Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 566
For å gjøre det klart: dette er absolutt ikke for å skryte.. jeg vil bare vite hva dere syns om sida mi.
Som dere kanskje ser har jeg bare brukt "home.no-hjemmeside-editoren" og jeg ble ganske fornøyd, med tanke på at det er et helvete å lage noe fint med denne.

Det er ikke meninga at dette skal være en "seriøs" side eller noe. Lagde den bare på skøy. Og resultatet? Ja se selv:
novastrum`s hjemmeside!

Ok, det er litt rotete, men den skal forbedres.
Sinnsykt rot på "bilder" sida, men det er ikke meningen at det skal være noe bedre.. ehhehe.
Alt for blått synes jeg..

Ellers småfin ja..
Very Important Lurker
Keanu's Avatar
Du må få gjort noe med fargene, det var vondt å lese.
Prøv med en lysere bakgrunn, kanskje evt. lysere tekst, for å få større kontrast mellom tekst og bakgrunn.

Til å være en home.no-tool hjemmeside er den nok helt godkjent, og det er et bra førsteforsøk!
Er dette første forsøket ditt, så har du gjort en bra jobb. Det at du velger så svake forskjeller i farge og tekst, gjør at det blir vanskelig å lese teksten din. Det er også litt uoversiktelig med linker til diverse ting på siden din. Dette mener jeg du kan fikse ved å samle alle linkene på en plass, gjerne på en av sidene av resten av siden (eller over eller under, ditt valg seff).

Ellers lar jeg cavey stå for den kreative kritikken, hvis hun ser denne threaden da.
designmessig:
den var veldig blå. litt for blå kanskje, det er en slik sterk farge som gjør at man må myse litt når man skal lese. teksten er i samme farge, men annen nyanse som ikke er så veldig langt vekk fra bakgrunnsfargen. det gjør det noe vanskelige å lese. linkfargene var derimot en helt annen farge, og ga siden et blikkfang mot linkene. jeg ville kanskje lagd med noe mer -design-, bruk no tables, lag en header, ha et system på det.

innholdsmessig:
jeg er stor fan av sider som det faktisk står TEKST på, og ikke bare ord og opplistninger (det har man kanskje skjønt utifra mine egne sider..), så sånn sett har du gjort en god begynnelse. jeg liker ikke helt "HÅI! SKRIV I GJESTEBOKA MI!", men det er også smak og behag.

ingen dum begynnelse. ;>

du sier du har laga den i slik home.no editor.. hva med å få tak i et program, så du kan lage de selv. knotete i begynnelsen, men en drøm senere.. ;>


edit; jeg glemte å si at jeg synes det er råflott med quotes og slikt, som du har.
Ja, masse fin kritikk her.. Takk
Jeg kunne godt brukt et program, men jeg har desverre ikke internett hjemme for tiden, så jeg får bare gjort det på jobben:
Skal nok lage den litt bedre etterhvert.

Mia: Den der "HÅI! SKRIV I GJESTEBOKA MI!" stod på "defaulten" på sia, så jeg har ikke skiftet den så mye, men det kan vel la seg gjøre

Edit: Jeg har nesten bare sett den på en LCD skjerm, så jeg har ikke lagt merke til at det er vanskelig å se teksen. Takk for at dere påpekte det.
Sist endret av novastrum; 23. oktober 2002 kl. 12:41.
Du kan f.eks. prøve å bruke hvit skrift på siden. Da burde det ikke være noen problem med den bakgrunnsfargen.

Ellers er det ikke så mye å si, designet er jo veldig enkelt. Kanskje vurdere en logo, eller ett eller annet på forsiden? Ble liksom litt "tomt" med bare tekst og det ene bildet litt nede på siden.