Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 6660
Etter å ha sett frykt og avsky i las vegas , sitter jeg igjen med inntrykket: Om eter er det perfekte Vegas-dopet, for alle elsker en god fyllik, må det være perfekt her i hillbilly country på vestlandet

Jeg sjekket Erowid for å få en pekepinn på hvordan man utvinner godsakene...

Det jeg lurer på nå, er: Virker det med startgassutvinning, eller får man kjøpt eter i norge?

Foretok et kjapt(slurvete) søk på nff i tillegg, men fant ikke noe...

Takk for svar
Du får kjøpt Etyl-Eter på apoteket. Om det er noe å lurt å sniffe i seg løsemidler kan du vel tenke deg frem til selv.
Ta det ofte-bli loka. ta det litt-ikke bli loka.
Hmmm, den var ny... Apoteket, javel, anskaffelse snarlig, triprapport kommer.
Takk for tipset adrian
De brukte eter i gamledager for å bedøve folk.... man bruker eter til å ta livet av insekter(før man setter dem i glass og ramme)... er kanskje ikke det lureste å sniffe viss du har lyst på en opplevelse, tipper du sovner ganske fort, bare sier i fra

Har selv halvsovna etter å ha glemt å lukke en flaske eter i et ganske lite rom, var ikke akkurat så veldig spesielt untatt at man ble _veldig_ trøtt.
Sist endret av Redstorm; 14. september 2005 kl. 21:00.
Genbassenget har helt klart en egen evne til å holde seg rent...
Er det ikke eter de bruker når de på litt eldre filmer tar et lommetørkle foran munnen på personer så bare sovner de?
Dark: Du tenker nok på kloroform.
Det brukte det som anestesimiddel før i gamledager.
Folk pustet det inn gjennom en maske.
Nei, det har vel noe med klor å gjøre, eller er jeg helt på jordet?
Du er helt på jordet.. Kloroform ble også brukt.
Men jeg har en bestemor som har jobbet i medisinen i gamle dager. Hun fortalte at de brukte etermaske.
I og med at det lenge ble brukt som bedøvelsesmiddel under operasjoner kan det vel ikke være akkurat være grusomt skadelig, men det er vel en grunn til at de ikke bruker det lenger.
Så akkurat Fear an loathing in Las Vegas. Tror ikke du bør lære av dopbruken dems
Har ikke tenkt å bli sånn nei, hehe Dem er LITT vel fjerne de gutta der...
Dionysos: At noe en eller annen gang er blitt brukt innenfor legevitenskapen gjør det ikke til ufarlig.
Ta f. eks. beladonna og piggeple. Eller hva med alle de andre, vanlige drugsa? Kokain, morfin, heroin og amfetamin har også vært brukt i skolemedisinen.
De bruker fortsatt virkestoffene i datura.
Atropin er motgift mot nervegass og scopolamin brukes også. Hva det brukes mot vet jeg ikke, men bestefaren min fikk det da han lå for døden med kreft.
Har funnet div. i legemiddelkataloger osv. Forene er et middel som finnes på apoteket.
MEN: er dette reseptbelagt?
InTrance: mener å huske at scoplamin brukes mot svimmelhet i f.eks. reisesykeplastere.
Hrunz legemiddelet du hadde funnet er i klasse c og reseptbelagt.
Det er dietylmetyleter som er er halogenert, dvs. hydrogenatomer i etyl\-metylgruppen er byttet ut med halogener, i dette tilfellet fluor (for å gjøre det mer stabilt og potent). Dette er et ganske vanlig anestesimiddel. Mener å huske vanlig dietyleter ikke er reseptbelagt (er vel bare å spørre på et apotek?).
Anbefaler ikke å prøve det.

edit:
liten feil
Sist endret av Thror; 22. september 2005 kl. 21:09.
▼ ... over et år senere ... ▼
Eter er ikke reseptbelakt, koster ca 250 kr for 0,5liter på apoteket. bare finn på en grunn til å kjøpe de viss du blir spurt, å den bør jo være litt realistisk og da.
Innsektsamling...
Si du samler på sommerfugler..
I filmen Ciderhus reglene, driver han hovedabortlegen og doper seg på eter hele tiden.
Han blir vist en jævel i senga etterpå da, hvertfall etterhva jeg husker.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Nå er det viktig å skille film og virkelighet her da
Dette er visst en gammal post men Hrunz; fikk du testa eter eller?
Sitat av Dionysos
I og med at det lenge ble brukt som bedøvelsesmiddel under operasjoner kan det vel ikke være akkurat være grusomt skadelig, men det er vel en grunn til at de ikke bruker det lenger.
Vis hele sitatet...
Nå har det seg slik at når kokain ble kjent, så ble det brukt til å behandle morfinavhegihet.

Når det gjelder eter, så kan man enten kjøpe det på apoteket (hvis du virkelig vil prøve det, så er apoteket det beste alternativet).

Eller så kan du lage petroliumeter. Det er ikke "vanlig" eter. Og jeg ville ikke under noen omstendighter ha laget dette hjemme, da det kan være ekstremt brannfarlig. http://en.wikipedia.org/wiki/Petroleum_ether
▼ ... flere år senere ... ▼
Hvis de brukte eter som narkose og bedøvelse før, hvorfor blir det da tilsatt amfetamin? Sier ikke at alle gjør dette, men vet det forekommer. Men man tar jo ikke amfetamin for og bli trøtt

Og vet også noen bruker startgass som tilsetting. noen som vet nøyaktig hvorfor de gjør det?

Og noen som vet hvordan man får startgassen eventuellt eteren til og bli i fast form eller pulver?

