Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  61 9649
[SIZE=3]RSS Leser: NewsFire (last ned)[/SIZE]
Dette er definitivt RSS leseren slik Apple ville ha lagd den (om de ikke skulle implementert den i Safari). Den har kanskje ikke så_mange funksjoner, men det er nettopp poenget. NewsFire er utrolig lekker, og fantastisk enkel. Om du bare vil ha RSS leser til å lese RSS feeds er dette det perfekte programmet. Bortsett fra å lese RSS kan den lete etter feeds på siden du er på i Safari og ta vare på_gamle nyheter. Og best av alt: den er gratis. Ihvertfall foreløpig. Offisielt er den i beta, men den kunne like greit vært final. Jeg merker ikke forskjell.

Alternativer
NetNewsWire : Shareware. Men finnes også_i "Lite" versjon.
PulpFiction : Shareware. Mange funksjoner.
NewsMac (last ned) : Gratis. Uattraktiv, men en del funksjoner.

[SIZE=3]Launcher: Quicksilver (last ned)[/SIZE]
En stund byttet jeg mellom Quicksilver og LaunchBar. Men jeg endte opp med Quicksilver. Disse to programmene er veldig like. Og man må_nesten prøve begge to og føle seg litt fram. Men siden jeg endte opp med Quicksilver gir jeg bare omtale for den. Men hva er egentlig Quicksilver? Den letteste måten å_forklare det på er: Alt.. Ett fingertrykk unna. Om du har hørt om Spotlight så_ligner det litt. Men Quicksilver søker ikke bare filer. Du har direkte tilgang til alle Preferences Panes, bokmerker, websøk, kommandoer (stop/start iTunes f.eks.) osv. Quicksilver aktiveres med en kommando du selv kan velge. Etter det skriver du et kort søk. F.eks. "iTu". Mest sannsynligvis vil iTunes komme opp, og om du trykker på_enter vil iTunes starte. Fordelen med å_starte programmer fra Quicksilver er at du kan fjerne alle programmene fra docken. Det er faktisk raskere å starte et program fra Quicksilver enn å_dra musa ned til docken. Og docken blir mye mer ryddig. En annen fin ting er websøk. Jeg skal ikke gå_inn i dybden, men du kan for eksempel skrive "Goo" (Google burde komme fram, om du har gjort det riktig), trykke space, skrive inn et søkekriterie, enter.. Og vips.. Du har søkt på Google. Det er kanskje like raskt som å_bruke Safari, men dette gjelder også for alle andre søk. Min favoritt er Clue ordbok. I teorien kan Quicksilver bytte ut Finder. Men jeg bruker den sammen med Finder. Om det er en fil du vil åpne i et spesielt program kan du merke programmet i Quicksilver og dra filen fra Finder til Quicksilver. Quicksilver er gratis, men beta.

Nyttig informasjon
Web Search Hjelp
Liste over ferdiglagde web searches

Alternativer
Launchbar (last ned) : Shareware. Beta er gratis.

[SIZE=3]FTP Klient: Transmit (last ned)[/SIZE]
Serial (2.6.1): 6061-6765-6968-6264 Ikke stjel programvare
Det første betalvare programmet jeg anbefaler. Og definitivt verdt pengene. Transmit er laget av Panic, en av de beste shareware utviklerne for Mac. Om du bruker Usenet burde du skjekke Unison. Transmit er rask og enkel, og mer er det nesten ikke å si. Har alt du trenger fra en FTP klient, enkelt og greit.

Alternativer
Cyberduck : Open Source. SFTP. Enkel og grei. Stort sett veldig bra.
FTPeel : Shareware. Har et par unike funksjoner.
Captain FTP : Shareware. Like bra som Transmit, men litt mer klumpete.
Fetch : Shareware. Litt for enkel. Noe uAttraktiv.
Yummy FTP : Shareware.

[SIZE=3]Text Editor : SubEthaEdit (last ned)[/SIZE]
Gratis til ukommersielt bruk. SubEthaEdit er multiplayer notepad. Nei, ikke IRC, men et program til å sammarbeide med å skrive et dokument eller programmere. SubEthaEdit er veldig enkel og grei, og en av de programmene som er "slik Apple ville gjort det". Bortsett fra å kunne brukes til å sammarbeide om et dokument, er den en fantastisk text editor til programmering, scripting eller bare skriving. Har syntax highlighting, regular expression søk, live HTML preview, funksjons-popup-meny og mye mer.

