Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  133 12843
Sitat av zlamaniac Vis innlegg
Når det bare står på konto og blir mindre og mindre istedet for å bruke det på infrastruktur nå i disse usikkre tider så er det vel ikke så stor forskjell.
Vis hele sitatet...
Forskjellen er jo enorm, nemmelig at det er di folkevalgte som forvalter formuen vår. Ikke en gal diktator.
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Vel, om du biter på propagandaen hans så værsågod. Aner ikke om det du sier om hjem stemmer, men definisjonen av ett hjem kan jo variere ganske mye.

Hitler bygde også mye, men det gjør han ikke til en god mann av den grunn.

Gadaffi utdannet mange, men i følge personer på alltid nyheter i løpet av dagen i dag mener di at han ikke skaffet arbeidsplasser. Og en by som tripoli som burde være en by med høy standard flyter det søppel i gatene.

Bare se på bilene som blir brukt av opprørerne i forhold mercedesene til sjefen selv.

I tillegg har han jo en haug med milliarder i gull og på konto rundt om i verden.
Vis hele sitatet...
Er jo HELT på trynet å sammenligne Gadaffi med Hitler.
Skaffet ikke arbeidsplasser? Det meste var gratis, og resten var så billig at de fleste uteliggerne på plata kunne hatt råd til det.
Det er korrekt, det meste var så billig. Når bensin koster under 2 KR, sier det seg selv at han ikke ville ha penger av folket. I Norge koster jo bensinen rundt 12 Norge, enda vi er en olje nasjon.

Søppelet fløyt ikke rundt i gatene, Libya har en av de reneste strendene i hele Afrika
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Forskjellen er jo enorm, nemmelig at det er di folkevalgte som forvalter formuen vår. Ikke en gal diktator.
Vis hele sitatet...
Hvordan var Ghaddafi gal?
Var Ghaddafi dårligere på økonomi en Stoltenberg siden Stoltenberg er folkevalgt?
Sitat av Kirder Vis innlegg
Det er korrekt, det meste var så billig. Når bensin koster under 2 KR, sier det seg selv at han ikke ville ha penger av folket. I Norge koster jo bensinen rundt 12 Norge, enda vi er en olje nasjon.

Søppelet fløyt ikke rundt i gatene, Libya har en av de reneste strendene i hele Afrika
Vis hele sitatet...
Før du sammenligner bensinpriser så bør du fiske frem tall som sier hvor mye en vanlig person tjener der.
Og hva har strendene med gatene å gjøre?



Sitat av zlamaniac Vis innlegg
Hvordan var Ghaddafi gal?
Var Ghaddafi dårligere på økonomi en Stoltenberg siden Stoltenberg er folkevalgt?
Vis hele sitatet...
Hvem har sagt det? Gaddafi har tydligvis folk rundt seg som gav han gode råd ang sin private økonomi.
Når sie gal tenker jeg på han som person. Mitt inntrykk er at han har levd i en boble, di høres jo ikke helt bra ut flere av talene han har holdt det siste halve året.

Sitat av salvatrix Vis innlegg
Er jo HELT på trynet å sammenligne Gadaffi med Hitler.
Skaffet ikke arbeidsplasser? Det meste var gratis, og resten var så billig at de fleste uteliggerne på plata kunne hatt råd til det.
Vis hele sitatet...
Av og til virker det som flere av dere bare er ute etter å kverrulere. Du skjønner vel at det er snakk om den aktuelle handlingen ikke hitler som person og hans ideologi, men det å bygge litt ting her og der så folk skal tro at du er redningen.
Men jeg er intresert i å se enn kilde på at alt er så billig der nede at alle tydligvis har råd til alt.
Jeg vet ikke så mye om hvordan Ghaddafi var, men alle er av den oppfatningen at han var gal og helt grusom, men ingen kan svare på hva han har gjort som er så forferdelig, bortsett fra at han ikke ville la folk blande seg in i politikken.
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Før du sammenligner bensinpriser så bør du fiske frem tall som sier hvor mye en vanlig person tjener der.
Og hva har strendene med gatene å gjøre?




