Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 2071
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Norsk FreakForum har forhandlet frem en avtale med LinuxNation Geek Team, og kan tilby alle nFF'ere alle LinuxNations tjenester til reduserte priser.
LinuxNation deler tjenestene sine på 2 hovedservere; "casa" og "caritas", med henholdsvis 20% og 30% avslag.
Dette tilbudet gjelder kun for medlemmer av Norsk FreakForum.

[color=firebrick][SIZE=3]IKKE LENGER GYLDIG[/SIZE][/color]

casa (- 20%):

* 10 MBit dedikert link (100 MBit fom. 16. august)
* Web, shell, mail og dns hosting
* Over 100 vhoster
* 1 år/6 mnd. shell
* Webmail
* 16 mail aliaser
* Forum
* Support

caritas (- 30%):

* 10 MBit dedikert link
* Shell og web hosting
* 90 vhoster
* Lavkost tjenester
* 1 år shells
* Forum
* Ingen support

Priser casa:
http://www.linuxnation.no/casa/prices.php for prisliste.
Multipliser den aktuelle prisen med 0,80 for å finne din spesielle nFF-pris
Priseksempler m/rabatt:

* Shell, 2bg, 20MB, web, mail: 340,-/6mnd, 600,-/år
* Shell, 3bg, 30MB, web, mail: 408,-/6mnd, 736,-/år
* Shell, 4bg, 40MB, web, mail: 480,-/6mnd, 880,-/år (normalt 1100,-/år!!)
* Web-hosting
* 50mb, DNS-hosting 1 domene, mail-hosting 1 domene, 10 POP-kontoer, 1 GB trafikk:
400,-/6mnd, 720,-/år (inkluderer ikke kjøp av domene)
* 100mb, DNS-hosting 1 domene, mail-hosting 1 domene, 15 POP-kontoer, 1,5 GB trafikk:
460,-/6mnd, 840,-/år (inkluderer ikke kjøp av domene) (normalt 1050,-/år!!)

Priser caritas:
http://www.linuxnation.no/caritas/prices.php for prisliste.
Multipliser den aktuelle prisen med 0,70 for å finne din spesielle nFF-pris
Priseksempler m/rabatt:

* Shell, 1bg, 10mb, web, mail: 210,-/år
* Shell, 2bg, 20mb, web, mail: 245,-/år
* Shell, 3bg, 30mb, web, mail: 315,-/år
* Shell, 4bg, 40mb, web, mail: 385,-/år (normalt 550,-/år!!)

[color=firebrick]HUSK! NB! VIKTIG! VIKTIG!
Ved bestilling må du huske å skrive "nFF" i "Recruited by:"-feltet, ellers vil du ikke få rabatten![/color]

Tilbudet gjelder t.o.m. 8. september 2002.

Evt. spørsmål kan rettes til / #linuxnation @ EFnet.


Mvh
sjefene på Norsk FreakForum
http://www.freakforum.nu[SIZE=3]IKKE LENGER GYLDIG[/SIZE]
Yessir... Meget interessant.
Enten jeg benytter meg av dette eller ikke er det sinnsykt kult at dere skaffer oss rabatter og shait.
Vil se mer slikt. Er det grunn til å håpe på mer av slike avtaler i fremtiden?
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
bare legge ved en liten kommentar:

skal du ha shell til eggdrop/bot kan du ikke bestille den minste pakken (den til 210kr), som det står er det kun lov med bnc/muh/o.l.. skal man ha eggdrop må man ha den nest billigste, den til 245kr/året

flere avtaler i fremtiden? hehe, only time will tell..

===========0

rub1> du
rub1> jeg har bestilt
rub1> men, rabatten står ikke oppført i kvitteringen
rub1> det skal være sånn, right ?
lebon> Dem bare trekker fra på innbetalingen sin, vi ser det

så ja.. selv om man ikke ser det på online kvitteringen så rekkes rabatten fra når pengene betales
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Veldig bra at dere "sjefene" tar initiativ og gjør sånne ting. Flott!!
Keep it up. Mulig jeg kjøper en pakke derfra jah
Dette var bra gjort!
Medregnet at jeg ENNÅ ikke har bestilt shell. Siden jeg ikke har så god peil på shell o.l lurte jeg på om noen som har peil gadd å sjekke innom og se hvilke som er bra for å holde en kanal (ca. 2-400 folk) på irc (efnet).

Jeg har som sagt null peil, men denne så jo grei ut ?

Enterprise package
550
N/A
4 background processes (required to be IRC related).
40 mb disk space.
E-mail (username@caritas.linuxnation.no).
Web area (http://caritas.linuxnation.no/~username).

NOTE: Only for IRC, web and e-mail usage.
spellingnazi
canonix's Avatar
Bill2k.net bestilt.
Nemlig.
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
duxo: det er ikke lurt å ha alle botene på samme host.. for hvis den går ned.. vel.. you can guess it...
Vet.. Vi er 3-4 som eier kanalen. Så skulle han ene kjøpe et shell til 1200 hos lxnation, jeg skulle EGENTLIG kjøpe hos host-it, og han siste hos kvalito.. Men nå ble det jo digg når jeg fikk rabatt.

nso;
Er det 30% rabatt hele tiden du har shellet ? Eller bare første året ?
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
i første omgang er det 1 år / 6 mnd det er snakk om (kommer ann på kontoen), men kanskje vi kan fikse en avtale med linuxnation anngående dette senere

jeg har forresten fått beskjed av admin på linuxnation å spessifisere at de to serverne står på to forskjellige linjer (en i bergen og en på østlandet om jeg ikke husker feil), at det ikke er snakk om to servere på samme linje, så hvis man f.eks bestiller en fra casa og en fra caritas så er det akkurat som å bestilel fra to forskjellige shelleverandører
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
rått

kanskje noen burde ha skrevet en n00b guide/artikkel for shell ang. eggies/bnc/etc - skulle ha gjort det selv men har ikke mye skills å skryte av på det området *hinte hinte*

på den måten ville jo vi enkelt fått flere nFF brukere til å benytte seg av tilbudet, og linuxnation ville ha tjent litt på å være grei med oss
veldig gode tilbud du har ordnet der nso.

om dere andre er interessert i domener. så kan jeg prøve å
skaffe en kontakt, og flere går inn for å kjøpe. billig pris vil jeg tro.


rundt 250-300,- /året for .net/.org./.com adresser!!

