Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  171 17916
Sitat av Fyllingz Vis innlegg
Ein alvorlig politiman som kanskje reddet liv med å stoppe dej og du hater han fordi han ikkje flirte av din fulle vits?
Den kunne like gjerne vert ein dårlig vits men det har vell ingenting med saken å gjere...

No seier eg ikkje at den var det fordi eg ikkje var der.

"...Nei, kva feiler det folk?..."
Vis hele sitatet...
Nå sa jeg bare at jeg ble stoppet til en promille kontroll, dvs de vinket meg over fordi de ville at jeg skulle blåse. Sa ikke at jeg hadde promille, for det hadde jeg heller ikke.
Så noe liv reddet han nok ikke med å vinke meg inn, siden han lot meg kjøre igjen.

Du må slutte å tenke det verste om alle.
To erfaringer iløpet av livet med det norske politi :

1. Gikk igjennom en park i en middels stor by i norge midt på dagen, satt en narkoman og kastet flasker fra ett tak, sneiet hodet mitt og knuste utover bakken bak meg hvor en ung mor og hennes nesten nyfødte barn gikk. Jeg hadde nok blitt alvorlig skadet hadde flasken truffet fra 50 meter. Vi er flere som ringer politiet, de har ikke mulighet til å komme. Får beskjed om at slikt må man regne med.

2. Noen som hadde truet med pistol på torget, vi var på vei hjem fra stranda langt unna byen. Vi ble lagt i jern på bakken, grunnet beskrivelsen fra vitner om at det var to gutter og en jente som gikk sammen som hadde truet med pistol. (Vi gikk i shorts og med håndklær på oss)

Politidamen sto og skrek til oss som var rimelig rolige og lurte på hva som skjedde, ransaket også jenta som var sammen med oss på en svært stygg måte. Jenta hadde jo nesten ikke klær på seg fra før, hadde sett en bulende pistol lett...

Ingen av oss hadde noe på rullebladet eller hadde hatt noe som helst kontakt med politet før dette.

Er det rart jeg hater politiet?
Sitat av Ehapuz Vis innlegg
ey yo fuck snuten ass fuckings helt enig med deg walla kompis lover snute gjør ikke en forbanna dritt!!! Slike som deg er grunnen til at jeg gir støtte til autoriteter som politiet.

Politiet gjør så godt de kan og jeg skulle gjerne sett at de hadde gjort det bedre, men det er snakk om politisk velvilje for å få det til å skje.
Det er ikke slik at når politiet bruker mindre ressurser på forebyggende arbeid blant ungdom, så får de automatisk mer de kan bruke på å bekjempe organisert kriminalitet.

Politiet klarer lett å ta voldtektsforbrytere. Dommen voldtektsforbrytere får derimot er noe annet. Politiet har ikke noe med det å gjøre. Politiet håndhever loven og gjør det de har kapasitet til å gjøre. Har du problemer med det får du ta det opp med høyere hold.

Voks opp a mann
Vis hele sitatet...
hahaha, dere er så jævla forutsigbare

"ikke alle som missliker politiet går i GHANGSTA klær å roper fuck snuten, (og btw, du er ikke voksen bare fordi du sier politiet isteden for snuten, men jeg vet dere liker å tro det)"
Har dere møtt fordomsfulle politi betjenter før? De er faen meg en sann pain in the ass
Sitat av mortalf
hasj. Hva får politiet til å forfølge en halv generasjon fordi de har valgt et annet rusmiddel (av den rimelig uskyldige sorten) enn foreldregenerasjonen.
Politiet selv har gjentatte ganger sagt at cannabis folke er et fredelig folkeslag.
Vis hele sitatet...
Cannabis er et ulovlig rusmiddel i Norge, politiet gjør ingen ting galt med å følge opp loven. Det er jobben deres.

Sitat av mortalf
Når fikk vanlig folk hjelp av politiet til sine problem. vinningskriminalitet blir knapt etterforsket. Innbrudd er henlagt fire sekunder etter du har meldt fra. Hvorfor henlegger de aldri fartbota.
Vis hele sitatet...
Folk får hjelp! Hva får deg til å tro at politiet ikke bryr seg om "vanlige folk"?
Har de bevismateriale ved et innbrudd å jobbe med, gjør de hva de kan. Men finnes det ingen beviser eller åpenbare forklaringer på et åsted, hva gjør man da? Ja, og fartsbota blir ikke henlagt fordi;!!! de kan bevise at du kjørte for fort!

Sitat av mortalf
Størstedelen av jobben dems består av å drive utleggsforetninger for den rike fiffen i dette landet.
Vis hele sitatet...
Kilder?


