Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 2497
Har tidligere erfaring fra forskjellige andre pshycedeliske stoffer som sopp..
Jeg føler det er en større tiltrekning til det åndelige en det materialistiske,
til det ukjente en det utprøvde kjipe faste regelfastsatte verden, som er ødelagt
av mine og dine forfedre det er derfor jeg oppsøker dette.
De gangene jeg har spist sopp tidligere har vært inne i ett hus, men jeg ville
denne gangen ut og prøve det i moder natur. Jeg og vennen min pakket en
ryggsekk med diverse ting, kakao, appelsiner, bananer, vann, en liten matpakke,
masse varme klær og en liten bærbar cd-spiller med noen gode party cd-r.

Jeg leste gode råd for en førstegangs tripp på denne siden her som gjorde
at jeg følte meg komfortabel med det jeg hadde tenkt til og begi meg ut på

http://www.pluto.no/doogie/Ga/blekka/ga155/lsd/lsd.html
jeg vet også at setting er noe helt essensielt når en skal ruse seg på pshycedelisk,
noe som jeg har erfart selv og lest mye om, ingen vits og leke roald amundsen og
risikere liv og lemmer hver gang jeg vil tenke, fantasere, danse og se lyshow fra en
annen verden.

vi bestemte at vi skulle ta turen til ett vann ikke langt fra der jeg bor, det ble vel en halv
times gåing, før vi fant den perfekte plassen på en odde like ved vannet, da spiste
kompisen min og jeg sukkerbiten fordi klokka var 19. og vi hadde ikke lyst til og være der
til soloppgangen da jeg hadde hørt at det skal vare i 10t.

settingen var behagelig med utsikt ut over et ganske stort vann. I den ene enden var
det utsikt mot en ås med en mye lys fra hus ol. resten av vannet var omringet av gran-
trær, men et fengsel bak trærne lyste de opp så tretoppene kunne sees i hele horisonten
fra vår fantastiske utsikt. Det var an smule vind som lagde små krusninger av bølger og
deilig avslappende plaske lyd da de traff vannkanten, slik var det hele kvelden

jeg satte på musikken og vi fyrte opp en joint, mens vi ventet på om det skulle skje noe.
Etter ca. en times tid (aner ikke hva klokka var, men det føltes som en time) var himmelen
blitt mistenkelig mye lysere, lattisene kom i bølger, hans utløste mine og omvendt, det var
helt klart at noe skjedde og mer kom til og skje senere.
Små lysglimt, som om noen skrudde av og på en lommelykt i kroken av øyet mitt hendte
av og til, disse ble litt sterkere utover kvelden, skiftet farge og begynte og bevege seg

Plutselig slutter musikken og det var ikke bare bare og skifte cd-r i denne tilstanden, men
jeg klarte det uten noen større komplikasjoner.
CD-en jeg satt på har jeg fått av en dude som bor i brasil, han går vist rundt med
trommestikker og lydopptaker hele tiden for å få masse kule og gode lyder.
musikken er noe lignende house, med masse intrikate lyder som plutselig var så enkelt
å skille fra hverandre som det var og gå når en først kan det. jeg hørte også en
(hovedrytme) som gikk igjen gjennom hele sangene som jeg aldri har hørt før, selv om jeg har
hørt det massevis av ganger før.

Jeg satt og stirret på tretoppene ved andre siden av vannet og de danset til musikken med litt
rare bevegelser som jeg aldri hadde sett lignenede, dette mens himmelen blinket som om noen
flashet hele himmelen, vannet var nå blitt til en suppe av bevegelser som smeltet sammen sivet
og trærne rundt. Jeg la meg ned på ryggen og så opp i luften og på trærne, her merket jeg
telegraf-lednings effekten som går ut på at rette linjer blir bøyde fra et liggende perspektiv,
dette syntes jeg var veldig innteresant, mens tankene vandret om hvordan verden ser ut fra alle
perspektiver.

