Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 4984
Heisann!

Min fars laptop streiket i går morrest, så vi dro på elkjøp å kjøpte en ny(Toshiba). Siden farn min bruker pcen til å fakturere kundene sine er det viktig at maskinen funker 24/7. På den nye pc'en var det en ferdiginnstalert versjon av Windows 7. Programmet han bruker til faktura-skrivingen heter Datax / Datax Faktura, det er ett litt gammelt faktura-program, så noe sånt som Vista og Windows 7 er det ikke kjent med. Når jeg åpner Datax får jeg følgende beskjed:

"Versjonen av denne filen er ikke kompatibel med Windows-versjonen du kjører. Se i datamaskinens systeminformasjonen om du trenger en x86 (32-biters) eller x64 (64-biters) versjon av programmet, og kontakt deretter programutgiveren."

Jeg tenkte også å innstalere XP på en annen partisjon, men da fikk jeg blåskjerm. Så spørsmålet mitt blir da; Er det mulig å lure datax eller windows 7 til og tru at dette er XP? som en slags plugin? :S Noen som har peiling? trenger virkelig å få dette igang i dag.
Kjøre i kompabilitetsmodus for windows xp? Høyreklikk på ikonet/snarveien -----> egenskaper--->
kompabilitet/whatever----> kjør dette programmet i kompabilitetsmodus for windows xp.
(husker ikke helt nøyaktig)
Sist endret av bolla3; 3. juni 2010 kl. 13:27.
Takk bolla3, men det funket ikke.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
VMware
Koster penger. Men ok.

XP Mode.
Xp mode er kun for Professional/Enterprise/Ultimate. SKal være heldig om dette følger med en stanard pc fra elkjøp.
Vis hele sitatet...
Last ned VMware fra torrentside muligens.
Spør programlevrandøren om de har noen oppdateringer? Hadde jeg gjort.
Sist endret av Alphanio; 3. juni 2010 kl. 14:52.
Sitat av Alphanio Vis innlegg
Xp mode er kun for Professional/Enterprise/Ultimate heldig om dette følger med en stanard pc fra elkjøp.

Last ned VMware fra torrentside muligens.
Vis hele sitatet...

Du tar feil. XP mode er også for Home Premium og Starter versjonene av Win7.

Les linken så kan du fint laste ned fra Microsoft sine hjemmesider, kommer ikke bare med PC'er som du kjøper i butikken.

http://langvann.ath.cx/thumb/235024942105433129529551.png
Sist endret av Dimergon; 3. juni 2010 kl. 14:56.
Testet XPmode, men støttes ikke med Windows 7 Home Premium:
"You are not eligible to download Windows XP Mode. You must have Windows 7 Professional, Enterprise, or Ultimate to run Windows XP Mode. To upgrade visit Windows 7 Anytime Upgrade. " <- Anytime koster penger...

Fikk så mange Resultater på piratebay når jeg søkte etter VMware at jeg vet ikke helt hvilken som er rett, help?
Sitat av ^ProXo^ Vis innlegg
Testet XPmode, men støttes ikke med Windows 7 Home Premium:
"You are not eligible to download Windows XP Mode. You must have Windows 7 Professional, Enterprise, or Ultimate to run Windows XP Mode. To upgrade visit Windows 7 Anytime Upgrade. " <- Anytime koster penger...

Fikk så mange Resultater på piratebay når jeg søkte etter VMware at jeg vet ikke helt hvilken som er rett, help?
Vis hele sitatet...
Ta en av de som heter "workstation", helst ta en med noen som seeder
Hva er vitsen med å laste ned VMware Workstation fra en torrentside egentlig? De har installeren til nyeste versjon på sidene sine. Serials finnes andre steder. Eventuelt så går det an å bruke VMware Player, som er gratis (det er mulig å få opprettet virtuelle maskiner til den med f.eks http://www.easyvmx.com/ )
Nyere DaTax-programmer er kompatible med Windows 7 - var på produktpresentasjon fra dem sist høst, og i følge dem selv var de ett av Microsofts nærmeste norske samarbeidsfirmaer mtp. kompatibilitet i W7. Funker det ikke, oppgrader til nyeste versjon.
Gikk for VMware, funket flott, er inne i XP og kjører Datax gjennom VMware nå, thanks folkens!
... fordi det å holde fast på gammel, buggy og ustabil software gjennom inngrodde omveier er en mye lurere ting enn å kjøpe seg en oppgradering. DaTax er jo ikke dyrt engang - og jeg regner med han kan utgiftsføre det ...
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av ^ProXo^ Vis innlegg
Heisann!

Min fars laptop streiket i går morrest, så vi dro på elkjøp å kjøpte en ny(Toshiba). Siden farn min bruker pcen til å fakturere kundene sine er det viktig at maskinen funker 24/7. På den nye pc'en var det en ferdiginnstalert versjon av Windows 7. Programmet han bruker til faktura-skrivingen heter Datax / Datax Faktura, det er ett litt gammelt faktura-program, så noe sånt som Vista og Windows 7 er det ikke kjent med. Når jeg åpner Datax får jeg følgende beskjed:

"Versjonen av denne filen er ikke kompatibel med Windows-versjonen du kjører. Se i datamaskinens systeminformasjonen om du trenger en x86 (32-biters) eller x64 (64-biters) versjon av programmet, og kontakt deretter programutgiveren."

Jeg tenkte også å innstalere XP på en annen partisjon, men da fikk jeg blåskjerm. Så spørsmålet mitt blir da; Er det mulig å lure datax eller windows 7 til og tru at dette er XP? som en slags plugin? :S Noen som har peiling? trenger virkelig å få dette igang i dag.
Vis hele sitatet...
Kører du 64 bits versjon av Win 7 funker ikke kompitabel oppsettet.
Sikkerhetsklarert
Kjører Datax Totaløkonomi på W7x64 selv uten problemer. Datax faktura i oppdatert utgave koster snaue 500kr, sannsynligvis hadde det tjent seg inn i forhold til å bruke mye tid på å sette opp en vm for å hoste det.. Mere knot for far din å forholde seg til også.