Sorry, men dette ble bare for dumt.
Sitat av wargriff Vis innlegg
Cannabis er et ulovlig rusmiddel i Norge, politiet gjør ingen ting galt med å følge opp loven. Det er jobben deres.
Vis hele sitatet...
Hvis din sjef ber deg om å gjøre noe som er helt idiotisk og med stor sannsynlighet ikke leder til noe godt på noe plan, ville du gjort det?

Politiet er den utøvende parten, og det er klart de som rammes retter sitt sinne og sin fortvilelse mot dem, selv om det er lovverket de egentlig er uenig i.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Hvis din sjef ber deg om å gjøre noe som er helt idiotisk og med stor sannsynlighet ikke leder til noe godt på noe plan, ville du gjort det?

Politiet er den utøvende parten, og det er klart de som rammes retter sitt sinne og sin fortvilelse mot dem, selv om det er lovverket de egentlig er uenig i.
Vis hele sitatet...
Det er det jeg prøver å si. Faren for at vi skal bli tatt er en fare vi er godt kjent med når vi nyter cannabis. Har ikke sagt noenting om mine egne meninger ang. saken, men jeg har aldri forstått hvorfor folk et så negativt syn på polititjenestemenn. De er bare lovens løpegutter.
Sitat av wargriff Vis innlegg
Det er det jeg prøver å si. Faren for at vi skal bli tatt er en fare vi er godt kjent med når vi nyter cannabis. Har ikke sagt noenting om mine egne meninger ang. saken, men jeg har aldri forstått hvorfor folk et så negativt syn på polititjenestemenn. De er bare lovens løpegutter.
Vis hele sitatet...
Og du misset totalt poenget. Ja cannabis er ulovlig og vi som bruker det må ta risken, men jeg kan da vel fortsatt mislike politiet på det grunnlag at de fungerer som soldater for en lovgivning jeg ikke støtter?

De fleste politimenn jeg har snakket med om cannabis har NULL peiling. Om du er lovens lange arm uten å ha satt deg inn i hvorfor loven er som den er, får du ikke min respekt.
Sitat av wargriff Vis innlegg
Har ikke sagt noenting om mine egne meninger ang. saken, men jeg har aldri forstått hvorfor folk et så negativt syn på polititjenestemenn. De er bare lovens løpegutter.
Vis hele sitatet...
Jeg forstår det godt. Hvis noen slår meg i ansiktet, og sier at noen andre ba dem gjøre det, blir jeg minst like sur på den som slo, som på den som ga ordren.
Sitat av fetter Vis innlegg
De fleste politimenn jeg har snakket med om cannabis har NULL peiling. Om du er lovens lange arm uten å ha satt deg inn i hvorfor loven er som den er, får du ikke min respekt.
Vis hele sitatet...
Men du selv har selvfølgelig god oversikt over alle norges lover? Du vet den lille søte røde boka?
politiet trenger ikke vite hvorfor lover er som de er. De trenger kun vite hvordan lovene er og håndheve dem - det er jobben dems. Det er opp til poilitikerene og vite hvorfor de er slik som de er, og vurdere om man kanskje må endre de.

Husk politiet skal håndheve loven selv om de er helt uenig med den.
Jeg vil påstå at de fleste skjønner at politiet bare håndhever loven her nå, men måten på hvordan noen håndhever loven kan gjøre enhver kvalm.
BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT
CakeZ's Avatar
Jeg føler at de generaliserer siden jeg er 19 og liker å kjøre bil om natten. Har blitt stoppet utallige ganger og fått beskjed om at jeg ikke har lov til å være ute så sent. Hadde de stoppet meg for en alkotest ville jeg skjønt det i sene nattetimer, men når de påstår at jeg driver unødvendig kjøring og ikke har lov til å være sent ute så føler jeg at de legger litt opp til dette selv.

Fikk nesten bot for uvettig kjøring da jeg møtte på dem 2 ganger samme natten og de påstod jeg bedrev pirat-taxivirksomhet. Alt dette var uten bevis og det visste de godt selv, men alikevell måtte de huke meg inn.

Jeg er enig i at arbeidet de gjør er meget bra, dog tregt til tider, men oppførselen deres mot unge i trafikken (hvertfall der jeg bor) kunne vært KRAFTIG skjerpet. Ikke noe KP til politiet fra meg.
Sitat av T.J. Vis innlegg
Jeg føler at de generaliserer
...
Vis hele sitatet...
Her er du inne på noe. Politiet skal forholde seg til 4,8 millioner innbyggere, pluss tilreisende.

