Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 3503
Alle venne mine i klassen er enten bortreist til syden eller eller en hytte oppi dalene.
Nå sitter jeg her og er så fantastisk idê-løs at jeg velgere og spørre mit kjære forum om råd. Hardere noen gode aktiviteter til en hobby, prosjekt eller lignende å drive med i sommer? Noen anbefalninger
Jeg har tiligere erfaring i pyroteknikk og "håndverk" (Ja faktisk )
Sist endret av estragon; 25. juni 2007 kl. 22:43.
Bygg noe kult. Vi tenkte på RC-tank...
Støtter ideen om å bygge noe kult, min stemme går til middelalderske beleiringsvåpen som f.eks en katapult: http://www.trebuchet.com/plans.html

kombinerer håndtverk og pyro på en strålende måte gjør det også
skaffe seg jobb er alltid en klassiker. Lønnsomt er det og, men nå vet ikke jeg hvordan mulighetene er i nærområdet ditt er. Selv jobber jeg på en matbutikk rett nedi veien i hele sommer.
Lær deg Moonwalk:
http://www.youtube.com/watch?v=aszRQhTbfAs
Lær deg Backflip:
http://www.youtube.com/watch?v=521NIVPIxWs
Lag en Tesla Coil:
http://www.youtube.com/watch?v=VS-iRY3H5S0
Coilgun/Gauss Gun
http://www.youtube.com/watch?v=m86gK-EOEsQ

Lær deg å programmere!! Litt kjedelig i sommervarmen kanskje:P
lær deg å spille gitar.
estragon's Avatar
Trådstarter
Offff, jeg har aldri vært særlig musikalsk. Jeg tror heller ikke jeg rekker og få noen jobb de nærmeste dagende, men disse katapulte og pistolene ser fete ut
Sitat av Tracker54
lær deg å spille gitar.
Vis hele sitatet...
Den støttes!
pakk med deg pass, niste og kart... og legg ut på en norge-sverige-finnland(-russland?) sykkeltur!

lær deg finsk, og se mumitrollet på orginalspråket!

[EDIT:] eller skaff deg en liten sommerjobb, tjen cash til oppunder frikortgrensa, og bli aksjespekulant!
Sist endret av Turbolego; 25. juni 2007 kl. 22:21.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Runking er vel en sann klassiker. Opprett en blog, kjøp ymse frukter, oljer, papirtyper, planter, dyr etc. å utøve med. Før rapport i bloggen; er du heldig kan du få støtte for forskningsarbeid.
Tren deg opp og lær deg en kampsport Alltid kjekt å kunne
Bob Sacamano
John B's Avatar
Skaff deg en jobb. Deilig å se pengene rulle inn istedenfor at du sitter rundt og ikke gjør noenting som helst.
Sitat av John B
Skaff deg en jobb. Deilig å se pengene rulle inn istedenfor at du sitter rundt og ikke gjør noenting som helst.
Vis hele sitatet...
enig!
sjønt, det er delte meninger om dette...

sommerjobb: 80 stemmer
sommerferie: 80 stemmer
Sist endret av Turbolego; 25. juni 2007 kl. 22:58.
Når småbarna vokser opp finner de ut at det var temmelig idiotisk å ikke gidde jobbe når de var yngre.
Sommerjobb som sakt.
Men lær deg å programmere, krever tid, og når du først kan det, skal jeg love deg at det er kult =)
Evt, lær deg web-programmering og mekk en hjemmeside ; )
Sitat av Deviné
Runking er vel en sann klassiker. Opprett en blog, kjøp ymse frukter, oljer, papirtyper, planter, dyr etc. å utøve med. Før rapport i bloggen; er du heldig kan du få støtte for forskningsarbeid.
Vis hele sitatet...
Det går da vel under "håndarbeid", noe trådstarter hadde tidligere erfaringer fra...
estragon's Avatar
Trådstarter
Du sårer meg
Sitat av Zaper
Sommerjobb som sakt.
Men lær deg å programmere, krever tid, og når du først kan det, skal jeg love deg at det er kult =)
Evt, lær deg web-programmering og mekk en hjemmeside ; )
Vis hele sitatet...
Lag hjemmeside og få den slakta her på nFF
Kjøp deg en sliten moped, og en delemoped av samme typen, fiks den som er i best stand og kjør villmann i skogen
Det er gøy det!
Du kan begynne og spille mye CS, eller bygge høyyalerkasser, datakabinett Osv..!
Eller du kan begynne og lese laaange bøker.
Eller begynne og trene mye, trening er en god hobby!
..
Lere deg og programere, lere deg korttriks.. Det er kult..! Begynne med Parkour!