Grunnen til at jeg lurer er pga en skole oppgave og siden alt dette kan kjøpes lovlig/reseptfritt så må det jo være lov og spørre
Sitat av ghostman Vis innlegg
Hvis de brukte eter som narkose og bedøvelse før, hvorfor blir det da tilsatt amfetamin? Sier ikke at alle gjør dette, men vet det forekommer. Men man tar jo ikke amfetamin for og bli trøtt

Og vet også noen bruker startgass som tilsetting. noen som vet nøyaktig hvorfor de gjør det?

Og noen som vet hvordan man får startgassen eventuellt eteren til og bli i fast form eller pulver?

Grunnen til at jeg lurer er pga en skole oppgave og siden alt dette kan kjøpes lovlig/reseptfritt så må det jo være lov og spørre
Vis hele sitatet...
Grunnen til at eter og startgass blir brukt som tilsetning i speeden er og får og gi brukeren et "rush,kick" med engang det skytes/snortes.
Reine varer gir ikke dette "rushet" og kan derfor bli sett på som dårlige varer av uvitende brukere.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Grunnen til at startgass blir brukt i speed er normalt for å øke vekt. Dette funker der og da mens dealeren veier for kunden, men i løpet av kort tid så vil faktisk totalvekten minske alt fra litt til betraktelig ettersom eteret fordamper. Startgass som ikke inneholder eter vil både øke vekt, gjøre deg løs i magen og i verste fall forgifte deg. Tunge hydrokarboner må fordampes med ekstern varmekilde og kan i verste fall inngå i en uønsket kjemisk reaksjon med stoffet.

Grunnen til at eter benyttes i speed er for å krystallisere, vaske eller rekrystallisere. Dietyleter er organisk og amfetamin er lett løselig i dette, men ikke sukker eller salt. Slik kan base konverteres til saltform. Om saltsyre benyttes i utkrystalliseringsfasen er det ofte lett å overdosere og ferdig produkt får en saltsmak. Salt og saltform amfetamin er løselig i vann og kan derfor vaskes med eter slik at amfetaminet vandrer over til den organiske fasen og etterlater seg overskuddet av salt i den polare (vandige) fasen. Når eteret fordamper utkrystalliseres ren saltform amfetamin uten overskudd av annen salt og med sin opprinnelige kjemiske smak.

Likeså kan sulfatsalt av amfetamin vaskes der uønskede avfallsstoff fjernes ved å konvertere amfetamin sulfat til fribase, filtrere eller annen hokuspokus og rekrystalliseres så tilbake til opprinnelig sulfatform, enten med etanol eller metanol eller organiske løsemidler som toluen, xylen eller dietyleter.

Rekrystallisering er en renseteknikk og utføres eksempelvis hvis stoffet av en eller annen grunn ikke befinner seg i sin standardform, eksempelvis gjennom transitruter elns. (veit da søren), f.eks. i tja, si eddikkessens eller noe (aner ikke) og fraktes gjennom et par grenser elns. til destinasjon og videre til et krystalliseringslaboratorium (vel, trenden opplyser oss om at det i hvert fall er tilfelle for kokain) som rekrystalliserer det tilbake til sin rene form eller kutter stoffet direkte ved å skippe rekrystallisering og bare utkrystallisere det ferdige produktet urent og muligens pynte på resultatet, eksempelvis med tilsetningsstoffer (additives) for å skjule smak, lukt, farge, etc. samtidig som de sikkert sper ut stoffet med bulkestoffer (diluent).

Dietyleter kan her benyttes av ulike årsaker som direkte berører "formuleringen" (formulation), eksempelvis om et parti amfetamin og et parti metamfetamin ankommer krystalliseringslaboratoriet samtidig og begge batchene benyttes i et bulkparti, omdannes halvfabrikatet til baseform og utkrystalliseres i et løsemiddel som ønskede produkter (i sin baseform) er løselig i for enklere å kunne fjerne uønskede avfallsstoffer. Ferdig urent produkt (amf/meth) bulkes ut med et bulkestoff som ikke er løselig i løsemidlet hvor det urene produktet (eller formuleringen) er løst i og under inndamping mixes bulkestoff og produkt etter spesifikke forhold må det antas (like deler amfetamin og metamfetamin er ikke nærliggende å tro ettersom det høres lite lønnsomt ut så formuleringen starter med å løse opp en del amfetamin og en del metamfetamin halvfabrikat i felles løsemiddel og deretter jevne ut forholdet med praktiske blandemiddel for oppgaven (utbulking, fortynning, dilution) for til slutt å klargjøres til videredistribusjon eller lagring (?).

[Jeg aner ikke om noe amf formulering produseres for lagring så satte et spørsmålstegn, men tok det med hvis det kunne være tilfelle, det er ikke jeg rett person å påstå men antar det som plausibel i forhold til gatemyte].

I hvert fall sånn jeg forestiller meg det men om det er tilfelle veit jeg da søren ...

NB!
Enhver bruk av co-compound til (her amfetamin (eller metamfetamin og andre amphetamine type substances, fork.: ATS) anses som en formulering (slang: cut) mens utspeing med blandemidler anses som utbulking (dilution). Hensiktsmessig utblanding (adulteration) er mest benyttet hvis co-compoundet er psykoaktivt eller har en annen hensiktsmessig oppgave - direkte eller indirekte (aid), eller bare er blandet (mix) for andre årsaker (eksempelvis mdma --> ecstasy og motsatt konvertert til andre formål (purification, freebasing, o.l.) eller motsatt tilsatt for å skjule eller dekke over spesifikke forhold (additive, tilsetningsstoffer) som eksempelvis berører smak, lukt, utseende, farge, osv.)