Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1157
Putter dette under "windows" jeg..

Finns det et program der man kan se hvor mye man har sendt ut og hvor mye man har lastet ned? Har en grense på 10 Gig i døgnet, så jeg må ha en kontroll på hvor mye jeg bruker..
takk skal du ha!
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Du har vel ikke online ADSL? De har jo en kjekk forbruksmåler.
Opprinnelig postet av Aciid_boot3r
Du har vel ikke online ADSL? De har jo en kjekk forbruksmåler.
Vis hele sitatet...
Meh, jeg gjetter på at han sitter på studentby i Trondheim.
nope, har NTNU sine linjer.. Bra hastighet, men man kan ikke laste ned mer enn 10 Gig i måneden...
Opprinnelig postet av slickflick
nope, har NTNU sine linjer.. Bra hastighet, men man kan ikke laste ned mer enn 10 Gig i måneden...
Vis hele sitatet...
Er det 10giga i mnd? Trodde det var 10giga i døgnet jeg :P

Bandwith Monitor, fungerer kjempe bra. Du ser hvor mye du har lastet ned, speed, average speed, hvor mye du har lastet ned tilsammen osv.
På studentbyene i trondheim er det 10 GB om dagen.
du har skrevet at du har både 10 GB i døgnet og 10GB i måneden... hva er rett?
Opprinnelig postet av banan2
du har skrevet at du har både 10 GB i døgnet og 10GB i måneden... hva er rett?
Vis hele sitatet...
På studentbyene i trondheim er det 10 GB om dagen.
Vis hele sitatet...
Hvordan linjer er det der?
DUmeter, viser hvor mye du har lastet ned.
Etter at det er innstaler seff. Innstaler høyreklikk på ikonet i tray, og totals.
På studentbyene til SIT er det 32Mbit/s inn og 16Mbit/s ut (testet på digi.no), og en grense på 10 GB trafikk hver dag.
Rundt omkring på campus (gløshaugen) er det trådløst nett 802.11b (man må ha vpn klient og brukerkonto). Ellers er det vel 100Mbit/s på de fleste nettverksutganger på campus, men jeg har hørt noe om at det kun er 40Mbit/s i glassgården (elektrobygget).

Det er hvertfall slik jeg har fått det med meg da, kan godt være jeg tar feil på noe.
Glassgården har nok 100mbit den og, men det avhenger hvor du setter deg om du får 10 eller 100. Det trådløse er 11b. Rose-salen skilter med 1gbit om du har den rette kabeltypen.

NetLimiter er kjekk. Kan blandt anna sette opp at når du kommer til 9GB for dagen i dag, slå farten ned til *EtellerannetlavT*(tm) og koble fra diverse leechers. Bare husk å ikke dele NetLimiter på classic eller junior. Ikke populært.

Det er forresten 10GByte per dag. Sjekk ITEAs reglement.
noen steder på Moholt er det 100 Mbit, men folk som tester 100 Mbit-linja si på f.eks itavisen får ikke mer enn litt over 30, men det er jo på grunn av deres servere..har en kompis som fikk 11 Mbyte/s på moholt når han brukte DC!! Her på Berg er det "bare" 10 Mbit, og ja, det er 10 Gig i døgnet