Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 3609
Kom til å tenke på en ting etter det har vært en del tråder om å kjøre for fort. Gjennom alle bomstasjoner er det jo 50km/t, så hvis man da f.eks kjører 65-70 gjennom bomstasjonen, kan man da få bot for å kjøre for fort? Eller har de ikke fartsmåler på bildene de tar? Man kan vel kanskje risikere at de ikke får tatt et ordentlig bilde fordi man kjører for fort. Ikke vet jeg. Noen som vet?
Er 60 km/t gjennom autopasstingen inn til Bergen sentrum.
OK, er kanskje 60 gjennom noen, men er 50 gjennom de jeg har sett. Men det er ikke poenget Poenget er om de gjelder som en slags automatisktrafikkkontroll-boks, slik at man får bot hvis man kjører for fort gjennom den.
Har vanskelig for å tro at Autopass-stasjonene skal være utstyrt med fartsmålere, du kan godt ta en telefonsamtale til de for å finne dette ut, de gir jo ut informasjon om alt mulig..

Husker i vår at TV2 ringte, opplyste et bilnummer og spurte om de kunne fortelle når og hvor de hadde passert med deres bil, hvorpå Autopass uten å nøle gav ut alle detaljer.
det e nok ikkje fartsmålere i bomstasjonen, men du skal ikkje se vekk i fra at onkel politi plutselig en dag sitter med en laser rett i nærheten av en bomstasjon, da dette er en plass det er mye for fortkjøring. Trur ikkje du greier å kjøre så fort at du ikke blir registrert heller, kanskje med jagerfly da, men ellers neppe.
▼ ... noen uker senere ... ▼
kjør fortere en tiden de tar lyset og treffe bilen din og reflekteres tilbake i kameraet så skal du være på den trygge siden trur jeg
Turgon; kjøre raskere enn lysetshastighet mener du? ;P
Det er ikke fartsmålere i bommstasjonene. politiet søkte, men fikk avslag.
bommringene som settes opp i Norge er av samme typen som settes opp på autobanen i Tyskland. Der kan du kjøre gjennom i 250, og fremdeles bli registrert.
Planen er at innen 2008 skal det brukes samme brikke i hele EU (og Norge)
Om den registrerer over 250 vet jeg ikke, men du får ha god tur
Sist endret av leif666; 24. juni 2004 kl. 20:52.
Prøvde i 100 km/t iallefall, gikk helt greit.
Opprinnelig postet av vidder
Prøvde i 100 km/t iallefall, gikk helt greit.
Vis hele sitatet...
Hvordan da gikk helt greit? den blinket "OK" blinket, eller har ikke fått bot i posten-enda-greit? :P
Mener sikkert at han ikke har fått bot i posten enda :P
Opprinnelig postet av Geir&Dangerous
Hvordan da gikk helt greit? den blinket "OK" blinket, eller har ikke fått bot i posten-enda-greit? :P
Vis hele sitatet...
Fikk OK-blinket, dvs grønt lys.
Ok, Skal teste i 120km/t i morra...så kan du teste 140, så forsetter vi og ser grensa for rødt lys :P
Geir&Dangerous: Jeg hadde over 100 igjennom bomstasjonen ved Bjørndalssletta. Det blinket grønt som vanlig. Tror ikke det er noen begrensning på hvor fort man kan kjøre igjennom der. Isåfall hadde det sikkert vært på 70 km/t ellernoe. Datatilsynet pleier jo å være veldig strenge på slike ting. Man skal ikke bli overvåket for mye...
Tror du skal kjøre sinnsykt fort for å "lure" kameraet.
Hvis jeg ikke tar skammelig feil er det digital video kamera som ruller hele tiden, når det passerer en bil uten gyldig brikke fryses bildet.
den beste måten er nok å kjøre ut i skauen å kjøre forbi bomstasjonen på den måten. kan gå litt hardt ut over kjøretøyet men du slipper bommen
Opprinnelig postet av FlyingVeeVee
Geir&Dangerous: Jeg hadde over 100 igjennom bomstasjonen ved Bjørndalssletta. Det blinket grønt som vanlig. Tror ikke det er noen begrensning på hvor fort man kan kjøre igjennom der. Isåfall hadde det sikkert vært på 70 km/t ellernoe. Datatilsynet pleier jo å være veldig strenge på slike ting. Man skal ikke bli overvåket for mye...
Vis hele sitatet...
haha! Du er gal. Er jo rundkjøring rett etter jo

Hot_Dog: Det jeg egentlig ville vite var om man kunne få fartsbot for å kjøre for fort igjennom. Om de registrerer farta de også liksom. Bompenger betaler foreldrene mine, så de tenker jeg ikke på :P
Du må kjøre helvettes fort for å slippe unna bilde i bomstasjonen. Mye fortere enn bilene deres gjør. Men det fins en annen måte å slippe unna på. Du kan montere en knapp inni i bilen som heiser ned noe over skiltet. å dermed kan du kjøre igjennom i normal hastighet uten å bli tatt. Og bomstasjoner har ikke lov til å ta bilde av ansiktet til den som kjører, dermed kan du ikke bli identifisert!
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Sånn.. On-topic når det gjelder overskriften men off-topic når det gjelder det du spør om:

Noen som vet om noen god vei å snike seg unna bomstasjonen ved Gaustad i Oslo?