Hvem har sagt det? Gaddafi har tydligvis folk rundt seg som gav han gode råd ang sin private økonomi.
Når sie gal tenker jeg på han som person. Mitt inntrykk er at han har levd i en boble, di høres jo ikke helt bra ut flere av talene han har holdt det siste halve året.


Av og til virker det som flere av dere bare er ute etter å kverrulere. Du skjønner vel at det er snakk om den aktuelle handlingen ikke hitler som person og hans ideologi, men det å bygge litt ting her og der så folk skal tro at du er redningen.
Men jeg er intresert i å se enn kilde på at alt er så billig der nede at alle tydligvis har råd til alt.
Vis hele sitatet...
Troller du med meg? Vi har nevnt flere ganger at BNP per innbygger er sky høy i Libya, sammenlignet med andre land i verden, den er høyere enn Bulgaria,Kina, Russland osv. Hva er det du tror da?
Sist endret av random50361; 21. oktober 2011 kl. 00:25.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Det er ikke helt søkt at folk legger noen få gode ord i veien her, Gaddafi gjorde mye godt for folket i Libya.
Han gav dem vann, mat, husly, veier, skole, helsetjeneste og universiteter. Når du bygger et samfunn opp på denne måten når du til slutt det nivået hvor folket vil kreve frihet i tillegg, og det var dette kravet Gaddafi kjempet mot med alle middler.

Han torturerte og drepte flere som var motstander av hans diktatur, utrolig trist. Men det ideelle i denne situasjonen hadde vært om Gaddafi sa til folket da de første tegnene til den arabiske våren viste seg: "Endelig er dere her, nå kan dere selv ta over." Men det gjorde han ikke. Istedenfor er det blitt en voldsom krig, og flere forhold som voldtekt og korrupsjon har dukket opp. Hadde Gaddafi holdt seg litt mer på matten, og i tillegg steppet ned når tiden var moden, da hadde han uten tvil vært verdens beste diktator.
syns ikke folk det er rart at bilder av Ghaddafi blir publisert med engang etter at han dør, mens Bin Laden sine bilder var for "drøye"?

Jeg begynner å tvile på at det fantes noe Bin Laden!
Sitat av Conguess Vis innlegg
syns ikke folk det er rart at bilder av Ghaddafi blir publisert med engang etter at han dør, mens Bin Laden sine bilder var for "drøye"?

Jeg begynner å tvile på at det fantes noe Bin Laden!
Vis hele sitatet...
Dette var fordi amerikanerne var de eneste som hadde tilgang på bildene av en død Bin Laden.
Noe som ikke er tilfellet med Gaddafi.
Sitat av Conguess Vis innlegg
syns ikke folk det er rart at bilder av Ghaddafi blir publisert med engang etter at han dør, mens Bin Laden sine bilder var for "drøye"?

Jeg begynner å tvile på at det fantes noe Bin Laden!
Vis hele sitatet...
Bildene av Gadaffi er jo tatt av vanlige mennesker og lagt ut på twitter osv. De eneste med bilder av Osama er ytterst få høyt oppe i systemet i USA. Du ser vel forskjellen?
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Conguess Vis innlegg
syns ikke folk det er rart at bilder av Ghaddafi blir publisert med engang etter at han dør, mens Bin Laden sine bilder var for "drøye"?

