Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  57 4416
Oslo vil etter all sannsynlighet være et veldig annet sted om noenogførti år, og i den anledning lurer jeg litt på hva folk ønsker seg/venter seg av fremtiden?

Alt fra nye dialekter og politikk til monorails og tekniske duppeditter..
Få høre drømmene deres!
syns det er på tide at det kommer et nytt fremkostmiddel snart jeg : )
Okey..?
Monorails ser jo spenstig ut, men er jo ikke så veldig praktisk enda.. Hørt rykter om at de planlegger en linje fra Fornebu til Gardemoen men..
Siden du nevner dialekter: Hunnkjønn har forsvunnet og kj-lyden er så godt som ikke-eksisterende. Trist, men sant. Ønsker? At Oslo ikke lenger er verken Norges største by eller hovedstad. Heia Trondheim!

edit: Hunnkjønn som i substantivklassen. En jente, en sol osv.
Sist endret av svisj; 6. desember 2006 kl. 13:21.
Hehe.. Hadde vært ekstra trist hvis hunkjønnet i seg selv hadde forsvunnet.. :/
Noen prognoser peker mot at det vil være opptil 50% innvandrere i Oslo innen 2050, så det er ikke så usannsynlig at språket forenkles.. Litt trist. Men ikke så veldig..
Er ikke så veldig opptatt av politikk, men jeg synes at det skulle bli lavere straffer og bøter, og litt "snillere" regler.

-Hadde året vært 2050:Kunne det kommet en lov som sa at man kunne ta lappen når man var 16 år. - På bil, det hadde vært noe. I Sverige kan man jo kjøre såkalte epa traktorer når man er 16 år, som går under traktorlappen, ikke at disse "bilene" går allverden (30km/t) men det er liksom en bil da.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av capo_jd
Er ikke så veldig opptatt av politikk, men jeg synes at det skulle bli lavere straffer og bøter, og litt "snillere" regler.
Vis hele sitatet...
Hva i alle dager er det du har røyka? Norge er så snilt at det er teit. 21 år MAX for drap, noe som tilsvarer 17 og et halvt år i realiteten, siden et fengselsår er på 9mnd. Voldtekt, altså å ødelegge livet til noen, er 15 år eller noe der omkring? Det er helt latterlig! Tar man et liv skal man enten få dødsstraff eller livstid i fengsel. Pref. førstenevnte. Reglene i Norge er så slakke at man så vidt trenger å være obs på hva man gjør. Dessuten kan storparten av lovverket tolkes frem og tilbake, noe som gjør det enda lettere å slippe unna. Lavere straffer og "snillere regler" som du sier, er etter min mening ren idioti.

For å være helt ærlig, så tror jeg ikke Oslo kommer til å ha forandre seg spesielt mye om 50 år. Litt mer lys her og der, og kanskje litt mer fancy arkitektur somme steder, men det blir ikke ugjenkjennelig, for å si det sånn. Husk at det skal litt til å fornye en hel by, uansett om det er snakk om arkitektur, lovgivning, kultur eller, som dere nevner, dialekter.
Sitat av Proxick
Voldtekt, altså å ødelegge livet til noen, er 15 år eller noe der omkring? Det er helt latterlig!
Vis hele sitatet...
Det er jo veldig subjektivt da. Mange som klarer seg fint etter en voldtekt. Det er nok i stor grad det at folk blir oppdratt til å se voldtekt som noe helt alldeles forferdelig og livsødeleggende som er en selvoppfyllende påstand. </OT>

