Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1452
Heisann, er usikker på om jeg poster i rett forum nå, men here goes:

Den 13. mai bestilte jeg meg utstyr for omentrent 7300,- fra Ghost Extreme Customs (ghostextreme.no)
og den 13 Juni bestilte jeg flere varer for 2999,- (totalt 10.299,-)
Jeg har ENDA ikke fått varene, og hver gang jeg maser på vedkommede som eier Ghost Extreme Customs, så skyldte han først på at han ikke ante hvorfor det tok så lang tid, deretter skyldte han på fellesferie, og nå sist, så sa han at "han hadde motatt en pakke på tollen" og skulle gi meg beskjed så fort som mulig.

Det er nå over 13 dager siden. Jeg har pratet med posten, de sier at det normalt vil ta maks 1 uke å få noe gjennom tollen.

Det jeg tror, er at han her enten har svindla meg, eller så har han ventet til han har fått samlet opp en hel drøss med ordere, og bestilt alt i èn smell for å unngå så mye toll..

Spørsmålet mitt, er det noe jeg kan gjøre for å få fortgang på saken? Det nytter jo tydligvis ikke å mase, så jeg vurderer å gå den juridiske veien, men jeg aner ikke åssen lover og regler som gjelder for dette.. Noen som kan hjelpe?
Dra en whois på domenet, så får du opp navn og tlf. nummer på eier. Ring han, hvis det ikke hjelper, dra en tur til holmestrand og snakk med han personlig (hvis du bor i nærheten da)
En venn av meg bestilte flatskjerm for en betydelig sum fra en fyr ganske langt unna. Han fikk aldri tven, unnskyldninger hver gang og politisaken ble henlagt. Så ikke gi det, bare fint at de vet det ikke går i glemmeboken med en gang og at du følger opp saken.
Vel, jeg bestilte fra dealextreme.com. Da tok det ca. 4 uker før jeg fikk det jeg bestilte, så ha litt tolmodighet. :P Men det var da en laser som de ikke hadde på lager. Kanskje ikke de har det du bestilte på lager?
/dev/urandom
RandomiZed's Avatar
Trådstarter
Nei, de hadde det ikke på lager. Men jeg har ventet siden 13. Mai ? det er vel litt lenge å vente :] Jeg bestilte det tidlig sånn at jeg kunne bruke det på gatebiltreff, men det ser dårlig ut.
Sitat av RandomiZed
Nei, de hadde det ikke på lager. Men jeg har ventet siden 13. Mai ? det er vel litt lenge å vente :] Jeg bestilte det tidlig sånn at jeg kunne bruke det på gatebiltreff, men det ser dårlig ut.
Vis hele sitatet...
Avbestill og krev penga tilbake, sikkert andre mye mer seriøse firma som kan fikse deg de samme delene, er en grunn til at ghostextreme gutta åm spamme ned BF og andre bilforum med "anbefalinger fra kunder" som igrunn er samme personene med forskjellige nick...
Personlig, så hadde jeg ALDRI handla fra en nettbutikk som skriver slik som dette på sida deres:

"-Vi har oxo nmi styling inne på lager.. 1900 per del"
Sitat av pr0tec
Personlig, så hadde jeg ALDRI handla fra en nettbutikk som skriver slik som dette på sida deres:

"-Vi har oxo nmi styling inne på lager.. 1900 per del"
Vis hele sitatet...

He he.. jeg skulle AKKURAT til å skrive noe om at han kunne skylde seg selv når man kjøper noe fra noen som bruker "oxo" på websidene...

Men mer seriøst, på websidene hans så ligger jo navn, adresse, telefonnummer, link til de som lager sidene hans, link til leverandøren hans, bilder av "firma bilene" hans MED bilskiltene synlig....

Ring han og krev å få en garantert leveringsdato og kan han ikke garantere at det er innen den datoen du trenger utstyret for å få ting ferdig til gatebil, så er det et brudd på avtalen (Hvis du har sagt du skal ha det til gatebil, og han har gitt inntrykk av at det ikke er noe problem, så er det en god nok avtale til at du kan heve kjøpet pga brudd på avtalen. ) og at du med øyeblikkelig virkning hever kjøpet og at pengene skal være tilbakeført på din konto innen 2 dager.

Opp til dette punktet er det veldig viktig at du snakker rolig og ikke lar deg hisse opp og bli sint.

Fortsett så med en av følgende utifra hans reaksjoner, svar og din egen moral:

a) Gi han beskjed om at ethvert avvik fra dette vil medføre videre kommunikasjon vil bli gjennom din advokat (ring en god en på forhånd, og bare spør om du kan bruke han til en svindel/erstatningssak, det koster ingenting, tar bare to min på telefon og gir deg en navn du kan bruke som "din advokat") og at du vil kreve renter og erstatning for ødelagte muligheter til å dra på gatebil som planlagt.

eller

b) at du kommer på besøk til han dagen etter for å hente pengene, og hvis han ikke blar dem opp da, så kommer du til å lage et helvete for han ved å fortelle om han til alle på gatebil, ringe alle leverandørene hans og alle kunder som du kan klare å finne ut av nummerne på bilene på bildene hans. Altså i bunn og grunn starte den største sverte kampanjen siden Paris hilton og hun Richie dama ble uvenner...

eller

c) at du har hørt det er mye drittunger i holmestrand som "key'er" biler.... og at sånne drittunger gjerne gjør det på firmabiler også hvis noen som er misfornøyde betaler dem 50 kroner om dagen inntil de har blitt fornøyde igjen....

eller

d) si greit, da ordner det seg sikkert på en annen måte, og så ringer du den sykeste personen du kjenner og selger gjelden til han.

Som folk kommer til å påpeke så er b, c og d ulovlige i forskjellig grad. Og man kan jo håpe at det ikke er nødvendig med noe mer enn å kreve at du må få utstyret i tide til gatebil.