Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  98 11914
Hei! Jeg har planer om å starte mitt eget land og skulle gjerne hatt litt inputs fra folk, samt noen tips.

Planen var å kjøpe litt land fra Norge, gjerne noe som grenser mot havet.. kanskje noen mål på sørlandet.. der er det ganske fint.
Men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem..

Søknaden må vel naturlig nok være skriftlig, men hvem skal jeg sende den til? og hvilken pris skal jeg foreslå per kvadratmeter..?


Landet skal være skattefritt, men de som vil flytte inn må betale en engangssum i starten, etter det kan de bo så lenge de vil.
Denne summen går til å dekke enkle ting som leie av strøm fra leverandører i nabolandet Norge, samt noen andre små ting som er essensielt for et land.


Hvis noen vil være med må dere bare rope ut.. trenger noen til å forme en regjering.. og hvis noen er god på økonomi og sånt så skrik ut.. selv fikk jeg bare 3 i matte.. noe jeg forsåvidt var fornøyd med, men det holder ikke mål når en skal styre et kongerike!


på forhånd takk!


jeg tviler på at dette er mulig cave.

tviler på at norge vil la deg kjøpe land fra de for å selv starte et eget land.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
men hvis du får det til så vil jeg gjerne være utenriksminister
Du får høre med disse folka:
http://www.sealandgov.com/
De har laget sitt eget land utenfor England og har sikkert litt peiling

<edit>
Klarer du å starte ditt eget land melder meg jeg frivillig som forsvarsminister
</edit>
Sist endret av morbuz; 30. mai 2002 kl. 16:16.
Du får høre med disse folka:
http://www.sealandgov.com/
De har laget sitt eget land utenfor England og har sikkert litt peiling
Vis hele sitatet...
Satt å tenkte på sealand jeg også... Det er sikkert ikke umulig å opprette sin egen stat, men de folka der hadde vel en liten frigjøringskrig eller noe. Det hadde vel gått heller dårlig dersom vi bestemte oss for å gjennomføre dette, og måtte gjennom en krig mot Norge.
Tviler veldig på at no sånt er mulig men om du får det til vill jeg gjerne være justisminister.

Scha
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
rappe jan-mayen?
Plan 2 bør jo være å kjøpe Bouvet-øya:
http://www.cia.gov/cia/publications/...k/geos/bv.html
jeg vil være statsminister
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
kan jeg være kongen da?
Opprinnelig postet av morbuz
Plan 2 bør jo være å kjøpe Bouvet-øya:
http://www.cia.gov/cia/publications/...k/geos/bv.html
Vis hele sitatet...
Internet country code: .bv

omg. hvem vil spleise??!
I'm in!
Kan umulig være dyrt...
nFF Marshall
morten's Avatar
Hvis du skulle få til noe slikt, vil ikke da den norske stat kreve høy pris for elektrisiteten, pga moms og liknende? Trukke dette blir lett.

Forsvinner ikke ideen om et eget land med strøm og liknende hvis dere vil dra til en gudsforlatt øy midt på havet? Heh, nerder som starter eget land og ikke har strømtilgang eller internettilgang, tror utrolig nok at de fleste hadde klikka ganske fort og gitt opp hele greia.

Dessuten er Bouvet øya et naturreservat, så det er ikke mulig å få kjøpt det tror jeg. Vil iaf skape furore blant all verdens naturelskere verden over hvis dere finner på å å gjøre noe slikt.
Opprinnelig postet av morten
Dessuten er Bouvet øya et naturreservat, så det er ikke mulig å få kjøpt det tror jeg. Vil iaf skape furore blant all verdens naturelskere verden over hvis dere finner på å å gjøre noe slikt.
Vis hele sitatet...
Som sagt så stiller jeg som forsvarsminister
jeg blir gjerne med på å spleise på å kjøpe landbit jeg også. sjansene for at dette er gjennomførbart er minimale da
Om jeg får være forsvarsminister med god lønn, så skal jeg vurdere det