Jeg begynner å tvile på at det fantes noe Bin Laden!
Vis hele sitatet...
Jeg syntes ikke dette er betenkelig. Gaddafi ble drept blant en stor folkemengde, Bin Laden ble drept av amerikanske soldater i hjemmet sitt. Å gi ut slike bilder oppfordrer til og feire død, noe jeg ikke syntes noe om, at Obama nektet å gi ut bildene vil jeg kalle en god beslutting. At noen dermed velger å tro på at Bin Laden aldri har eksistert er av liten eller ingen betydning i en slik sammenheng.
(PS: Videoen er ikke for de lett påvirkelige)

http://www.liveleak.com/view?i=26b_1319136067

Beklager at jeg sier det, men de oppfører seg som primitive apekatter.
Uansett hva slags mann Gaddafi var, så viser de ingen verdighet, og kommer frem som de apekattene.
Hva gjør Libya når landet tappes for olje av NATO landene?
Sitat av rW. Vis innlegg
(PS: Videoen er ikke for de lett påvirkelige)

http://www.liveleak.com/view?i=26b_1319136067

Beklager at jeg sier det, men de oppfører seg som primitive apekatter.
Uansett hva slags mann Gaddafi var, så viser de ingen verdighet, og kommer frem som de apekattene.
Hva gjør Libya når landet tappes for olje av NATO landene?
Vis hele sitatet...
Folk som får tatt livet av en diktator oppfører seg stort sett likt over hele verden.

http://www.youtube.com/watch?v=6kI8EUqbWdM
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Folk som får tatt livet av en diktator oppfører seg stort sett likt over hele verden.

http://www.youtube.com/watch?v=6kI8EUqbWdM
Vis hele sitatet...
Har sett den tidligere.

Imponert?
Nei.
Overrasket?
Nei.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Jeg forstår ikke hvordan noen kan feire en annens død. Ville du feiret Quislings henrettelse ved Akershus festning?
Ville jeg? I dag er vel vårt eget drap på vår egen diktator en skamplett i den Norske historien.
Sitat av rW. Vis innlegg
(PS: Videoen er ikke for de lett påvirkelige)

http://www.liveleak.com/view?i=26b_1319136067

Beklager at jeg sier det, men de oppfører seg som primitive apekatter.
Uansett hva slags mann Gaddafi var, så viser de ingen verdighet, og kommer frem som de apekattene.
Hva gjør Libya når landet tappes for olje av NATO landene?
Vis hele sitatet...
Den videoen der er jo bare barnemat i forhold til der han blir slept rundt i gatene.
Ser også ut som måten de har tatt livet av han på, er at de har vridd nakken på ham. Enda mer grusomt spør du meg.

Kan på en måte forstå reaksjonen deres, hva tror du hadde skjedd som jeg nevner tidligere i tråden om Breivik hadde blitt fritt vilt i Norge?
Vil nesten påstå at det vi har sett fra Libya er ingenting i forhold. Tviler på at Breivik hadde vært gjenkjennelig.

Hva Libya gjør? Ingenting vil jeg tro, landene som tapper dem for olje er så overlegene at de vil bare fortsette å tappe dem for olje.

Edit: ser nå at han ble skutt i hodet. Men hodet hans er ikke festet til resten av kroppen ser det ut til på videoen.
Sist endret av stagg; 21. oktober 2011 kl. 00:59. Grunn: derfor
Sitat av stagg Vis innlegg
Den videoen der er jo bare barnemat i forhold til der han blir slept rundt i gatene.
Ser også ut som måten de har tatt livet av han på, er at de har vridd nakken på ham. Enda mer grusomt spør du meg.

Kan på en måte forstå reaksjonen deres, hva tror du hadde skjedd som jeg nevner tidligere i tråden om Breivik hadde blitt fritt vilt i Norge?
Vil nesten påstå at det vi har sett fra Libya er ingenting i forhold. Tviler på at Breivik hadde vært gjenkjennelig.

Hva Libya gjør? Ingenting vil jeg tro, landene som tapper dem for olje er så overlegene at de vil bare fortsette å tappe dem for olje.

