Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 3730
noen venninner av meg driver og ruser seg på glade og syns det er drit kult... men hørte av en kompis at hvis du gjør det for ofte blir du grønnsak forde du mister så mange hjerneceller.. er dette sant?
Hva er glade?
duftlys eller noe shit som gjør at det ikke lukter så vondt når du har vært på dass tror jeg.
Trådstarter
Opprinnelig postet av Beistet!!
Hva er glade?
Vis hele sitatet...
det er sånn greie du har på dassen så det ikke lukter vondt eller no..glade onetoutch eller no
tror ikke det er så farlig med hjernecellene deres, de er nok long gone fra før

men ærlig talt, dette kan da ikke ha noen virkning overhodet?
Okey, vi har visst også sånn på badet. Kan ikke tro det er spesielt sunt å ruse seg på dette.
Mitt råd: Hold deg unna, og prøv å få venninnene dine til å slutte med det.
les hva som står på pakken, det er sikkert et eller annt skummelt der.


hvordan ruser de seg på dette?
Drivgassen eller hva det heter i glade mener jeg er butan og det er ikke så sunt. Drikk heller øl eller kjøp deg en bønne. Dette er ikke ment som "ikke bruk rusmidler" osv... men dette er seriøst helseskadelig.

http://www.erowid.org/chemicals/inha...nhalants.shtml
sjekk der, og sjekk ut "Inhalant Dangers References" nesten helt øverst.

http://www.skovly.no/fellesmappe/html/00000282.htm
Trådstarter
Opprinnelig postet av xbyte
les hva som står på pakken, det er sikkert et eller annt skummelt der.


hvordan ruser de seg på dette?
Vis hele sitatet...
de sprayer det inn i en plastpose (sånn man har frukt i) og puster inn..så blir de heelt loka
hahahhaa, alt folk gjør for og ruse seg ikke rart norske har så dårlig rykte på seg for absurde metoder for rus
Det må lukte seriøst gammeldamepåbussen av disse jentene i timesvis etterpå. Latterlig
Huff, er ikke grenser for hva ungdommen finner på nå til dags.
Det blir vel akkurat som å sniffe lighter gass?
WTF, hvor gamle er disse kidsa da, vil vel tro at det er drivgassen de ruser seg på, er det butan er det det samme som lighter gass, det som skjer er at blodet, istedenfor å ta opp oksygen tar opp gassen den går til huet og du får rus, var litt pop en periode rundt 95'tror jeg, helt til ei nesten døde da hjernen ikke får oksygen, ho lå i koma i ei go stund og blir vist aldri helt normal

btw, Sinnsykt fattimanns rus, men det lukter jo kansje bedre en lim...
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
La de holde på, de stryker forhåpentligvis med etter noen uker. Grei måte å kvitte seg med ett par null.
Jeg tror nesten jeg kommer til å le neste gang jeg ser noen ungdommer kjøpe duftlys i butikken..
Lightergass er IKKE bra for deg.
Firmenningen min døde av det for noen år siden, så det sier vel sitt.
Skal ikke så alt for mye til heller..

Røk deg heller fjern eller drikk deg dritings.
Sniffe bort hjerneceller er idiotrus..
Glade one touch?!
Har hørt om mye tull å ruse seg på, men dette må være det værste jeg noensinne har hørt!

robz: Si til venninene dine at de kan få en enda heftigere rus av å bare tre posen over hodet og legge seg på senga. Effekten kommer når posen er tom for luft.
Hehe godt sagt comrad, Men seriøst dette minner fælt om hva russiske gatebarn driver med. Har dere sett noen dokumentar om dette skjønner du hvor jævlig akkurat det er.

robz: Du burde prøve å få tak i en slik dokumentar og bare vise dem. Æsj....
Sist endret av Bob Saget; 26. mai 2004 kl. 11:23.
Ja...minner om de som sniffer lim i en pose.
Butangass kan drepe ved sniffing, selv i små doser.
2 stykker her oppe i Finnmark har daua ut av sniffing av lightergass, siste 2 årene, han ene hva kompisen min.
Dem skulle bare prøve det.
Mye kan gå tapt for de sekundene du er rusa.
Idioti spør du meg.
Lightergass gir ikke en god rus engang. Ikke Verdt de 10 kr det koster
Opprinnelig postet av Orgazmus
Lightergass gir ikke en god rus engang. Ikke Verdt de 10 kr det koster
Vis hele sitatet...
Kanskje heller ikke verd det faktum at flere personer dukker under årlig pga. denne butangassen og rusen den gir?

