Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 8013
Heisann folks
Lurte på om noen som vet om noen fine eller creapy steder å ta bilder i oslo omegn?

Jeg vet at lier mental sykehus er ganske creapy plass, men der er det stengt med et gjærde som har veltet og noen av dørene er spikret igjen.
(Vill ikke råde folk å dra dit å ta bilder, du kan risikere en saftig bot og en anmeldelse.) Lier er ikke så langt fra drammen.

Du har også fabrikk området i slemmestad (nære Røyken).
Her er det også sperret av med gjerde, men man kommer seg ganske tett innpå fabrikken fra utsiden.

I Hurum, så har man Verket og Holmsbu, som er 2 flotte steder ved sjøen.

Sikkert mange som er litt hemmelighetsfulle som vill ha copy right på bildene sine, men til dere som ikke tar det så tungt, så hadde det vært flott med litt inspirasjon

Nedlagte steder og sånn er av interesse
Vet ikke om det er akkurat den type sted du er ute etter eller hva slags bilder du planlegger å ta, men personlig synes jeg Vår Frelsers gravlund midt i Oslo er flott. Den er av den gamle typen med mange store og ødelagte gravsteiner. Nedre del av Akerselven (før Grünerløkka) har også en del interessant.
Ellers kan det kanskje være nyttig å søke etter områder som er aktuelle for deg på f.eks. flickr og andre fotosider for å hente ideer og inspirasjon.

Kom på nå at det rett ovenfor Vår Frelsers gravlund ligger en enda mer spennende kirkegård. Den heter Gamle Aker kirkegård og ligger sammen med Oslos eldste kirke. Har bare vært der én gang, men med spesielle og gamle gravsteiner som nærmest klamrer seg fast til fjellet synes jeg den absolutt er verdt et besøk med kamera. I tillegg er det flott utsikt over en del av byen som man sjelden ser ovenfra.
Sist endret av luni; 7. januar 2009 kl. 17:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av fabianca Vis innlegg
Vet ikke om det er akkurat den type sted du er ute etter eller hva slags bilder du planlegger å ta, men personlig synes jeg Vår Frelsers gravlund midt i Oslo er flott. Den er av den gamle typen med mange store og ødelagte gravsteiner. Nedre del av Akerselven (før Grünerløkka) har også en del interessant.
Ellers kan det kanskje være nyttig å søke etter områder som er aktuelle for deg på f.eks. flickr og andre fotosider for å hente ideer og inspirasjon.
Vis hele sitatet...
Gravlunden har jeg gått forbi, den er utrolig fin men har en sånn sær greie at jeg liker ikke ta bilder av graver osv
Men Akerselven skal sjekkes ut
Nede i bygningsområdene rundt operaen og de omliggende motorveiene er det mye gøy.

Du kan uten problemer få adgang i noen eldgamle katakomber som går under store deler av sentrum hvis du spør pent på Westerdals i Fredensborgveien. De er helt OK creepy.

Vann og avløpsetaten arrangerer noen ganger guidede turer i kloakkanleggene.

Følge jernbanelinjene fra Oslo S fører til mange fine steder.

Container-området vest for Aker Brygge er ganske fett.

Bak Blitz er det en forlatt bygning til gamle justervesenet, som har vært husbo for en del narkiser.

Silo-områdene utenfor Oslo, retning Sverige natterstid.

Ruinene i gamlebyen.

Til slutt kan jeg jo nevne at hvis du har lyst til å ta bilde på spesielle steder, så får man veldig ofte lov hvis man er høflige og lager avtaler.
Sitat av poe Vis innlegg
Nede i bygningsområdene rundt operaen og de omliggende motorveiene er det mye gøy.

Du kan uten problemer få adgang i noen eldgamle katakomber som går under store deler av sentrum hvis du spør pent på Westerdals i Fredensborgveien. De er helt OK creepy.

Vann og avløpsetaten arrangerer noen ganger guidede turer i kloakkanleggene.

Følge jernbanelinjene fra Oslo S fører til mange fine steder.

Container-området vest for Aker Brygge er ganske fett.

Bak Blitz er det en forlatt bygning til gamle justervesenet, som har vært husbo for en del narkiser.

Silo-områdene utenfor Oslo, retning Sverige natterstid.

Ruinene i gamlebyen.

Til slutt kan jeg jo nevne at hvis du har lyst til å ta bilde på spesielle steder, så får man veldig ofte lov hvis man er høflige og lager avtaler.
Vis hele sitatet...

