Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  49 3946
Lysten på å kunne minimere alskens (nesten da) vinduer til systray? (Altså det lille området ved klokken). Her er en grei liten dll fil som gjør at den muligheten er der. Personlig så har jeg brukt filen og mulighetene den gir i noen uker nå, og kan ikke si annet enn NYTTIG, så jeg bestemte meg for å dele den med dere slik at dere også kan ha gleden i å legge fra dere filer i systray slik at andre (feks lærere og foreldre) ikke ser hva dere EGENTLIG har oppe.

her er filen+NFO: http://kjapp.info/FutureForce/

filen er IKKE laget av meg, men av et annet medlem her, jeg bare skriver readme-filer og legger de pent og pyntelig ut på web.

meitemark
Sist endret av meitemark; 27. september 2006 kl. 16:26.
Tusen takk meitemark Noe slikt har jeg "ønska" meg..
meitemark's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
glemte å legge til hvordan den brukes.

høyreklikk på minimering-ikonet for å minimere til tray

(har oppdatert siden og readmefilen)
virker den xp? siden det er nt only? og fordi xp er basert på nt?
Sist endret av DownloadGenie; 7. juni 2004 kl. 20:03.
Jepp den funker KANON bra i XP, TAKK
meitemark's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Den funker i alle Windowsutgaver fra og med NT 5/ Windows 2000.
Storartet! Var tenkt til å spørre om en slik fil her på forumet jeg..

<3 meitemark <3
wooho! sykt digg program
Får det ikke til? Lagt inn filen i system32 skreve det jeg skal skrive, rebootet maskinen. Men funker ikke ? *snufsebufse*
meitemark's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
alle <3 og andre gode ord rettes kansje best til Razor Sharp (joda, han er medlem her, etter mye mas fra min side)

TeKa: hum, har du windows katalogen på en annen disk enn c:?
Det _skal_ funke der også, men jeg har ikke fått testet det.
Opprinnelig postet av meitemark

TeKa: hum, har du windows katalogen på en annen disk enn c:?
Det _skal_ funke der også, men jeg har ikke fått testet det.
Vis hele sitatet...
Nopes. Rart...
<3<3<3Meitemark & Razor Sharp<3<3<3
konge. endelig kan jeg legge abc torrent i tray

et tips til eventuell videreutvikling.
vet ikke om dette går ann, men burde vel gå ann. Hadde det gått ann å holde inne ctrl og så trykke på _ (øverst i hjørnet) og så går den i tray. Eller er dette bare en ønsketenking. Da blir det jo enda enklere
Sist endret av madbertha; 7. juni 2004 kl. 21:15.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
jeg har brukt PowerMenu i noen år nå. Det rocker, og har flere funksjoner enn bare minimize to tray, som f.eks always on top.


http://www.veridicus.com/tummy/programming/powermenu/
aaah, du er en gud... Jeg snakka faktisk for et par timer siden med en kammerat om dette hvor irriterende det var å ikke få minimert alt man ville til tray :P... i <3 you. :/
One of the good guys
2rs1's Avatar
Har brukt trayit i ca. et år. Funker smertefritt det også.

http://www.freakforum.nu/forum/showt...threadid=11224

Edit: Powermenu så forresten smooth ut
genialt gutter! takk!
meitemark's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Opprinnelig postet av madbertha
konge. endelig kan jeg legge abc torrent i tray

et tips til eventuell videreutvikling.
vet ikke om dette går ann, men burde vel gå ann. Hadde det gått ann å holde inne ctrl og så trykke på _ (øverst i hjørnet) og så går den i tray. Eller er dette bare en ønsketenking. Da blir det jo enda enklere
Vis hele sitatet...
Prøv å høyreklikk på det ikonet du....

Edit: kikket litt på denne Powermenu, og ja, den hadde noen flere funksjoner, men i motsettning til FFtray, så er det en exefil, og kan da både kræsje og suge kraft ut av systemet. FFtray er på alle måter en DEL av windows. Ergo kan den ikke kræsje, og den bruker heller INGEN ressurser. Dessuten er den fra 2001, og en del tusen linjer kode i windows er endret siden det, FFtray er noe nyere (06.20.2003). (No offence to old code)

mm
Utrolig digg, tusen takker til du og den som mekka den.
jeg bruker windows2000, service pack4.
synes programmet var kjempe flott, bortsett fra at norton kræsjet når jeg brukte det, (norton 2004), etter jeg fjerna det forsvant problemet med en gang, og ja jeg prøvde å reboote før jeg fjernet det.
Genialt! Ganske enkelt Genialt!
Tusen takk for et flott tillegg i XP'n min som jeg trengte.
For en stund tilbake ville jeg ha "Minimize to tray", men etter det jeg søkte fant jeg ikkeno, så jeg gadd ikke å bry meg noe mer om det.. Dette var et kjempefint program. Takker så meget
Sist endret av CorLeX; 9. juni 2004 kl. 18:40.
Opprinnelig postet av madbertha
konge. endelig kan jeg legge abc torrent i tray
Vis hele sitatet...
Hihi. Hvis du sjekker på advanced optitions eller noe lignende i ABC står det "minimize to tray."