En stemme sa til meg i hodet noe sånn som at det meste skjedde med lukkede øyne.
Da jeg lukket øyene var bildet i hodet mitt klar som himmelen, de visuelle bildene var veldig
virkelige, en lukket knopp som på en blomst åpnet seg og jeg fløy ned i en fargerik tunnel.
Nederst i tunnelen danset det rundt 4-5 reptiler med flagg i hånden og hilste meg velkommen
inn i pshycedelians danse verden mens de smilte og danset i en ring rundt meg. De virket
lettet over at jeg endelig var kommet dit.
Dette var veldig mye på en gang for meg så jeg falt ut av transen og fant ut at jeg skulle ta
meg en appelsin. jeg tulla litt med kompisen min og sa at det var et grønt eple, det kunne det
godt ha vært for det føltes bare som om jeg holdt en kule med masse i hånden min og den
kunne ta den hvilken som helst farge eller form jeg ville at den skulle ha selv om det var mørkt
ute og de vanlige fargene ble ikke renger reflektert, så jeg sa til meg selv at den var oransje
og den ble oransje samme med rød og grønn. Tok vel en halvtime før jeg fikk kniven av
kompisen min og fikk skjært opp appelsinen, jeg ga en bit til vennen min og sa at det var
sitron, begge holdt på å spy da vi tok en bit fordi det smakte akkuratt som sitron, æsj,
så jeg sa til meg selv at det var appelsin og da ble det mye bedre.
Frukten gjorde meg litt rastløs så jeg gikk og stakk treet jeg lå under med kniven jeg
hadde lånt, følte meg dødsrask og fryktløs før jeg ga den tilbake. ikke noe lurt og leke med
kniv eller angripe naturen som en føler seg så nær på lsd, tenkte det kunne gå dårlig så jeg
gikk ned til vannet og studerte åsen med lysene, hm så veldig anderledes ut nå, virket som om
lysene ble bestemt av musikken som spilte. Vennen min sa at det tok helt av hos han og at
det var et flott fyrverkeri på himmelen, noe som jeg ikke så så mye til, han hadde vist sittet og
stirret i den retningen en god stund.

Vi fyrte opp en joint til, og pratet om hvilke opplevelser vi hadde hatt, selv om det var vanskelig
var det på tide og få litt komfirmasjon på at det samme skjedde med oss begge, dette ende i
en del latter og lagde en avslappet steminng hos meg.
jeg lente meg tilbake gikk inn i drømmeverdenen, en knirke lyd på cd-en fikk meg til å se en
dør åpne, og jeg kunne nå se de utrolig fasinerende pshycedeliske møstrene brette seg ut i
hodet mitt, plutelig like raskt som jeg var inne i det var jeg ute igjen, treet over meg hadde
angripet meg ved og "kaste" en trebit på øyetlokket mitt, jeg brøt ut i latterkrampe.
Jeg prøvde og legge meg ned igjen men sangen gikk over til og si ett eller annet om at
"øhh ahh, this is it, nowhere to fight it now, this is the end" hehe, ikke lett og konse da,
så vi tok en kopp kakao hver. Vennen min mista hele koppen med varm kakao på seg selv
og la seg ned i fosterstilling og var ganske ute av det, jeg så for meg at han kom til og forandre
seg til et monster og drepe meg, men han ble liggende i forsterstilling til jeg ga han en ny kopp
med sjokolade.

Jeg reiste meg opp fikk varmen tilbake og danset litt ute på odden vår noe som ikke var så
lett for det fantes ikke dansegulv, bare stein og trær. bevegelsene var på auto og det føltes
krampeaktig, men riktig.
Vennen min klagde over at det var kalt han hadde jo en hanske som var klissvåt av kakao og
jeg skjønte at han ville gå hjem fordi det var temmelig kaldt ute.


Tiden virket det som gikk sånn nogenlunde normalt vi pakket sakenen våre og stakk hjemmover
ved 01. tiden, etter en herlig opplevelse som virket godt.
Jeg var hjemme rundt 03. hodet mitt roet seg ikke ned før klokka ca. 06, men jeg koste meg ved
å se gjennom en bok av escher.
Hadde mange høyere tanker, fant ut litt om meg selv, om jorden og hvordan ting funker.
alt i alt en veldig velykket tripp.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Haha, underholdende lesning
Kjemperapport! God lesning.
Hørtes ut som en fin opplevelse Bra rapport!
Dårlig skrevet rapport. Mangelen på språkkunnskaper er jeg villig til å overse, men det psykiske aspektet av trippen har blitt overskygget av hva du har foretatt deg rent fysisk under turen. Hørtes ut som om du hadde en grei opplevelse, men du har bommet helt på formålet med en rapport.