Opprinnelig postet av CrazyTore
Du må kjøre helvettes fort for å slippe unna bilde i bomstasjonen. Mye fortere enn bilene deres gjør. Men det fins en annen måte å slippe unna på. Du kan montere en knapp inni i bilen som heiser ned noe over skiltet. å dermed kan du kjøre igjennom i normal hastighet uten å bli tatt. Og bomstasjoner har ikke lov til å ta bilde av ansiktet til den som kjører, dermed kan du ikke bli identifisert!
Vis hele sitatet...
Det var jo en slags spray og et plastdeksel som var til å ta over skiltet som skulle reflektere lyset sånn at det ikke skulle gå å ta bilde av registreringsnummeret. Funker det også mot bomveier, eller bare mot fartsbokser?
edit: Etter alt jeg vet, så bruker ikke bomstasjonene blits, men i mørket bruker de lys som står på hele tiden... Har dette noe å si?
Sist endret av KaldBlod; 28. juni 2004 kl. 16:25.
Ja de bruker blits, men det var vist en spesial blits. Jeg har lest noe om det i et hjemmepc blad i fjor sommer.
Kaldblod: Fotobokser har en kraftig blits, og sprayen overeksponerer bilnummeret på bildet. Bomstasjoner bruker ikke blits, de bruker digitale videokameraer som fryser bildet, ikke fotokamera.
Det er vel ikke lov å sette opp fartsmålere uten å skilte hvor de er.
"Fartsmåler forut"-skilt.
Opprinnelig postet av Unenyq
Det er vel ikke lov å sette opp fartsmålere uten å skilte hvor de er.
"Fartsmåler forut"-skilt.
Vis hele sitatet...
De har jo "Automatisk trafikk-kontroll i Kristiansand" skilt. Holder med det.
Opprinnelig postet av Geir&Dangerous
De har jo "Automatisk trafikk-kontroll i Kristiansand" skilt. Holder med det.
Vis hele sitatet...
ja, det fikk naboen min erfare. han kjørte rundt 200km/t igjennom, med en rs4 han hadde lånt på gompen auto i kr.sand. etter at alt ble trukken i fra så ble han målt til 167km/t. ganske kjipt for han.
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Æsj.. Det jeg trodde.

Menmen. Noen veier rundt bommen når man kommer fra vest til Oslo? :P
Opprinnelig postet av Geir&Dangerous
haha! Du er gal. Er jo rundkjøring rett etter jo
Vis hele sitatet...
Neida. Gikk fint det. Tørr asfalt, gode bremser og null trafikk klokka halv to på natta Blir du med ut en rånetur snart eller?
Opprinnelig postet av FlyingVeeVee
Neida. Gikk fint det. Tørr asfalt, gode bremser og null trafikk klokka halv to på natta Blir du med ut en rånetur snart eller?
Vis hele sitatet...
hehe. klart det
Men vi kan ta det på msn :P
Opprinnelig postet av KaldBlod
Æsj.. Det jeg trodde.

Menmen. Noen veier rundt bommen når man kommer fra vest til Oslo? :P
Vis hele sitatet...
Hvis du mener bomstasjonen ved Gaustad vet jeg det fantes en vei mens de bygde nye Rikshospitalet, men denne tror jeg ble blokkert/ stengt da de ble ferdig med byggingen.
Den gikk bak det svarte bygget (legestudentene) langs Ringveien.


Men det er vel bare å ta seg en spane tur !
Åssen fungerer sånne brikker igrunn? Er de så å si umulig å trikse med dem? Eventuellt mekke noe selv?
Opprinnelig postet av HOT_DOG
Hvis du mener bomstasjonen ved Gaustad vet jeg det fantes en vei mens de bygde nye Rikshospitalet, men denne tror jeg ble blokkert/ stengt da de ble ferdig med byggingen.
Den gikk bak det svarte bygget (legestudentene) langs Ringveien.


Men det er vel bare å ta seg en spane tur !
Vis hele sitatet...
Virker som om denne veien nå desverre har blitt blindvei.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Er faktisk en vei rundt bomstasjonen i kr.sand... Noen som har et kart over det aktuelle området + museet som ligger på Vige, så skal jeg prøve å tegne inn....
Opprinnelig postet av ZuPrEmE
Åssen fungerer sånne brikker igrunn? Er de så å si umulig å trikse med dem? Eventuellt mekke noe selv?
Vis hele sitatet...
Ettersom brikka er såpass liten, og plasserinen er foran speilet i bilen, regner jeg med at en sender i bomstasjonen, sender ut et signal.. Får den svar på signalet, så lyser det grønt. :P