Alternativer (uten multiplayer funksjon)
BBEdit : Shareware. Fler funksjoner. Meget godt alternativ.
BBEdit Lite : Gratisversjonen av programmet over. Discontinued.
Mange, mange fler.

[SIZE=3]Shoutcast Server : Nicecast (last ned)[/SIZE]
Navn/Serial (1.6): Barney Da Barnacle / NCST-3804-A756-DF87-E1BA-F5ED-610A-1D58-49B0
Ikke stjel programvare

Eneste shoutcast server jeg vet om til Mac OS X med GUI. Dette er også betalvare. Den er ikke så attraktiv, men veldig funksjonell og rimelig brukervennlig. Du kan kringkaste lyden fra hvilket som helst program, eller en mikrofon om du vil. I tillegg til funksjonene du ville ha ventet deg kan du legge på effekter til kringkastningen.

[SIZE=3]FTP Server : PureFTPd Manager (last ned)[/SIZE]
Mac OS X har innebygget FTP server. Men jeg føler den kommer litt kort noen ganger. Derfor anbefaler jeg PureFTPd Manager. Den er gratis, og er egentlig bare et program for å_administrere open-source FTP serveren, PureFTPd, som stort sett er en god og stabil FTP server. Installeringsprogrammet tar seg av installeringen av PureFTPd, og resten er barnemat. Kan være litt buggy noen ganger (managern), men ellers veldig bra. Veldig enkel å bruke.

[SIZE=3]P2P : Poisoned (last ned)[/SIZE]
Det finnes en drøss av P2P programmer for Mac. Og det er lenge siden jeg har prøvd alternativene. Men Poisoned har alltid fungert bra for meg. Jeg bruker den bare for å_laste ned én sang om gangen. Om det er noe spesielt jeg er ute etter. Bruker FastTrack, Gnutella og OpenFT nettverkene. Enkel å bruke, rimelig attraktiv og passe funksjonell. Ikke noe spesielt egentlig. Gratis selvfølgelig.

Alternativer
Acquisition : Shareware. Samme mann som lager NewsFire. Veldig bra, men jeg fikk den aldri til å funke ordentlig.
mlMac : Gratis beta. GUI for mldonkey.
Solarseek : Klient for Soulseek nettverket. Gratis beta.

[SIZE=3]IRC Klient : Colloquy (last ned)[/SIZE]
Egentlig bruker jeg X-Chat selv. Men jeg vil ikke anbefale den fordi den er veldig uattraktiv og vanskelig å_bruke. Colloquy ser bedre ut og er mer brukervennlig. Men personlig liker jeg ikke måten den fungerer på. Den er dessuten treigere. Har alt du trenger av en IRC klient, og er gratis. Anbefaler egentlig å prøve alle tre alternativer.

Alternativer
X-Chat Aqua: Gratis. Raskere enn Colloquy. På mange måte enklere.
Conversation: Gratis. Småting som kan være noe plagsomt.
MacIrssi : Rask og enkel. Men kan være ustabil for noen. Ikke GUI for DCC. OSS og Beta.

[SIZE=3]IM : Adium X (last ned)[/SIZE]
iChat er et vidunderlig program. Men dessverre kan en ikke bruke iChat med MSN Messenger. Den offisielle MSN Messenger klienten er dessuten helt forferdelig i mine øyne, og jeg anbefaler derfor Adium. Adium er basert på libgaim og kan derfor koble til en rekke IM tjenester. Adium kan konfigureres til det uendelige, både kontaktlisten og chattevinduet. I tillegg finnes det mange "Xtras".. Lyder, smilies, dock ikoner, scripts osv. Jeg anbefaler forresten lydpakken "TokyoTrainStation". Adium er dessverre i beta og mangler derfor enkelte ting som f.eks. filetransfer manager. Men den fungerer veldig godt med filetransfers, om du ikke trenger progress bar. Støtter MSN 6 kontaktbilder, men ikke MSN 6 custom smilies.