Beklager å bryte etter tre-fire kudos-poster, men jeg følte noen måtte sette en stopper for endeløs prising av dårlige/middelmådige rapporter.
Var det Østernvann dere var ved?
Sist endret av mentalmelt; 28. oktober 2007 kl. 20:19.
Sitat av Nichotin
Dårlig skrevet rapport. Mangelen på språkkunnskaper er jeg villig til å overse, men det psykiske aspektet av trippen har blitt overskygget av hva du har foretatt deg rent fysisk under turen. Hørtes ut som om du hadde en grei opplevelse, men du har bommet helt på formålet med en rapport.

Beklager å bryte etter tre-fire kudos-poster, men jeg følte noen måtte sette en stopper for endeløs prising av dårlige/middelmådige rapporter.
Vis hele sitatet...
Det er klart at med din erfaring og hvor mange rapporter du har lest (går ut ifra at det er et par.) Så kan det bli tørt stoff, men jeg må bare slenge med at jeg som alldri har vært borti sterkere en 40% alkohol og tobakk så er det grei lesning selv om det skrider litt ifra det du sier. Fortsett å lag rapporter Funki vist du prøver flere ganger, men ta selvfølgelig Nichotins råd om vinkling for å heve nivået på rapporten.
Trådstarter
8 11
Sitat av mentalmelt
Var det Østernvann dere var ved?
Vis hele sitatet...
ja, er du herfra eller?
Nei, men jeg har jo gått en del i området gjennom åra =)
En av de bedre triprapportene jeg har lest her på forumet Høres jo helt fantastisk idyllisk ut når du beskriver det Håper jeg får oppleve noe sånn en gang. Nok en gang, bra skrevet!
Nichotin og resten av admistrator gjengen, jeg er vell ikke den enste som er lei av at dere, tror dere kan snakke negativt om hva alle andre skriver, og at dere tror dere kan sjefe over oss vanlige freakere bare fordi dere har noen 1000 flere inlegg av oss, dvs fritidsproblemer.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Beedie91
Nichotin og resten av admistrator gjengen, jeg er vell ikke den enste som er lei av at dere, tror dere kan snakke negativt om hva alle andre skriver, og at dere tror dere kan sjefe over oss vanlige freakere bare fordi dere har noen 1000 flere inlegg av oss, dvs fritidsproblemer.
Vis hele sitatet...
Vi snakker ikke negativt om hva 'alle andre' skriver. Vi tror vi kan sjefe over dere fordi vi er moderatorer og fordi nettopp dét er oppgaven vår, å moderere forumet og holde det slik vi og de fleste andre synes det skal holdes.

Nichotin skrev kanskje litt nedlatende, men jeg er enig med ham: Denne rapporten tar for seg bare de rent overfladiske tingene som kan skje på en tur, det er så uendelig mye mer som oppleves i en tur enn noen merkelige synsforstyrrelser og at ting smaker rart, og denne rapporten nevner ikke noe av det.
kjempe bra trip det her, opplevde omtrent det samme på fleinsopp. kp av meg!
"sukkerbiten"..?
Sitat av Dodecha
Vi snakker ikke negativt om hva 'alle andre' skriver. Vi tror vi kan sjefe over dere fordi vi er moderatorer og fordi nettopp dét er oppgaven vår, å moderere forumet og holde det slik vi og de fleste andre synes det skal holdes.

Nichotin skrev kanskje litt nedlatende, men jeg er enig med ham: Denne rapporten tar for seg bare de rent overfladiske tingene som kan skje på en tur, det er så uendelig mye mer som oppleves i en tur enn noen merkelige synsforstyrrelser og at ting smaker rart, og denne rapporten nevner ikke noe av det.
Vis hele sitatet...

Beedie91
Utestengt



Ble han utestegt pga det?
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Jeg regner med at når det blir postet en trip-rapport, er dette for å dele sin opplevelse med andre.
Ettersom man velger å gå ut public med sin opplevelse, regner jeg også med at man forstår at det innebærer ris og ros,i form av komentarer - alt ettersom. Det er derfor det kalles et diskusjons forum.
Når det gjelder drittslenging fra mod, admin, skal det ikke ikke skje, Det er noe som gjelder for samtlige brukere, inkluldert de som arbeider med forumet.
Men det var ikke det som skjedde her.
En moderator har lov å yttre sine meninger, på lik linje sosm resten av brukerne for dette forumet. Ingen brukere er hevet over reglelene på forumet - de gjelder for alle. Enkelt og greit.!.

