Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1579
heisann

Jeg og læreren min prøver og finne ut hvordan vi kan bruke et technics kn650 midi keyboard til og spille av lyder som vi har enten på pro tools eller direkte på keybordet, har bruker manualer men forsto fint lite og ble ikke klokere av og google det heler
noen som har noen tips?
Midi-keyboardet kobles til pc'en gjennom USB eller MIDI (gjennom et lydkort med midi-port). Når du har installert drivere/software, og funnet keyboardet i programmet du sitter i (ProTools), skal det komme lyd når du aktiverer et VST-instrument/softsynth eller en sampler opp mot keyboardet.
Melkesprengt
Fluttershy's Avatar
Trådstarter
jeg har fått til og kunne bruke forskjellige effekter men vi skal spille av lyder som f.eks en bil som kjører forbi eller en katte og slike ting. det stoppet kunnskapen min
Ja det skal gå ann. Bare lage et par sampler vil jeg tro.
Melkesprengt
Fluttershy's Avatar
Trådstarter
får prøve og finne ut av hvordan, skal jobbe med det vidre på onsdag så
Legg til et sampler-instrument i musikkprogrammet ditt og last inn lyden du vil spille. Fungerer på samme måte som med vanlige digitala instrumenter.
Sist endret av Grix; 25. januar 2012 kl. 21:12.
Melkesprengt
Fluttershy's Avatar
Trådstarter
Sitat av Grix Vis innlegg
Legg til et sampler-instrument i musikkprogrammet ditt og last inn lyden du vil spille. Fungerer på samme måte som med vanlige digitala instrumenter.
Vis hele sitatet...
skal høre om jeg kan låne studioet og prøve det i morgen, takker