Alternativer
aMSN : Mac port av aMSN. Gratis.
MSN Messenger: Gratis. Men ekkel.
Proteus : Shareware. Men rimelig bra. libgaim basert.
Fire : Helt okey. Multiprotokoll

[SIZE=3]Media Spiller : VLC (last ned)[/SIZE]
Naturligvis... Ingen over, ingen ved siden. Mac OS X porten av VLC er fantastisk. Eneste problemet jeg har hatt med VLC er at den har hatt problemer med DVD menyen på_noen DVDR'er jeg har. Men jeg har ikke prøvd etter at 0.8.0 kom ut. Gratis selvfølgelig.

Alternativer
Quicktime med DivX, XVID(alternativ) og OGG codecs
MPlayer : Mac port. OSS. Litt buggy i min erfaring.
Windows Media Player : Nesten nødvendig for WMP filmer og streamer.
R*** M**** P*****: Jeg tør ikke engang nevne navnet. Uff og æsj. Har aldri installert det, men ja, tenkte bare å nevne at det finnes en Mac port.

[SIZE=3]Andre programmer[/SIZE]
Serialbox: Serials til mac programmer. Vanskelig å få tak i til tider. Skjekk Suprnova eller TKA.
ByteController : Jeg kan jo ikke skrive freeware guide uten å ta med mitt eget program. iTunes knapper til menu bar.
Delicious Library : Få oversikt over bøker, filmer, spill og CDer du eier. Hold orden på hva du låner til hvem.
Chicken of the VNC : VNC klient.
CocoaMySQL : MySQL administrerings verktøy.
BitTorrent : Offisiell Mac klient. Passe bra.
Tomato Torrent : Alternativ til offisielle klient. Uendelig funksjoner.
Firefox : Naturligvis. Men jeg holder meg til Safari.
Optimalisert Firefox : Firefox optimalisert til G4 og G5. Skviser litt ekstra ut av den perfekte browseren.
KisMAC : Mac wireless stumbler. Fint til å teste trådløse nettverk og wardriving.
NmapFE : Frontend til portscanneren Nmap. Nyttig til_å debugge nettverk.
Toast Titanium : Brenneprogrammer. Kommersielt.
Dragon Burn : Alternativ til Toast. Også kommersielt.
Carrafix : Kontroller båndbreddebruk for forskjellige programmer. Donationware.
Sidetrack : Utvider touchpad funksjoner. Bruk kanten som scrolling. Hjørner til høyretrykking. Osv. Shareware.
uControl : Remap knapper. Virtuell scrolling. Med mer.. Freeware.
Audio Hijack : Ta opp lyden fra et program. Shareware.
Desktop Manager : Virtuelle skjermer/skrivebord. Active edge, effekter, ++.. Open Source.
SnapzProX : Avansert screenshot program. Kan ta opp skjermfilmer. Shareware.
Little Snitch : Steng tilgang til internet for enkelt-programmer.

Spill
iConquer: Kult Risk spill. Shareware. Finnes på TKA.
Gish : Utrolig morsomt platform spill. Også shareware. Må kjøpes! Støtt uavhengige spillutviklere. Skjekk demoen.
Doom Legacy : Super port av Doom 1/2. Du trenger WADs om du vil ha hele Doom 1/2
Quake I og II Port : Samme som over. Du trenger datafiler.

Samling av shareware og freeware
MacUpdate
VersionTracker

Arrrrrr! Avast!
TKA : Kun Mac stuff. Programmer, Spill, Diverse. Veldig godt utvalg. Skjekk denne posten for invite. Har alltid nyeste versjon av SerialBox.
Suprnova : Good ol' suprnova. Finnes mac stuff her og. Dog mindre enn TKA.

Gode software produsenter
Panic : Mye bra shareware i ekte Apple stil.
Ambrosia Software, Inc. : Flere shareware spill. Noen gode utilities og.
Freshly Squeezed Software : Produsentene av FTPeel og PulpFiction. Mye bra shareware og freeware. Skjekk ut BackLight.
The Omni Group : Selv om jeg ikke har tatt med noen av programmene deres her, er dette en stor produsent av mac software. Har også en del ressurser for utviklere.

Om lenkene skulle forandre seg, eller programmene bli oppdatert, husk å si ifra.
Sist endret av Skyfex; 11. desember 2004 kl. 17:44.
Bruker vim jeg... gratis syntax coloring sammenlignet med BBEdit.

Må også si at Azureus på Mac kræsjer som versjon 2.2.0.0 mens 2.1.0.4 fungerer fint.