Ellers blir vel statskirka borte. I verste fall kommer norges pysepolitikk til å føre til at islam og kristendom likestilles som statsreligioner.
Jeg håper for all del at overdreven likestilling blir borte, med mindre man er villig til å genetisk modifisere menneskerasen til å bli en tvekjønnet rase.
Jeg regner med flere lover, større forskjell mellom rik og fattig med flere ghettoområder i forstadene. Mer overvåking, mer vold, mindre velferd og lavere skatt.
Forhåpentligvis har vi fått våre første kjernekraftverk, og startet en industri rundt utvinning og behandling av de betydelige forekomstene av thorium på norsk jord.
Sitat av capo_jd
Er ikke så veldig opptatt av politikk, men jeg synes at det skulle bli lavere straffer og bøter, og litt "snillere" regler.
Vis hele sitatet...
Det tror jeg må være det dummeste jeg har hørt.. Helt enig med Proxick. Kriminelle og terorister flytter til 'puse Norge' fordi straffene her er så lave. Vi skal liksom ta vare på alle som finnes.. Terrorister, kriminelle, hva som helst. Og de takker ikke nei. Bare i Oslo står invandrere allerede 80% av den alvorlige kriminaliteten. Mener det var det siste jeg har hørt innen den saken, men skal ikke si noe sikkert. Men mildere straffer? neppe..

Jeg tror invandrertallet vil stige drastisk i Oslo i årene fremover, om ikke noe politisk gjøres. Språket vil nok ikke forandre seg så mye blandt nordmenn, men jeg tror det vil være et mye høyere flerkulturelt språk der, siden det ikke er noe krav for invandrere å lære seg norsk. De får snakke fritt som de vil, leve etter sine religioner og kulturer, som mange av dem ikke står med norske lover i det hele tatt. Derfor, økt kriminalitet.. tror jeg..

Når det gjelder fremkomstmidler kan jo mye skje. Biler styrt av magnetkraft, slik at man slipper å styre selv, ville vært et stort fremskritt og miljøvennelig om dette ble satt i gang. Teknologien går raskt, men hvor raskt den utvikler seg på 50 år vet jeg ikke.

Jeg tror og håper(!) at musikken vil forandre seg på tv og radio i Norge med årene. Rocken og metal har nesten helt dødd ut her i landet. Å si den har dødd ut blir kanskje feil. Jeg tror flertallet savner det, og forhåpentligvis vil bra musikk bli spilt i Norge igjen! Får håpe det for all del ikke tar så lang tid som 50 år..
Om 50 år, vil vestlandet og nordnorge være et eget land, på grunn av at de er lei av pengersnyltere fra østlandet. Så blir Øst-Norge et fattig land pga ingen fisk eller olje og blir derfor kommunist. Hehe, neida, håper at dere overlever i Oslo.
Sitat av pguitars
Bare i Oslo står invandrere allerede 80% av den alvorlige kriminaliteten. Mener det var det siste jeg har hørt innen den saken, men skal ikke si noe sikkert.
Vis hele sitatet...
Kan noen hoste opp en link til noen som faktisk veit hvor mye kriminalitet innvandrere står for?
Hører at innvandrer stå for alt fra 50 - 90% av all kriminalitet her i landet.
Like wtf? som om ikke vi er like ille når det gjelder å kriminalitet.

Og det at det skal bli 16 år på lappen?
djizes.. da slutter jeg å kjøre bil hvertfall.
Innvanrerandelen i Oslo vil etter all sannsynlighet stige drastisk, og allerede ser vi små språkendringer i skoler med en majoritet av innvandrere. Hvordan det utvikler seg inn i framtiden er jo umulig å si, men at østlandsk kan endre seg mot et enklere og mer utvannet språk de neste 50 årene er absolutt en mulighet.

Jeg tror nok lovverket vil instrammes litt om litt, men med stadig mer fokus på menneskerettigheter, og det å gi nye sjanser vil nok den avstraffelsesmetoden vi har idag utgå mer og mer. Det er vel få eksempler på at et lengere fengselsopphold har gjort noe positivt med psyken til folk.

Jeg tror behovet for lappen innen 2050 er stertk redusert i Oslo. En by som Oslo få seg et bedre kollektivsystem, og jeg har troa på at maglev kan utvikles videre også.. Ganske keen på en MagLev sparkesykkel i byen snart..
litt sykt men ingen har nevnt jordens undergang? innen noen og førti år har liksom dette en stor sjangs for å skje...

