Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3565
trenger hjelp

Hvordan skrive en skikkelig ryddig søknad om læreplass , og hva skal den inneholde?

Takker for svar.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Du skriver en helt vanlig jobbsøknad tenker jeg, dette er uansett ikke stedet å spørre.
Husk å legg ved en CV, helst med bilde/passfoto av deg selv.
Her er en CV mal etter europeisk standard, malen kan du selvsagt forenkle til ditt bruk.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Det er også viktig å lese over søknaden i etterkant, for å finne eventuelle skrivefeil og/eller tegnsettingsfeil.
Søknaden bør inneholde en kort presentasjon av deg, dine interesser, faglige tyngde, fremtidige planer og hvorfor du søker i den aktuelle bedriften. Husk å legge ved CV.

Vedrørende søknad, så er det en fordel at denne ser bra ut, altså er ryddig og korrekt, dernest at det ikke kryr av skrivefeil. En uryddig og dårlig skrevet søknad går i mange tilfeller rett i makuleringsmaskina.
*kremt - refferanse til stillings annonse - kremt*

Men søknad om læreplass?
O_o
"Alle" jeg kjenner søkte om det via den siden som man bruker når man skal søke på skole?!
(husker ikke hva den heter...)
hørte jeg noen si google? finnes maaange gode veiledninger der ute
Ring å spør bedriften, hvis det er lærlingsplass da. Hvis det er læreplass, ring utdanningsetaten.
Har dere opplæringskontor på/i Bryne?
Jeg trengte ikke gjøre noe som helst egentlig når jeg søkte på lærlingeplass - jeg fikk et skjema fra Ofoten Flerfaglige Opplæringskontor (vårt lokale opplæringskontor), skrev navn, adresse og slikt + hvilken bedrift jeg var interessert i lå få ærlingeplass på, og vips, så ordna de resten for meg.
Sist endret av charz0r; 2. oktober 2007 kl. 21:11.