Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 1875
Er det noen som kan bekrefta at jeg bare kan følge denne guiden for å installere VIsta?

Sitat av GENIUSBOY
INSTRUKSJONER FOR INSTALLERING AV WINDOWS VISTA x86 NORSK VERSJON SKREVET AV GENIUSBOY

NB! Det kan være lurt å boote opp fra Vista DVD-plata i stedet for å bruke Daemon Tools
eller et lignende program til å mounte ISO-filen siden det kan føre til et ustabilt operatisystem/uventede resultater!

Eventuellt avinstaller programmer/enheter som ikke er kompitable med Windows Vista(det finner du på Microsofts hjemmesider)
slik at det ikke skaper trøbbel under en oppgradering fra XP. Slike programmer kan være f.eks Norton Internet Security og Nero.

Disse instruksjonene viser deg hvordan du installerer Windows Vista med "New Vista RTM Timer Stopper Crack":

1. Brenn ISO-filen som du har lastet ned fra thepiratebay.org på en DVD-plate(4,7GB) med et brenneprogram som brenner image-filer.
Du kan bruke DVDDecrypter, Nero Burning Rom, Alcohol 120% ol. programmer. Du skal ikke åpne ISO-filen eller endre innholdet i
den.

2. Sett platen i DVD-spilleren/brenneren i det nåværende operativsystemet og boot opp(start maskinen på nytt).

3. Gå inn i BIOS(som dukker opp før Windows XP eller annet OS lastes inn). Du kommer inn i BIOS ved å trykke F2 eller en annen
F.. tast. Trykk deg fremover til du finner innstillinger for tid/dato. Sett året til 2099(eller det høyeste som går), du trenger ikke å
endre klokken.

4. Ta ut internettkabelen(LAN) fra baksiden av PCen slik at internett er frakoblet.

5. Gå ut av BIOS, og velg å boote fra(starte opp fra) CD/DVD(nr. 1 på lista). Deretter vil Windows-filene lastes inn fra DVDen. Så skal
du velge språk(norsk) og andre innstillinger. Når den spør om lisensnøkkel, velger du å ikke skrive inn noe. Bare klikk "Neste" og
velg den versjonen du har lyst på. Videre dukker det opp tidssoner/tid, partisjonen du vil installere på(du kan formatere ved å
velge "Stasjonsalternativer". Så vil filene kopieres og datamaskinen vil starte på nytt flere ganger underveis.

6. Etter at filene har blitt kopiert(under "Fullfører installasjonen") , vil det dukke opp et vindu som spør om tidssoner/tid. Her kan du
velge å stille tilbake året til 2007, eller du kan la det være slik det er og endre det senere i Windows Vista. Du skal også lage en
brukerkonto. NB! Internettkabelen skal fortsatt være frakoblet!

7. Dette er ikke nødvendig å gjøre, men det kan være en bekreftelse på at tiden er riktig. Start datamaskinen på nytt, og sjekk i BIOS
at året er 2007. Hvis den ikke er det, må du sannsynligvis ta en reinstallasjon av Windows Vista(cracken vil ikke funke!)

8. Når du er logget på for første gang, kan du først oppdatere eventuelle drivere til enheter. Deretter skal du bruke "New Vista RTM
Timer Stopper Crack" til å få stoppet tiden(30 dagers prøveperioden). Denne cracken kan lastes ned fra
http://keznews.com/1957_New_Vista_RT..._Stopper_Crack (det kan være lurt å ha cracken klar på forhånd)

9. Ekstrakter innholdet i filen først. Deretter dobbeltklikker du på exe. filen. Trykk "Test". Da vil et meldingsboks som sier "Stopped 4
timers" dukke opp. Klikk på "Install".

10. Start datamaskinen på nytt for at den nye tiden skal tre i kraft. Nedtellingstiden skal være stoppet nå.

11. Koble internettkabelen til kontakten på datamaskinen igjen, slik at du kan oppdatere operativsystemet med de nyeste oppdatering-
ene.

12. For å teste om tiden har stoppet, kan du skrive cmd i "Søk" feltet. Når cmd dukker opp, skriver du "slmgr -dlv" uten anførselstegn.
Trykk Enter, og etter ca 20-30 sek. vil et scriptvindu med mye informasjon dukke opp. Du ser nederst i vinduet og noterer minuttene.
NB! Du må ha administrator-rettighetene for å gjøre dette!

13. Etter en time med bruk, kan du restarte datamaskinen og gjøre punkt 12. en gang til. Se på minuttene, det skal være den samme
tiden som du noterte tidligere. Dermed vet du at tiden har stoppet! Da gjenstår det bare å nyte det nye operativsystemet!


Du kan velge å ha på "Automatiske oppdateringer". Det vil virke, og det kan være lurt. Før du evt. installerer nye programmer i Vista,
bør du sjekke om det støtter Windows Vista. Ellers kan det føre til mye rart med prosessene på datamaskinen.
Tips: NOD32 har kommet med komplett antivirus løsning for Windows Vista, det kan være lurt å ha et antivirusprogram slik at du er
beskyttet mot ondsinnede angrep fra nettet.

Håper denne veiledningen er til hjelp for dere som føler dere usikre på installasjonsmetoden.
Vis hele sitatet...
Ja, den virker rimelig troverdig.