-Global oppvarming innen 50år.. ?!
-Romvesen angriper oslo!?
-Jesus kommer dalende ned fra himmelen? (kristne tror kansje dette men..)

de sier jo at all snø blir kansje borte i norge om 22år, det blir iallfall ikke noe snø i oslo i 2050
Får håpe Oslo fortsatt har norsk som hovedspråk om 50 år. Hvis det holder seg er jeg fornøyd.
Ellers kan jeg tippe at biler stort sett kjører av seg selv (De gjør jo nesten det allerede), og nye typer drivstoff (eventuelt bioetanol) ikke forurenser og alle lever lykkelig alle sine dager osv.++
Så mye som verden har forandret seg de siste 40 årene,
så er det helt umulig å forutsi eller gjette hva som kommer til å skje.

men man kan jo prøve.

Her er noen ideer

1. Norge ligger mer eller mindre øde etter at Russland invaderte landet for å kunne forsvare kysten sin mot et angrep fra George Bush III.

2. Alt er stort sett som i dag, men Trond Giske har blitt statsminister.

3. Alt er stille, livet på planeten er forandret og de eneste vesnene som fremdeles lever er biller som overlevde atom spregningene under den store religions krigen i år 2012.

Bare det ikke blir nr2 er jeg fornøyd.
Jeg gleder meg til å ta det nye satsinga til sporveien jeg. "Airtube" - man kryper inn i et rør og blir teleportert til jobben sin. Litt som Futurama.

Jeg tror også at Oslo gradvis vil "gro" innover" og at Lillestrøm og de andre bygdene rundt blir favna innunder. Forhåpentligvis blir Oslomarka bevart.
Gratis trådløst internett overalt!
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Internett ligger i skatten!
Jeg bryr meg ikke så veldig, så lenge det kommer til og finnes roboter. Hvorfor fins det ikke roboter nå! Hvorfor forskes det så lite på roboter?! Alt som finnes er roboter i industrien, og noen latterlige japanske som knapt kan gå i trapper. Dette irriterer meg.
Verden kommer til å være som en stor grønn hage om 50 år pga. massiv hjernevasking og styrting av kapitalismen. Alle kommer til å gå i kjoler og tilbe trær, synge salmer og jobbe i skogene.
Mens kaptein snus tar selvmord ved å kjøre en brannbil fylt opp med heimbrent og små mengder eksplosiver inn i det siste lensmannskontoret.
Vanskelig å si da. Og er enig med DonTomaso, det skulle vært noen roboter syns jeg, det er litt tøft da:P Ellers tror jeg hurtigmat kommer til å komme i pilleform, og at vi ikke kommer til å ha noe snø i Norge.
snø suger! global oppvarming ftw!
Det vil bli villere våtere og varmere i tiden framover..
Så, sikkert mindre snø.. Men mer regn. Og mer ekstremvær!
Ifølge Blade Runner og Back to Future II, skal alle ha flygende bil innen 2015. Bare noen få år igjen. Gleder meg! Men de har ikke roboter i de to filmene, så må dere vente litt lenger...

Og det at marsboere skal angripe dere, er bullshit! Vi skal ikke innvandre før 2062.
Sist endret av marsboer; 6. desember 2006 kl. 18:21.
De har cyborgs da.. Det er jo mye bedre!
Jeg håper man i 2050 har kommet så langt i genetisk formgivning at man konstruerer fantastiske, halvbevisste freaks som humper rundt i gatene til allmen forlystelse.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av mxyzptlk
Jeg håper man i 2050 har kommet så langt i genetisk formgivning at man konstruerer fantastiske, halvbevisste freaks som humper rundt i gatene til allmen forlystelse.
Vis hele sitatet...
Slike fins det nok av i Oslo allerede
Det er ikke bra nok enda, bruk fantasien!
jeg syntes faktisk at man kan strekke straffene enda høyere. Gi politiet mer makt i Norge, innfør strengere straffer og bøter (I Singapore er det vel 1000 kr i bot om du kaster søppel eller spytter på gaten, om jeg husker riktig. Er kanskje litt strengt, men det funker, og byen er kjempefin. Noe man ikke kan si om Oslo) - Jeg håper Oslo-politiet klarer å ordne opp i den økende dritten som Oslo får mer og mer av. Som Dagbladet hadde en reportasje om ang. nattlivet: I Oslo er det 'nte slosskamper pr. kveld, mens det er stille i New York, som er en enorm millionby. Kanskje det amerikanske politiet er mer voldelige, men de får ting gjort, og folk som gjør slemme ting frykter de.
hah, blasphemy!

