Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Hvilket parti skal styre landet vårt?
FRP 116 36,02%
Høyre 24 7,45%
KRF 7 2,17%
SP 2 0,62%
Venstre 12 3,73%
AP 34 10,56%
SV 52 16,15%
RV 34 10,56%
Andre 19 5,90%
Stemmer ikke da valgene sux 22 6,83%
Stemmegivere: 322. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  248 10440
Det skjedde ingenting her på forumet nå så jeg tenkte jeg skulle poste en liten post om hvem som burdestyre landet vårt nå.

Min stemme går til FRP.
Jeg stemmer og FRP.
Gir egentlig faen så lenge vi slepper og ha en prest som statsminister. KRF suger. Elendig politikk har de også.
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Må si meg helt enig n|dar0z. Bondeviken er en STOR KØDD!
viva la revolution!

RV.
Sist endret av arniemar; 8. oktober 2002 kl. 20:53.
La til noen partier i pollen din.
Personlig hadde jeg helst sett en koalisjonsregjering med SV, RV og Miljøpartiet de Grønne.
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Helt greit du.

Hva "står" Hvit valgalianse for?
Spent på hvordan KRF kommer til og gjøre det i pollen her jeg.
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Tror de ikke kommer så langt!
Hagen - no contest.
Bondevik = JÆVLA KØDD
Han er så sleip at han nesten sklir ut av stolen i tabloid. Når han blir spurt ett spørsmål, vrir han seg unna, uten å ha svart på en dritt.

Noen som såg programmet for en time siden forresten? Hagen snakka om å senke egenandeler, og noen avgifter som f.eks. sprit og bil, grensevarer, ved å ta fra overskuddet fra statsbudsjettet og senke uhjelp.

Bondevik vridde det rett til at - vi kan jo ikke bare ta fra de fattigste av de fattige - og spilte som faen på det, og at dersom FRP hadde styrt, hadde alt kollapset for lenge siden.

...ganske frekt?

Spørsmålet er uansett - hvorfor i helvete kan vi ikke vi i norge ha samme avgifter som f.eks. Sverige og Danmark, når vi har mye bedre økonomi enn noen av de? Det var jo heller ikke snakk om å bare ta fra uhjelp - som vi forresten gir alt for mye av, med tanke på at kanskje bare halvparten når frem...
er billig kjøtt det eneste folk tenker på eller? hva med solidaritet, arbeidsmoral og gode tradisjoner som har gjort oss til den frynse nasjonen vi er? *AP*
rekylvinyl.no
Høyre bølgen som har rammet store deler av Europa i det siste, ser ikke bra ut.
Uansett, er vi nødt til å ha en mer likevekt mellom høyresiden og venstresiden.
Selv høyrefolk vet at en så sterk høyreside ikke er godt for folk flest.

SV.
Det har vi fortsatt selv om spriten blir billigere?
Drikk hjemmebrent. Billigere sprit hadde vært et stort +. Men vi har masse jævelskap som må flokes opp før vi kan diskutere sprit/tobakk. 25 tusen i sluttbonus for dem som går i førstegangstjeneste feks? nei det var tull men for eksempel metadon kurer, skoler, sykehus OSV her kuttes det latterlig. Vi er tross alt et av verdens rikeste land og Cuba har et bedre helse opplegg en oss. HALLO!
gEm: bondevik har faktisk rett, FrP er et parti som vinner all sin popularitet på å være i opposisjon, de står for noe bra og mye dårlig. Hagen kritiserer de som sitter med makta og de kritiserere ham. Ta å se hva de egentlig står for før dere gjør noe så dumt som å stemme på dem.

De er konsekvnet poppulistiske, kaster seg på alle bølger som kommer. FrP har vært for eller mot nesten alt.
Jeg stemmer SV.
Kanskje det - men alt er bedre enn Bondevik - han er så konservativ som det går an å bli. Jeg er ikke enig i alt Hagen sier, men med Bondevik i stolen kommer det aldri til å skje noe.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Vet ikke helt hvem jeg syns burde styrt landet, Hagen har jeg alltid ment var en stor kødd som ikke kan styre en barnehage en gang, men nå i det siste har han faktisk begynt å få noen bra argumenter og jeg tror faktisk jeg mener han, til dels, er en god kandidat.