Ønsker meg en IM hvor jeg kan kjøre voice og video chat mot MSN... men det finnes vel kun for AIM?
utenfor ditt vindu
larsforstyrret's Avatar
Veldig god redgjørelse for viktige programmer i dagliglivet.
Denne guiden passet meg perfekt da jeg akkurat har kjøpt meg en iMac(jadda g3, men type fungerer)
Bra guide skyfex! Skal foreslå litt til fatteren En ivrig mac bruker.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
MacIrssi er en fin IRC-klient. :-)
http://www.gustomize.net/misc/irssi.jpg
MacIrssi er for ustabilt :/
I like turtles
Skyfex's Avatar
Trådstarter
MacIrssi lagt til som alternativ. Husk å komme med forslag Skal prøve å samle det meste av essensiell mac software her.

Edit: Og hvorfor ikke lenke fra stickyen?
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Og her er en fin Wiki: http://www.gustomize.net/mac/

Sjekk ut anbefalt programvare og hurtigtaster-artiklene.

Den har ikke blitt oppdatert i løpet av de siste månedene, men Howtoene er uansett like relevante. Og dere som forstår Wiki: Start og skriv! Sjekk ut "Ønsker du å bidra?" for retningslinjer.
Jeg ville anbefale

MenuMeters - Få diagnostics opp på menubaren.
ShapeShifter - Skifte utseende i OSX
SallingClicker - Fjernstyre Mac'en via bluetooth.
CarraFix - Tilsvarende Netlimiter, begrenser opp- og nedlastinghastighet.
Syntes denne tråden burde gjøres sticky. Meget bra tråd med mange programtips.
Fin fin guide! Savner riktignok pithhelmet og solarseek.

Pithhelmet er en safari plugin som fjerner all reklame og bare reklame .. beste jeg noen gang har brukt.

Solarseek er en soulseek klient til osx ... er kanskje ikke så bra i seg selv, men er den eneste jeg har funnet som er brukelig.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Psyc0re: Det stemmer, Solarseek er den eneste gode Cocoa-klienten der ute. Nicotine er ganske bra, men da må man bruke gtk og x11 for å få det til å fungere. Selv bruker jeg Solarseek.
rekylvinyl.no
Vil anbefale Romeo fremfor SallingClicker som program for fjernstyring av macen.
Romeo er gratis og har de samme funksjonene (om ikke fler) som SallingClicker.

http://www.irowan.com/romeo/
I like turtles
Skyfex's Avatar
Trådstarter
Lee: Det er link til den fra mac-stickyen..

Skal skjekke ut litt programvare, og oppdatere guiden litt. Senere.. Orker ikke nå

Psyc0re: Jeg fikser bare hosts filen jeg.. Ser sjeldent en eneste reklame Eneste som er litt surt er at på_iframe reklamer så ser jeg ofte min egen hjemmeside (f.eks. på Slashdot).

Edit: Lagt til Carrafix og Solarseek.
Sist endret av Skyfex; 22. november 2004 kl. 21:17.
cat /etc/hosts

Kode

##
# Host Database
#
# localhost is used to configure the loopback interface
# when the system is booting.  Do not change this entry.
##
127.0.0.1       localhost
255.255.255.255 broadcasthost
::1             localhost
Denne fila? er det bare å legge til entries her eller må det gjøres i netinfo manager?
Jeg syns Mac ofte får krupp, hikke eller midtskill hvis jeg redigerer filer i etc manuelt.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Trådstarter
nudo: Jepp... Bare få domenet til å_peke på deg selv. Om du vil kan du starte webservern og gjøre om 404 siden til en blank side. Jeg bruker denne hosts filen:

http://someonewhocares.org/hosts/

Pluss noen jeg har lagt til selv.

Edit: Post #1337 =D
Sist endret av Skyfex; 23. november 2004 kl. 20:12.
iGlasses
http://www.ecamm.com/mac/iglasses/

det er en plugin til iChat.
som gjør det mluig å bruke iSight på maskiner som er G3 og under 600mhz.
Den gjør det også mulig å få isight mer lyssterk.
Annbefales på det sterkeste til de som allerede bruker iSight eller har planer om å teste det.
http://www.rutemoeller.com/mp/ibook/ibook_e.html

screen spanning doctor ... glemte helt å nevne det, men det er ett must hvis man har ibook i hvert fall. Er vel ikke akkurat ett program men heller ett script, men forsatt verdt å nevne.
▼ ... over en uke senere ... ▼
I like turtles
Skyfex's Avatar
Trådstarter
Lagt til Sidetrack, uControl, Audio Hijack, Desktop Manager, SnapzProX, Little Snitch og optimalisert firefox. Lagt til piratseksjon og softwareprodusentseksjon.
Ser du har posta en del lisenskoder, det er ikke lov. Folk kan vel finne dem selv anyway...
Noen som vet en .mod og .xm player for OS X?
føler på meg at itunes ikke virker...