Bra tiltak dette her. Rabatt = bra.

mongo: du hadde funnet artikler om eggdrop bot og muh bnc hvis du hadde giddet å sjekke under (overraskelse!!) artikler.
Opprinnelig postet av mongob0ffel
rått

kanskje noen burde ha skrevet en n00b guide/artikkel for shell ang. eggies/bnc/etc - skulle ha gjort det selv men har ikke mye skills å skryte av på det området *hinte hinte*

på den måten ville jo vi enkelt fått flere nFF brukere til å benytte seg av tilbudet, og linuxnation ville ha tjent litt på å være grei med oss
Vis hele sitatet...
Det har jeg gjort, skrevet noen howtos for shit4u.no. kan ho poste de her under artikkler.
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
drmatrix: .com / .net / .org koster 100 spenn ca på godaddy.com ...
eff-be-ai

Hva skal egentlig det være ? Ser det er i masse av vhostene..
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
aldri sett ali-g?
*Ser gjennom Ali G in da house enda en gang for å finne effbeai*

Men hvordan er det med betaling ? Jeg har ikke noen form for kredittkort, så jeg er litt fucka ?
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
du kan betale med giro/nettbank, paypal og swift...
giro er jo slik du går og betaler cash i banken hvis du vil..
Opprinnelig postet av duxo
eff-be-ai

Hva skal egentlig det være ? Ser det er i masse av vhostene..
Vis hele sitatet...
eff-be-ai = FBI
mmm nice!
Jeg har hatt shell på casa i 2 år - siste året også web, dns og mail - og har ikke annet enn positivt å komme med angående LinuxNation. For noen dager siden fikk jeg shell på caritas, og det virker som en skikkelig koselig box det også.

Tidligere har en del kanskje kviet seg for å kjøpe shell hos LN pga. det relativt høye prisnivået som har vært holdt på casa, men dette er nok løst med caritas, som virkelig slår til med superpriser.
Til tross for et tidligere høyt prisnivå - jeg tror aldri det har vært kunder som har sluttet med shell hos LN... hvis det ikke har vært for økonomiske årsaker, da...
Priser kan mange matche (ikke lenger når det gjelder caritas), men seriøsiteten og stabiliteten du finner hos LinuxNation, skal du lete lenge etter. Det er så å si varemerket deres. Adminene er meget dyktige, og du får raskt hjelp hvis du har problemer.

Jeg kan anbefale dem på det varmeste!
cyde:
Du nevnte bra support osv, men da lurer jeg på;

caritas (- 30%):

* 10 MBit dedikert link
* Shell og web hosting
* 90 vhoster
* Lavkost tjenester
* 1 år shells
* Forum
* Ingen support

Der står det Ingen Support... ?
Er noe faktisk galt, får du hjelp.

"No support" på caritas vil ganske enkelt si at du må selv kunne sette opp eggdrop/bnc etc. Det finnes tusenvis av tutorials og howtos for slike ting på veven. Trenger du hjelp til slike godt dokumentere ting på caritas, må du lese deg til det selv, eller få noen andre til å hjelpe deg.

Det er klart... har de tid, får du sikkert hjelp på #linuxnation.. selv om du har shell på caritas.. Jeg har selv hjulpet caritas-brukere med eggdrop idag. Jeg er så vennlig og inkluderende at det nesten er skummelt!
Mahognygolfer
koop's Avatar
90 0
jævlig bra at dere fikser så bra priser!
jeg har leta etter shell til bra pris lenge og trodde jeg hadde funnet det, men nei! ikke det nei! så dette fine tilbudet og nappa med en gang...


takk dere der oppe det var bra gjort...
jeg er fornøyd med adsl burken min, over 4uker signed on tid, og 48 dagers oppetid...
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
OS, tore?

hva kjører du på den da?
∮ F dr = 0
Nettopp kjøpt shell der, før jeg så tilbudet.
Er det ikke mulig og få cash tilbake? :P
kult tilbud, har vært fett hvis det har vært et slikt tilbud om internett
Opprinnelig postet av koop
jævlig bra at dere fikser så bra priser!
jeg har leta etter shell til bra pris lenge og trodde jeg hadde funnet det, men nei! ikke det nei! så dette fine tilbudet og nappa med en gang...


takk dere der oppe det var bra gjort...
Vis hele sitatet...
Registrert: Aug 2002
Sted: gøteborg
Poster: 2



Tenkte nesten vi fikk et par flere medlemmer nå
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
mm, godt tilbud ja.. og jeg tar og benytter meg av det selv.. bestiller en på caritas i tillegg til den jeg har på casa
jaja, kan være greit dette.. bestilt 1 års enterprise we bhotell ... (for bedrift da.. men jeg drar inn litt selv på dette
Opprinnelig postet av mongob0ffel
OS, tore?

hva kjører du på den da?
Vis hele sitatet...
FreeBSD 4.6

oppetid på 60 dager, online tid på rundt 40 dager
Sist endret av tore-; 25. august 2002 kl. 21:14.
▼ ... noen uker senere ... ▼
nå er det bare å vente på neste tilbud da