Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 2638
Windows vista er nå cracket, dette tok kortere tid enn det jeg hadde forventet meg. Desverre er det vist en litt vanskligere prosess enn og bare kjøre en fil å det ser desverre ikkje ut til at dette kommer til og vere åpent så lenge, men fortsatt: Gratis vista til alle.

Versjonen som cracken fungerer på heter Vista BillGates.
Hvis jeg ikke tar feil har det kommet ut ny crackete versioner i snart et år.
Old News.
Det som er "cracket" er ikke windows vista. Det som er cracket er en valideringsserver beregnet på bedrifter.
Trådstarter
56 2
unskyld, dere har helt rett men vil det si at man må sette opp egen valideringsserver? Hørest litt for tungvint ut for den vanlige mann slik at det egentli ikkje er noen trussel mot M$.
Ja, du setter opp en egen valideringsserver. Dette er gjerne et Vmware image som du midlertidig kan sette opp, og validere fra maskinen du bruker som desktop.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
2006-12-07 05:05:32. Den vista validerings saken var cracket på torsdag.
2006-11-12 05:21:57 kom RTM. Som var final versjon.

Ifølge digi.no er det 10 dager etter lansering. Hehe.
Jeg hørte at det var en passord-trojaner i en eller annen crack jeg. Men regner med det ikke er denne?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Send meg en pm hvis dere finner en vista som funker uten noen virus ogsånt da xD

liker ikke sånt :O
Jeg har hørt at den cracken du får med når du laster ned kan være VIRUS ? kan dette stemme ?
vista er jo iso basert så kommer nok til å bli mere hacket
Office 2007 er jo rene heaven for virusspredere.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av KABman
vista er jo iso basert så kommer nok til å bli mere hacket
Office 2007 er jo rene heaven for virusspredere.
Vis hele sitatet...
Kan du forklare sammenhengen mellom at det er distribuert på et ISO-9660-filsystem og at det er lettare hackbart? Samtlige windows-os, etter win98, er jo blitt distribuert på ISO-filsystem, samme gjeld så godt som all programvare.
Meg bekjent har distribusjonsmåten lite å sei på kor lett det er å cracke produktet.

Og office2k7 som himmelen for virus? For kvar office-utgåve dei seinare åra har det jo blitt et lite hakk tryggare såvidt eg har fått med meg? Og i det siste ser det ut til at MS meiner alvor når dei seier at sikkerhet er viktig, så eg trur ikkje det blir lettaste punktet å angripe.

I framtida trur eg brukaren blir svakaste punktet, og at fleire og fleire angrep blir angrep på det mellom tastaturet og stolen. Den trenden ser vi allerede i dag (voldsomt oppsving på trojanere, fake versjoner av programvare, o.l.), og eg reknar med den trenden vil bli veldig forsterka neste 2-3 åra, ettersom programvare blir vanskeligare å finne sikkerhetshol i.
Sitat av vidarlo
I framtida trur eg brukaren blir svakaste punktet
Vis hele sitatet...
Framtiden er her, hvis dette er tilfellet.
Så lenge man ikke bruker p2p-programmer som f.eks (limewire, kazaa), laster ned hot.puzzy.jpg.exe, bruker crack.my.game.exe fra usikker kilder(f.eks etter googlesøk på SPILL + crack), laster ned sexy.teen.wmv og trykker "last ned" et par ganger, åpner ukjente filer fra e-post og er generelt skeptisk til ting man mottar, så unngår man de fleste virus, trojaner og fæle udyr.
Vidarlo:

Office 2007 har pakket alle sine filer inn i en *.zip fil.
Rename *.docx til *.zip og du kan redigere alt i i dokumentet ditt manuelt. ps! dette er xml basert.
Så her er det vel ikke annet å si enn at mulighetene er stoore.

Vista er en iso lesbar fil med alt lakt inn i fila, under installasjon er det serial koden som bestemmer hva som skal bli installert, nå kan det jo hende at store herr microsoft forrandrer dette, men
det er her jeg snakker om hack. Du kan få med deg en større del av vista ved i ettertid å legge inn fra iso fila du orginalt hadde
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av KABman
Vidarlo:

Office 2007 har pakket alle sine filer inn i en *.zip fil.
Rename *.docx til *.zip og du kan redigere alt i i dokumentet ditt manuelt. ps! dette er xml basert.
Så her er det vel ikke annet å si enn at mulighetene er stoore.

Vista er en iso lesbar fil med alt lakt inn i fila, under installasjon er det serial koden som bestemmer hva som skal bli installert, nå kan det jo hende at store herr microsoft forrandrer dette, men
det er her jeg snakker om hack. Du kan få med deg en større del av vista ved i ettertid å legge inn fra iso fila du orginalt hadde
Vis hele sitatet...
Og så da? Ingenting har hindra deg i å redigere word-dokument i hexa-editor, og det er ikkje der sikkerhetshulla har vore. OO.org har også brukt zip-formatet i stor grad, men det har heller ikkje ført til store sikkerhetshull. Lær deg forskjellen mellom carrier (=zip) og innhold (=xml). XML er et passivt språk, og det må da vere hull i tolkeren, noko eg ikkje kan sjå at det er stor grunn til at det skal vere, utover buffer overflows. Å tru at word-formatet er ei zip-fil fører til fleire problem er i beste fall idiotisk...

Og ISO? Problemet med XP har da vore å få tak i key som har hatt tilgang til oppdateringer, og som ikkje lager problemer med windows genuine adventage. Ikkje å få tak i mediaet. Mediaet får du fra MS for nokre dollar om du vil, og du finn det på *alle* nedlastingssider.

