Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 381
Hei!

Jeg har nå vært uten heroin siden november 2022. Jobber i lav terskel og blitt veldig trigget av brukere på stedet jeg jobber.

Har fast inntekt for tiden i tillegg til nav, og har det relativt bra i livet, men har merket siste 6 mnd at jeg har drukket mye mer alkohol spesielt i ukedagene og røykt mye mer cannabis for å cope med det sterke suget etter minus.

Jeg har nå gått snart to dager uten subutex fordi jeg vil bli sjuk og få kjøpt meg to kvartinger på mandag.

Subutex fungerer veldig bra for meg, men jeg har fått suget tilbake pga der jeg jobber. Har ikke lyst å slutte for det er virkelig verdens beste jobb og den muligheten jeg har fått, men jeg sliter.. har klinisk depresjon og noe ptsd og angst anfall, bare ikke like heftig som før.

Sprekk er jo vanlig, vet det ikke er verdt det men jeg savner virkelig å skyte.

Hvorfor er det så vanskelig å bare gi faen i sprekk, jeg har det trygt men samtidig føler jeg ikke meg tilfreds uren rus.
Sitat av yomomma Vis innlegg
Hei!

Jeg har nå vært uten heroin siden november 2022. Jobber i lav terskel og blitt veldig trigget av brukere på stedet jeg jobber.

Har fast inntekt for tiden i tillegg til nav, og har det relativt bra i livet, men har merket siste 6 mnd at jeg har drukket mye mer alkohol spesielt i ukedagene og røykt mye mer cannabis for å cope med det sterke suget etter minus.

Jeg har nå gått snart to dager uten subutex fordi jeg vil bli sjuk og få kjøpt meg to kvartinger på mandag.

Subutex fungerer veldig bra for meg, men jeg har fått suget tilbake pga der jeg jobber. Har ikke lyst å slutte for det er virkelig verdens beste jobb og den muligheten jeg har fått, men jeg sliter.. har klinisk depresjon og noe ptsd og angst anfall, bare ikke like heftig som før.

Sprekk er jo vanlig, vet det ikke er verdt det men jeg savner virkelig å skyte.

Hvorfor er det så vanskelig å bare gi faen i sprekk, jeg har det trygt men samtidig føler jeg ikke meg tilfreds uren rus.
Vis hele sitatet...
du kommer jo ikke til å føle deg noe mer tilfreds med rus heller, i hvert fall ikke over tid.

Du har vært gjennom mye værre og i beste fall må du gjennom det igjen for å rette opp i den feilen du planlegger nå. Det vanskeligste er ikke å slutte, men å ikke begynne, så ikke begynn. vær så snill.
Skyter du kan du misste alt såg jævlig digg er det ikke at det er værd å kaste bort alt du har men høres ikke ut som du kan overtales
Selvsagt funker Subutex bra for deg, det er et stoff som er antidepressivt og smertestillende.

Da jeg sluttet var det veldig guffent å sakte men sikkert kjenne nervene "skru seg på" igjen etter lengre tids bedøvelse. Kriblet overalt.
Og følelsene kommer tilbake som en tsunami. Den første tiden etter siste dose var det grining og latter, motløshet og enorm motivasjon om hverandre. Veldig svingete humør.

Hvis du må fungere i arbeid, utsett slettingen. Ta deg noen uker til sommeren og kjør fokus KUN på sunn mat, sollys, rolige turer og ri ut abstinensene.

Å slutte på vinteren er jævlig kjipt fordi man blir så kald.

Hvilken dose bruker du?
Sist endret av krystallkongen; 1 uke siden kl. 09:47.
Åpenlyst at dette er feil type jobb for deg når du blir så trigget av å jobbe tett på brukere. Og aaalt for tidlig også, høres ut som "a crash ready to happen" spør du meg.

Veldig positivt at du er i jobb men jeg ville heller, hvertfall for en periode, funnet en arbeidsplass med helt annet fokus og hvor rus ikke er et tema. Jeg vet om flere tidligere narkomane som nå jobber i rusomsorgen med stor suksess, men det har tatt tid. De har vært i kjedelige jobber som ikke var noe drømmejobb. Men det å få sjansen hos noen, komme seg opp om morgenen, rutiner, mestring, ansvar, og det å være med nyktre mennesker var veldig nyttig og verdifullt for de
Sist endret av Gingerina; 1 uke siden kl. 10:29.