Edit: ser nå at han ble skutt i hodet. Men hodet hans er ikke festet til resten av kroppen ser det ut til på videoen.
Vis hele sitatet...
Selvom at du har fått med deg at han ble skutt i hodet, så skjønner jeg at du tenker at de ville dratt han rundt i gatene etter håret, tror det er så mange følelser som tar overhånd, og de klarer ikke å styre seg.

Og ja, jeg tør ikke å tenke på hva som ville skjedd her i Norge om Breivik var tilgjengelig for den norske befolkningen, han ville nærmest blitt flådd levende.
Så nå er både Gaddafi og Kadhafi død? Jippi.
Sitat av MaG9z Vis innlegg
Så nå er både Gaddafi og Kadhafi død? Jippi.
Vis hele sitatet...
Moroklumpen!

Her er en liste på forskjellige nyhetsredaksjoners måte å skrive navnet hans på:

AP style (which msnbc.com follows): Moammar Gadhafi
Reuters/BBC/ Al Jazeera English: Muammar Gaddafi
New York Times: Muammar el-Qaddafi
Washington Post: Moammar Gaddafi
New York Post: Col. Moamar Khadafy
CBS News: Muammar Qaddafi
AFP: Moamer Kadhafi

Kilde: http://goo.gl/MMqSS
Sist endret av rW.; 21. oktober 2011 kl. 01:04.
Sitat av rW. Vis innlegg
Selvom at du har fått med deg at han ble skutt i hodet, så skjønner jeg at du tenker at de ville dratt han rundt i gatene etter håret, tror det er så mange følelser som tar overhånd, og de klarer ikke å styre seg.
Vis hele sitatet...
Dratt i gatene etter håret? Du tenker at det er grunnen til vridd nakke?

Er jo video som ligger ute der de har festet Gaddafi levende til en bil mens de kjører han rundt. Det er den videoen jeg mener er mer grusom enn videoen som viser han død. Du ser frykten i øynene til Gaddafi mens det pågår.

Skjønner ikke helt posten din.
Sitat av Kirder Vis innlegg
Troller du med meg? Vi har nevnt flere ganger at BNP per innbygger er sky høy i Libya, sammenlignet med andre land i verden, den er høyere enn Bulgaria,Kina, Russland osv. Hva er det du tror da?
Vis hele sitatet...
Russland har høyere BNP per innbygger enn Libya. (2010)

Libya har ca 6.6 millioner innbyggere. Russland har ~143 mill.

Forøvrig trenger ikke BNP å være det riktige tallet å se etter.

Hovedargumentene for dette finner du på eng wiki(jeg tok meg tid til å oversette):

Ulempene med BNP er at det ikke er en måleenhet for levestandarden, men en målestokk for økonomisk aktivitet.

Argumentet for å bruke det for å måle levestandard er at endringer i BNP per innbygger gir en indikasjon på endringer i levestandard.
Utifra det jeg har fått med meg (som er lite, så ikke ta det for bokstavelig) er at Gaddafi bygde opp infrastukturen i landet. For å få økonomi til landet måtte han få den vestlige verden på sin side( USA, Frankrike og England)
Han ga fra seg masseødeleggelses våpene, var fiende til Al-Quida. Dette likte da sølfølgelig ikke noen personer. Spesielt i Benghazi om jeg ikke tar alt for feil. Jeg tror han har gjort mye bra for landet, men på feil måte. OG han ga seg ikke når han hadde oppnådd det beste for landet. Han burde absolutt innført demokrati, men var dessverre for opptatt av egoet og makt. Er på ingen måte for Gaddafi, men har ikke funnet ut om hvorfor opprørerne faktisk gikk til opprør. Kan noen som vet mye om saken, gi oss et svar? : )
Kan noen vær så snill og forklare oss TYDELIG hva Ghadaffi har gjort galt, MED link til politelig kilde.
Jeg har bare hørt masse rykter om at han dreper i øst og vest, men aldri sett noe kilder eller lignende..

