Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 2012
Heyah!

Var ute å skatet igår, veldig veldig varmt. Dette bildet ble tatt like før vi valgte å dra for så å komme igjen ved 8-9 tiden når det er litt kjøligere.

NIKKOR AF-S 18-70MM 3,5-4,5G ED DX
ISO200, 1/500 sek, f/16, 18mm

foto: tailslide eller no

Ka du tru?
jaG
Produktutvikler
Tøft bilde!

Passa bra med s&h syns jeg.. og himmelen så utrulig fet ut!
King of the world
PolkagrisLaila's Avatar
Satan, likte bildet!
Er fan av b&w bilder så dette falt i smak, men selve bildet er jo bra det også, ser litt sån "fartsfyllt" ut!
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Pent bilde, likte veldig uttrykket hans, og himmelen var som sagt veldig pen.
Good job
Lundern go pro?
Skikkelig digg bilde:-)
Ville kuttet vekk litt himmel, men ikke mye.

Hadde ikke frynset på nesen om jeg så dette i ett skateblad.

Edit: KP
Sist endret av miles; 10. juni 2007 kl. 22:48.
Stilig, passer absolutt i svart, men som alltid er jeg frekk og spør etter fargeversjon i tillegg
Jeg ville også kanskje beskjært det til et tettere utsnitt mellom gutten og rampen. Flott bruk av sterke kontraster! Hvordan har du satt opp fokusen her? Prøvd og feilet med statisk fokus, eller latt AF-en jobbe aktivt hele tiden? Respekt i allefall.

It's the good!
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Hurtig forslag til beskjæring.
Jeg syns det ble litt mye himmel (ihvertfall det mørke feltet overtar for mye oppmerksomhet), og ville foretrukket å ha skateren ikke fullt så sentrert.
http://nff.bitsex.net/t/773
Stilig bilde! Jeg ville ikke beskjært det noe mer. Får vi kanskje se det i farge også?
støtter beskjæringen til devine, den svarte delen av himmelen tok litt mye oppmerksomhet. og høyrebeskjæringen var også flott. fantastisk bilde som ble tatt akkurat i det rette øyeblikk for å få med seg spenningen.

prøv å send det inn til fri flyt eller noe du
Sist endret av mrniceguy; 10. juni 2007 kl. 23:20.
master namer
elodin's Avatar
Enig med deg der, Devine, var litt forstyrrende med det huset.
Kanskje han karen i bakgrunnen og ..
Men jeg ville hatt med litt mer himmel enn forslaget ditt.

Hadde passet bra inn i en artikkel i et blad.
Bra bilde.
Sitat av Mushy
Stilig, passer absolutt i svart, men som alltid er jeg frekk og spør etter fargeversjon i tillegg
Jeg ville også kanskje beskjært det til et tettere utsnitt mellom gutten og rampen. Flott bruk av sterke kontraster! Hvordan har du satt opp fokusen her? Prøvd og feilet med statisk fokus, eller latt AF-en jobbe aktivt hele tiden? Respekt i allefall.

It's the good!
Vis hele sitatet...
Bruker sjeldent manuel fokus. Jeg brukte det ikke her, fokuserte på skatern hele tida og knipset løs når han kom på boksen.

Takker alle for svar.
Pent Lundern! Kanskje fikk himmelene litt for mye oppmerksomhet her, så jeg støtter beskjæringen til Devinè. Må si at jeg synes du får fram en "oldschool-skateboarding" feeling med dette bildet her pga trickset, s&h og kontrastene.
Jeg vil også at du skal legge ut bilde med farger så man kan få sammenlignet litt.
Hvorfor deltar du ikke litt mer på bildekonkuransene som er på Tacky egentlig?

Edit; Orker ikke og lage et nytt innlegg for mase, men Lundern! Post det med farger! Farger!! Farger!!! Vi er mange som spør om det.
Sist endret av Christian; 10. juni 2007 kl. 23:39.
Var med på èn, kom til finalerundene, et annet bilde kom på topp. Ellers har jeg ikke sett noen konkurannser der i det siste
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Ikke beskjær den :P Men det var noe jeg ikke likte. Jeg syntes liksom at bildet var litt rotete. Skulle kanskje ha vært i en litt mer rett vinkel? Men ellers et kjempeflott bilde
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Sitat av PureOwnage
Jeg syntes liksom at bildet var litt rotete. Skulle kanskje ha vært i en litt mer rett vinkel?
Vis hele sitatet...
Her vil jeg si meg totalt uenig. Vinkelen er som snytt ut av en how-to for genren, og skaper et perspektiv som er typisk for ekstremsport-fotografering. Et bilde fra siden ville vært flatt og manglet mye av uttrykket man får av personen, og et bilde forfra ville vist for lite av omgivelsene, vinkelen til skateren mot underlaget etc.
Dette bildet fikk meg til å få lyst til å starte å skate, det var sinsykt tøfft!

Kvalitetspoeng når jeg får nye.
stilig bilde. jeg ville hatt med veggen med tagging på hvis bildet skulle croppes.
skinny ming

Men utroli bra bilde! kpkp;D
Det var stilig. Litt sånn at man ser at bildet "lever". Likte himmelen også. Ekstra stilig når den var b/w
Jeg må si meg uenig med croppingen til devine. Akkurat som Lundern gjorde vil jeg ha mer luft til høyre. Bildet så veldig stemnings/actionfylt bilde!

Må bare si en ting: Det der heter tailblockslide
Skal knækkes
Golder's Avatar
Meget godt bilde, Lundern - og jeg støtter beskjæringen til Devine. Ditt utkast hadde en sort "vignetting" oppe i høyre hjørne som ble dominerende og rett og slett skjemmende.

Men godt arbeid
Jeg ville ikke beskjært mye. Skateren ser mot og er på vei mot høyre, så det føles som han ikke får nok plass/vil kræsje i veggen. Om det absolutt skulle beskjæres ville jeg gjort en mellomting mellom originalen og Devines.
Syns kanskje b/w-konverteringen er noe mørk, og det er kanskje derfor det store svarte hullet i himmelen titter fram.

Ellers veldig pent bilde
Dette bildet likte jeg! Det er skarpt, med mange detaljer. Dessuten likte jeg den litt dramatiske himmelen i bakgrunnen, selv om det svarte kanskje stjeler litt mye av oppmerksomheten. Ville hatt enda litt mer luft i blikkretningen.
Sist endret av Harp0; 16. juni 2007 kl. 10:57.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
meget bra. jeg får en 80's følelse av det bildet ass.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Kult bilde, tatt på brommern, jo!

Jeg synes beskjeringen til devine var bra rent teknisk. Men i forhold til om bildet skulle bli brukt i et skateboard-blad ville jeg hatt det som du har det. Bildet viser jo tydelig at skateren kommer med fart fra venstre, det er derfor viktig å vite hva som skjer med skateren sekundet etter bildet ble tatt. Altså ved å vise litt mer fra høyre side av bilde. Vel og merke har jeg lite kunnskap om fotografi.
Horten Skatepark er fresht. Like fresht som bildet!

EDIT: Trickset heter faktisk tailblockslide
Sist endret av ResQ; 27. november 2007 kl. 08:23.