Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1171
Stuka på pcn min her om dagen, da plutselig winamp hang seg og et lite irriterende stykke på sangen ble henges igjen og spilles om og om igjen.. Prøvde å komme meg vekk derfra ved hjelp av ctrl+alt+del og alt+f4 osv osv.. Funka ikke og jeg takla ikke lyden så derfor slo jeg av pcn ved hjelp av strømknappen! Når den da startet opp så fikk jeg en feilmelding om at det var noe kødd med brukeren Jeb, og at jeg måtte kjøre chdisk.. Startet opp maskinen på nytt, gjorde dette, og da fant den ut at det var en del feil som den rettet opp...

Når jeg slo på pcn min etterpå da, så hadde jeg fått ny bruker (dog samme brukernavn og passord) men med helt blank mine dokumenter mappe.

Dvs alt som var i mine dokumenter på den gamle brukeren er borte! Filmer, musikk, bilder osv.. Med andre ord dritkjipt..

Så, er det noen mulighet for at jeg kan få tilbake disse filene?

Jeg har prøvd å søkt etter musikkfiler, fant ingen av dem. Jeg har prøvd å tilbakestille windows til et tidligere kontrollpunkt.. Funket ikke..

Så hva funker?
Jeb
Trådstarter
Forresten så når jeg klikker på C: og ser på diskplassen, så har jeg fortsatt like lite plass som jeg hadde før, og jeg kan ikke se verken musikk eller filmer, som tok en goood del gb.

Det må jo være en mulighet for å finne dette igjen?
Leit rundt på harddisken da... Kanskje under documents and settings? Jeg tror det kan ligge noe der
C: -> Egenskaper -> Verktøy -> Scandisk -> Reparer feil autmatisk -> Søk
Da får du sikkert beskjed om at scandisk ikke kan kjøre før du starter om på nytt, svar ja på dette og start på nytt.
Tror det var noe sånt, lenge siden jeg brukte windows..
Så kan det hende du er heldig og får filene tilbake..
Sist endret av Scoody; 6. januar 2007 kl. 15:28.
drQ
Egendefinert
1. Du kan prøve gjennoppretting (tilbakestilling) til ett tidspunkt ikke så lenge før krasjet. Er en slik funksjon ett sted.
2. Se i C:\Documents and Settings\ -mappen. Ut i fra at plassen fortsatt er opptatt og det tilsynelatende er opprettet en ny bruker, tipper jeg at alt ligger der det skal, men du kommer inn der du ikke skal.
I værstefall kan du laste ned PCI Filerecovery å sjekke om du kan gjenopprette filene igjen
Jeb
Trådstarter
C: documents og settings har jeg sjekket...

Der har jeg "All users" "Deafault user" (skjult) "Jeb" og "Jeb.JONAS"

Alle har tomme mine bilder, min musikk mappe osv...

Skal prøve scandisk nå, og se åssen det går.

Funket dårlig.. Stikker og tar meg en jay imens...

Gjennoppretting(tilbakestilling av windows) har jeg testet, funket dårlig..

Men er sikker på at filene er der fortsatt, bare at jeg ikke kan nå dem.. Prøve meg på det recovery programmet..
Du sier den klikket...Hvordan hørtes klikket ut?
Offtopic: OMG Hallaise ^^