gjennom en kanal der en kjøper kan kommunisere, med de som distrubuerer dette.

hadde jeg drevet med noe liknende hadde jeg vært grønn av sjalusi for å ikke ha tenkt på det tidligere.

ser du klarere nå?
Du kan jo gå til båtforeninger og spørre om noen vil betale litt for å slippe å sitte nattevakt.
Satt inatt selv og tjente 500 kroner på det.
Men så satt jeg og en kamerat sammen og delte pengene vi fikk på det.
Sitat av FlipWare Vis innlegg
Du kan jo gå til båtforeninger og spørre om noen vil betale litt for å slippe å sitte nattevakt.
Satt inatt selv og tjente 500 kroner på det.
Men så satt jeg og en kamerat sammen og delte pengene vi fikk på det.
Vis hele sitatet...
5oo kr for en hel natts arbeid? Det kunne du umulig mene skulle være en god lønn heller!
Ta kontakt med noen vikarbyrå si at du kan jobbe frem til førstegangstjeneste. Nevn til dem hva du har lyst å jobbe med.
Oslokru er en fin ekstrajobb. Fin og fin, det er hardt fysisk arbeid til 130 i timen. Men jobber mye på kveldene og utover natten, så det kan supplementere annen jobb dersom du er motivert.

Og den annonsen med gressklipperen er genial, så man har lite peiling dersom du tror det var en dårlig investering for Husqverna.
Sitat av Troennes Vis innlegg
5oo kr for en hel natts arbeid? Det kunne du umulig mene skulle være en god lønn heller!
Vis hele sitatet...
Jeg vil påstå at det er god lønn for en natt.
Satt vakt natta som var.
Det vi gjorde var å ha med en PC som vi så på Top Gear på. En gang i timen stempla vi et kort og gikk ut en tur for å sjekke forholda.
Joa, så lenge du er fornøyd så holder det. Men å si at det var en god lønn, vel det er jeg uening i. Hadde du sagt 500 kr/t om natta skulle jeg vært enig, med at lønna hadde vært bra.
Arranger fester siden du bor alene Kravet for å ha festene er at alt tom godset er ditt (noe som er en selvfølge på alle fester) Så får du ei lekker pulevenninne til å rydde kåken for deg dagen derpå siden du er så fyllesjuk
Inviter flest mulig og vips har du kassevis med pils du kan dra inn hundrelapper på.
The Merciful One
mr5050's Avatar
sett en annonse i den lokale avisa at du kan male hus og diverse hagearbeid kan fort tjene 10000-20000 per hus du maler
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Sitat av Troennes Vis innlegg
5oo kr for en hel natts arbeid? Det kunne du umulig mene skulle være en god lønn heller!
Vis hele sitatet...
Vel, vi har flere båter i to forskjellige båthavner. I den ene havna får jeg 500kr og den andre 1000kr. Så varierer litt. Her sitter vi fra 22:00 - 04:00. 1000kr for 6 timer med å slappe av for det meste og kikke litt rundt er godt betalt syns jeg :P Er ganske stor etterspørsel også. Er mange som er villige til å betale de kronene for å slippe vakta selv : )
Deale dop, pante flasker.. Mulighetene er store.

Men hvis jeg hadde vært deg så hadde jeg bare lett litt i avisene etter en ledig stilling som ikke krevet "super utdannelse".
Da tenker jeg ikke på å være en person som sitter å tar imot femmer'n for de som skal bruke dassen på Sandvika storsenter, men kassa på rimi feks.

Avisbud er også er bra lønnsom jobb hvis du bare gidder.

Og jeg tror du gidder, med tanke på at du faktisk vil jobbe!

Stå på, alt ordner seg!
Lykke til!
Hvordan kan avisbud være bra jobb? Kjører man bil, er det ut og inn av døra hvert halve minutt. Moped, kan man glede seg til vinteren. Sykkel og du har en lang rute å sykle, har hørt det er dårlig lønn for de under 18.
Avisbud lønner seg nok bare dersom man bor i byen.
Jeg bor selv på landet og da jeg gikk avisbud tjente jeg maks 200, - dagen.
Og da var en dag helt opp til 6 timer
Var det jeg tenkte, en kamerat av meg begynte å sykle avisa i nabolaget da vi var mindre, 50kr i timen fikk han, skjønner ikke at han gadd. Bedre å la være da, gitt.

Da er det bedre å ta en sånn fabrikkjobb, hvor man flytter en eske fra ett sted til et annet! Det har jeg hørt mange har fått ok lønn for, faktisk oppi 140 i timen, uten noe som helst utdannelse.
Sist endret av Taurean; 29. juni 2011 kl. 22:12.
har hørt det er dårlig lønn for de under 18.[/quote]

Folk under 18 havner svært sjeldent på NAV.
Sitat av orbeck Vis innlegg
Vel, vi har flere båter i to forskjellige båthavner. I den ene havna får jeg 500kr og den andre 1000kr. Så varierer litt. Her sitter vi fra 22:00 - 04:00. 1000kr for 6 timer med å slappe av for det meste og kikke litt rundt er godt betalt syns jeg :P Er ganske stor etterspørsel også. Er mange som er villige til å betale de kronene for å slippe vakta selv : )
Vis hele sitatet...
Om dette er bra betalt avhenger jo veldig av alder på personen som mottar lønnen. I tillegg er nok nattevakter generelt sett bedre betalt enn arbeid om dagen.

Hvis du er 16-18 år og tjener 120-130 kroner i snitt, er vel dette å anse som grei betaling. Er du derimot i 20-årene og tjener det samme, kan man ikke kalle dette for bra betalt (særlig ikke når dette gjelder kveld-/nattarbeid).
Sitat av Taurean Vis innlegg
Hvordan kan avisbud være bra jobb? Kjører man bil, er det ut og inn av døra hvert halve minutt. Moped, kan man glede seg til vinteren. Sykkel og du har en lang rute å sykle, har hørt det er dårlig lønn for de under 18.
Vis hele sitatet...
Tja, trådstarter sa han ville ha en jobb hvor han kan levere post/reklame uten å måtte ringe på og selge noe, og skal bare holde på i en måned, så jeg må være helt uenig med deg om at dette er en dårlig jobb for han.