Send brev til Bondevik du
strøm er ikke noe problem å fikse. bare å investere og tenke
Jeg er med... Dersom en frigjøringskrig skulle være nødvendig, synes jeg vi bør bygge en atombombe. Da kommer neppe noen til å kødde med oss. Balance of power.
nFF Marshall
morten's Avatar
Ser ut til at det kommer til å bli krig om hvem som skal være forsvarsminister på øya/det nye landet. Noen som har kommet på et genialt navn til det nye landet? Republic of Nerds?
Nerderland?
På denne siden kan man lese mer om å starte sitt eget land:
http://www.escapeartist.com/unique_l...new_nation.htm

Boken "How to start your own country bør vel også leses:
http://www.amazon.com/exec/obidos/AS...571029-1871306
Opprinnelig postet av cave
trenger noen til å forme en regjering..
Vis hele sitatet...
Nei da vil ikke jeg være med. Blir det totalt anarki og gratis bredbånd til alle derimot skal jeg tenke på det.
Hmm... Klart det er mulig.
Jeg annekterte soverommet mitt allerede i tiendeklasse,
har ikke hatt nevneverdige problemer med det...
Den demokratiske republikken Bømmelulu har vert realitet i lang, lang, tid.

For min del går det strålende... Har hatt små problemer med illegal innvandring osv, men bortsett fra dette har det som sagt ikke bydd på problemer.

Det eneste Kongeriket Norge kan gjøre er faktisk å erklære krig, noe som er tvilsomt at de gjør. Man må derimot regne med å få problemer med vannverk, elektriske tjenester, innføring av mat osv dersom man skal gjennomføre dette i praksis.

Good luck...

Edit: I praksis må bananrepublikken din være selvforsynt med ALT man trenger. Ellers må man regne med jævlige summer i toll-avgifter osv. Det kan jo endog hende at Norge innfører handelsrestriksjoner for å prøve å sulte ut patriotene eller noe. Prøv å melde deg inn i EU eller noe for å forenkle handel med "utlandet"...
Sist endret av plumRad; 30. mai 2002 kl. 17:18.
cave: Heheh... litt lol dette her da, men selvsagt er det mulig!
Hvem du skal sende søknadden til vet jeg desverre ikke!

zpeef: jeg vil være president så dropper vi kongen.. okaj?

PS! Lykke til.. kjøpe hus tomta våres.. 600.000,- ca.. 150 kv.m
noe som kan bli et lite problem er jo at det er jo endel norske leverandører av diverse ting, som ikke leverer i utlandet.
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
man trenger ikke søk om å få bli et land hvis man bare "tar" det fra noen
Nei da vil ikke jeg være med. Blir det totalt anarki og gratis bredbånd til alle derimot skal jeg tenke på det.
Vis hele sitatet...
Jeg synes vi bør opprette et eget politisk system... Hvor frihet står i sentrum. Her er mitt forslag til grunnlov: "Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill, og forøvrig kan man gjøre hva man vil."
Zpeef: Exactly... Annekter området du vil herske over, og la Norge/Verdenssamfunnet godta det eller ikke. Dersom de driter i det kan du anse området som "ditt". Teoretisk sett er det jo en mulighet for at man får en krigs-erklæring i retur, men det slikt må man tåle.
nFF Marshall
morten's Avatar
hvorfor stoppe her? Hvorfor ikke bare styrte regjeringen og ta over Norge og styre det på den måten vi vil ha det, feks ved å bruke opp Oljepengene på Bredbånd osv.

Gratis bredbånd til folket!
Jeg melder meg frivilig som Kultur Minister!

En mindre viktig del av en stasadministrasjon, men det gir meg mulighet til å forby boyband og annet grums som man selfølgelig ikke kan ha i et sunt og fungerende samfun!

Hvis denne staten blir dannet rett ved sverige kan vi jo handle med dem...
Opprinnelig postet av morten
...ved å bruke opp Oljepengene på Bredbånd...
Vis hele sitatet...
Hehhehehe lol Da hadde det blitt så mye bredbånd at hver person i hele norge hadde hatt en fiber på en kvadratmeters diameter rett ut i stua da, jo..
*rekke opp hånda for å bli bredbåndsminister*
off topic: lekkert nick!
Better than thou.
Fritt for å være utdanningsminister. :]

Men særiøst, prøv å finne ut noe mer om det. Jeg hadde blitt med jeg. For real. :]
Ikke glem at UK (eller Frankrike) erklærte krig mot Seaworld...

