Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 758
Hei, vet ikke hvordan jeg skal få forklart dette, men er temmelig "dum" når det gjelder slike ting.
jeg har lyst til å spille ett Browser spill (ta f.eks travian/tribalwars og lignende snakker ikke om noe flash spill). dette spillet kan jeg gjerne tenke meg å ha ei Serverfil til og hoste på min egen side(trenger ikke kobles på nett)
er det noen HYGGELIGE forslag som vet hvordan jeg får tatt/stjelt server fil eller kopiert slike spill på noen måte, eller vet noe om slikt??

PS: Hensikten er bare for å trene seg til spillet.
PS2: alle folk som svarer er HYGGELIGE.
Sist endret av fakenickern; 13. desember 2008 kl. 17:56. Grunn: srkieveifl
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Glem det.
Med mindre, så klart, du vil kode ditt eget.
Eller har noen på innsiden som kan leake kildekoden til deg.
er det ikke noen annen mulighet for å prøve å stjele kildekoder eller lignende da?
mulig det er ett dumt spørsmål, men må jo gå på ett vis.
ellers skjønner jeg ikke hvordan folk kan piratkopiere spill og lage privatservere.
å stjele en kildekode (høyreklikk > vis kildekode) gir deg bare html'en, altså bare det som vises helt visuelt, du får ingen programkode i det hele tatt. det eneste måtte være hvis utvikleren har glemt å sette php filene til ikke-lesbare for alle, slik at du har mulighet til å laste ned php-filene, ikke bare kjøre dem og se resultatet av dem
Sist endret av VivaLatrina; 14. desember 2008 kl. 02:06.
VivaLatrina, jeg tror ikke han har kunskapen til å opprette sin egen server til et spill han ikke har tilgang på kildekode på..

Er det et spill som alltid trenger internet for å spilles, er det ikke stort du kan gjøre om du ikke har internet på når du spiller det. Eller om det er et spill du må ha internet for å laste inn, og at spillet ikke lenger trenger nettet mer, kan du jo bare slå av internet, ikke lukke nettleseren, og ta med deg spillet hvor enn du er (bærbar requred )
dette skal bare settes opp igjennom LAN, og det kan jeg. så er ikke det problemet jeg er ute etter å løse.
tenkte bare på om det var noen måter å snappe kildekoden(altså med php scriptkodingen, og ikke html).

spillet er ikke flash, eller noe som må lastes før, det må ha tilgang til nettet / serveren.
Sist endret av fakenickern; 16. desember 2008 kl. 22:30.
Sitat av fakenickern Vis innlegg
dette skal bare settes opp igjennom LAN, og det kan jeg. så er ikke det problemet jeg er ute etter å løse.
tenkte bare på om det var noen måter å snappe kildekoden(altså med php scriptkodingen, og ikke html).
Vis hele sitatet...
I kort trekk utover å bryte seg inn på serverene deres og hente den der, nei.
Det som derimot finnes er "tilnærmet like" kopier. Dvs at andre folk har selv regnet seg frem til hvordan spillet fungerer og har laget en utgave som likner. Slike ting finnes i hopetall, og jeg har selv kjørt en 15 sec/tick utgave av Planetarion på egen hjemmemaskin. Gøy i omtrent 10 minutter. Etter det skjønner man at enten spiller man det på nett sammen med andre, eller så lar man være å spille det spillet, for de er alle veldig kjedelige å spille uten noen å spille sammen med eller mot. De "tilnærmede like" kopiene er heller ikke helt like, ettersom koden er forskjellig.

Hvor du skal finne disse kopiene aner jeg ikke, det er årevis siden jeg har giddet å bry meg med slikt.
For å si det på en litt annen måte. Spillene du mest sannsynlig tenker på er nok blitt laget for at alle datamaskiner som laster det inn i sin webbrowser blir koblet opp mot en og samme maskin (en server), for så å kommunisere mot hverandre igjennom denne via en internettprotokoll.

Om det jeg skrev nå er piece of cake for deg å skjønne skal jeg ikke legge meg oppi saken. Men om du måtte tenke mer enn 0,5sek for å skjønne det tror jeg desverre du bare kan glemme å prøve å laste ned kildekode osv. da dette har liten hensikt om ikke man vet hva man driver med.

Selv hadde jeg ikke hatt sjangs i havet uten at det vil koste mye mer jobb enn hva man får igjen, tror det er sånn for de fleste bortsett fra idlemob :P
Sist endret av iDark; 16. desember 2008 kl. 22:43.
ok, har forstått at det ikke er så lett dette nå, altså.
skjønner det at det kobles opp via en server da, så har ikke problem med det.
men om det ikke var noen som viste om noe triks til denne saken, så får jeg bare gi opp
Forestill deg;
SPILL (HTML) ---> (PHP) ----> SPILL (HTML)

Spillet sender data til PHP-scriptet. Som svarer med data. Men, du vet aldri hva som egentlig foregår inne i PHP-scriptet.
Ergo; Du får ikke kopiert de egentlige PHP kodene.

Kan ikke forklare dette noe enklere.