edit: Fant en finfin en. Så for andre i samme situasjon: http://cocomod.stalkingwolf.net/
Sist endret av John Travolta; 11. desember 2004 kl. 22:48.
Ministry of Love
sptz's Avatar
Denne adressen er kanskje intresang for noen.. Portage for mac
http://gentoo-wiki.com/Gentoo_for_Mac_OS_X

PS fortsatt å betrakte som alpha software...
En god IRC klient til Mac er Snak http://www.snak.com/
Veldig lett program, er vel den mac IRC klienten som ligner mest på mIRC. Shareware.
Som alternativ til Poisoned liker jeg personlig Xfactor. Syntes det var så mye bugs i Poisoned. Freeware.
http://www.xfactor.cc/
Azureus er et torrent program for OS X, det er samme som på PC, men er javabasert og går til tider veldig sakte. Freeware. http://azureus.sourceforge.net/
kan dere anbefale noe bra freeware program for å se/browsw gjennom bilder i mac?
I like turtles
Skyfex's Avatar
Trådstarter
mimirk28: iPhoto? Kan du være litt mer spesifik? Er det digitalkamera bilder du tenker på? Eller noe annet?
Better than thou.
Program til å browse mapper med bilder regner jeg med. Slik som ACDSee i Windows. Jeg har savnet noe slikt selv.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Trådstarter
http://macupdate.com/search.php?keyw...x=0&button.y=0

Edit: ImageBrowser ser jo helt greit ut.
Sist endret av Skyfex; 15. desember 2004 kl. 20:15.
Opprinnelig postet av mimirk28
kan dere anbefale noe bra freeware program for å se/browsw gjennom bilder i mac?
Vis hele sitatet...
FR-Photostudio er absolutt best. Men, er shareware
takk for tipset, fr ser dritbra ut.

noen som vet hvor jeg kan finne de magiske tallene som gjør at det ikke er shareware lenger?

Mimit
iView mediapro er den best bilde "browseren" man må riktignok lage en katalog fil hvor man må importere alle bildene og la den lage thumbnails, men når man har gjort det en gang og lagret det så slipper man å gjøre det igjen.

Stresset selv med å finne en acdsee erstatning til mac å iView mediapro er det nærmeste jeg har kommet.

btw. acdsee har en mac ver. men den suger.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Camino er en fin nettleser basert på Gecko akkurat som mozilla firefox. Den er derimot native aqua, i stedet for crossplattform-sakene firefox bruker til å tegne GUI. Føler at den er en god del kjappere enn firefox når det kommer til meny-navigasjon, i tillegg har den flere ting som passer bedre inn i OS X enn firefox sine multiplattform-dialoger. Ikke minst er den svært pen. Du kan ikke bruke extensions foreløpig, så man får fort et problem hvis man er avhengig av extensions for vital funksjonalitet (adblock ol. kan erstattes av tredjepartsprogrammer som gjør samme nytten).


HTTPmail-plugin for mail.app lar deg bruke webmail som støtter httpmail-standarden rett i mail.app. Noe klumsete siden den sliter litt med mappebehandling, men til henting, sending og sletting av e-post fungerer den storartes. Ting blir greiere med hotmail rett i mail-klienten.

MacJournal er på vei til å bli payware, men det er uansett en flott klient for journal/dagbok/loggføring som kan passordbeskytte og kryptere journaler. Støtter de fleste blog-tjenestene, hvis man driver med blogging. Mange muligheter for tekstformatering.

SNES9X-WIP er en SNES-emulator som lar deg kjøre SNES-Spill, til og med med muligheter for nettverksspilling.