Dette innleget syns jeg var sinnsykt bra
skal virkelig prøve noen av di stedene
å finne egne locations er jo halve moroa
Er hele Norcem sperret med gjerder nå? Trodde det var mulig å komme seg inn der ennå?

Stranda nede ved Tåje er fin den også.

Ellers så er det endel steder i Drammen også som er greie.
Sitat av Wipeout Vis innlegg
Er hele Norcem sperret med gjerder nå? Trodde det var mulig å komme seg inn der ennå?

Stranda nede ved Tåje er fin den også.

Ellers så er det endel steder i Drammen også som er greie.
Vis hele sitatet...
Du har tilgang til di øverste siloene og den øverste pipa, som er nesten ved statoil, men gjerde er ganske langt inn, er bare gjerde der di jobber.
Men tror at hvis du stikker ned der å er litt høffelig å spørr, så får du helt sikkert lov å komme inn å ta bilder, grunnen til at du har gjerde er vell mest fordi det er en del trucker å lastebiler som kjører der inne.

Galningen: Er egentlig helt enig med deg, at det er mest sjarm over et bilde, når det ikke er så mange av det, se på ypsilonbrua i drammen, er ikke no spennende å ta bilde der lenger
men jeg er her for å lære, å da må jeg nesten "herme" litt etter andre å sammenligne litt å sånn
men helt klart fetest, hvis man klarer å få et unikt bilde

Men hvis du ser hvordan "poe" skriver, så er jo det en kjempe fin måte å fortelle om locations, for da må jeg reise dit å finne et motiv som jeg syntes er kult, Istede for å skrive at operaen er fin å ta bilder av
Sist endret av Noxius86; 9. januar 2009 kl. 15:48.
Du kan dra til Hausmania, tok endel bilder der når jeg var på foto-tur med Akam for en stund siden.
Sitat av gitarhenrik Vis innlegg
Du kan dra til Hausmania, tok endel bilder der når jeg var på foto-tur med Akam for en stund siden.
Vis hele sitatet...
Ahh så kult har hørt om dette stedet, men har ikke vist hvor det har vært takk skal du ha
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av Noxius86 Vis innlegg
Du har tilgang til di øverste siloene og den øverste pipa, som er nesten ved statoil, men gjerde er ganske langt inn, er bare gjerde der di jobber.
Men tror at hvis du stikker ned der å er litt høffelig å spørr, så får du helt sikkert lov å komme inn å ta bilder, grunnen til at du har gjerde er vell mest fordi det er en del trucker å lastebiler som kjører der inne.

Galningen: Er egentlig helt enig med deg, at det er mest sjarm over et bilde, når det ikke er så mange av det, se på ypsilonbrua i drammen, er ikke no spennende å ta bilde der lenger
men jeg er her for å lære, å da må jeg nesten "herme" litt etter andre å sammenligne litt å sånn
men helt klart fetest, hvis man klarer å få et unikt bilde

Men hvis du ser hvordan "poe" skriver, så er jo det en kjempe fin måte å fortelle om locations, for da må jeg reise dit å finne et motiv som jeg syntes er kult, Istede for å skrive at operaen er fin å ta bilder av
Vis hele sitatet...

Det er lett å komme seg inn i ''Kuppelen'' i slemmestad!
Det er en stige som man må klatre opp 3 meter så er man inne, så kan du gå opp alle trappene så du kommer på toppen. På topper er det god utsikt
▼ ... noen måneder senere ... ▼
ganske kreepy sted på strømmen (like ved lillestrøm ) ret på andre siden av elva for video nova er det et lite gamelt fabrikk bygg.... har vært 1 bran der også ....
Sist endret av robojot; 11. mai 2011 kl. 10:52.
din røver
Zeco's Avatar
Sitat av robojot Vis innlegg
ganske kreepy sted på strømmen (like ved lillestrøm ) ret på andre siden av elva for video nova er det et lite gamelt fabrikk bygg.... har vært 1 bran der også ....
Vis hele sitatet...
Du tenker nok på Flaen i Sagdalen.
Bilder derfra kan du se her.
Går rykter om at han som eide plassen hang seg der inne, men jeg vil tro dette bare er svada.
Sist endret av Zeco; 11. mai 2011 kl. 11:04.
Sitat av Zeco Vis innlegg
Du tenker nok på Flaen i Sagdalen.
Bilder derfra kan du se her.
Går rykter om at han som eide plassen hang seg der inne, men jeg vil tro dette bare er svada.
Vis hele sitatet...
jepp jeg husket bare ikke navnet :P