Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1295
Hei kjekke, søte mennesker.
Jeg har NGT Bravo (1200/384 tror jeg?) og sliter litt med hastigheten..
Saken er den at jeg slet med det samme tidligere, jeg prøvde da å installere nettverkskortet på nytt hvor jeg da ikke fikk internett igjen ved reinstall.
Formaterte og hadde fortsatt ikke internett her, etter prat med support fikk jeg tilsendt ny router.. I mellomtiden var jeg hos pappa som har samme abonnementet bare et hakk bedre(charlie). Der funket alt, fikk hastigheten vi betalte for og alt.
Jeg kom hjem til byen igjen nå(oslo) og kobla opp rigen og aktiverte ruteren..
Først trodde jeg jeg slet med samme probet da jeg var uten nett(DSL sync bare blinka), men akkurat da jeg skulle til å resette routeren lyste den og jeg fikk nett..
Problemet er bare det at jeg får 1084 kbit i DL-speed og 53kbit i upload på dinside sin test.. fikk også 1084-something på itavisen sin test.. Det som er rart er at det virker som upload nesten er låst fordi jeg får 53 kbit nesten hver eneste gang jeg tar testen.. Jeg formaterte med tanke på at noen netlimiter-settings fucka opp, men jeg har jo kjørt formatering og sittet med PCen på et annet abbonnement hvor alt funket..
Så det jeg da lurer på er om de rett og slett har satt ned min hastighet ved en feil, om noe av mitt utstyr kan forårsake feilen eller hva jeg kan gjøre for å sjekke? Fikk forresten helt ny pakke med splitter, ruter nye kabler og alt.. Så det burde vel ikke være noe av det?

Kos fra nichotins kosegutt/Chris/Neptune
Du kan jo prøve å restarte modem og router i over 1 minutt.

Det funka fett når jeg hadde lignene problem her.
DSL = Ikke fast speed. (ustødig o.l)
Alt avhenger etter hvor langt man bor ifra sentralen, hvor langt man er plassert ifra modemet, om sentralen har heavy load (eller ikke).
Trådstarter
32 2
Jeg har hatt bra hastigheter før, Lynzh
fredrikweb: med ngt er vel router og modem det samme? Restarte, mener du å skru av- vente i 60 sek eller bruke den knappen man må bruke pen på, eller hva?
Jeg hadde engang et merkelig hastighetsproblem med NGT som viste seg å skyldes et program jeg hadde installert. Husker ikke hva det hette, men det var en slags Norton Utility-klon. Uansett ble hastigheta som normal etter jeg avinstallerte programmet igjen. Vetta faen hva som egentlig skjedde.
hørt om folk med lignende problemer. Er visst en firewall i routeren som kan skape problemer. Eller de jeg kjenner fikk iallefall dårlig hastighet på p2p programmer og måtte ringe til ngt for å få åpnet en port....

vagt men man vet aldri
Chris, har du sendt klage til ngt? prøvd www.relativt.net ?
Trådstarter
32 2
Har snakket med NGT om det før.. Men fant ingen løsning på det da..
Jeg har bare installert NOD32 og ellers ingen spesielle programmer?
Tips til porter jeg bør åpne eller lign?
Takk for svar btw.
Trådstarter
32 2
http://www.home.no/chris1414/itavisen.gif
http://www.home.no/chris1414/dinside.gif
Du kan aldri stole på slike tester. Ville heller lastet ned en stor iso fil fra f.eks ftp.uib.no (hvis du bor i bergen, eller uio.no hvis du er i oslo) og heller sett på helheten av en slik nedlastning.
Trådstarter
32 2
vel, jeg får 10 kbs i upload i begynnelsen når jeg uploader filer, før det sakte går nedover.
very impotent freak
Delusional's Avatar
Jeg hadde 1mbit på de testene du tok, når jeg sjekke downloaden fra en side som HNN hadde jeg full pinne, last ned netlimiter og se hvor fort du faktisk laster.
Trådstarter
32 2
Det er uploaden som plager meg. Nedlastingen går greit.
Trådstarter
32 2
lasta ned en fil fra itavisen nå.. den lå stabilt på 130 kb/s som er vel det jeg burde dra? skal teste å uploade ting igjen nå.
Noen helt elementære ting jeg kan teste?
Trådstarter
32 2
http://www.home.no/chris1414/flash.gif
Vis du vil ha testet din down og upload, bør du laste ned dette programmet her.

Det tester linja mot store servere... å er mere pålitelig enn f.eks itavisen.

Edit: Testa på min linje her... fikk 1.97 mbit op/ned... har 2 mbit, men skrudde ikke av alle ned/op lastinger.
Sist endret av unstable; 20. juli 2004 kl. 06:51.
Trådstarter
32 2
Fikk 1.06 mbit/s ned og 53.51 kbit/s opp
Trådstarter
32 2
http://www.home.no/chris1414/telnet.gif
ser ut til at de har skrudd ned min ved en feil ja..
Kan jeg kreve en måned høyere hastighet som kompensasjon?
Takk for alle svar
Du kan prøve, hvis det er dem selv som har gjort det. Skulle ikke forundre meg om dem gav deg charlie i noen måneder.
Har dere isdn forresten? Hos meg endte det med at ruteren kun fikk 160/512 hvis isdn-boksen var koblet til, pga. jalla linjeforhold.
Trådstarter
32 2
nei vi har ikke isdn her.. de som bodde her før hadde sånn idsn-boks, men den har aldri vært i bruk, og jeg hadde 384 ut før jeg plutselig la merke til shitty speeds på azureus og fra da har det vært 53 kbit hele tiden på sånne tester.
Trådstarter
32 2
Ringte NGT nå.
Snakket der med en fyr som sa at han måtte legge inn en "spesifisert feilmelding".
Han sa at det måtte være noe feil i sentralen. Bl.a nevnte han "det kan være spenning og slike ting"(les: åssen i helvete kan spenningen forårsake at jeg bare får 64 kbit ut?) I såfall burde det og gå utover mange andre enn meg?
Jeg spurte når dette ville bli fikset og han sa at enten i løpet av morgendagen eller på fredag.
Om det ikke er fikset iløpet av fredag bytter jeg leverandør iom at jeg ikke har bindingstid lengre.. For noe dritt, ikke klarer de å fikse det heller. Selv om jeg har ringt 4 ganger nå.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
32 2
Alt funker nå.
NGT bytta plass på linjen ut meg, og fikk etter en klage to måneder med høyere hastighet(2100/512).
Endte bra, heldigvis