Masse rart og finne på.
Og til slutt, når du har fylt livet med mangen hobbyer og stressende aktiviteter, kan du begynne og røyke, slik at du kan ta en liten pause fra alt sammen med gjevne mellomrom!
Sitat av Hardcore
Eller du kan begynne og lese laaange bøker.
Vis hele sitatet...
The Hitchhiker's Guide To The Galaxy (Alle 5 Romanene!)
kjøp byggesett til båt, fly, bil eller noe annet. hvis du vil ha en lat aktivitet så kan du kjøpe en eller flere sesonger av favorittserien din.
estragon's Avatar
Trådstarter
Sitat av Hardcore
Eller du kan begynne og lese laaange bøker.
Vis hele sitatet...
Glemte og si at jeg leser "the wheel of time" av robert jordan,(bok 3 nå)
men jeg trengte noe annent og gjøre om dagen.
bli stoffmisbruker og barnemishandler
Liker du å snekre og mekke kan du bygge en olabil eller ett eller annet kjøretøy.
Prøv gjerne å sette på motor.
(lovligheten av å ha motor på den er en annen sak )
Holder fortiden på med å få en elektrisk motor på en gammel sykkel jeg har.
Var egentlig ferdig, men etter 6 meter gikk motoren opp i et lysblaff og røyk.
(gammel elmotor jeg fikk gratis uansett)
Gøy så lenge det varte da!
Må finne meg en ny elmotor...

Edit: Jeg brukte seff et 12v batteri som strømkilde.
Sist endret av Henriken; 25. juni 2007 kl. 23:44.
Sitat av Henriken
Liker du å snekre og mekke kan du bygge en olabil eller ett eller annet kjøretøy.
Prøv gjerne å sette på motor.
(lovligheten av å ha motor på den er en annen sak )
Holder fortiden på med å få en elektrisk motor på en gammel sykkel jeg har.
Var egentlig ferdig, men etter 6 meter gikk motoren opp i et lysblaff og røyk.
(gammel elmotor jeg fikk gratis uansett)
Gøy så lenge det varte da!
Må finne meg en ny elmotor...
Vis hele sitatet...
Kanskje den ble ødelagt når skjøteledningen røk?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Utvid din horisont. Lær deg noe du er nysjerrig på men ikke har hatt mot til å begynne på enda.
hvis du har litt penger til overs kan du begynne med aksjer.
Sitat av Fiberkanin
pakk med deg pass, niste og kart... og legg ut på en norge-sverige-finnland(-russland?) sykkeltur!

lær deg finsk, og se mumitrollet på orginalspråket!

[EDIT:] eller skaff deg en liten sommerjobb, tjen cash til oppunder frikortgrensa, og bli aksjespekulant!
Vis hele sitatet...
Man må søke om visum for å dra til russland... Ellers, ingen dum ide.
Sitat av max-mekka
Man må søke om visum for å dra til russland... Ellers, ingen dum ide.
Vis hele sitatet...
veit, har vært dær...
Du må også ha en Invitasjon!
For å få et visum trenger du en invitasjon fra en russisk bedrift som er godkjent av myndighetene (el. en privatinvitasjon dersom det dreier seg om et familiebesøk e.l.).
Vis hele sitatet...
http://norge.russland.ru/visum/morenews.php?iditem=1
Sitat av Fiberkanin
veit, har vært dær...
Du må også ha en Invitasjon!

