Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 5568
Ok. First of all...jeg vet det finnes tråder om dette, og jeg har lest mye av det som sies, men ingen er n00b nok for meg, i tillegg til at jeg ikke fikk noe særlig ut av dem.

k...

Jeg har kjøpt meg en slik pakke som Canal Digital selger gjennom Elkjøp for 1 krone.
Jeg fikk med dekoderen CDC-7000 ST, og lurer på litt ting ang. pirat-greier som er mulig å gjøre med denne dekoderen.

Hva er mulig å gjøre uten store utlegg osv?

Har funnet endel forum innen dette temaet, men de fleste var stygge og jævlige, i tillegg til å inneholde dårlig med relevant info, ihvertfall i klassen "n00b-friendly 2000"...
Jeg sitter med en Philips standard QAM dekoder, og lurer også på hva jeg bør skaffe meg av brennerutstyr.
Har du sjekka NPF, de har meget bra stoff.
Men den personlige hjelpen jeg kan gi deg er å skaffe en kortbrenner.
Jeg kjøpte en for et par uker siden og er meget fornøyd.
Funker som bare det.
Snakk med glenn eller psych|com for litt mer spesifikk informasjon ettersom de er mer utpå dette området.NPF
Sist endret av Polmen; 17. desember 2004 kl. 21:12.
Tenker du på å "flashe" tuneren? Det går faktisk med noen Canal Digital Spillere, leste om et på digsat.net
n5k
Rokkukyu
n5k's Avatar
Trådstarter
Jeg tenker at jeg er n00b, og er sugen på å vite hva som er mulig uten å måtte betale masse masse.

Polmen: Norsk Parabol Forum du tenker på? Syns det sugde more or less, jeg
Ja, norsk parabolforum: Hvis du leser stickytrådene så ser du at det ligger masse "n00b-shit". sånne howto greier.

Du kan som sagt kjøpe deg en kortbrenner, jeg ga 700 for min.

Funka fint som faen.
Det går fint å brenne kort og bruke det i tuneren. Men jeg skjønner ikke hvorfor du skal ha piratkort hvis du har tegna et abo på Canal Digital..
n5k
Rokkukyu
n5k's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av HanZl
Det går fint å brenne kort og bruke det i tuneren. Men jeg skjønner ikke hvorfor du skal ha piratkort hvis du har tegna et abo på Canal Digital..
Vis hele sitatet...
Fordi jeg har bare Familiepakken, pluss at jeg er sugen på å gjøre ett eller annet med den, som den utforskende, lett anarkistiske person jeg er...pluss at jeg vil lære meg litt om denne shitten her...
Kjøp et MII kort på qxl og en phoenix brenner på vdg.nu til 150-200 kr. Da har du det du trenger for å se "alt" som canal digital sender:-)
Total pris ca 500kr
ninja5000: Viss du ikke er sugen på å oppdatere kortet ca annenhver dag, så bør du ikke kjøpe piratkort. Siden slutten av desember har CD (de som har ansvaret for kodene til Canal Digital) skifta koder utrolig ofte. Dette er veldig irriterende, særlige viss det tar noen timer før det komme ut nye koder. (for noen uker siden kom ikke kodene ut før 24 timer senere).
Det kan hende at CD bare gjør dette i en periode, men jeg vet ikke.
n5k
Rokkukyu
n5k's Avatar
Trådstarter
Det er det jeg har hørt, og da lurer jeg på om det er noen som vet om andre alternativer?
dette kan være litt vrient,men det går. bestille seriell (com-port) pakke fra norsk-tipping.no, det koster 80 kr året el. nom og brennern er din. kjøpte et m2 kort på qxl.no for 300 med porto, og vips full pakke jeg har i tillegg dreambox og abb på cd, men morro er det
MII er per i dag det beste alternativet, og i NESTEN alle tilfeller tar det under en halvtime før det ligger koder ute. Brenning av kortet tar 30 sek, så hallo - det er ikke veldig pes.

Skal du jukse, så er mii og en phoenix-kapabel brenner det beste alternativet. Har du råd, gå for en infinity usb phoenix.
n5k
Rokkukyu
n5k's Avatar
Trådstarter
Ok. Men nå har det seg slik at jeg bare har en kortleser i dekoderen, i tillegg til plass til en CAM eller hva det heter.
Får jeg alle kanalene på piratkortet, eller må jeg kjøpe en CAM å slenge inn piratkortet i tillegg til det andre?
ninja5000: se om du får noe ut av denne siden du http://stopstop.mine.nu . Lønner å regge seg i message boardet, der jeg får mine koder fra..
HanZl
Hvordan setter du kortleseren ifra norsk tipping i phoenix mode? hvilket prog bruker du for å styre leseren?
det er ikke noe vanlig program nå får å kunne styre den osv. (mulig det kommer siden folk har skjønt hva den er god for).
du starter m2.exe fra stopstop, velger riktig com-port og brenner i vei. jeg måtte legge inn norsk-tipping programvaren først, så uninstal den og så kjøre m2. fungerer nå veldig bra. eneste minus er at du må ha seriell-versjonen og du kan ikke kjøre SP2...
irc://utopia.serveirc.com/#vkey_users