Til deg som ikke fikk programmet til å funke, er et annet program til å gjøre dette. forstod det slik at det fungerte noe lignende:
http://www.home.no/chrchr/dump/old/download/hide.zip
Detta var smuud, slepper og gå inn på innstillinger på alle programmer etter reinstall av OS..
Tusen takk til deg å han som laget den, dette var utolig bra.
fikk det ikke til å funke jeg... la det i C:\WINDOWS\SYSTEM32 . jeg må vel ikke restarte? (stod at man ikke måtte)
Søtt meite, takker
Opprinnelig postet av devotio
fikk det ikke til å funke jeg... la det i CWINDOWS\SYSTEM32 . jeg må vel ikke restarte? (stod at man ikke måtte)
Vis hele sitatet...
prøv å legg dette i kjør
regsvr32 CWINDOWS\SYSTEM32\FFTray.dll
Lasta ned PowerMenu.. Fy faen så najs

Tnx for at du la fram den nso Likte den !
Opprinnelig postet av Vadder
prøv å legg dette i kjør
regsvr32 CWINDOWS\SYSTEM32\FFTray.dll
Vis hele sitatet...
det funka
meitemark's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
og, man må ha servicepack 1 (SP1) når man kjører det i WinXP.
Sp1 bør man seff ha uansett, for hvis ikke funker ikke alle de fiksene som er kommet ETTER SP1...
Aner ikke hvilken SP man må ha i win2k though

mm
kreativ nerd
devotio's Avatar
meitemark: jeg har ikke sp1, og det funka på min updates etter det også. sp1 gjorde maskina mi så jævli treig at jeg formaterte den...

sp4 vel i 2k.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Wiii.. Som om det ikke var nok i System Tray fra før av
▼ ... noen uker senere ... ▼
Veldig bra program, men det hadde vært enda bedre viss man kunne se programmene man minimiza til tray når man brukte Alt + Tab funksjonen.
Opprinnelig postet av meitemark
Prøv å høyreklikk på det ikonet du....

Edit: kikket litt på denne Powermenu, og ja, den hadde noen flere funksjoner, men i motsettning til FFtray, så er det en exefil, og kan da både kræsje og suge kraft ut av systemet. FFtray er på alle måter en DEL av windows. Ergo kan den ikke kræsje, og den bruker heller INGEN ressurser. Dessuten er den fra 2001, og en del tusen linjer kode i windows er endret siden det, FFtray er noe nyere (06.20.2003). (No offence to old code)

mm
Vis hele sitatet...
Hmm, her var det mye humbug. Såklart programmet(Eller "DLL-filen" som du kaller det) kan kræsje. Kan hende "powermenu" drar mer ressurser enn "fftray", men det skulle være fullt mulig å lage et program som trekker like mye/litt mer/mindre enn "fftray". Hovedpoenget er iallefall at en DLL kan kræsje like mye som et program for det er på sett og vis et "program".
det kan det, men gjør som oftest ikke det.
Kjempe fint program det der.
Merka foresten at ledetekstvinduet ikke ville legges i tray.
▼ ... over et år senere ... ▼
Oppdaget at fftray ikke funka sammen med Google Desktop Search 2! GDS 2 ville ikke starte men da jeg avinstallerte fftray funka GDS 2 igjen...

bare så dere vet
Eventuelt så kan folket prøve et program som heter PS TrayFactory. Dette lar deg minimize til tray OG det lar deg skjule ikoner sånn at
http://jonhoo.web.surftown.nu/Share/exm2.JPG
blir seendes slik ut:
http://jonhoo.web.surftown.nu/Share/exm1.JPG

Dere finner programmet her:
http://www.pssoftlab.com/pstf_info.phtml
takk til Razor, og deg meitemark som deler denne herligheten med oss
<3<3<3 simpelten ELSKER dette programmet her! takk takk takk
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Får ikke tilkobling til serveren ved meitemark.net
Sitat av GeirOlavsen
Får ikke tilkobling til serveren ved meitemark.net
Vis hele sitatet...
http://kjapp.info/FutureForce/black.html
Anngående krav om XP SP1, snakk med MS, MSDN opplyser bare at en av funksjonene som brukes er ny av XP SP1 & Win2k SP4, men det vill ikke være første gang de legger til funksjoner på windows uten å opplyse hvor de virkelig kommer ifra
kan noen legge inn forklaring til dette??.. eg har lagt filen inn i system32. men får det ikke til å funke... har prøvd å kjøre:regsvr32 %SYSTEM%\SYSTEM32\FFTray.dll som det står på siden, men da kommer det opp an den ikke finner modulen.. hva gjør eg?
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Hvis du vil legge programmet til i oppstart går du inn i regedit,

HKEY_LOCAL_MACHINE(HKEY_CURRENT_USER, hvis du bare vil legge det til i brukeren du er i)->Software->Microsoft->Windows->CurrentVersion->Run.

Her høyreklikker du og velger Ny Strengverdi.

Navnet betyr lite, men etter du har laget den, dobbeltklikker du og legger til "rundll32 fftray.dll,DllMain" i verdi.

EDIT: Ser ut som om det ikke funka så bra allikevel. Noen som vet hva som er galt?
Sist endret av TurboAciid; 1. oktober 2006 kl. 02:44.
▼ ... over et år senere ... ▼
Bumper denne jeg, iom. at det sikkert ikke er alle som har fått den med seg.
Genialt app
Koselig program.

Rart ikke windows har gitt brukerne muligheten for dette uten addons.
▼ ... over et år senere ... ▼
Leter etter no lignende som fungerer i vista. Noen som vet hvor jeg kan finne det?