KisMAC er et program som gir deg gratis internett nesten uansett hvor du er i verden, forutsett at du har et airport-kort. (krever at det er wlan i nærheten, men det har man alltids)

Bzflag er et multiplayerspill med klienter til alle plattformer. Tenk CS med tanks, powerups, lysende kuler, ingen terrorister, ingen anti-terrorister og capture the flag.
▼ ... over en måned senere ... ▼
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hmm, fins det ikke noe bra ikke-kommersielt brenneprogram til OSX? Leter som en gal her, men finner ikke noe som jeg syns duger / som funker bra nok.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Trådstarter
Tias: Beklager. Det eneste alternativet jeg vet om til Toast er DragonBurn (eller noe lign.) som også er kommersielt. Du er nok nødt til å ty til TKA eller SerialSeeker
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Pokker også.. Jaja, klarer vel rote frem noe til slutt. Fin guide tho
SkyFex: Fin og oversiktlig oversikt!
Kanskje jeg skal konvertere til mac jeg og ?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
One of the good guys
2rs1's Avatar
Da endte jeg opp med en slik en også Noen store forandringer i detta siden tråden døde ut?
Torrentklient bortsett ifra azureus (dårlig erfaring med de siste versjonene). Og en bilde-"browser".
(En annen litt off-topic ting: Maskina går i dvale og stopper musikken min når jeg lukker igjen skjermen.. Noen måte å skru av dette på? Lett meg gal etter det )
I like turtles
Skyfex's Avatar
Trådstarter
Maddy: Laptop? Maskinen går i sovemodus slik at skjermen ikke blir ødelagt av varmen. Vet ikke om det er så smart å skru av. Jeg pleier bare å skru av skjermen (skru brightness til 0).

Jeg kan godt oppdatere den om du vil. Men ingen store forandringer egentlig enn versjon-oppdatering. Personlig bruker jeg nå:
FTP: Transmit
IRC: MacIrssi (men krever litt typing for å sette opp, Colloquy er fortsatt bra)
IM: Adium og iChat
RSS/Web: Safari eller Safari Nightly Build
Media: VLC og Quicktime med WMV Player Plugin (Shareware)
Texteditor: SubEthaEdit
Bilder: Preview, Photoshop, iPhoto
Launcher: Quicksilver
P2P: Acquisition
Archiving: Innebygget unzip, UnRarX for RAR filer.
Bittorrent: Tomato Torrent
One of the good guys
2rs1's Avatar
Tusen takk.. er vel kanskje noe i det med skjermen. Er også litt kjekt og sette på musikken og slenge laptopen i sekken hvis jeg må ut og traske. Endte opp med en søt 15" powerbook. Safari likte jeg ikke, så røk fort tilbake til opera.
Hva med å legge til Return to Castle Wolfenstein, Enemy Territory? Finnes jo gratis OS X klient for denne.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Trådstarter
Sitat av Maddy
Tusen takk.. er vel kanskje noe i det med skjermen. Er også litt kjekt og sette på musikken og slenge laptopen i sekken hvis jeg må ut og traske. Endte opp med en søt 15" powerbook. Safari likte jeg ikke, så røk fort tilbake til opera.
Vis hele sitatet...
Heh.. Kan love deg at hvilken som helst laptop vil bli slitt ganske fort av det. Harddisken har ikke godt av å bli beveget når den spinner. Nye Powerbooks har til og med et akselerometer som stopper den hvis påkjenningene blir for store.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Finnes det Itunes-notification til macirssi?
finnes mange, alle som fungerer med vanlig irssi kan brukes, f.eks. http://irssi.ungeheier.com/ som jeg fant med google
▼ ... noen uker senere ... ▼
Finnes det ikke gratis wordlignende program til mac?
Joda.

http://www.neooffice.org/
OpenOffice-pakke for mac.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Er klar over at dette er en lit gammel tråd, men fortsatt veldig aktuelt.

Har ei venninne som har fått seg mac. Og hun klager over at det ikke finnes noen msn lignende programmer som kan sende video.
Noen som vet om et program som kan broadcaste video ifra web-cam over et msn lignende program eller et program laget bare for en slik oppgave ?
aMSN er til nå den eneste msn-applikasjonen som lar deg sende/motta webcam.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Si fra til meg hvis hun trenger noen å flashe på msn.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Trådstarter
Skype er vel det beste alternativet om du ikke skal bruke MSN. Men det er fortsatt beta. Så er det Yahoo Messenger, men den har ikke lyd (og det er ikke så mange som bruker den)