Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 965
Hei.

Vi har startet opp en ungdomsbedrift som driver med design av websider, design av logoer o.l. (les mer på vår hjemmeside om du vil det)

Ville bare hatt litt feedback på hva dere der ute synes om nettsia vår?

Den finner du på www.emptypixel.no

Takker for alle svar.
Likte siden veldig godt.
Men. Å se introen burde våre valgfritt.
For meg som bruker så tar det alt for lang tid før jeg får kommet inn og hentet informasjonen som jeg trenger.

Så en "Hopp over intro" knapp hadde våre greit
Enig! (titegn)
Dere har gjort noe dårlig men mye bra her. Feilene er bare pirk som sikkert tar noen min å fikse.

Introen være valgfri, pluss at den er litt vel lite relatert til noe som helst annet enn å framkomme som flashy. Det bør kanskje ligge noe mer bak? Hvis du ønsker å skrive portefølje på norsk må du ikke skrive portofolie.

Jeg måtte le litt da jeg leste følgende tekst fra siden deres:
Vårt mål er å gi deg en identitet. Ikke ved hjelp av falske pass og bestikkelser, men ved å designe noe som definerer ditt ståsted.
Ser ikke ut som om den er kompatibel med safari.. Det er jo et relativt stort problem..
Sitat av poe
Ser ikke ut som om den er kompatibel med safari.. Det er jo et relativt stort problem..
Vis hele sitatet...
Det er faktisk det. Har ikke testet i den nettleseren. =/

Sitat av Iminzilion
Likte siden veldig godt.
Men. Å se introen burde våre valgfritt.
For meg som bruker så tar det alt for lang tid før jeg får kommet inn og hentet informasjonen som jeg trenger.

Så en "Hopp over intro" knapp hadde våre greit
Vis hele sitatet...
Ja, skal prøve å få opp en button for å skippe introen.
Funket helt fint i Safari her. Er litt enig med resten. Hva med å heller la introen kjøre i headeren på hovedsida istedenfor en egen side? Introer har bare ett formål: å hindre brukeren fra å finne det de faktisk er ute etter.
Sist endret av fuzzy76; 28. februar 2008 kl. 19:42.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Det tok utrolig lang tid å komme til innholdet
Når jeg var nesten der kom det opp en lenke -"enter". Hva er vitsen? Jeg har jo heller ingen andre valg..

Greit nok at dere tilbyr grafiske tjenester, men jeg synes det blir feil å pøse på med unødvendige og til dels plagsome effekter. Jeg mener det veier mer negativt.
Jeg ville definitivt valgt en enkel, rask og stilren side, og heller lenket til til disse visuelle effektene under portefølje. Der kunne de som ble imponert av sånt funnet det.

Slik det er nå vitner det om at dere faktisk ikke vet hva som er viktig å sette i fokus.

Nå skal det sies at siden ikke var gærn når man først kommer inn. Fargekombinasjonen dere bruker er kanskje litt enkelt og oppbrukt? Et innspill av friskere farger hadde nok absolutt gjort seg.
Også er det dette med marginer og luft på siden, som ofte blir litt glemt, men gjør ufattelig mye for en side.
Sist endret av z0p; 28. februar 2008 kl. 21:00.
Bruker dere iframes?

Uansett:
Jeg likte veldig godt siden. Fint design, oversiktlig osv...
Men det er som de fleste sier:
Å se introen burde våre valgfritt.
Vis hele sitatet...
Likte den, men hvis introen skal være der, så burde dere tatt vekk "enter" og vi ville blitt videresendt automatisk
Jeg fikk opp en liten rute som sa "intro" da jeg holdt musa over introen. Skal det være sånn?
hm, funka da i safari her også?

sånn helt generelt førsteinntrykk: fin den, men som de fleste andre også sier - ditch introen, og la den heller kjøre i headeren. En intro må virkelig være **bra** for å ha livets rett, og den kuben der har blitt brukt litt for mye til å gå i den kategorien. Hvis dere på død og liv vil ha en intro, så gjør den ***kort*** (1-2 sekunder), og send brukeren direkte videre til innholdet, det er det de forhåpentligvis kommer dit for.
En ting jeg reagerte på som ikke har med designbiten å gjøre, men hvorfor kan dere ikke tilby publiseringsløsninger? Dere tilbyr logo, og dere tilbyr design og koding av hjemmeside. Hvorfor ikke bare kjøre på med den siste delen til en perfekt hjemmesideløsning da? Dette skremmer kundene.
Sist endret av docman; 29. februar 2008 kl. 00:25.
Sitat av stick dude
Bruker dere iframes?

Uansett:
Jeg likte veldig godt siden. Fint design, oversiktlig osv...
Men det er som de fleste sier:
Vis hele sitatet...
Ja den er basert på iframes.