Bondevik blir litt, err, vanskelig å beskrive Bondevik, men han er ikke personen vi er ute etter i allefall.

La oss ddos'e stortinget eller noe i den dur, det burde få litt fart på jævlene .
Opprinnelig postet av gEM
Kanskje det - men alt er bedre enn Bondevik - han er så konservativ som det går an å bli. Jeg er ikke enig i alt Hagen sier, men med Bondevik i stolen kommer det aldri til å skje noe.
Vis hele sitatet...
Joda de har kutta 11 miliarder i afgifter og skatter, men er det de rike eller de fattige som merker dette?

Anbefaler også Kamuflash sin Post i Bondevik bevilger seg lønnsøkning. Der ser dere efekten av en høyre regjering.
Tja, jeg merker det i alle fall ikke. Dyrt med mat, strøm, bensin, drikke.... skolene burde hatt mer penger, sykehusene har for lite penger... nok av eksempler.

Snakker om at de har senka så sinnsykt med avgifter - syns ikke noe er billigere i dag enn det var før jeg? Momsen steig, det ble innført moms på tjenester, matmomsen ble halv, men prisene steig for det..... trenger du flere eksempler?
Har ikke satt meg noe inn i politikken, så jeg vil ikke forsvare eller gå mot noen partier, dog jeg er skeptisk til FRP. De hadde sikkert mistet mange stemmer om det ikke var for at de lover billig mat, drikke, røyk, og bensin.

Liker godt det jeg har hørt fra venstre, så jeg stemte det, men jeg var litt usikker.
Opprinnelig postet av gEM
Hagen - no contest.
Bondevik = JÆVLA KØDD
Han er så sleip at han nesten sklir ut av stolen i tabloid. Når han blir spurt ett spørsmål, vrir han seg unna, uten å ha svart på en dritt.

Noen som såg programmet for en time siden forresten? Hagen snakka om å senke egenandeler, og noen avgifter som f.eks. sprit og bil, grensevarer, ved å ta fra overskuddet fra statsbudsjettet og senke uhjelp.

Bondevik vridde det rett til at - vi kan jo ikke bare ta fra de fattigste av de fattige - og spilte som faen på det, og at dersom FRP hadde styrt, hadde alt kollapset for lenge siden.

...ganske frekt?

Spørsmålet er uansett - hvorfor i helvete kan vi ikke vi i norge ha samme avgifter som f.eks. Sverige og Danmark, når vi har mye bedre økonomi enn noen av de? Det var jo heller ikke snakk om å bare ta fra uhjelp - som vi forresten gir alt for mye av, med tanke på at kanskje bare halvparten når frem...
Vis hele sitatet...

Enig. Det virker nesten som om Bondevik har sittet og spilt gamecube (Mario Sunshine?) helt til siste liten hvor han akkurat rakk å sende hele budsjettet til utlandet.

Når han nå blir konfrontert med alle manglene her i stakkars lille "fattige" Norge bare ler han folk rett opp i trynet og sier hvor mye han har gitt til fattige i UTLANDET. Hva hjelper det på den skakkjørte innenrikspolitikken?

Jeg er enig med Hagen; dette er en provokasjon. Faktum er at FRP ofte har vært "forut for sin tid" og har kommet med meget gode forslag som har blitt neglisjert og latterliggjort av de andre partiene. Hovedgrunnen til dette er at FRP er et poulistisk parti; altså et parti som mener det samme som folket. Derfor har FRP en enorm oppslutning.

Problemet er at de andre partiene ikke tør å støtte Hagen og FRP av frykt for å miste troverdighet ved å "gå over til fienden". Partier som f.eks KRF har mange veldig lojale velgere som ofte velger partiet pga egen vinning. Dette medfører naturligvis ikke ofte en rettferdig politikk.

Derfor mener jeg at man må ta FRP seriøst og faktisk høre på det de sier. De bør ikke ha all makt, men at de blir behandlet sånn som de blir nå er helt vanvittig. Det var tross alt FRP som godkjente regjeringen vi har i dag og ga tillatelse til at den ble dannet.
Ja, kunne ikke vært mer enig.
Opprinnelig postet av na1t
er billig kjøtt det eneste folk tenker på eller? hva med solidaritet, arbeidsmoral og gode tradisjoner som har gjort oss til den frynse nasjonen vi er? *AP*
Vis hele sitatet...
word!
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
AP er jo langt i fra det partiet det en gang var, er bare pencil pushers der også, som ikke vet hva arbeid vil si.
Better than thou.
Det na1t sa. Hvertfall 12 for 'venstresiden' og 13 for 'høyresiden'.. Kunne vært værre..
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
la til ett valg jeg
Opprinnelig postet av Ond^Sofa
AP er jo langt i fra det partiet det en gang var, er bare pencil pushers der også, som ikke vet hva arbeid vil si.
Vis hele sitatet...
stemmer forsåvidt... ville bare at folke skulle tenke litt, men sånn som situsjonen er nå tenker jeg koalisjonsregjerning; flere hoder med forskjellig tankegang resulterer ofte i forslag som ofte er mer gjennomtenkte og tilpasset flere....
høyre, sv og krf = familiverdier som ikke blir for hellige takket være sv, økonomi politikk som ikke blir for rikmannstillpasset takket være sv. altså to "fronter" som ikke blir for frontete takket være en buffer!!?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Det blir jo som du sier, aldri at et parti får styre alene, det blir jo 3-4 partier som ender opp på toppen, og da blir det aldri noe særlig til forandring uansett, fordi de må gi etter på så mange saker for og bli enig. Politikk har jeg gitt opp for lenge siden.
Problemet er bare at de ikke klarer å bli enige om en dritt.
De står bare og juger så dem tror det sjæl...
Har sagt det samme om og om og om og om igjen!
Jeg er så dritt lei av de samme stygge trynene som skryter og syter om hverandre.
Er veldig usikker på va jeg vil velge neste valg hvis ikke noen av partiene skjerper seg.
Eneste jeg vet er at det blir ikke Frp!
Herregud de stiller tilogmed med Søviknes som frontfigur!
Han skulle vært sperra inne....
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Opprinnelig postet av AnaMorph0s|s
Personlig hadde jeg helst sett en koalisjonsregjering med SV, RV og Miljøpartiet de Grønne.
Vis hele sitatet...
Ønsketenkning, men lite sannsynlig. SV har jo en sjanse sammen med AP (og eventuelt SP), og selv om det ikke er helt ultimat, er det mye bedre enn det som er i dag.
KRF! KRF! KRF! JEEEE!
Valgerd er kusina til faren min! (Dette er sant)
Hun ga meg en brus! W000000000000!
gi no f i hele KRF pakket da! får så vondt inni meg når jeg ser noen av dem så håper ingen av dem kommer i nærheten av noen ting no mer!
gi no Carl I. en sjanse mener no jeg da..
og en ting til er at dem kunne brukt mer av di forbanna oljepenga de har liggende.
På tide å gi FRP en sjans nå ja.. *frp*
Synes Norge trenger forandring. Og det er kun FRP som kan gi dette. De andre partiene er konservative og kjører samme politikk hele tiden, selv om verden faktisk forandrer seg. Og FRP er et parti som er mer liberale og vil høre på hva innbyggerne vil. Og er ikke det noe alle parti i et demokratisk land bør gjøre?

Kanskje FRP vil fucke det til hvis de får makta, men hva hvis de virkelig får det til? Og det er bare en måte å finne det ut på.

De andre partiene er jo livredde for å miste makta (KRF og AP), og det er de partiene som slenger dritt om FRP. Så jeg tror at den drittslenginga mot FRP bare er for å beskytte sine egne interesser, og ikke nødvendigvis folkets interesser.

