Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 995
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Tar imot tips ettersom jeg skal innom elkjøp idag og tenkte å ta meg råd til et spill eller to. Problemet er at jeg har lyst på God of War 3, Just Cause 2, Heavy Rain, Bad Company 2 og LBP. Greier rett og slett ikke å bestemme meg, så har du noen tips for å hjelpe meg ut blir jeg happy-happy.
God of war 3. Eneste grunnen er at det har fått enormt gode anmeldelser, og etter å ha sett traileren så sikler jeg på dette
Bc2 tror jeg gjør seg bedre på pc.
Jeg likte uncharted 2 veldig godt, men LBP falt ikke helt i smak. Skal sies at jeg bare har spilt det i ca 20 min, så får vel ta det opp igjen engang senere.
Neste kjøp blir vel GOW3 og FF på meg tipper jeg.
BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT
CakeZ's Avatar
Heavy Rain er rett og slett verdt det dobbelt av prisen det koster. Mye bedre enn BC2 og Just Cause 2 som du har listet opp. Spillkonseptet er sinnsykt!
Kommer jo ann på hvilken type spill du liker.

Liker du spill som MW2, kjøp BFBC2. ( BFBC2 er mye mer strategi og lagarbeid enn MW2, men det er en annen historie.)

Liker du spill som GTA, kjøp Just Cause. Perfekt viss du liker å gå rundt å utforske, samt å sprenge ting

Heavy Rain likte jeg personlige ikke noe særlig, men har nok ikke prøvd det nok til å komme med en kvalifisert uttalelse.

LBP vet jeg ikke hva står for og God of War 3 har jeg ikke prøvd.

tl;dr: Just Cause eller BFBC2
Jeg anbefaler deg å spille God of War I og II før du kjøper 3'ern, og det samme med Uncharted 2, spill de første spillene først.

Forøvrig er God of War I og II tilgjengelig i HD-versjoner på PS3 nå.

Jeg anbefaler ihvertfall God of War-serien og Uncharted-serien.
Kan ikke annet enn å anbefale Heavy rain. Det er helt rått, ulikt alle andre spill du har spilt.

Dynamisk historie, bra grafikk og en helt ny spillopplevelse når det kommer til interaktiv gaming.
Du blir virkelig involvert i en veldig bra story.
Jeg liker ikke helt Just Cause 2. Kjempe stort spill, men resten suger i min mening. Dårlig historie, like mission. Blir veldig fort lei av det
Hvis du har noen å spille online sammen med anbefaler jeg Bad Company 2, kjøp mic i tillegg, det er grisefett! God of War 3 om du kun skal spille singleplayer.
Sitat av Henrik-Vanger Vis innlegg
Jeg liker ikke helt Just Cause 2. Kjempe stort spill, men resten suger i min mening. Dårlig historie, like mission. Blir veldig fort lei av det
Vis hele sitatet...
I tillegg høres de "Statlige" styrkene ut som svensker som leker Afrikanere over radioen. Enig med Henrik-Vanger her.
Jeg ville gått for BC2. Historien er så som så, men karakterene er awesome. (Burde egentlig spille igjennom BC1 å)

Men her får du et bunnsolid MP som vil forlenge spilletiden mye.
Det ville nok vært mest verdt å kjøpe BC2 først, fordi det er multiplayer. Slik at du kan spille online mens det enda er på peaken i aktivitet. GOW3 og Heavy Rain er jo single player, så der springer ikke noe ifra deg (og du kan omså vente på at prisen reduseres).

LBP er jo også da MP, men det koster jo ingenting å kjøpe i forhold til de andre titlene. Og det er rimelig aktivt enda på multiplayer siden.
I og med at du liker God of War så vil jeg anbefale deg Dantes Inferno. Selv har jeg ikke spilt GOW, men har hørt at kampsystemet til Dantes Inferno er noe av det samme, men på en egen måte. GR ga spiller kjempe god anbefalelse og i følge dem var visst dette den beste kopien av God of War så langt. Har hørt at God of War 3 er rimelig kort i forhold til 1ern og 2ern, og med tanke på prisen som ikke går lavere enn 499-599 så får du jo kanskje mer for pengene ved kjøp av Dantes Inferno. De koster ca. like mye, men DI inneholder plenty.

Selv har jeg spilt gjennom DI flere ganger og blitt helt hekta ! Har til og med endt opp med å dra å leie boka som spillet er basert på. Lykke til med å finne spill !
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
Jeg anbefaler deg å spille God of War I og II før du kjøper 3'ern, og det samme med Uncharted 2, spill de første spillene først.

Forøvrig er God of War I og II tilgjengelig i HD-versjoner på PS3 nå.

Jeg anbefaler ihvertfall God of War-serien og Uncharted-serien.
Vis hele sitatet...
Når det kommer til uncharted 2 har ikke jeg spilt 1ern først og føler egentlig ikke jeg har gått glipp av noe.
Så mitt tips er spill 2ern, så kan du heller gå igjennom 1ern dersom du syns det var bra
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
I tillegg høres de "Statlige" styrkene ut som svensker som leker Afrikanere over radioen. Enig med Henrik-Vanger her.
Vis hele sitatet...
Det har du helt rett i, det blir liksom litt for dumt. Spillet har og en litt barnslig oppfattning av "good guy og bad guy".
Sist endret av Henrik-Vanger; 12. april 2010 kl. 13:17.
jeg kan informere at just couse 2 er flere timer sandkassemorro med helikopter, fly, motorsykler, fallskjerm, grapplehook, våpen og din egen fantasi. verdt pengene!
Sist endret av skeptfisk; 12. april 2010 kl. 13:57.
Jeg vil anbefale bc2 og heavy rain. Absolutt verdt å spille begge to. Som tidligere nevnt i tråden er bc2 mye mer strategisk enn mw2, der man løper rundt og later som om man er i krig. Grafikken i bc2 er også slående, og i ett map det er måkelyder i bakgrunnen har jeg faktisk sett ut av vinduet for det er der jeg tror de er.

Heavy rain er helt rått. Kontrollene er faktisk ikke vanskelig å komme inn i, men det er rimelig annerledes spillmåte enn det man er kjent med fra tidligere. Historien er dødsbra og du har mange valg gjennom spillet som utgjør slutten. Det finnes for øvrig 22 alternative endings i heavy rain. Selvfølgelig gold trophy for dette

Har begge spillene selv, så prater kun ut av egen erfaring. Har runda heavy rain ett par ganger og vært sinnsykt mange timer i krigssonen. And still counting.

Kos deg, uansett hva du ender opp med. Uansett får du prima kvalitetsspilltid.
Heavy rain og bad company 2 er de jeg synes er best der! Heavy rain har en SYK graffik og annderledes gameplay
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Trådstarter
Valget falt på Heavy Rain, har spilt noen timer nå og må si det var knallbra. Får kjøpe GOW3 og BC2 neste lønning, for det var fankern ikke lett å bestemme seg
Takker for innspill!