Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1121
Heisann med freaks. Nå har det seg slik at jeg har klart å ødelegge 3-4 headset på ca 1/2 - 1 år. Det er sjukt. Et jeg har ødelagt er bla. Koss Porta Pro... Dette er såklart kjipt, men det rare er at alle har til felles at lyden blir forsvinner i den ene siden eller at det kommer lyd av og til... Jeg tror dette skyldes at noen ledninger har dårlig kobling eller noe, men jeg er usikker.
Hva kan dette skyldes? Jeg behandler headsetene mine pent og har ikke hatt noe problem med dette før. Jeg kom til å tenke på i dag at det kanskje skyldes iPoden min. Jeg har en iPod som er rundt 5-6 år gammel, dvs den første type iPod som ble lagd. Kan dette ha noe å si? Takker for svar. Hvis iPoden har noe med dette å gjøre vil jeg heller skaffe meg en ny iPod/mp3 spiller i stedenfor å waste masse penger på headset.

Junk.
Jeg opplever det samme. Hadde en iPod Mini og har nå en iTouch. Tre headset har gått dukken på kort tid for meg, akkurat som du beskriver, at lyden på det ene øret forsvinner eller er fraværende til tider.
Sist endret av docman; 28. april 2008 kl. 17:18.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Junk er vel ordet. Ihvertfall med hensyn til Koss Porta Pro. Kamerat av meg som har gått gjennom 9 stk. på 3 år.

iPod er ikke ment å vare så lenge. Man bruker den til den begynner å klikke, så kjøper man den nyeste av den modellen man vil ha. Samfunnet nå til dags altså.
junkpal's Avatar
Trådstarter
iPoden min funker fint den jeg er bare litt mistenksom på om den driver å seriemorder alle hodesettene mine :@
Jeg har samme problemet selv, har fysisk ødelagt 3 headsett de fire siste månedene, derfor kjøper jeg også de billigste jeg kommer over fra amerikanske nettbutikker...

Dette tipset har hjulpet litt, men ikke mot kabler som sprekker i kulda når jeg kjører på ski i bakken... :P
Det høres veldig tvilsomt ut - eneste måtte være om ipoden gir fra seg så høye spenninger at elementene tar kvelden, og det ville nok svidd godt i øregangen samtidig.

At lyden forsvinner på en side/forsvinner helt for å komme tilbake innimellom skyldes nesten garantert dårlig kontakt. Dette forekommer stort sett to steder: der hvor ledningen går inn i pluggen, eller der ledningen er festet til headsetet. Det kan også være brudd inni ledningen, men dette er mye skjeldnere. Tips: slutt å dra i ledningene dine, pass på at de ikke bøyes til ekstreme vinkler. Koss Porta Pro er dessuten berømt for elendig kvalitet.

Problemet kan også skyldes dårlig kontakt på iPodens side, da i hullet hvor minijacken passer. Vri litt på pluggen, se om lyden skurrer eller kommer tilbake, eller spray litt 5-56 på pluggen før du setter den i.
junkpal's Avatar
Trådstarter
Det som skjer er jo at lyden kommer ikke tilbake på det stedet hvor lyden forsvinner fra øret. Men hvis enkelte ganger blir lyden forvrengt og andre ganger borte og da kommer den tilbake hvis jeg bøyer litt på ledninga. Jeg er drit lei dette problemet og jeg trenger seriøst å få fiksa det. Kjenner ingen andre som har samme problemet som meg...

Innlegg 500
Jeg kunne egentlig tenkt meg et headsett med monsterkabler og iPhone kontakt...
Finnes det?
portapro headsettene har jo supergaranti, bare å stikke å få et nytt det
junkpal's Avatar
Trådstarter
Geokri: Jeg sjekket på hjemmesidene til Koss og der stod det noe om at det kun var garanti hvis det var produksjonsfeil, mange som blir lurt av den livstidsgarantien. Jeg kjøpte mitt på internet så litt vanskeligere å bytte tror jeg.
Har byttet mine koss 5-6 ganger uten problem! Har ikke kvittering heller, du må bare prøve litt rundt å si du har mistet den. Dette er bare å flytte problemet dog.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av junkpal
Geokri: Jeg sjekket på hjemmesidene til Koss og der stod det noe om at det kun var garanti hvis det var produksjonsfeil, mange som blir lurt av den livstidsgarantien. Jeg kjøpte mitt på internet så litt vanskeligere å bytte tror jeg.
Vis hele sitatet...
Om du har kvittering, og f.eks. den tynne lavkvalitets drittbøylen er knekt/bøyd, kan du herpe lyden, og gå til en butikk for å skaffe ny. Ødelegge lyden gjør du ved å gni sandpapir forsiktig på pluggen, test den med mp3-spiller, helt til lyden er dårlig. Det er lydkvaliteten du har livstidsgaranti på.
Ja, garantien er ganske solid, jeg har byttet mitt to ganger uten problemer, og uten kvitering.
Den siste gangen, hadde jeg limt på elementene til bøylene (datt av så ofte), samt at kabelen var revet ut av det ene elementet. Fikk nytt uten noe om og men.

Det jeg frykter, er nok at selve "pluggen" på headsettet, blir bøyd/ødelagt av inngangen til Ipoden, noe som passer beskrivelsen til de fleste her inne.
jeg har akkurat samme problem med min ipod. Det er samme problem med alle typer headset jeg har prøvd. plutselig forsvinner lyden i det ene øret, eller det hakker etc. og ja, hvis jeg vrir på pluggen, så skurrer lyden fra grei, til helt jævlig... =(
Sitat av Eolin
jeg har akkurat samme problem med min ipod. Det er samme problem med alle typer headset jeg har prøvd. plutselig forsvinner lyden i det ene øret, eller det hakker etc. og ja, hvis jeg vrir på pluggen, så skurrer lyden fra grei, til helt jævlig... =(
Vis hele sitatet...
Jeg begynner å mistenke at det er kontakten inni iPod / iPhone som blir slarkete!
Når jeg beveger på Mini-Jack pluggen, føler jeg et lite "mellomrom" inni kontakten...
mm, ipod.. den slutta forresten å bli oppdaga av itunes og pc etter at jeg hadde hatt den i et år (rett etter garantien gikk ut.. typisk!), så har ikke kunnet oppdatere den på over to år.. det suger også..

men, er enig med turbolego, ipodkontakten er slarkete D: