Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1084
Hei. Har akkurat kommet hjem fra en uke i New York.. Tok dette bilde på toppen av EmpireStateBuilding (med kamera til "tafsern" forøvrig...EOS30D) Kommentarer ønskes

P.s Er helt på begynnerstadiet i fotoverden

http://bildr.no/thumb/273591.jpeg
Sist endret av Imgonnadoit; 20. oktober 2008 kl. 01:08.
Hva prøver du å fortelle med bildet?
Jeg ser bildet, men jeg ser ikke meningen bak det, utenom at det kan(er) være et feriebilde fra en kar med speilrefleks.
Folk spør alltid "hva vil du med bildet?", "hva ønsker du å fortelle med det?". Må man ville noe, annet at det skal se fett ut?

Som forøvrig dette bildet var...
Sist endret av Butchern; 20. oktober 2008 kl. 01:19.
Det er jo en fyr med speilrefleks, du har rett i det... Men jeg synes selv det ble ganske fett. Og som Butcher`n sier så må det jo ikke være noe spesielle meninger med det. Synes jeg da. Men takk for svar :-)
Fett bilde, minner meg om når jeg var der i sommer. Du burde kanskje prøvd å fått veien til å gå loddrett igjennom bildet, ville nok sett litt bedre ut.
Stilig det bildet der!
Veien kan vel strengt tatt ikke gå loddrett, med tanke på at den ikke gjør det!?
Om det er interessant, er en annen sak. Jeg synes det er det fordi det er New York, kul vinkel, klart og fint.
Sånn som tafsern sier så hadde det vært kulere om veiene var lodrette. Ellers et ganske kult bilde
Veldig fin stemning, og relativt fett motiv, men komposisjonen er ikke noe å klappe i ekstase for. Når man står på toppen av det bygget ser jeg for meg veldig mye stiligere bilder!
Det er jo korrekt eksponert, men det kan man liksom gjøre på automatinstillinger.. Når noen spør hvorfor man må ville fortelle noe med ett bilde, så vil jeg svare at det er det som skiller et fotografi fra et vanlig bilde. Dette er ett lysende (pun intended) eksempel på et bilde av et spesielt motiv som er helt likt som alle andre bilder tatt fra empire state building i mørket. Det er helt ordinært. Det betyr ikke at det er dårlig. Men det er ikke noe man kan forvente virkelig kritikk på.

En trent ape kan lære seg å trykke på knappen på et speilreflekskamera. Men det som skal skille mennesker fra andre dyr er at vi kan reflektere over ting.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Hvorfor ISO 400? Med 0,8 s. lukkertid antar jeg du har brukt stativ. Så hvorfor ikke bruke ISO 100 i stedet?

Liker bildet. Fint perspektiv. Som andre har sagt: Rotér for å få gatene loddrette.
syns dette er et alt for trangt utsnitt til å bli spennende.
Sitat av Jonta
Hvorfor ISO 400? Med 0,8 s. lukkertid antar jeg du har brukt stativ. Så hvorfor ikke bruke ISO 100 i stedet?
Vis hele sitatet...
pga biler ol kanskje?
Takk for seriøse svar/kritikk. Må bare legge til at det er et gitter gjerde der oppe som jeg fikk tredd kamera gjennom slik at jeg kunne ta bilde rett ned. Når det i tillegg gikk tusen japanere som er i ekstase og dunker borti en hele tiden ble det ikke lett å få til noe fett ...
Ikke så mye å gjør på, så tenkte jeg kunne få litt fresh icy look på bilde ditt!

http://dump.no/files/9c5114925a83/icecity.jpg

kritikk? tja kanskje, ikke mitt bilde men!
Sitat av tjobo
Ikke så mye å gjør på, så tenkte jeg kunne få litt fresh icy look på bilde ditt!

http://dump.no/files/9c5114925a83/icecity.jpg

kritikk? tja kanskje, ikke mitt bilde men!
Vis hele sitatet...
Så ut som noe fra en film:P
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av tjobo
Ikke så mye å gjør på, så tenkte jeg kunne få litt fresh icy look på bilde ditt!

http://dump.no/files/9c5114925a83/icecity.jpg

kritikk? tja kanskje, ikke mitt bilde men!
Vis hele sitatet...
Mnja.. Det røde synes jeg ødelegger en del..