Sitat av docman
En ting jeg reagerte på som ikke har med designbiten å gjøre, men hvorfor kan dere ikke tilby publiseringsløsninger? Dere tilbyr logo, og dere tilbyr design og koding av hjemmeside. Hvorfor ikke bare kjøre på med den siste delen til en perfekt hjemmesideløsning da? Dette skremmer kundene.
Vis hele sitatet...
Vi kan tilby å kontakte andre som tilbyr publiseringsløsninger, men å gjøre det selv har jeg 0 erfaring om, og heller ikke mye tid til. Dette er tross alt en ungdomsbedrift i regi av skolen, der vi allerede har fortalt hva vi skal tilby til blant annet UE og lærere.

Sitat av Joshiwo
Jeg fikk opp en liten rute som sa "intro" da jeg holdt musa over introen. Skal det være sånn?
Vis hele sitatet...
Tror ikke det.....

Sitat av z0p
Det tok utrolig lang tid å komme til innholdet
Når jeg var nesten der kom det opp en lenke -"enter". Hva er vitsen? Jeg har jo heller ingen andre valg..

Greit nok at dere tilbyr grafiske tjenester, men jeg synes det blir feil å pøse på med unødvendige og til dels plagsome effekter. Jeg mener det veier mer negativt.
Jeg ville definitivt valgt en enkel, rask og stilren side, og heller lenket til til disse visuelle effektene under portefølje. Der kunne de som ble imponert av sånt funnet det.

Slik det er nå vitner det om at dere faktisk ikke vet hva som er viktig å sette i fokus.

Nå skal det sies at siden ikke var gærn når man først kommer inn. Fargekombinasjonen dere bruker er kanskje litt enkelt og oppbrukt? Et innspill av friskere farger hadde nok absolutt gjort seg.
Også er det dette med marginer og luft på siden, som ofte blir litt glemt, men gjør ufattelig mye for en side.
Vis hele sitatet...
Takk for mye feedback
Fargene synes jeg er gode som de er. Hvis de er veldig oppbrukt, har jeg litt lyst til å spør etter link til andre sider som bruker eksakt samme prinsipp?
Er klar over at mange kjører kun en "farge" på siden der vi valgte orange (#FF9900), men jeg tror ikke flertallet vil føle at fargene er "oppbrukte".
La merke til en ting.Det virker som det skal være "mulig" og trykke på bildene på om oss siden.Men det skjer ingenting.Muligens det er en glipp eller kansje det skal være sånn.Ikke vet jeg
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Sitat av illuSiOn^
Takk for mye feedback
Fargene synes jeg er gode som de er. Hvis de er veldig oppbrukt, har jeg litt lyst til å spør etter link til andre sider som bruker eksakt samme prinsipp?
Er klar over at mange kjører kun en "farge" på siden der vi valgte orange (#FF9900), men jeg tror ikke flertallet vil føle at fargene er "oppbrukte".
Vis hele sitatet...
Jeg synes den grå/oransje fargekombinsjonene er veldig mye brukt. Den er jo forsåvidt ganske "safe" og enkelt å få til å se pen ut, men om man tar steger videre, som f.eks Komodo Media - http://www.komodomedia.com/, så synes jeg man får en utrolig mye mer friskere og mer tidsriktig "look".
Sist endret av z0p; 29. februar 2008 kl. 01:33.
Sitat av frgz
La merke til en ting.Det virker som det skal være "mulig" og trykke på bildene på om oss siden.Men det skjer ingenting.Muligens det er en glipp eller kansje det skal være sånn.Ikke vet jeg
Vis hele sitatet...
Hvis du ser på adressen til bildene, så vil du se at den leder til siden som om oss. Jeg ser for meg at bildene sikkert kommer til å lenke til noe bio for hver av dem som er på bildene på et senere tidspunkt (spesielt siden det er et "#"-tegn på slutten, som kan være en link innenfor en side).


Ellers må jeg bare si at jeg faktisk likte siden veldig godt. Kanskje ikke den mest originale logoen, men ellers særlig bra.

Introen er kanskje grei èn gang, men kan bli irriterende om en besøker siden noen ganger.

Jeg ser dere går på Lundehaugen VGS (SANDNES FTW), morsomt å se noe her i fra også (går selv på Sandnes VGS)
Sitat av JoNNeMaNN
Hvis du ser på adressen til bildene, så vil du se at den leder til siden som om oss. Jeg ser for meg at bildene sikkert kommer til å lenke til noe bio for hver av dem som er på bildene på et senere tidspunkt (spesielt siden det er et "#"-tegn på slutten, som kan være en link innenfor en side).


Ellers må jeg bare si at jeg faktisk likte siden veldig godt. Kanskje ikke den mest originale logoen, men ellers særlig bra.

Introen er kanskje grei èn gang, men kan bli irriterende om en besøker siden noen ganger.

Jeg ser dere går på Lundehaugen VGS (SANDNES FTW), morsomt å se noe her i fra også (går selv på Sandnes VGS)
Vis hele sitatet...
Går du på media i Sandnes?
Jeg går på Lundehaugen ja, men er fra Egersund.
Pendling ftw...