Sitat av trådstarter
jeg vet også at setting er noe helt essensielt når en skal ruse seg på pshycedelisk.
noe som jeg har erfart selv og lest mye om, ingen vits og leke roald amundsen og
risikere liv og lemmer hver gang jeg vil tenke, fantasere, danse og se lyshow fra en
annen verden.
Vis hele sitatet...
Til trådstarter:

Det første jeg reagerte på da jeg begynte å lese rapporten var den første settningen i quoten.
_
For at moralen ikke skal styre det jeg skriver, velger jeg å kommentere det med at jeg håper for din egen skyld at du har samme problem med lesing og skriving, som meg. Og at du kanskje hadde et eller flere uheldige ordvalg og formuleringer, da du satt å skrev denne rapporten.

Når jeg satt å leste rapporten, savnet jeg tidsperspektivet. Hvilket klokkeslett konumerte du sukkerbiten?
Hvor lang tid tok det før den begynte å avta?
Trip-rapporten blir for meg litt kjedelig, fordi du ikke helt klarer å skildre opplevelsene dine, og fordi det virker som målet ditt med trippen var å bli ruset.

Det er et valg som er helt opp til deg å avgjøre.
Jeg sier bare hva jeg savner, og reagerer på.
Ellers høres det ut som en stor artet opplevelse, og du har sikkert fått et godt minne for livet.
Sist endret av spQ; 31. oktober 2007 kl. 02:52. Grunn: - [b] + [/b]
jeg synes dere er for strenge med gutten. han understreker at det er hans første trip liksom. jeg likte historia og synes det dere sjefene lirer av dere er tull og tøys, situasjonen tatt i betraktning. første trip! såklart blir det litt overfladisk. man kjenner ikke dama i sitt liv første gang man møter henne. kritikken er urettferdig og ubegrunna, lagt ned av bedrevitere. stå på, funki!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Han ble ikke bannet for denne ene kommentaren, men pga flere rapporterte innlegg han hadde.
Det var en midlertidig ban som nå er over.
Vær vennlig å ta opp missnøye med hvordan forumet drives i egne tråder, denne tråden trenger ikke å gli mer off-topic.
Sist endret av Dodecha; 31. oktober 2007 kl. 22:40.
Helt grei rapport. Jeg må også understreke at jeg savner innblikk i det spirituelle du opplevde, hvis du opplevde det så klart, for det virket som om dette var formålet ditt når du åpnet rapporten med at det var det du søkte?

Ellers fin rapport. Syntes du beskrivde de visuelle opplevelsene ganske bra, og de hørtes morsomme ut. Men med hensyn til hva du i utganspunktet åpnet tråden med, at du søkte det spirituelle, så følte jeg det skled litt ut. Det virket en god del mer spennende i de første avsnittene. Bare fortsett med skribleriene du.

For å gå litt OT, så synes jeg at dere andre "småfreakerne", som meg selv, reagerer på at noen rett og slett er ærlige? Det er ikke KP tvang på alle tripprapport poster, og enten liker man det eller ikke, uavhengig av om man er moderator, admin eller "småfreaker". Nichotin var kanskje en smule kvass, men ikke urimelig. Ikke vær så datasinte nå folkens, lev i fred <3
Var dette nå nylig? Eller er dette en gammel hendelse? Isåfall, hvordan var det i forhold til klimaet nå om dagen? Hvis det f. eks. var kaldt og sur vind, hvordan påvirket dette trippen?
Sitat av mentalmelt
Var det Østernvann dere var ved?
Vis hele sitatet...
Hehe, skulle til å spørre det samme... jeg er fra området, kanskje jeg skulle ta meg en tripp der en gang
Artig lesing. Synd jeg får tak i alt utenom sopp og syre
Stilig rapport, artigog underholdende å lese en rapport med litt annen vinkling
Synes dette var en OK rapport, jeg. Som ItalianBond sier, det er vel ikke slik at alle psykedelisk-relaterte rapporter må være fokusert på spirituelle opplevelser? Hvis jeg kan komme med litt konstruktiv kritikk, synes jeg du kan jobbe med disposisjon av innlegget ditt slik at du selv ser hvor mye hvert "tema" blir vektlagt. Bestem deg gjerne for et hovedpoeng før du begynner å skrive, da er det lettere å holde seg innenfor den ideelle ramma underveis. Ellers bra, håper du kommer med flere rapporter!