spør der. de er MYE peiling er i tillegg svært hjelpsomme.
Er langt fra usikker, men kjæesten til søstera mi har skikelig grie på parabol og greier. Er litt inne i miljøet. Han sier hvertfall at det vil komme et nytt kodesystem fra canal digital rundt nyttårstider, og at det dermed med det første ikke vil være mulig å brenne kort til dem, og at blant annet MII-kort ikke vil være til noen nytte lenger.

Kanskje litt greit å prøve å få sjekket ut litt rundt det før man bruker en del penger på både MII og brenner.
n5k
Rokkukyu
n5k's Avatar
Trådstarter
Du er langt fra usikker?
har ikke no særlig peil selv, men husk at når Viasat byttet system, så gikk de ut med det offentlig minst 6 mnd før, så folk ikke skulle kjøpe feil tunere. I tillegg koster det par hundre millioner. Noe er på gang ja, man vet jo aldri, men nytt kodesystem over nyttår, tror jeg ikke.
n5k
Rokkukyu
n5k's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Iceball
det er ikke noe vanlig program nå får å kunne styre den osv. (mulig det kommer siden folk har skjønt hva den er god for).
du starter m2.exe fra stopstop, velger riktig com-port og brenner i vei. jeg måtte legge inn norsk-tipping programvaren først, så uninstal den og så kjøre m2. fungerer nå veldig bra. eneste minus er at du må ha seriell-versjonen og du kan ikke kjøre SP2...
Vis hele sitatet...
Seriell er ikke no problem, og ikke bruker jeg SP2 heller, så det skal vel gå bra.

Tror jeg tester ut dette forslaget. Det som er billigst

Faen...web/mailserveren min er nede, så jeg får ikke mottatt activation-mailene fra forskjellige forum jeg har regget meg på nå. plagsomt...

Nytt spm:
Hva med ViaSat? Er det mulig å slenge på et ekstra hode på antennen og ta inn dette via en CAM og enda et kort, eller skal ViaSat-antenner stå i helt andre posisjoner?
n5k
Rokkukyu
n5k's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Iceball
det er ikke noe vanlig program nå får å kunne styre den osv. (mulig det kommer siden folk har skjønt hva den er god for).
du starter m2.exe fra stopstop, velger riktig com-port og brenner i vei. jeg måtte legge inn norsk-tipping programvaren først, så uninstal den og så kjøre m2. fungerer nå veldig bra. eneste minus er at du må ha seriell-versjonen og du kan ikke kjøre SP2...
Vis hele sitatet...
Funker ikke i det hele tatt hos meg...
Iceball: Funker ikke bare det på dreamboxen da??
Gjør som Lord Palo skriver. Enklest å billigst.
Siden er forældet.
Dette skyldes normalt, at du ikke har været aktiv på siden i mindst 2 timer.
n5k
Rokkukyu
n5k's Avatar
Trådstarter
Huh?

Merkelig...
Tenkte vaffal på Smartmouse USB - Nyhed hos VDG.nu [varenr. 4577]
"USB based Smartmouse / Phoenix interface with true COM / serialport emulation supporting existing 3rd party software. A unique frequency detection feature makes communications-setup easy."
Aner ikke helt hvordan den er, jeg har bare testet MP3.5 Phoenix..

Men jeg har ett spørsmål. For omlag 1 år siden kjøpte min far en Canal Digital pakke med en Grundig DTR 2500S tuner. Det jeg lurer på er om jeg trenger en ny CAM. Bakpå er det en slot som heter Common Interface (elns). Frampå, har vi Canal Digital kortet (står smartcard på slotten tror jeg), og på den andre slotten står det Credit Card. Kan jeg bruke ett piratkort for Viasatt, på den Credit Card slotten?

Tror ikke jeg kan bytte ut CAM'en. Kan jeg ikke bruke Viasatt piratkort da?
Sist endret av BiZARRE; 25. desember 2004 kl. 15:37.
n5k
Rokkukyu
n5k's Avatar
Trådstarter
Løsningen er funnet, og jeg har mekket en liten guide til hvordan man får NT-brenneren til å funke til dette.

Ligger her: http://www.freakforum.nu/forum/showt...threadid=45869