Det optimale hadde selvfølgelig vært om Politiet hadde klart å behandle alle disse menneskene helt individuelt.

Men det er praktisk umulig å ikke generalisere i en viss grad. Alle gjør det. Bare se på deg selv. Du har også laget deg minst en slik kategori når du sier at Politiet generaliserer.

Uansett, så blir man ofte sortert i en gitt kategori av Politiet enten man liker det eller ikke.

Når du er ung og kjører bil om natten passer du kanskje inn i en "profil" som Politiet kanskje har gjort seg en dårlig erfaring med. Og da blir du nok stoppet hyppigere enn en som ikke passer inn i kategorien.

Den første grovsorteringen du blir utsatt for av Politiet er om du er "slask" eller ikke. Blir du antatt å tilhøre kategorien "slask", hender det at man ikke får samme behandling som en vanlig borger. Spesielt ikke hvis man er "kjenning", dvs en som har vært i negativ kontakt med Politiet tidligere.

En slik stigmatisering, som du og andre har opplevd, er en del av subkulturen i Politiet som det ofte reises kritikk mot. Fenomenet er godt dokumentert, eksempelvis i boken til Liv Finstad, "Politiblikket".

Dette fenomenet er på ingen måte unikt for Politiet. Alle som jobber med å passe på eller kontrollere andre har slike kategoriseringer. Dette forekommer også i Tollvesenet, blandt dørvakter og vektere osv.

Men husk at det er individer i Politiet også. Det finnes faktisk veldig hyggelige politifolk der ute også.
Jeg har ingen problemer med politiet, og har heller aldri hatt det.
Allikevel er jeg naturlig kritisk til Politiets arbeid, slik man bør være kritisk til alle autoriteter.
Når de gjør en bra jobb, fortjener de kred, men de skal også få høre det hvis de gjør noe feil.
Noen politifolk missbruker makta de har veldig mye, men når sant skal sies så har alle saker jeg har vært innblandet i blitt henlagt, selv om det er beviser o.l i massevis.
Jeg hater politiet.
Sitat av ffanta Vis innlegg
Har opplevd her i norge at mange hater politiet,Hvorfor ?

Det jeg ikke skjønner er,de gjør jo en bra jobb i motsetning til mange andre land der de er korrupte som bare det !

Det jeg føler er at politiet faktisk ikke er strenge nok første gangen.

La merke til at en på skolen der jeg gikk ( er ferdig nå med tanke på sommerferien) hadde tattovert "FUCK THE POLICE" på armen sin?

hva om han plutselig trenger dems hjelp en dag. De risikerer kanskje livet sitt for å komme så fort som mulig og har barn og kone/mann hjemme..

Jeg har selv hadd trøbbel med politiet når jeg F.eks har blitt stoppet med bil og manglet bilbelte osv,men jeg kan jo ikke bli sur på de for det ?

Mange som blir tatt med hasj osv,etter det så hater de politiet...

Latterlig etter min mening men..

Noen som har noen formeninger om dette ?
Vis hele sitatet...
Folk liker å gjøre som de vil, dermed hater/misliker folk purken da de hindrer de i å gjøre det som de vil.
Sitat av fr334k Vis innlegg
Folk liker å gjøre som de vil, dermed hater/misliker folk purken da de hindrer de i å gjøre det som de vil.
Vis hele sitatet...
Ja, det er ikke mer komplekst enn at vi hater autoritetspersoner.
Alle som en!

Det begynner allerede i det man klarer å tyne seg ut av underlivet til sin mor og fortsetter hele livet, helt frem til man napper ut gebisset av kjeften for å få lengre rekkevidde i det man prøver på å bite drittkjerringa som tørker deg i ræva når du sitter på gamlehjem.
Sitat av PiGmeNt- Vis innlegg
Men du selv har selvfølgelig god oversikt over alle norges lover? Du vet den lille søte røde boka?
Vis hele sitatet...
1. Jeg er ikke politimann.

2. Jeg mener ikke at alle politimenn skal vite bakgrunnen for alle lover og regler, men jeg forventer et minimum når det kommer til rusmidler og de andre tingene de bruker mye ressurser på å forebygge.
Sist endret av fetter; 11. juli 2010 kl. 13:18.
Sitat av fetter Vis innlegg
1. Jeg er ikke politimann.