For oss treige..
Sitat av AmundK Vis innlegg
Kan noen vær så snill og forklare oss TYDELIG hva Ghadaffi har gjort galt, MED link til politelig kilde.
Jeg har bare hørt masse rykter om at han dreper i øst og vest, men aldri sett noe kilder eller lignende..

For oss treige..
Vis hele sitatet...
BBC
"His regime was as weird as he was. For some years, he decided that shops were a nest of exploiters and abolished them. Many people came close to starvation before he relented.

The worst thing about his rule, aside that is from the appalling secret police, was the corruption which Libya's immense oil riches spawned. Every Libyan could have been rich.

Instead Col Gaddafi wasted the money on his often-crazy projects and allowed his cronies to build enormous fortunes. Hence, of course, the revolution which began on 17 February." Fra: http://www.bbc.co.uk/news/world-africa-15394139


En mer omfattende artikkel:
http://www.bbc.co.uk/news/world-africa-12532929
Interessant at Libya lå over bl.a Canada og England på "lykkeindeksen" til nef, mens i HDI (menneskelig utvikling) slår de både Russland, Brasil og Mexico.

På fredsindeksen slo de under Gadaffi både Italia og Frankrike.

Korrupsjonen er relativt høy, men igjen er det mindre enn bl.a Russland og Ukraina. Alt var ikke bra, men så vidt jeg kan se av statistikkene var dette bortimot det best fungerende diktaturet vi hadde i verden. At BBC og øvrig vestlig media fremstiller diktatoren med oljen som verstingen er ingenting nytt, men utover enkeltepisoder har jeg sett lite harde fakta på at ting faktisk var så ille der.

Her er link til statistikken: http://globalis.no/Land/Libya/(show)/indicators
Søkte opp gadaffi på 1881 for å se hva som var så morsomt.
Skal 1881 lage en like "morsom" ting for alle som blir brutalt misshandlet og drept heretter?

Kommer det likedan om en søker opp utøya offre?
Sist endret av zlamaniac; 21. oktober 2011 kl. 03:10.
Sitat av zlamaniac Vis innlegg
Søkte opp gadaffi på 1881 for å se hva som var så morsomt.
Skal 1881 lage en like "morsom" ting for alle som blir brutalt misshandlet og drept heretter?

Kommer det likedan om en søker opp utøya offre?
Vis hele sitatet...
Smakløst. Er ikke mye voksen den ledelsen, eller personen som står bak det der.

Skal ikke se bort ifra at det kommer en sak om det i media, prøv 1000 tipset.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Folk som erklærer hellig krig mot et annet land pga sønnen ble fengslet for å utøve vold mot innbyggere i det nevnte landet burde uansett ikke sitte på makten.
Vis hele sitatet...
Jeg er 100% enig med deg, men hvorfor hjelper ikke NATO til i Syria for eksempel? det er jo ille der også nå
Sitat av zlamaniac Vis innlegg
Søkte opp gadaffi på 1881 for å se hva som var så morsomt.
Skal 1881 lage en like "morsom" ting for alle som blir brutalt misshandlet og drept heretter?

Kommer det likedan om en søker opp utøya offre?
Vis hele sitatet...
Du sammenlikner drap og misshandling av en brutal diktator, med nedslakting av uskyldige mennesker?

Sukk...
Sitat av Kirder Vis innlegg
Folket i Libya levde faktisk sinnsykt bra i Libya, de hadde nesten helt gratis bensin (2 KR literen), god helsetjeneste.
Gode veier, trygd osv osv osv. De levde bra i Libya, men de eneste de ikke fikk gjøre, var politikk. Spørsmålet blir vel om de får det bedre nå, ser for meg et secenario som Irak.
Vis hele sitatet...
Støtter meg på den her, er som i Irak, Irak hadde verdens sterkeste valutta da de ble invadert. De hadde ikke atombomber som var hovedgrunnen for invasjonen. USA hadde ikke kontroll over Kuwait så de sponset Saddam for å angripe, og da Irak angrep sto det Amerikanske soldater på andre siden å forsvarte Kuwait.