Innen 2050 finnes vi ikke lenger.
Forskere syns det er merkelig at ikke noen kometer har truffet jorden til nå. Ny rekord!

Pang! og vips. alt starter på ny. Men noe nytt kommer. Ikke dinosaurer, ikke mennesker, men noe enda mer komplisert og mer "vellykket"!

-

offtopic shit:
Mr.Mushy tror du ikke politiet hadde banket deg opp og drept deg for å ha flein på deg da? vil du ha det strengere politi i norge du som hørrer på "soppen".
De hadde sikkert brukt som uskyldning at du var blitt gal av sopp og prøvde å drepe dem så de skøyt deg i selvforsvar (croocked police)!

JA til fritt liv!
Hvem kan si at den måten jeg velger å leve på er feil? (ikke svar, hehe)
Sist endret av Blunty; 6. desember 2006 kl. 20:22.
Alle biler blir drevet av vann, all mat er blitt byttet ut med appelsinjuice med fruktkjøtt, alle dyr er blitt lilla, untatt sauen for den er fortsatt grønn. 95% av Oslo er avhengig av World of Warcraft og alle kjøpt av mat, klær osv. blir kjøpt for penger på WoW, de som ikke er WoW avhengige enda må tigge for penger. Veldig mange innvandrere har flyttet fra Norge pga. lov om at du kun kan "snylte på staten" i 6 måneder før du blir skutt med harpun. Kriminaliteten er lik 0, pga du kan bli bannet fra WoW om du gjør noe ulovlig, noe ingen vil. Noen små grupper med rebeller lever i kloakken og spiller Counter Strike, men de blir stadig færre og færre..
Sitat av zlamaniac
Så mye som verden har forandret seg de siste 40 årene,
så er det helt umulig å forutsi eller gjette hva som kommer til å skje.

men man kan jo prøve.

Her er noen ideer

1. Norge ligger mer eller mindre øde etter at Russland invaderte landet for å kunne forsvare kysten sin mot et angrep fra George Bush III.

2. Alt er stort sett som i dag, men Trond Giske har blitt statsminister.

3. Alt er stille, livet på planeten er forandret og de eneste vesnene som fremdeles lever er biller som overlevde atom spregningene under den store religions krigen i år 2012.

Bare det ikke blir nr2 er jeg fornøyd.
Vis hele sitatet...
Men nå må du tenke på at nr 2 neppe vil forekomme i og med at Giske trolig er 80 år da.
Sånn når det gjelder språk så er de fleste språkforskere enige om at Skarre Ren vil fortsette sin progressive trend, og til slutt bli helt vanlig i alle storbyer, til og med Oslo. Sånn ellers regner jeg med at i løpet av tiden frem til 2050 vil flere bygårder rives for å gjøre plass til flere vei-felt, eventuelt mer moderne bygninger men jeg tviler på at det blir særlig mange høybygg da Oslo har holder dette veldig strengt regulert. TBanen vil også gjennomgå en fullstendig overhaling.
Innen 50 år vil det være en verdenskrig. Enten mot USA eller mot Kina. Biler vil enda ikke fly, det er rett å slett ikke kostnadseffektivt nok uansett åssen en snur det. Og ville påstå det er 50% sjans at Norge vil oppleve en ny kulturrevolusjon. Forhåpentligvis en ny-ny-ny-romantikk, men uansett vil det ha ett-eller-annet å gjøre med å ta vare på miljøet. Og 60-talls moten vil returnere i en ny bekledning ihvertfall 6 ganger.