2. Jeg mener ikke at alle politimenn skal vite bakgrunnen for alle lover og regler, men jeg forventer et minimum når det kommer til rusmidler og de andre tingene de bruker mye ressurser på å forebygge.
Vis hele sitatet...
Men da er vi igjen tilbake til prioriteringer. Hvorfor skal de i så fall prioritere de lovene DU mener er viktige? Selv om de satser mye på å bekjempe narkotika så har de også mye annet å fokusere på.
1\3 av alle i fengsel sitter inne for KUN rus

Er det nok for at politiet skal gidde å sette seg inn i jobben sin?
Sist endret av Anders89; 11. juli 2010 kl. 15:46.
Er enig med trådstarter . Etter en lei arestasjon i januar så var jeg ganske bitter overfor dem . Men selvfølgelig må vi ha dem i sammfunnet ! Uten dem hadde det blitt anarki , som forsåvidt høres hanske digg ut i teorien , men det gjør jo kommunisme også. Men de fleste vet jo at det funker ganske dårlig i praksis . Det jeg stadig hører er at folk klager vist en politimann/kvinne har arestert noen for oppbevaring/bruk av hasj. Men politimannen er jo selvfølgelig fornøyd , hvorfor skulle h*n ikke være det ? det er noe av det de brenner for og derfor de kom inn i det yrket ! for å ta de som gjør ulovelige ting . Og det er jo også selvfølgelig de politifolkene som i bunn og grunn bare er kjipe personer og drittsekker, men i hvilket annet yrke i verden finner du ikke sånne ? de er jo normale folk de også. Støtt politiet i jobben dems , selv om det kanskje ikke virker så veldig attraktivt der og da
Sist endret av jorhys; 11. juli 2010 kl. 17:47.
Sitat av Anders89 Vis innlegg
1\3 av alle i fengsel sitter inne for KUN rus

Er det nok for at politiet skal gidde å sette seg inn i jobben sin?
Vis hele sitatet...
Merker at det her blir en evig sirkel. Folk setter seg normalt sett IKKE inn i alt som er utenfor jobben deres. Jeg har ingen anelse om hva 3. linje support driver med i bedriften min. Jeg vet ikke hva som er årsaken til reglene bak rutinene vi har.

Politiet har politijurister, og disse har sikkert veldig god oversikt på hvorfor lovene er som de er. Dette er IKKE jobben til den jevne konstabel på gaten. De skal ha kjennskap til lovene, men ikke vite all bakgrunnen. Tror nok heller ikke de har fulgt med på den politiske prosessen som har vært forut for at en lov blir vedtatt.
Så det og ignorere ett problem er greit sålenge det påvirker en stor minoritet av befolkning til og ta avstand fra statens handlinger og politikk?
Mener du det er lurt og fremmedgjøre sin egen befolkning?
Er virkelig ingen klar over den ekstreme veksten kriminalitet har hatt i norge kun på grunn av en enkel lovendring?
Sist endret av Anders89; 11. juli 2010 kl. 19:40.
Hva snakker du om Anders89?

Tråden var om politiet. Mener du at politiet ikke gjør jobben sin fordi de ikke innser skadevirkningene av å håndheve narkotikalovgivningen og hvis de hadde det så hadde de latt vær? Det er politikernes og samfunnets ansvar å bestemme narkotikalovgivningen.
Sist endret av Kinseek; 11. juli 2010 kl. 19:51.
Sitat av Anders89 Vis innlegg
Så det og ignorere ett problem er greit sålenge det påvirker en stor minoritet av befolkning til og ta avstand fra statens handlinger og politikk?
Vis hele sitatet...
Ikke helt sikker på hva vi er inne på. Hva er det store problemet som du mener blir ignorert?
Sist endret av PiGmeNt-; 11. juli 2010 kl. 19:57.
Sitat av Kinseek Vis innlegg
Hva snakker du om Anders89?

Tråden var om politiet. Mener du at politiet ikke gjør jobben sin fordi de ikke innser skadevirkningene av å håndheve narkotikalovgivningen og hvis de hadde det så hadde de latt vær? Det er politikernes og samfunnets ansvar å bestemme narkotikalovgivningen.
Vis hele sitatet...

Politiet har ikke klart og håndheve narkotikalovgivningen i 60 år med noen som helst effektivitet. Likevel fremstiller de seg som seierende helter ukentlig med store doser narkotika på bordet.

Løgn er det ivertfall og ingen politi vil gå ut og si at metodene er innefektive og at målet med loven aldri vil bli nådd om vi fortsetter.
Sist endret av Anders89; 11. juli 2010 kl. 23:09.
Sitat av PiGmeNt- Vis innlegg
Men da er vi igjen tilbake til prioriteringer. Hvorfor skal de i så fall prioritere de lovene DU mener er viktige? Selv om de satser mye på å bekjempe narkotika så har de også mye annet å fokusere på.
Vis hele sitatet...
Hva er det du rabler om?

