Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1365
Hei, det har seg sånn at batterilevetiden min på iphone5s (6 måneder gammel) har falt betraktelig. For det første bruker den 11 timer i standby(!) på å lade opp, og når den først er full lada, så brukes den opp på 1-2 timer ved vanlig bruk.

Jeg har vært og levert den på elkjøp service 2 ganger allerede, og de sier at de har kjørt diagnose og testa den og hele pakka, og at den nå skal funke(er det kun meg som er lei av løgnene dems?)

Det jeg lurer på er om jeg har rett til å kreve noe? f.eks nytt batteri eller ny tlf?

Jeg er jo ikke dum heller, jeg vet jo selv om noe funker eller ikke.. Problemet er bare at jeg blir så forbanna på dem for at dem rett og slett ikke gidder og gjøre en skikkelig innsats for å fikse telefonen.

Hva tenker andre om dette? Kan jeg kreve at de setter i nytt batteri? hva er deres oppfatninger?
forbrukerradet - Mobiltelefon

Velg en av malene her: Klagebrev - Bredbånd/Internett/Mobil - Varen har en mangel, jeg vil reklamere

Jeg hadde tatt "Ny vare" og skrevet i klagen at butikken ikke har klart å reparere feilen med batterilevetiden tross flere forsøk og at du ønsker ny vare.

Har du klaget uten å ha fått svar, eller fått avslag, kan du bringe saken inn som en ordinær klagesak Forbrukerrådet.
Vis hele sitatet...
Så vidt jeg vet har de to sjanser til å reparer den (etter de to de allerede har hatt) før du kan kreve pengene tilbake. Det gjorde hvertefall jeg når telefonen min ble treg
Kan anbefale deg å bruke Apple sin diagnose istedet.
Gjorde det på min gamle iPhone 5.
Prosedyren var smertelig enkel også, alt jeg gjorde var å starte en service request fra Apple sine sider, som igjen ble sendt til min telefon. Så kjørte diagnoseverktøyet hvor det ble fastslått at telefonen(batteriet) ikke fungerte som det skulle.
Ble så oppringt av Apple også avtalte vi henting av telefon. Hele prosessen tok maks to uker også kom den tilbake med helt nytt batteri :-)
Trådstarter
Takker for mange gode svar her folkens!

Sitat av Sandertn Vis innlegg
Så vidt jeg vet har de to sjanser til å reparer den (etter de to de allerede har hatt) før du kan kreve pengene tilbake. Det gjorde hvertefall jeg når telefonen min ble treg
Vis hele sitatet...
så jeg har altså mulighet til å få pengene tilbake eller helt ny vare hvis de ikke klarer å fikse den på 2 forsøk?

Sitat av Turbolego Vis innlegg
forbrukerradet - Mobiltelefon

Velg en av malene her: Klagebrev - Bredbånd/Internett/Mobil - Varen har en mangel, jeg vil reklamere

Jeg hadde tatt "Ny vare" og skrevet i klagen at butikken ikke har klart å reparere feilen med batterilevetiden tross flere forsøk og at du ønsker ny vare.
Vis hele sitatet...
takker for malen! virker interresant. Hvem sender jeg dette til da? Foreløpig vil jeg vente med å bruke denne til situasjonen "eskalerer" seg :P
Sist endret av cplpro; 29. oktober 2014 kl. 20:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvis den har vært inne til reparasjon to ganger for samme feil, og den samme feilen fortsatt er der så kan du heve kjøpet eller kreve et rimelig prisavslag.
Forbrukerkjøpsloven § 30-32 er relevant i dette tilfellet.
Trådstarter
Sitat av PyroFisH Vis innlegg
Hvis den har vært inne til reparasjon to ganger for samme feil, og den samme feilen fortsatt er der så kan du heve kjøpet eller kreve et rimelig prisavslag.
Forbrukerkjøpsloven § 30-32 er relevant i dette tilfellet.
Vis hele sitatet...
takker for svar! Er bare så lei av elkjop, for dette er ikke første gang jeg har vært og klaga på dem(ikke bare for denne varen, men mange andre også)

Syns det er trist at dem bare tenker billig løsning fremfor å faktisk gjøre kundene fornøyde..
Bare å kreve det du har rett på