Og kan jo hende at Duke Nukem Forever dukker opp i løpet av denne tiden...
Sentrum kommer til å se cirka slik ut den gjør i dag (pluss den nye Fjordbyen, mens folk sitter og griner over at byprosjektet som kommer i år 2070 blokkerer for mye av utsikten til Oslofjorden. Litt lengre inn sutrer folk på Grefsen over at det kommer en bygning som er på over (gisp!) fire etasjer. På Fornebu har Tele2 bygd en hovedkvarter ved siden av Telenor sitt. På Majorstua har bilene fått et nytt veikryss å krølle seg inn i. På Ring 3 er det kø og noen blir overkjørt av trikken i Storgata. Foran Stortinget står det en statue av kong Haakon den 8. som ingen vil ha og noen har fått en idé om å brolegge Karl Johans gate. Og... Tja, regner med at det er mye av de samme tingene vi baler med
Sitat av Blunty
hah, blasphemy!

Innen 2050 finnes vi ikke lenger.
Forskere syns det er merkelig at ikke noen kometer har truffet jorden til nå. Ny rekord!

Pang! og vips. alt starter på ny. Men noe nytt kommer. Ikke dinosaurer, ikke mennesker, men noe enda mer komplisert og mer "vellykket"!

-

offtopic shit:
Mr.Mushy tror du ikke politiet hadde banket deg opp og drept deg for å ha flein på deg da? vil du ha det strengere politi i norge du som hørrer på "soppen".
De hadde sikkert brukt som uskyldning at du var blitt gal av sopp og prøvde å drepe dem så de skøyt deg i selvforsvar (croocked police)!

JA til fritt liv!
Hvem kan si at den måten jeg velger å leve på er feil? (ikke svar, hehe)
Vis hele sitatet...
Singapore er langt strengere enn USA, men er allikevel en svært rolig By. Nå har de dødsstraff selv for bare å oppbevare narkotiske stoffer, men så langt bør vi nok ikke strekke oss. Vi burde ha et system hvor du blir hardt straffet dersom du involverer andre (slosskamp=i dag i glattcella, kontra bruk av hasj=21 dagers fengsel. Hvor er logikken?)

"Det subforumet Blunty er mest aktiv i er Rusmidler"
"Det subforumet Mushy er mest aktiv i er Vanlig diskusjon"

Altså, saken er: Soppen har ingenting med narkotiske stoffer å gjøre - og nei, de ville ikke ha banket meg opp. Amerikansk politi banker deg ikke opp fordi du gjør noe ulovlig. Greit, de har sin andel, og sikkert større andel enn land flest, men dette har lange røtter i USA, og er nok ikke på grunn av politiets makt. For det finnes organisasjoner som holder politiet i tøylene - dette er vi flinke til å bruke, men desverre ikke USA: Trolig blir alle amerikanerne saksøkt, om de truer med søksmål.

JA til fritt liv!
Hvem kan si at den måten jeg velger å leve på er feil? (ikke svar, hehe)
Vis hele sitatet...
99% av verdens befolkning (jeg svarte, hehe..)
Sist endret av Keyser Söze; 6. desember 2006 kl. 21:25.
Sitat av Mushy
jeg syntes faktisk at man kan strekke straffene enda høyere. Gi politiet mer makt i Norge, innfør strengere straffer og bøter (I Singapore er det vel 1000 kr i bot om du kaster søppel eller spytter på gaten, om jeg husker riktig. Er kanskje litt strengt, men det funker, og byen er kjempefin. Noe man ikke kan si om Oslo) - Jeg håper Oslo-politiet klarer å ordne opp i den økende dritten som Oslo får mer og mer av. Som Dagbladet hadde en reportasje om ang. nattlivet: I Oslo er det 'nte slosskamper pr. kveld, mens det er stille i New York, som er en enorm millionby. Kanskje det amerikanske politiet er mer voldelige, men de får ting gjort, og folk som gjør slemme ting frykter de.
Vis hele sitatet...

You're my man!