Norge trenger forandringer, og det tror jeg at FRP kan bidra med.
Better than thou.
Som sagt før, FrP er bare et populistparti, slenger seg på ALT de kan vinne velgere på. Vi så samme greia før valget som vi nå ser, FrP er det største partiet i målingene, men vinner ikke frem til valget.. Ser for meg en koalisjonsregjering mellom AP og SV. :]
Opprinnelig postet av aybara


Ønsketenkning, men lite sannsynlig. SV har jo en sjanse sammen med AP (og eventuelt SP), og selv om det ikke er helt ultimat, er det mye bedre enn det som er i dag.
Vis hele sitatet...
Klart det, men så var også spørsmålet så simpelt som: "Hvem burde styre landet?". Sansyneligheten for en slik koalisjon er omtrendt lik null, bl.a. ettersom både SV og RV hevder de er revolusjonære, og ikke minst på grunn av dagens oppslutning rundt partiene.
stemte høyre ved forrige valg jeg, solidaritet bryr meg midt en plass, penger penger penger :]
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Opprinnelig postet av AnaMorph0s|s
Klart det, men så var også spørsmålet så simpelt som: "Hvem burde styre landet?".
Vis hele sitatet...
Ja, du har rett i det.
kan det egentlig gå best med flerpartiregjering? Det er vel egentlig umulig å ta "det beste" fra flere? da vil du alltid få problemer med inndekning. Omtrent det samme som å samle "det beste" fra windows, linux, dec, unisys, etc. og sy dette sammen til "det beste" os.

På den annen side vil du få problemer når den ene sitter for lenge og/eller blir for stor, ap fikk det, m$ har det nå.
Har vi egentlig noen mulighet for at ett parti sitter alene i Norge? Teoretisk eller realistisk?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
I teorien ja, men praktisk så er det vel så godt som umulig.
neppe mulig så lenge jeg lever, derfor er det for meg som å velge mellom pest eller kolera.

på den annen side, jeg har fått mitt hode til å tenke med, ikke til å tro med, så jeg får finne det som passer ut fra det standpunktet.
rekylvinyl.no
ble kvalm av statestikken så langt

40% frp. men det stemmer ganske godt med mine erfaringer med frp velgere.
de har som regel lite erfaring (kan komme av lav alder), lite innsikt i helheten av et samfunn, og liten forståelse av andre mennesker som er i en annen situasjon som deg selv (noe egoistiske).

alt dette kommer som regel av at man har liten livserfaring, så når dere kommer opp i alderen..... så skjønner dere hva jeg mener
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Det folk eller det vil vel heller si FRP folk, mener at FRP vil bli et parti som AP var i sin tid. Et stort parti som hadde mye å si. Nå er det FRP som sitter med siste ord i nesten hver avgjørelse.

Norge burde la FRP komme til makten. (iallefall for en stund)
Men synes nå alt i Norge funket fint da AP var ledere.
Samenligner du AP og FrP, hallo? FrP er et ytre høyre parti med facistiske tendenser og Arbeiderpartiet er et sosialdemokratisk parti som har kjørt ut i en lei høyre grøft. De har så og si ingen likheter.

/edit
Herregud, nesten 50% til FrP...
Sist endret av Zalderach; 10. oktober 2002 kl. 18:50.
dette ser ut til å bli en lang og hyggelig tråd

jeg vil gjerne ha litt mindre skatt, vi øker uhjelpen litt, fikser opp alle skolene, får moderne aldershjem, legger ned forsvaret i år, øker forsvarsbudsjettet neste år, gratis kollektivtrafikk i år, legger på prisene neste år, melder oss ut av nato i år, melder oss inn neste år, har alle fått litt nå?

neste år kjører jeg kanskje winos2lixsintrec. tenk om en eller annen likevel kunne bli den største. tror jeg fortsetter med windows, det funker stor sett for meg selv om jeg hater m$.
Synes det er på tide Hagen får prøve seg. Så ser vi hvordan det går og ser om det er mulig alt han lover. Bondeviken er jeg ikke noen stor tillhenger av, og etter hva jeg har hørt så er ikke statsbudsjettet noe å hoppe i taket for, for oss ungdommer.
Hvis det skal skje noe bra med landet våres kan verken Hagen eller Bondevik styre (Vil dere virkelig ha en statminister som det er laget barne vitser av?)

Revulusjon er eneste mulighet!