Liker ikke dette her, om USA ikke får kontroll på økonomien sin blir det vel snart Norge som er neste land ut..
Motiv: "Vi er kommunismer".

Olje er skummelt.
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Du sammenlikner drap og misshandling av en brutal diktator, med nedslakting av uskyldige mennesker?

Sukk...
Vis hele sitatet...
Jeg sier bare at alle mennesker er like mye verdt.
Sitat av zlamaniac Vis innlegg
Jeg sier bare at alle mennesker er like mye verdt.
Vis hele sitatet...
Da sier jeg bare at jeg er totalt uenig. En 16-åring med hele livet foran seg er mer verdt enn en skitten, brutal og gammel diktator.
Kisen virka jo litt stygg også da! Sorry for det, altså, iom at det er en død mann vi snakker om.

Det fordi han ble så godt "pleid" av "sykepleierne/vaktene/araberskjøgene" sine :P
Sitat av slaaen Vis innlegg
De hadde ikke atombomber som var hovedgrunnen for invasjonen.
Vis hele sitatet...
Det er litt feil, hovedgrunnen for at USA invaderte Irak var at de påstod Irak hadde WMD(weapons of mass destruction) i FNs sikkerhetsråd men de siktet til biologiske og kjemiske agenter. USA hevdet også at regimet i Irak prøvde å kjøpe yellow cake i Afrika et stoff som kan brukes til fremstilling av atomvåpen. Dette viste seg til slutt å være feilaktig info den britiske og amerikanske etterretningstjenesten fikk levert av en irakisk avhopper som var en patologisk løgner.
Blir for enkelt å ta livet av Gaddafi! Det einaste drapet på Gaddafi beviser er at dei ikkje er noko betre sjølv.
Såpekoker av rang
Sitat av F10 Vis innlegg
Ny video nå!
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/li...artid=10022776

Ser ganske brutalt ut...
Vis hele sitatet...
Faen meg ingen av disse amatørene som klarer å holde kameraet sitt nogenlunde i ro.
Sist endret av monoid; 21. oktober 2011 kl. 12:02.
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Da sier jeg bare at jeg er totalt uenig. En 16-åring med hele livet foran seg er mer verdt enn en skitten, brutal og gammel diktator.
Vis hele sitatet...
Du har ikke mer rett til å drepe en diktator enn en 16 åring. Alle mennesker er like mye verdt.
Sitat av mickeyy Vis innlegg
Det er litt feil, hovedgrunnen for at USA invaderte Irak var at de påstod Irak hadde WMD(weapons of mass destruction) i FNs sikkerhetsråd men de siktet til biologiske og kjemiske agenter. USA hevdet også at regimet i Irak prøvde å kjøpe yellow cake i Afrika et stoff som kan brukes til fremstilling av atomvåpen. Dette viste seg til slutt å være feilaktig info den britiske og amerikanske etterretningstjenesten fikk levert av en irakisk avhopper som var en patologisk løgner.
Vis hele sitatet...
Ja du har rett, men poenget mitt var at terskelen for å invadere land hvor man kan tjene store penger kontra "tape penger om man ikke invaderer" er rimelig lav i USA. Og det virker som om de bruker alt de kan få tak i av "rusk" som motiv, kun for å ha en unnskyldning for å få å invadere store oljenasjoner.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Du har ikke mer rett til å drepe en diktator enn en 16 åring. Alle mennesker er like mye verdt.
Vis hele sitatet...
Vel, en revolusjon har alltid slike utfall. Dette er også den Lybiske måten, hverdagskost i Afrika. Hvis jeg måtte drepe noen, hadde jeg heller prioritert en gammel forrædersk diktator som allerede har drept haugevis enn en uskyldig 16-åring.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Vel, en revolusjon har alltid slike utfall. Dette er også den Lybiske måten, hverdagskost i Afrika. Hvis jeg måtte drepe noen, hadde jeg heller prioritert en gammel forrædersk diktator som allerede har drept haugevis enn en uskyldig 16-åring.
Vis hele sitatet...
Ja selvfølgelig, om du måtte velge mellom å drepe en 16åring eller en diktator er jo valget lett, men poenget er at du ikke skal drepe noen, uansett.
Det gjør deg like ond som dem.
Sist endret av Xernox; 21. oktober 2011 kl. 13:52.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Ja selvfølgelig, om du måtte velge mellom å drepe en 16åring eller en diktator er jo valget lett
Vis hele sitatet...
Er det? o.O
Jepp spesielt med tanke på at det var en million pund i dusør for den aktuelle diktatoren.
Sitat av Apedop Vis innlegg
Er det? o.O
Vis hele sitatet...
Åja beklager. Hvis du heller vil drepe en 16 åring enn Gadaffi så greit. Poenget mitt står fortsatt.
Synes Gadaffi var en utrolig interessant mann, virkelig en skrue. Tror media blåser veldig mye opp det grusomme med han, og "glemmer" å nevne at han faktisk har gjort en del for Libya. Som noen sa her tidligere, finnes det så mange flere grusomme diktatorere rundt om i verden.
Man ser jo hvordan det endte når USA grep inn i Irak for å fjerne Saddam Hussein.