Hold deg til saken da, jeg har da aldri sagt noe om hva politiet bør prioritere, men om det SKAL prioritere rusmidler, og da spesielt cannabis så mye som de faktisk gjør, så bør man kunne forvente at de kan litt om emnet!
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Tjah. Politifolk er som folk flest - de aller fleste er hyggelige, men med endel rasshøl hist og her. Mine erfaringer med politiet har i ca 95% av tilfellene vært positive, men hist og her møter man alltid på en eller annen som enten har en dårlig dag, eller rett og slett er en maktkåt, ubehagelig slåpe med fascisttendenser av natur. Det sistnevnte tilfellet er selvsagt beklagelig, og definitivt ikke noe man skal finne seg i, men likevel ikke noe godt grunnlag for å "hate politiet" generelt.
Politiet er en hammer makta bruker til å slå den delen av befolkninga som ikke lever et A4-liv. Det er ikke politiet som er problemet, det er de lovene som regjerer i landet. Det er ikke politiet som gjør at det ikke er lovlig å røyke hasj i Norge, det er regjeringa som ikke har legalisert det.

Men på den andre siden oppfører politiet seg som nazister under f.eks. demonstrasjoner. Det er lov å demonstrere en mening (ytringsfrihet), men ikke å kaste stein eller sende fyrverkeri mot den Israelske ambassaden. Men det gir dem likevel ingen grunn til å slå alle demonstrantene i trynet med de jævla køllene sine? Politiet er vaktbikkjer som har en lidenskap for blod...
Sitat av Nikkokikk Vis innlegg
Men det gir dem likevel ingen grunn til å slå alle demonstrantene i trynet med de jævla køllene sine?
Vis hele sitatet...
Kan du underbygge den påstanden? Den virker rimelig drøy for min del.
Sitat av Kinseek Vis innlegg
Kan du underbygge den påstanden? Den virker rimelig drøy for min del.
Vis hele sitatet...
Var på samtlige demonstrasjoner i anledning Israels bombing av Gaza rundt juletider 2009. Da det brøyt ut bråk, fordi et fåtalls demonstranter begynte å kaste stein og sende raketter mot ambassaden. Politiet tyda dette som en direkte trussel, og hev tåregass-granater i lufta, slik at alle demonstrantene blei straffa. De brukte også, så vidt jeg fikk med meg gjennom tårene, køller mot personene som var spesielt opptatt av å lage bråk.
Det er fullt mulig å forsvare politiets bruk av vold i akkurat denne situasjonen, men jeg brukte det som et eksempel på hvor kjipe politifolk kan være å ha med å gjøre. Et bedre eksempel er Ungdomshuset i København, der politiet over en lang periode utsatte medlemmene for unødvendig vold og maktbruk. Søk deg frem på YouTube, og du vil forstå
Eg opplever vel at dei fleste som har et ugreit forhold til politiet er dei som gjentar sine feil,gjerne med ein slags villfarelse om at "jammen det burde jo være lov".Mennesker med den holdninger er gjerne rånere,lokehuer og småpøbler.

Når eg var liten så satte eg hånda på kokeplata,det blei med den eine gangen.
Når eg var litt eldre så urinerte eg på offentlig sted,blei tatt men slapp med ein advarsel.Det blei mitt første og forhåpentligvis siste møte med politiet.

Eg skada ingen med å pisse bak ein konteiner,men ettersom den stod på torget i langesund så såg eg vel allerede den gangen at det faktisk var ein idiotisk ting å gjera.

Har faktisk ein historie te om et ugreit møte med politiet der eg ikkje hadde gjort noko gale,men eg var så uheldig å komme til tv-stua der et lokehue akkurat hadde tømt et pulverapparat.Da banka snuten på døra mi dagen etter,lokehuet som var skyldig hadde lagt skylda på meg og ein te.Heldigvis hadde me videobevis på at me kun hadde komme dit etter et tips om hendelsen.Politimannen takka for hjelpa og lokehuet fikk et fint påslag på regninga si når han sjekka ut.

Så eg syns politiet gjer jobben sin etter beste evne i et samfunn som er fryktelig vanskelig å jobbe i.Hadde det vært opp te meg så hadde eg gjerne sett meir politi og mindre lokehuer.
Sitat av Nikkokikk Vis innlegg
Da det brøyt ut bråk, fordi et fåtalls demonstranter begynte å kaste stein og sende raketter mot ambassaden. Politiet tyda dette som en direkte trussel, og hev tåregass-granater i lufta, slik at alle demonstrantene blei straffa.
Vis hele sitatet...
Nei alle demonstrantene ble ikke "straffet" da hensikten ikke var noen form for straff - men å spre bort demonstranter som åpenbart var en trussel. Hvis en folkemengde inneholder mange elementer av åpenbare agressive personer kan en ikke bare gå inn i folkemengde og plukke dem ut (fordi da risikerer politimannen å bli dengt ned). Tåregass er en ufarlig måte å spre en slik truende gruppe.