(PS: Dette er ingen oppfordring til å bruke piratkopiert programvare)
Funker denne cracken ja
Har det ikke kommet en oppdatering som stopper denne cracken?
Sitat av Jeb
Har det ikke kommet en oppdatering som stopper denne cracken?
Vis hele sitatet...
Jo men da lar man jo bare vær å laste ned den .

http://www.freakforum.nu/forum/showt...ht=vista+crack
Hehe.. Da laster jeg ned vista og crack da!

Denne cracken?
http://keznews.com/2212_Updated_Vista_2099_Time_crack
Jeg har installert vista. Men har ikke fått noen melding eller noe som tyder på at jeg må registrere eller noe sånt. Er alt fint da eller? =O
Hvorfor er det nødvendig med både crack og BIOS-setting? Jeg fikk det til å funke greit med bare BIOS jeg da, selv om jeg skal installere om igjen senere.
Det funket fett her! Kjører Vista nå!! Luve!
Noen flere som har problemer med Nero på Vista?
Vill det funke og ikke stille datoen i bios ?
Funer ok bra med visual også da. Ikke ha det, men det ser bare slik ut
Du kan stille fra cmd også, ikke nødvendig å henge i bios, men du må stille klokka ja.
Sitat av ellricho
Vill det funke og ikke stille datoen i bios ?
Vis hele sitatet...
Annbefaler deg å lese litt her:
http://www.mydigitallife.info/2007/0...ivation-crack/

Hvis du laster ned TimerStop v2 slipper du å styre med BIOS innstillinger, det eneste du trenger å gjøre etter å ha lastet ned TimerStop v2 er å nappe ut Nettverks kabelen, kjøre filen og trykke ("Ok"/"Yes") i dialog boxen som popper frem.

Etterhvert vil maskinen restarte seg. Når du da senere er kommet inn i Windows trykker du START + R for å få opp RUN vinduet.

Skriv "slmgr.vbs -dlv", og deretter "OK".

Det tar litt tid før vinduet med navnet "Windows Script Host" kommer opp, men når det popper frem står helt nederst hvor mange minutter det er igjen før Vista går ut.

Som skal være: 43200 Minute(s) (30 Day(s))

Vil bare legge til å si at jeg brukte denne metoden for å fryse nedtellingen på min Windows Vista Ultimate.
Sist endret av #Conex; 6. februar 2007 kl. 19:34.
Jeg installerte vista på vanligmåte uten og fikle med bios greier. Etter jeg hadde installert vista så installerte jeg cracken og restarta maskinen.. Lettere blir det ikke
Trådstarter
13 0
Hei, jeg har nettop installert Vista.
Men jeg får ikke noe lyd:S
Jeg har prøvs å åpne DXDiag men der stod det bare at jeg ikke har noe lydkort eller driver til lydkortet.
Er det noen som kan hjelpe meg?
Filippip: Da går du på google.com og søker etter "dittlydkort" + drivers

Så finner du en passende link og laster ned driveren din. Du vil fortrinnsvis ha en Vista driver. Finnes ikke det kan du prøve med den xp driver (men da kan den være / bli ustabil)

Lykke til !

ONTOPIC: Du trenger ikke styre med å skifte dato i bios før du installerer. Jeg kan bekrefte at denne guiden virker (ved mindre du har x64 system). Den bruker samme prinsippet og samme cracken, men uten at du trenger skifte dato i bios (du gjør alt fra cmd etter du har installert)
Sist endret av Cikey; 11. februar 2007 kl. 15:50.
Trådstarter
13 0
Vel, problemet er at jeg ikke husker hva lydkortet mitt heter.
Er det noen som vet om en annen måte å finne ut hva det heter enn å se i DXDiag (der står det ingen ting)?

Edit: Jeg fant ut av at lydkortet heter High Definition Audio 7.1 men jeg klarer ikke finne noe driver..
Sist endret av Flippip; 11. februar 2007 kl. 16:57.
Nå kan ikke jeg så mye om lydkort drivere. Men Last ned en Realtek Audio AC97 driver og test, Det er den driveren jeg har brukt på mine 4 pcr.
Trådstarter
13 0
Takker.
Hvordan får man gjennomsiktig design?
Trådstarter
13 0
Og hvordan får man "skjeve" vinduer?
Trådstarter
13 0
Og hvordan får man norsk skjermleser?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Er det noen updates jeg per i dag må holde meg unna om jeg har installert på denne måten?

Takker,
I see you...
NAPse's Avatar
Jepp, og her er tråden
Sist endret av NAPse; 23. februar 2007 kl. 23:39.
Hei, jeg har tenkt å laste ned vista ultimate nå, men det er 4 ting jeg lurer på; Skal jeg boote fra CD-rom når jeg har putta inni CD'n? Hva skjer hvis noe går galt, kan jeg da innstalere XP på nytt? Og MÅ jeg bruke DVD-plate til å brenne progget?
Er det noen som har en link til piratebay.org jeg kan laste ned fra da? Som noen har prøvd... Eller som noen vet at funker...
Sist endret av mopplest; 24. februar 2007 kl. 18:37.
Er det ingen som har noen svar?
I see you...
NAPse's Avatar
Jeg tror du må ha DVD i og med at fila er for stor til å ha på CD?
Og her kan du se hvilke av disse du vil ha: http://piratebay.org/search.php?q=vista+norsk.