Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 656
hei, fant en nokia n95 på gata i oslo i går, uten batteri simkort og bakdeksel... har hørt det at telefoner kan spores hvis man ikke bytter Imei koden på de?? vet jeg sikkert bør levere den til ett sted eller eieren men siden det ikke er noe simkort så finner jeg jo ikke eieren og siden den ikke er komplett er det vel ikke noe vits i og levere den noe annet sted.. er det noen som kan hjelpe meg med og skifte Imei kode på den?
Maistro
Dette er ulovelig, om om du ber noen hjelpe deg til det så oppfordrer du til kriminalitet, noe som heller ikke er lov på dette forumet. Desverre, har en n95 selv som jeg må få byttet imei på
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Verste som skjer er at du slår den på, og ikkje får kontakt med nettet. Politiet bruker ikkje ressurser på å spore telefoner, dei ber enkelt og greit berre mobilselskapa om å blokkere den fra nettet sitt.
Grattis med ny telefon
Kjøp batteri og bakdeksel billig på ebay/dealsextreme.com el.l.
Du vil ikke bli spora opp eller noe sånt.

Hadde du hatt mulighet til å finne eieren skulle du så klart gjort det, men den gang ei!
▼ ... over en måned senere ... ▼
for å si det sånn. Det er såvidt de klarer å finne igjen stjålne biler. Da finner de ikke igjen stjålne eller mistede mobiler heller hæhæ