De uskyldige personene i en sånn gruppe har friheten til å ikke oppholde seg nær åpenbart kriminelle.

Sitat av Nikkokikk Vis innlegg
De brukte også, så vidt jeg fikk med meg gjennom tårene, køller mot personene som var spesielt opptatt av å lage bråk.
Det er fullt mulig å forsvare politiets bruk av vold i akkurat denne situasjonen, men jeg brukte det som et eksempel på hvor kjipe politifolk kan være å ha med å gjøre.
Vis hele sitatet...
Dette henger ikke på greip. Det du sier nå er at politiet nok var forsvarlige i voldsbruken - men at det allikevel er eksempel på at de er noen jævler. Det oppfatter jeg som en motstridende påstand.

I tillegg så var din originale påstand at politiet dengte ALLE demonstrantene i TRYNET med køllene sine. Betyr det at du ikke lenger vedkjenner deg denne påstanden og den var falsk?

Sitat av Nikkokikk Vis innlegg
Et bedre eksempel er Ungdomshuset i København, der politiet over en lang periode utsatte medlemmene for unødvendig vold og maktbruk. Søk deg frem på YouTube, og du vil forstå
Vis hele sitatet...
Nå snakket vi vel om Norsk politi. Selvsagt kan Dansk politi være annerledes - likeså som at Russisk politi er *veldig* annerledes. Jeg synes det er en vannvittig metode å begynne å dømme norsk politi utifra en generalisering på tvers av land.
Selvom flertallet støtter visse lover og regler, er det også mange som ikke deler samme synspunktene som dem. Men selvom loven hevder det og det, så må man ikke nødvendigvis si seg enig i den. La oss f.eks si at voldtekt var lovlig i norge, så skulle man sagt seg enig med loven.. Fordi det er sånn det er? :s Altså, det er mange regler som er på tryne, når noen regler er såpass på tryne at man virkelig ikke klarer å se logikken, da blir man jo pissed for at sin egen frihet svekkes pga noen udreglige snuter sier at det får du ikke lov til. Og når man har hatt negative episoder med politiet før, eller som i mitt tilfelle bare negative episoder.. Så kan vel ikke jeg akkuratt komme her å si at jeg setter pris på arbeidet dems? Jeg setter pris på at det tar seg av viktige saker, så ikke det bryter ut fult anarki her, men å bruke tiden sin på å sitte i veikanten da f.eks, for å vente på en stressa stakkars faen som må rekkejobben skal kjøre litt for fort, så de kan kreve han for penger? Når de istedet kunne konsentrert seg om viktige saker som f.eks voldtekt( som i noen av mine venninners tilfeller som har vært utsatt for dette, har sakene blitt henlagt). Eller faktisk dukke opp når noen tilkaller dem til nødstilfeller. + Dem som itillegg har en udreglig attitude og misbruker makten sin, da finner man dem bare enda mer frastøtende. Man skal selvfølgelig ikke dra alle under en kam.. Eller jo.. FUCK THE POLICE!
Jeg mener det er trist at vi må ha en tillegnet gruppe mennesker til å overvåke, kontrollere og i det hele tatt passe på oss, men med tanke på dagens samfunn har vi desverre gjort dem til en nødvendighet. Så nei jeg hater ikke politiet, bare "systemet".
Sitat av Anders89 Vis innlegg
.

Løgn er det ivertfall og ingen politi vil gå ut og si at metodene er innefektive og at målet med loven aldri vil bli nådd om vi fortsetter.
Vis hele sitatet...
Politiets oppgave er ikke å forsvare lovverket, men og håndheve det.
Sist endret av VinumSabbathi; 17. juli 2010 kl. 17:26.
Sitat av Spesiellgnom Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Du hater politiet fordi flertallet i regjeringens rusutvalg vil at heroinassistert behandling skal tillates i Norge?

Makes sense..
Sitat av Semjuel Vis innlegg
Du hater politiet fordi flertallet i regjeringens rusutvalg vil at heroinassistert behandling skal tillates i Norge?

Makes sense..
Vis hele sitatet...
Når det er snakk om politiet, kan du jo tenke deg frem til at det er politimester Truls Fyhn's uttalelse han mener på.....
Sitat av ffanta Vis innlegg
Har opplevd her i norge at mange hater politiet,Hvorfor ?

