Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1945
Har smelt sammen en timelapse fra Oslo Spektrum! Check it out!

- Tatt med Nikon D300S, strømadapter, og en Sigma 10-20 3.5.
- Over 30.000 eksponeringer (mer enn nødvendig fant vi ut etterhvert)
- 4 uker på 2 minutter

http://www.youtube.com/watch?v=olMb-CP9jsY&fmt=22
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Stilig, det skjer tydeligvis mye i Oslo Spektrum. Interessant å se hvor mye tid dem bruker på å rigge opp scena i forhold til hvor lenge konserten varer. Betalte dem deg for å gjøre dette, eller var det et prosjekt?
Kjempetøft
Hvor ofte tok du bilder?
hva skjer på 1:40?
Suverent. Alltid kult å se på timelapse. Hvilke konserter var det?

My bad. Så det nå :P
Heisann! Feedback!

I tur og orden:

- Det var heldigvis en betalt jobb! Vi er så heldige å ha Oslo Spektrum er fast kunde.

- Hvor ofte vi tok bilder varierte litt. Vi har en slowet ned versjon av første konserten også, så der tok vi hvert 5 sekund. Da kan man se litt mer detaljert hva som skjer. Ellers er det (heldigvis) hvert 5. minutt.

- På 1:40 er det prøver til Cubus sin motevisning. De hadde så tight tidsskjema så den riggen deres henger forresten i taket, mens det er Gulltaggen-bankett på gulvet. Etter middag kunne de bare rydde gulvet og heise ned riggen, så var de klare for nytt arrangement. Det var ganske spenstig å se på.



Jeg jobbet som scenerigger selv for noe år siden, og det er litt weird når man har jobbet med å få noe opp i 12 timer, så skal det ned igjen etter 5 timer.
Kult! enmilliontegn
Jeg ble litt nyskjerrig, tjente du mye på jobben?
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Veldig, veldig amazingly kult. Jeg kan bli forelska i mindre Synd det later som noen har rørt kameraet enkelte ganger, jeg ser i det minste at kameraet beveger seg ørlite innimellom (f.eks. mellom dagene av Elektrofil-messa) - eller rigga du opp og ned kameraet hver kveld?

Uansett, fascinerende å se hvilke muligheter det faktisk ligger i spektrum. Liker at de gror ut tribunen 1:50, for så fort å krympe den tilbake igjen. Hmmm
Sist endret av ticks; 5. november 2010 kl. 00:11.
Vi flyttet kameraet noen cm under Elektrofil for å skifte til en stativordning som ikke var i veien for riggingen. Utover det skal det i teorien stå ganske rock solid. Kamera sto på sin plass i hele perioden.

Sitat av mariusfosho Vis innlegg
Jeg ble litt nyskjerrig, tjente du mye på jobben?
Vis hele sitatet...
Det kan jeg nok ikke gå ut med.. Men det er ikke så mye jobb som det kan virke som. Kamera gjør jo mesteparten av jobben på egenhånd. Så er det bare å skifte minnekort med jevne mellomrom, ordne musikk og lage film! Satt sammen i Final Cut til slutt.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av poe Vis innlegg
Så er det bare å skifte minnekort med jevne mellomrom
Vis hele sitatet...
Koble til PC som t.d. sender til server neste gang?
Rått, får meg til å ønske meg en jobb i denne bransjen!
Sitat av Jonta Vis innlegg
Koble til PC som t.d. sender til server neste gang?
Vis hele sitatet...
Da må jeg få ordna meg et Eye-Fi-kort eller noe i den retning først. Får ikke lagt opp ledninger noe sted pga. publikum. :/ Kamera henger høyt oppe utenfor rekkverkene.
Jeg elsket den! Har alltid vært fascinert av timelapser. Likte veldig godt at dere minsket eksponeringstiden under konsertene!
Veldig stilig, KP for den!
Herlig! Elsker å se slike filmer som dette