Etter hva jeg har skjønt har ikke politiet i Norge engang lov til å bære på skytevåpen. Våpenet er låst inne i en safe eller hva faen, og de må ha en eller annen form for spesialtilatelse for å få bruke det på jobb.. I USA bæres skytevåpen overalt og de har med reserve i hanskerommet. Det finnes ikke respekt for politiet eller lovverket i Norge blandt kriminelle.
Sitat av John B
Sånn når det gjelder språk så er de fleste språkforskere enige om at Skarre Ren vil fortsette sin progressive trend, og til slutt bli helt vanlig i alle storbyer, til og med Oslo. Sånn ellers regner jeg med at i løpet av tiden frem til 2050 vil flere bygårder rives for å gjøre plass til flere vei-felt, eventuelt mer moderne bygninger men jeg tviler på at det blir særlig mange høybygg da Oslo har holder dette veldig strengt regulert. TBanen vil også gjennomgå en fullstendig overhaling.
Vis hele sitatet...
T-banen er lagt ned til fordel for teleporteringsteknologien! Airtube kalles det. Det vil være noen innkjøringsproblemer, første driftsdag havner alle på Hamar.
Sitat av pguitars
Etter hva jeg har skjønt har ikke politiet i Norge engang lov til å bære på skytevåpen. Våpenet er låst inne i en safe eller hva faen, og de må ha en eller annen form for spesialtilatelse for å få bruke det på jobb.. I USA bæres skytevåpen overalt og de har med reserve i hanskerommet. Det finnes ikke respekt for politiet eller lovverket i Norge blandt kriminelle.
Vis hele sitatet...
Off-topic, men... Øh, jeg vil ikke at politiet skal ha våpen. Det kan misbrukes. Det sies at i USA har flest drap med skytevåpen pr innbygger gjennomsnitt. Og skytevåpen skremmer dem ikke noe særlig, for hver hundre person i USA sitter i fengsel akkurat nå (altså 1 prosent av befolkingen). Vi bør helst ikke følge USAs eksempel, syns jeg.
Sitat av marsboer
Off-topic, men... Øh, jeg vil ikke at politiet skal ha våpen. Det kan misbrukes. Det sies at i USA har flest drap med skytevåpen pr innbygger gjennomsnitt. Og skytevåpen skremmer dem ikke noe særlig, for hver hundre person i USA sitter i fengsel akkurat nå (altså 1 prosent av befolkingen). Vi bør helst ikke følge USAs eksempel, syns jeg.
Vis hele sitatet...
blir litt offtopic her, men du tror altså ikke kriminaliteten vil synke om purken blir tøffere og våpen blir tillat? Skjerper folk seg blir de ikke skutt. Hva privatpersoner gjør med skytevåpen har ingenting med saken å gjøre, om det var dette statestikken din viste.
er enig med marsboer her. Historien viser at det er dødeligere å bære våpen. For om politiet bærer våpen, må tyvene bære tyngre våpen for å matche politiet. Syntes ordningen vi har er greit, trenger politiet våpen, er det ikke så vanskelig (pistoler og mp5-er ligger innelåst i utrykningskjøretøyene)
Jeg mener alikevel at i løpet av 50 år (for å bli litt ontopic igjen ) bør vi bli et sikrere land, med bedre og flere politi. Et sikrere Norge, spesielt i en så stor by som Oslo, som det er snakk om i denne tråden. Jeg mener fremdeles de bør bli rustet opp mer med resusjer. Men da blir dette en tråd om politikk, og det er ikke hva dette handler om.. Så tror vi gir oss med dette nå.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av pguitars
blir litt offtopic her, men du tror altså ikke kriminaliteten vil synke om purken blir tøffere og våpen blir tillat? Skjerper folk seg blir de ikke skutt. Hva privatpersoner gjør med skytevåpen har ingenting med saken å gjøre, om det var dette statestikken din viste.
Vis hele sitatet...
Nei. All statistikk viser at det bare fører til at dei kriminelle blir tyngre bevæpna, og at fleire tilfeldige tilskodarar døyr.