Det jeg ikke skjønner er,de gjør jo en bra jobb i motsetning til mange andre land der de er korrupte som bare det !

Det jeg føler er at politiet faktisk ikke er strenge nok første gangen.

La merke til at en på skolen der jeg gikk ( er ferdig nå med tanke på sommerferien) hadde tattovert "FUCK THE POLICE" på armen sin?

hva om han plutselig trenger dems hjelp en dag. De risikerer kanskje livet sitt for å komme så fort som mulig og har barn og kone/mann hjemme..

Jeg har selv hadd trøbbel med politiet når jeg F.eks har blitt stoppet med bil og manglet bilbelte osv,men jeg kan jo ikke bli sur på de for det ?

Mange som blir tatt med hasj osv,etter det så hater de politiet...

Latterlig etter min mening men..

Noen som har noen formeninger om dette ?
Vis hele sitatet...
Skjønner godt at det er NOEN som hater politiet.
Ihvertfall etter det som skjer her jeg bor.. Politiet kjørte ned en kammerat av meg på moped uten noen som helst forvarsel og uten å bruke blålys.. Etter det så satt begge politimennene på sikkert over 100 kilo kneskåla i ryggen på han og sa at det kanskje ikke var så lurte å kjøre rett i politibilen mens de satte jern på han..
Var en gang på fest jeg så to folk krangle, han ene gikk fra krangelen og satte seg i en bil. Da kom de samme politimennene og dro han ut av bilen han satt i og kasta han på trynet i isen uten at han hadde gjort de en damn shit.
[quote=wargriff;1763547]Cannabis er et ulovlig rusmiddel i Norge, politiet gjør ingen ting galt med å følge opp loven. Det er jobben deres.


Sorry, men dette ble bare for dumt. [/QUOTE

du har jo ikke peiling man!
får du med deg noe som helst her eller?
alle er infatet med risikoen ang cannabis, men det er jo for f ikke det som er saken, det folk her blir provosert over er at politiet bruker så mye ressuser på småting som egentlig er ubetydelige når det er viktiere områder de kunne vært brukt til.
skulle likt å sett statestikk type: tyveri/vold/store partier heroin og amf/svindel`s oppklaringsprosent og dømmelse vs tenåringer med 2-3 gram i lomma og cannabisplantasjer, hva synes DU burde vært mest prioritert?
De tar selvfølgelig det som er lettest og gir minst papirarbeid, dette ser man overalt, sjekk ut bla saken om at det var nesten ikke noe politi som ville etterforske sedelighetsaker ang tilbakestående kun pga at det var "lav status"
Om du klager på politiet å er vrang når du blir tatt er du ett kjøtthue. Ingen unnskyldning. Om de misbruker sin stilling derimot er det ikke yrket's feil, det er mennesket bak uniformen
Sist endret av jassågitt; 20. juli 2010 kl. 17:47.
Sitat av jassågitt Vis innlegg
Om du klager på politiet å er vrang når du blir tatt er du ett kjøtthue. Ingen unnskyldning. Om de misbruker sin stilling derimot er det ikke yrket's feil, det er mennesket bak uniformen
Vis hele sitatet...
Du må da fatte at et slikt yrke tiltrekker seg en viss type mennesker som muligens er mer ehm..."utsatt" for å missbruke sin makt og stilling, fordi de, unnskyld fransken, tror dem er noen jævla cowboyer, ingen blir snut fordi dem rett og slett ønsker et trygt samfunn og rettferd skje fyllest, de blir snut pga de vil ha action, spenning, "moro" etc,(sikkert folk som har vært vektere som liker å ha autoritet over sin (tidligere) jevnbyrdede.)
eller høres dette jævla dumt ut kanskje?
Sitat av duwd Vis innlegg
Du må da fatte at et slikt yrke tiltrekker seg en viss type mennesker som muligens er mer ehm..."utsatt" for å missbruke sin makt og stilling, fordi de, unnskyld fransken, tror dem er noen jævla cowboyer, ingen blir snut fordi dem rett og slett ønsker et trygt samfunn og rettferd skje fyllest, de blir snut pga de vil ha action, spenning, "moro" etc,(sikkert folk som har vært vektere som liker å ha autoritet over sin (tidligere) jevnbyrdede.)
eller høres dette jævla dumt ut kanskje?
Vis hele sitatet...
Ja, det høres ganske dumt ut egentlig.
Sitat av duwd Vis innlegg
Du må da fatte at et slikt yrke tiltrekker seg en viss type mennesker som muligens er mer ehm..."utsatt" for å missbruke sin makt og stilling, fordi de, unnskyld fransken, tror dem er noen jævla cowboyer, ingen blir snut fordi dem rett og slett ønsker et trygt samfunn og rettferd skje fyllest, de blir snut pga de vil ha action, spenning, "moro" etc,(sikkert folk som har vært vektere som liker å ha autoritet over sin (tidligere) jevnbyrdede.)
eller høres dette jævla dumt ut kanskje?
Vis hele sitatet...
Ja, det høres jævela dumt ut, det samme gjør uttalelsene dine ellers som vitner om lite sikt utenfor boksen du sitter i. Godt mulig du er en person som faktisk ikke klarer å se gevinsten av å hjelpe andre, men for meg selv, og flere andre medmennesker, er jeg sikker på at det både varmer godt og gir en god følelse å vite at du har hjulpet noen.

