Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 862
Yello..(blue) ..ok.. uansett.
Bor over 5km unna sentralen, har Nextgentel SHDSL 1/1 ..valgte SHDSL siden NGT fortalte meg at det fungerer bedre på så lange avstander. De advarte meg også mot at linje kanskje ikke kom til å funke i det hele tatt, men det gjorde den. Laster i 120-130 og alt er bra..utenom gaming.

Før var det slik at hele spillet (prater om CS nå) stoppa helt opp i noen få sekunder også gikk alt videre. Jeg tenkte at det her må ha noe med linje avstanden å gjøre og lot linja være slik i over 1 år.

Men en dag så sa en venn at jeg burde upgrade firmware, så jeg gikk på endring.nextgentel.no men der sto det at shdsl routren mitt ikke var støtta osv, så jeg tok ADSL routeren som ligna helt på mitt. Nå fikk jeg plutselig spilt helt fint, uten problemer. Alt gikk fint. Eneste problemet jeg har nå er at jeg må restarte routeren ca 1 gang om dagen pga mye loss. Da går det vekk. Så..spørsmålene mine:

1. Vet noen om en måte så jeg slipper å restarte routeren hele tiden? Fordi lossen går jo vekk etter rs.

2. Hvis ikke, finnes det en måte å scripte en fil slik at routeren rs'er seg selv automatisk foreksempel klokka 3 på natta(Netopia router)

3. Har også tenkt på IP-telefon. NGT tilbyr, men synes også telio ser bra ut...noen forslag?

4. Tror dere at IP-telefonen vil funke? Selv om jeg bor så langt unna? Og når jeg har loss i CS, hva vil det tilsvare i ip-telefon? Ingen ting, eller vil det lagge?

Takker for alle svar ;=)
Det er sikkert noe feil med routern din. Krev en ny?
Trådstarter
Tror ikke det, fordi han vennen min som jeg prater om hadde samme problemet, han måtte også rs'e ..men kan det være fordi jeg brukte ADSL routeren firmware upgraden? Men uten den så er det jo verre da ..da får jeg nesten ikke spilt i det hele tatt. Da stopper alt opp, også går det videre. Nå får jeg i det minste spilt helt laggfritt, bare jeg husker å rs'e routeren av og til..men det kan bli plagsomt når jeg driver med et eller annet, eller broren min driver med noe ..så blir alt og alle disconnecta.
Gå innpå den via telnet. Sjekk om alt er som det skal.
Trådstarter
Hva mener du? Alt ser bra ut... eller var det noe spessielt du mente jeg skulle sjekke?
Har de SHDSL routere som er støtta da? Be om en av de heller. Routere skal jo ikke trenge å resettes så ofte, så snakk med NGT.
Trådstarter
SHDSL routere som er støtta?? Alstå...jeg regner med at de vet hva de driver med...eller missforsto jeg ?
Neste gang du har problemer. Ikke restart ruter, men ta heller å ring til kundeservice, og la de sjekke ruter hvorfor dette skjer. Da får de sjekket mens problemet er reellt.

Just my 2 cents.
Hadde samme problem med SHDSL 2312/2312 linje fra NGT, men det gikk seg til over til... Vet ikke om det var ruteren, men vi testet cs på 4-5 forskjellige maskiner og problemet lå hos NGT ivertfall. Men har byttet til 3000/700 nå, har ikke testet cs på den linjen enda da..
Trådstarter
Ok skal ringe osv, menneh er det noen som vet om det går ann å scripte et slikt script(punkt 2) jeg fortalte om? Er som sagt en netopia router ;o

Og en ting til, hvor mye av linja bruker en IP telefon? Og er den sensetiv, dvs, hvis noen laster ned, eller linja lagger litt, lagger den og? Eller krever den ikke så mye? :=)
Hvis du bestiller fra IP-telefoni NGT, så blir automatisk litt av linja resertvert til telefoni. Dvs at routeren prioriterer trafikk fra telefonen. Så du vil ha normal hastighet på linja da du ikke benytter deg av telefonen.