USA har dødsstraff, bevæpna politi, ekstremt strenge straffer. Likavel er det det vestlege landet med største fangebefolking. Einaste meir bevæpning fører til er fleire drepne. Ikkje færre kriminelle.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
MEN, det virker jo som det er en stor økning av antall skytevåpen på gate i Oslo for tiden. Dette er isåfall uavhengi av våpenbruken til politiet, for reglene der er jo som før.
Hva kan det forklares med da? Å skal politiet bare stå å se på at denne utviklingen skjer, uten at de skal få sikre seg med sine egne våpen?
Kanskje politiet burde få jungelkniv?
Med de møtene jeg har hatt med politiet i Oslo, hadde jeg ikke følt meg helt vel hvis de var bevepnet. Det er jo helt på trynet at politiet skal drepe på åpen gate. For det er tross alt snakk om en håndpistol. Om du treffer hue eller beinet på 10 meters avstand er bare flaks. De har jo våpen relativt lett tilgjenglig i bil, hvis en situasjon skulle oppstå.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Sitat av Vanquish
De har jo våpen relativt lett tilgjenglig i bil, hvis en situasjon skulle oppstå.
Vis hele sitatet...
Åh? Er det tilfelle?
Mente ganske sikkert at politiet må tilbake til base for å hente våpen om nødvendig.
Men Vanquish... At politiet bærer våpen oftere er ikke det samme som at de skal bruke våpen oftere.
Om 40 år, vil vi cruise rundt i den nye fartsgrensen; 3 mach, på våre splitter nye howerboards!
Noen vil falle og slå seg. Men da kan man bare klikke 3 ganger med helene, og ende opp på REMA3000, hvor de selger en krem som gjenbygger hudvevet ditt, samt andre involler og ting som evt har blitt skadet i sammenstøtet, på bare få sekunder!

Optimus Prime og Megatron har blitt venner, og er nå konger av Norge.

Nei.. Fra spøk til revolver.

Tror faktisk ikke det kommer til å forandre seg så vakent mye. Det vil fortsatt være krangler om et eller annet teit kultur-tema, og utbygningen av byene våre vil fortsette for fullt, og mere krangling vil oppstå!

Om det er noe jeg ville at skulle skje, så måtte det vært noe sånt som: At kuren for kreft(og andre dødelige, utbredte sykdommer) har blitt funnet. At det blir større kompetanse og plass på sykehus. Skole samt skolemateriell blir billigere evt. gratis(i hvert fall skolemateriell). At Norge blir et billigere land å leve i. Og at all elendighet(atomshit, barnesoldater, sult o.l) har blitt borte(kanskje litt langsiktig, men er jo lov å håpe) =)

EDIT: (akkurat den siste biten angående 'elendighet', ble veldig O.T. Sorry)
Sist endret av t0g; 7. desember 2006 kl. 12:55.
Mushy!

min mening, din mening osv...
Du vil at folk skal leve som om de er i fengsel, et samfunn der folk må gjøre det alle andre gjør og ikke få noe skikkelig spenning og fart i livet som enkelte folk trenger, altså rusbrukere,gamblere,lovbrytere eller adhd barn osv, never gonna happen!
Strengere straffer enn det allerede er... tror nok mange er uenige med deg. Men det er nok folk som er enige med deg og! whatever.

Greit nok at mordere og sånt burde bures inne for godt, men narkotiske stoffer og annet kommer nok ikke til å bli så mye strengere straffer på. Tror nok helst det kommer til å bli litt lovligere gjennom tiden.. Foreksempel hasj, blir mer og mer godtatt.
Avkriminalisering/legalisering fører til mindre kriminalitet og mindre gjeng aktivitet.

ok så misforsto jeg det med soppen, derfor dette startet! gg.

peace.
Sist endret av Blunty; 7. desember 2006 kl. 14:50.
Oslo i 2050? er vell omtrent helt likt tenker jeg, bare mere oslo...mindre norsk kultur(hvis det finnes noen i det hele tatt)