Ikke alle purk kjører rundt i mustang gtr 69 modell, med tannpirker i kjeften, pilotbriller og hagla over skulderen.
Sitat av Dibsent Vis innlegg
Ja, det høres jævela dumt ut, det samme gjør uttalelsene dine ellers som vitner om lite sikt utenfor boksen du sitter i. Godt mulig du er en person som faktisk ikke klarer å se gevinsten av å hjelpe andre, men for meg selv, og flere andre medmennesker, er jeg sikker på at det både varmer godt og gir en god følelse å vite at du har hjulpet noen.

Ikke alle purk kjører rundt i mustang gtr 69 modell, med tannpirker i kjeften, pilotbriller og hagla over skulderen.
Vis hele sitatet...
viste dere ville bite på den "høres det dumt ut" linja, det var ment retorisk og begge hoppa på den. lol.

DU snakker så forbanna umodent, du setter alt på spissen og ser ikke helheten av hva jeg skriver men biter deg fast på (her) kun to punkter du har simplifisert og tatt ut av kontekst værre en se og hør artikler.
Når jeg sier cowboy oppførsel så mener jeg ikke den grovt karakteriserte tegneserie modellen du snakker om for å få meg til å høres ut som en idiot, jeg mener arrogansen man ofte er tilgjengelig til å få ved å ha autoritet over sine medmennesker, man tror man er opphøyet andre, og dette leder videre til arrogansen jeg snakker om, du hoppet også blankt over eksemplet jeg brukte for å argumentere for mine påstander om lavt engasjement hos "lav status" oppdrag som sedelighetsaker ang pensjonister og tilbakestående, som det ble skrevet en artikkel om, der politiet selv inrømmet at det var cowboytilstander innad politiet og lav status oppdrag som tabu shit som detta var lite attraktivt.
Hva faen vet du om jeg ikke føler gevinst ut av å hjelpe mine medmennesker? har vært aktiv innad frivillige organisasjoner som gjør gratisarbeid for folk uten mulighet eller midler til å ta vare på seg selv, bla røde kors, men nok om det.
Hvis man har lyst å hjelpe sine medmennesker fordi det varmer hjertet å hjelpe andre er det flott, men sånne folk søker neppe seg inn på PHS, og politiet er ikke her for å hjelpe folk eller gjøre tjenester for å være snille, de er her for å fange de som bryter(eller blir oppfattet som) å bryte loven, tror du lisa som plukker blomster til mamma og gir penger til veldedighet vil bruke omsorgen sin på en jobb som ofte innvolverer bla: bøteleggning for bilister, og narkotikabruk, hive uteliggere ut av kjøpesentre, jage vekk prostituerte, etc, høres mer passende ut kanskje å bli omsorgsarbeider eler hjelpepleier eller lignende da? men neida, sikkert jeg som er så jævla dum igjen
"We cannot expect people to have respect for law and order
until we teach respect to those we have entrusted to enforce those laws."
~ Hunter S. Thompson
*Det amerikanske flagget vaier patriotisk i bakgrunnen, mens vi sper på med såkalte "epic quotes" *

Sitat av fetter Vis innlegg
"We cannot expect people to have respect for law and order
until we teach respect to those we have entrusted to enforce those laws."
~ Hunter S. Thompson
Vis hele sitatet...
Dette er virkelig ikke relevant her i Norge hvor vi har det så godt som vi har det.
Jeg føler mer at dette sitatet passer bedre til purkehaterne vi finner i ghettoen på amerikanske filmer.

Eller ble dette for dumt, duwd?
Det nytter ikke å komme med retoriske spørsmål dersom hele innlegget som skal underbygge poenget ditt stinker av tull og uvitenhet.

At alle politimenn har valgt sitt yrke fordi de ble mobbet som barn, krever den respekten de mener at de fortjener som individ osv. begynner å bli temmelig oppbrukt.