Og hvis dere skulle gjøre det i real life:
Dere har ikke penger nok, ikke økonomi til infrastruktur. Norge ville ha sett på en "løsrivelse" som landsforræderi, forsvaret rykker ut og skutt dere for landssvik

Men hele denne threaden er ironisk så jeg skjønner ikke hvorfor jeg gadd dette
bah.. beklager å ødelegge gledesrusen deres, men detta er ikke mulig. Norge ville ALDRI selge landområder.. ivertfall ikke for mindre enn ganske så mange milliarder.

i praksis har dere to muligheter. Styrte ett annet land, eller starte ett land i internasjonalt farvann. Desverre er det slik at alle øyer o.l. er allerede "tatt".. dere kan enten bygge en jævla svær kunstig øy, oljerigg, svær båt, eller lignende, men den må ligge i internasjonalt farvann.

En annen ting er at hvis dere "flytter" til dette landet, så mister dere alle privilegier i norge. man må f.eks søke visum for å komme inn i norge, hvis man ikke er medlem av noe samarbeid som eøs, eu e.l.
blir du syk å må inn på sykehus er du totalt fucked. da må du betale regningen selv. mange sånne fine ting, som skjer hvis du flytter.

så.. jeg ville ikke bodd der.
mmmmFRISTADENmmmm

Jallamann det må jo være lov å drømme litt
går det ikke ann å kjøpe seg en svær båt, og erklære den eget land? Det hadde vært moro da, kalt den "navnetdittland" eller noe...
The World, er jo ikke en egen stat men:

Har Militere (Leiesoldater)
Sykehus (Tror jeg)
Masse Butikker (Sjølforsynt )
Befolkningen består i hovedsak av folk som eier mer en 50 mill.
De betaler ikke skatt fordi de befiner seg i internasjonalt farvann.
Mekka for kapitalister...
Opprinnelig postet av jallamann
bah.. beklager å ødelegge gledesrusen deres, men detta er ikke mulig. Norge ville ALDRI selge landområder.. ivertfall ikke for mindre enn ganske så mange milliarder.
Vis hele sitatet...
Det slipper de da også, om man annekterer et område.
(Etter eventuelt å ha kjøpt det opp)
King of Spooning
Acidous's Avatar
Hmm.... Har lyst til å vær grensevakt eg....

-Holdt! Hvem der? Caveman eller Nordmann?
-Nordmann.
BANG!
-Feil svar!
jeg vil være kakeminister. evt. visekakeminister hvis førstnevnte ikke lar seg gjøre.
Trådstarter
10 0
Navnet på landet skal såklart være kakeland, og pengene som regjeringen får inn skal tilbakeføres til folket i kakeform!

og dephic: jobben er din!

dere andre: spis kake eller piss off!
skal spise kake til søndag på konfen min. holder det?
jeg vill bare si at jeg er med!! seriøst.
har tenkt på det samm. jeg vet om et ste på elfbenskysten ( afrika) hvor det går ann å bare plukke opp gamle oljerigger..ganske fete faktisk.
det er sånne som flyter av seg sel og har tre ben som senkes og sette fast i havbunnen. usansynli praktisk hvis noen erklærer krig mot deg , da kan man jo bare flytte seg. + du har jo råolje du kan exportere fra " landet" så da har mann litt penger også.

hva synest dere om platform ideen??

btw: jeg vill bli rusminister, asså han som bestemmer hvor mye stoff folk skal ta per dag =) eventuelt dele ut dispansasjon til de som ikke liker å ruse seg =)
paparoach: genial ide, spesielt det med rusministeren, men landet ditt kommer sikkert til og faa en del junkies
Opprinnelig postet av Blitzer
skal spise kake til søndag på konfen min. holder det?
Vis hele sitatet...
hvis du klarer å holde det gående helt til søndag som du sier så.
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
kan jeg bli minister for personlig forfall? kan tenke meg at det er det som ville skjedd i et slikt land... men for all del; jeg er med, jeg.
Opprinnelig postet av dephic
hvis du klarer å holde det gående helt til søndag som du sier så.
Vis hele sitatet...
ja, skal prøve.
Opprinnelig postet av Blitzer
jeg vil være statsminister
Vis hele sitatet...
Jeg vil jobbe i tollen
Better than thou.
Jeg vil ikke være med allikevel. Dumme kakeland! Kake er VONDT!