http://norge.russland.ru/visum/morenews.php?iditem=1
Vis hele sitatet...
Hva? Det visste ikke jeg? :S Håper vi får visum da...
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Sitat av Goophy
Når småbarna vokser opp finner de ut at det var temmelig idiotisk å ikke gidde jobbe når de var yngre.
Vis hele sitatet...
Nja, gjør de alltid det?
Personlig ser jeg helt klar verdien av å leve livet om sommeren, bruke tid på gode venner og nyte sol og livet generelt.
Problemet er at man gjerne trenger penger om sommeren, siden det ikke tikker inn noe stipend og så videre.. men kan ikke si at jeg angrer på de ukene jeg ikke har jobbet om sommeren.
Sitat av tnt
Nja, gjør de alltid det?
Personlig ser jeg helt klar verdien av å leve livet om sommeren, bruke tid på gode venner og nyte sol og livet generelt.
Problemet er at man gjerne trenger penger om sommeren, siden det ikke tikker inn noe stipend og så videre.. men kan ikke si at jeg angrer på de ukene jeg ikke har jobbet om sommeren.
Vis hele sitatet...
Det er greit å ha erfaring og få en bra attest. Det er viktig.
For første sommeren på nesten 10 år har jeg mye fri, og det er faen meg herlig. Ingen grunner til å nekte å bli med ut og ta et par pils fordi man skal opp tidlig dagen etterpå, kan grille akkurat når man vil.

Faen heller, det er ikke verdt det å kun tenke på penger, erfaringer og attester. Ta fri, ha det litt morsomt
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Sitat av max-mekka
Det er greit å ha erfaring og få en bra attest. Det er viktig.
Vis hele sitatet...
Klart det er greit, men det var da vitterlig ikke poenget mitt.
Drikk deg full nesten hver dag og lær deg å spille gitar. Ha det gøy.
Kjøp deg noen gram, lag deg en hjemmelaga pipe og missbruk narkotiske stoffer. I prosessen lærer du å sveise hvis du vil ha metall pipe.

Støtter også den med gitar, fint å kunne.
Sist endret av sauistorby; 26. juni 2007 kl. 02:12.
Prøv å svar på alle nye tråder på nFF!

Eller.. Om du har penger og noen å dra med kan du dra på festival? Ellers har vi LAN og dataparties om det ligger nærmere din smak. Å sole seg og bade er forøvrig en klassiker, men det også er morsomere når man er flere.

Det å lage ting er som nevnt tidligere ikke så dumt. Hva med å starte med en form for animasjon? Du har sikkert sett Lasse Gjertsen sine videoer, men ta ein titt på f.eks cyriak.

Har du videokamera og et videoredigeringsprogram har du pluttselig veldig mange muligheter. Hva med å lære seg Aftereffects i sommer?


EDIT: Støtter den å begynne å røyke fyfy-tobakk om du har lyst til å holde på med håndverk!
Sist endret av TheInternet; 26. juni 2007 kl. 02:27.
Prøve å se alle videoene på youtube!
Begynn å trene ute. Hoppetau, løping, armhevinger, situps og fysisk arbeid i hagen elns Når du er ute så får du også farge, og slipper å bli bleikfeit av dataen.
Sitat av jOkKeJacKaL
Begynn å trene ute. Hoppetau, løping, armhevinger, situps og fysisk arbeid i hagen elns Når du er ute så får du også farge, og slipper å bli bleikfeit av dataen.
Vis hele sitatet...
Sett opp solarium-lampe ved skjermen. Eller kanskje det finnes høy-strålings-skjermer som gjør jobben for deg.

Fra revolver til pistol: Diabolo er morsomt! http://youtube.com/watch?v=xyTnFQd9W_A
Sist endret av TheInternet; 26. juni 2007 kl. 02:48.
Du kan melde deg på penetreringsfaget, som undertegnede underviser i.
Du har flust av valgmuligheter etter 2 år på penetreringsfaget, da kan du gå i lære og bli penetreringsmester.
Eller du kan Penetrere på egen hånd.