Så det kjem garantert ikkje til å endre situasjonen at det er distribuert på en ISO der serial avgjer innhald.
stopper der jeg vidarlo mulig du har mere peil på det enn meg.
men jeg ser alike vel sikkerhetshullene, slik som enkelte som er ansatt i microsoft.
Det er faktisk flere hull som må tettes.
Vista er i allefall kuult og et steg i riktig retning.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av KABman
stopper der jeg vidarlo mulig du har mere peil på det enn meg.
men jeg ser alike vel sikkerhetshullene, slik som enkelte som er ansatt i microsoft.
Det er faktisk flere hull som må tettes.
Vista er i allefall kuult og et steg i riktig retning.
Vis hele sitatet...
Jepp, det er garantert sikkerhetshull, men ikkje fordi vista blir distribuert på ISO-formatet, og ikkje fordi word har gått over til XML innkapsla i ZIP...
Heit diskusjon ass. Men noen som syns det er verdt å bytte fra Xp til Vista?
Sitat av max-mekka
Heit diskusjon ass. Men noen som syns det er verdt å bytte fra Xp til Vista?
Vis hele sitatet...
Ja, så absolutt.
ja så absolut skifte til vista.. . eh nei..
Vista i dag bruker over 50% cpu på å bevege musa, kan ikke si at det er et ferdig produkt.
her snakker vi om microsoft sin nye marked reklame hvor man gir ut et uferdig produkt.
Dette er alla cisco sin vi gir ut på linksys først stil.
Prøve og feile metoden fungerer vanvittig bra
Sist endret av KABman; 23. desember 2006 kl. 03:35.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Vista kan crackes kjempelett, du bare stiller bios klokka til 31.Desember 2099, så har du cracket den påstår hackere
Sitat av niikoo
Vista kan crackes kjempelett, du bare stiller bios klokka til 31.Desember 2099, så har du cracket den påstår hackere
Vis hele sitatet...
Men kan man da etter å ha innstallert stille BIOS-klokken tilbake uten at det blir problemer?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av froskenfredrik
Men kan man da etter å ha innstallert stille BIOS-klokken tilbake uten at det blir problemer?
Vis hele sitatet...
Ja. Det kan du.

Har for nysgjerrighetens skyld testet dette selv før jeg stikker og kjøper det, og jeg må si at jeg ble overrasket over hvor enkelt dette var. Du får tilgang til alle funksjoner, og kan tilogmed benytte deg av Windows Update, selvom du kjører en "ulovlig" versjon.

Er også, etter en liten stund med testing, svært fornøyd med Vista. Det kjører veldig bra på min pc, og grafikk- og ytelsesmessig så er dette noe vi aldri har sett tidligere.

Det e bærre lækkert!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Storfornøyd med Vista! men så faller jeg fort for litt eyecandy! samt hoved regelen min i livet er : forandring fryder!! :-)
Anbefales det å innstallere vista nå? Cracket versjon.

Det med at du bruker 50% cpu på å bevege musa, er det fortsatt et faktum?

Vil ha vista, men vil ikke ha alt for tregere pc :P Og er det høye krav til pcn?
Jeb, du bør egentlig ha (minst) 1024mb ram og 256mb video-ram på maskinen din, og 1ghz prosessor.

Jeg har AMD64 3200+, ATI Radeon Sapphire X800 (256mb) og 1gb minne, og er litt i tvil om hvordan dette kommer til å gå, så jeg skal ha meg 1gb minne til, og et nytt skjermkort (overklokket GeForce 7900GS, som jeg kjøper enda et og kjører sammen senere).

Noen som tror jeg får problemer med prosessoren min? Har Vista liggende på disk her nå, men har ikke tatt steget å oppgradere enda...

edit: og sånn for å være helt sikker, selvom jeg "oppgraderer"/overfører instillinger fra XP til Vista, blir disken(e) formatert?
Sist endret av MannY; 31. januar 2007 kl. 10:41.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har ikke lest hele tråden, men i starten sto det noe om cracka windows vista, eller noe lignende.
Det som har vært greia i over et år nå er en veldig simpel ting. For demoversjonen har blitt lakt ut på nett for ca ett år siden, selfølgelig ikke lovlig. Men uansett, det en har gjort, er å sette tiden i biosen til å være år 2999, slik at demoen som egentlig bare varer i 30 dager, ikke starter å telle ned før i år 2999.

På denne måten så har det vært mennesker der ute, med vista i over ett år nå:P

Måtte bare fortelle dette:P

Kan jo svare på det du lurer på "MannY".

Jeg har selv hatt vista en stund nå, Nei, du vil ikke få problemer med å kjøre vista med det oppsettet du beskriver, jeg har selv en +3700 prosessor, ja noe høyere og kraftigere en din, men det vil ikke ha noe å si. Det er nemlig minnet på pc'n din som sier noe om hvor treg en pc kan bli.

Jeg har ikke noen gang prøvd å overføre/oppdatere min xp til vista. Men det du må gjøre (det jeg gjorde i alle fall) er at du må ha en formatert disk, hvor du innstalerer windows vista. Du kan IKKE blanne to oprativsystemer på en og samme pertisjon. Det er fysisk sett umulig.

med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
De "demoversjonene" du snakker om er betaversjoner, og de var åpne siden beta2 eller noe? Altså helt lovlige å laste ned, og du fikk en fin betakey av Microsoft.
Hmmm, ja det kan vel stemme, var vel betaversoner.

Men de har ikke vært ute lenge, siden november ca. Men det jeg snakker om er noe attet. På en eller annen måte var det noen som publiserte en "betaversjon" av VistaBase! Et navn den hadde under utviklingen av Windows Vista. Og det er snart ett år siden :P men jeg legger meg nu så snx sikker en annen gang:P