Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 990
Har altså en splitter ny PC med EpoX hovedkort, AMD Athlon XP3000+, 1 GB DDR-RAM PC2700 osv, 40 GB HD, 200GB HD....

200GB disken er Maxtor, med 7200 RPM og 8 MB cache... I biosen står det at disken er på 203 GB, men i windows står det bare "128 GB unallocated space".... mangler ihvertfall 60GB her...

noen som har peiling?
Sjekket alle jumperne?
Er det bare jeg som har en følelse av att dette er en post som til og med jeg, som er rimnelig fersk ser ofte?
Opprinnelig postet av Golder
Er det bare jeg som har en følelse av att dette er en post som til og med jeg, som er rimnelig fersk ser ofte?
Vis hele sitatet...
Det er ikke bare du. En av grunnene er kanskje at dette er en vanskelig feil å søke på i forumet. En annen grunn er at folk poster uten å idet hele tatt ha prøvd å søke på forhånd...
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Er ikke så lenge siden man begynte å få disker over 137GB, så det er ikke noe alle med litt eldre maskiner kan helt uten videre. Å google eller søke her burde jo egentlig ikke være så vanskelig, "hjelp, mangler xxGB på disken!!1" .
Opprinnelig postet av DonTomaso
Det er ikke bare du. En av grunnene er kanskje at dette er en vanskelig feil å søke på i forumet. En annen grunn er at folk poster uten å idet hele tatt ha prøvd å søke på forhånd...
Vis hele sitatet...
Joda, har selv laget mange poster der jeg har glemt og søke først, men jeg har lært meg det.
Kanskje det brudet lages en faq, som tar svarer på det mest vanlige spørsmål, og lage den sticky!
▼ ... noen uker senere ... ▼
problemet er nok at du ikke har servicepack 1 til xp... leste noe om det et sted... -at harddisken ikke vil yte mere enn akkurat 128 GB pga bios tror jeg... oppdateringen finnes i service pack1
Dette har ingenting med 137GB grensen, siden han da ikke ville ha sett mer enn 137Gb i BIOS. Pluss at ingen hovedkort som er så nye lider av dette. Dette har med at XP/2000 må oppdateres for å klare å lese all (mulig at 9x også må det). Du finner løsningen i tråden adilr17 postet, ellers kan du se her
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Opprinnelig postet av Vuggum
Kanskje det brudet lages en faq, som tar svarer på det mest vanlige spørsmål, og lage den sticky!
Vis hele sitatet...
Da måtte vi ha laget sticky av hele forumet, det er lissom det som er halve poenget med ett forum.

Bedre om folk faktisk lærer seg å søke.
sett evt. opp 2 partisjoner
Termy : Hjelper lite når diskes kun vises som 137GB totalt uansett
aphex's Avatar
Trådstarter
fikset dette problemet for lenge siden... ved å aktivere 48-bit LDA... Og man trenger IKKE sp1 til XP, som forresten er noe ****.
Opprinnelig postet av aphex
Og man trenger IKKE sp1 til XP, som forresten er noe ****.
Vis hele sitatet...
hehe, nå må jeg le litt. Så du mener at en clen windows xp installasjon uten sp1 er bedre? Det er gjerne slik at sp1 retter opp feil, sikkerhetshull da