Sitat av muscivora Vis innlegg
Synes Gadaffi var en utrolig interessant mann, virkelig en skrue. Tror media blåser veldig mye opp det grusomme med han, og "glemmer" å nevne at han faktisk har gjort en del for Libya. Som noen sa her tidligere, finnes det så mange flere grusomme diktatorere rundt om i verden.
Man ser jo hvordan det endte når USA grep inn i Irak for å fjerne Saddam Hussein.
Vis hele sitatet...
Mente selvfølgelig Gaddafi
Sitat av Xernox Vis innlegg
Ja selvfølgelig, om du måtte velge mellom å drepe en 16åring eller en diktator er jo valget lett, men poenget er at du ikke skal drepe noen, uansett.
Det gjør deg like ond som dem.
Vis hele sitatet...
Der er jeg totalt uenig. Sier ikke at jeg hadde klart det, men å drepe f. eks. Hitler, som var en OND person, for å redde sånn rundt 100 millioner mennesker, hadde jeg ikke sett noe problem med. Drap er galt, men noen ganger er det fortjent/justified.

Jeg sier IKKE at det var rett å drepe Ghadaffi, jeg sier at det var galt at han sammenliknet drapet på Ghadaffi med Utøya-massakeren.
Sist endret av bamsegutt; 21. oktober 2011 kl. 20:44.
Sitat av Hønsehauk Vis innlegg
Blir for enkelt å ta livet av Gaddafi! Det einaste drapet på Gaddafi beviser er at dei ikkje er noko betre sjølv.
Vis hele sitatet...
Så det virker mer humansk å la han råtne i et hull hvor han antageligvis blir torturert i mange mange år før han til slutt dauer av alderdom i hullet sitt? Da ville jeg heller blitt drept.

Det ordtaket du bruker er så oppbrukt at jeg ser ikke lenger logikken i det.

Er glad de drepte han og lot han pine litt før han døde, og i tillegg filmet og tok bilder. SÅNN skal man gjøre med de verste av de verste. Jævla sosialistpyser som ikke tåler å se litt blod.
Tror han burde være glad det endte såpass "smertefritt" Alternativet var et liv i fangenskap med ydmykelse og mulig tortur. Jeg støtter ikke behandlingen hans på noen måte, men for hans del kunne det ikke vært en bedre avsluttning.
Sist endret av Cheese; 21. oktober 2011 kl. 21:21.
Nesten rart at de ikke torturert han mere en de gjorde i følge videoene og de forskjellige avisene !