Bare en tanke som streifet meg, vet om folk i lokalmiljøet som har sniffet seg under jorden.
Tror dere vi kanskje kunne sluppet en god del slik idioti hvis f. eks. Cannabis hadde vært legalt?
Mulig det syko.
Men jeg tror uansett folk ville prøvd andre ting. Alkohol er jo lov, men slutter fjortisene å sniffe dassgodlukt fordet?
Det er jeg sinnsykt enig i Felix. Folk burde ikke være avhengige av å sniffe do godlukt for å få seg rus. Jeg sier ikke at disse jentene nødvendigvis er avhengige av glade for å få eg en rus, men noen folk er kanskje det.
Håper virkelig du får snakket dem til fornuft
Multiflex:
Som jeg sa over, så døde firmenningen min av det. Han rakk bare å prøve en gang

syko16:
Fullt mulig det
Men er litt enig med felix. Folk vil prøve å ruse seg på ting uansett.
En gutt i hammerfest(?) døde i fjor av å sniffe butan.
Bergen...
Er det butangass i dem er det ille gøy, drev og sniffa bensin og lightergass da jeg var fjortis, gikk i butikken og kjøpte Ronsolgass eller hva de heter, farlig som faen, men var ung og dom, og hikker man sammtidig som man får lightergass i seg så er det veldig stor kjangse for at det blir ditt siste åndedrag. Så få vennindene dine til og slutte med det.
Trådstarter
Opprinnelig postet av tnt
La de holde på, de stryker forhåpentligvis med etter noen uker. Grei måte å kvitte seg med ett par null.
Vis hele sitatet...
greia er at de er sinnsykt kule..kjenner folk over hel oslo..vil ikke akkurat miste dem
robz: Hvis de er ordentlige venner så ville jeg prøvd å snakke dem til fornuft.

Hvis de bare er "venner" så ville jeg kjøpt hasj til dem eller noe.
gir dette omtrent samme effekt som formfett?
1. Be dem stoppe det har mest sansynlig gådd altfor langt allerede..

2. om du er gammel nok dra å kjøp dem no pils å lær dem å svelge ikke inhalere..

3. Ja det er farlig, er som flere andre har påpekt drivgassen som fucker dem opp og det er det samme lightergass som har tadd opptil flere liv, deriblandt to stk jeg kjenner..

edit:

vadder; JA mye det samme som formfett, mulig dette gir en noe sterkere rus bare..
Vadder: I formfettboksene er det vel lystgassen man sniffer?
Det er isåfall noe helt annet, iallefall så vidt jeg vet
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
fjortiser er fjortiser, og fjortiser vil per definisjon sniffe saker og ting.
Opprinnelig postet av RiZk
Bergen...
Vis hele sitatet...
Nei.... Hammerfest / Honningsvåg.
Syke menneske. Syke menneske. Her er vi så heldige å få leve, så vil de ødelegge det?! Be de følge litt med i Nami timene neste gang dere har om butan og andre gasser. De kommer til å få sjokk.
Er vel ikke vits av alle å poste at det er farlig, siden det allerede har vært konstatert fra før. Så post heller litt fakta

Btw. Det ztaale sa var ikke så dumt.
Trådstarter
Opprinnelig postet av DeeZire
Syke menneske. Syke menneske. Her er vi så heldige å få leve, så vil de ødelegge det?! Be de følge litt med i Nami timene neste gang dere har om butan og andre gasser. De kommer til å få sjokk.
Er vel ikke vits av alle å poste at det er farlig, siden det allerede har vært konstatert fra før. Så post heller litt fakta

Btw. Det ztaale sa var ikke så dumt.
Vis hele sitatet...
ganske enig i det du sier om livet.. bør vel følge med litt ekstra i timene og kanskje google litt..

peace out
▼ ... flere år senere ... ▼
Prøvde dette med Glade igår, og det var helt greit...

Inhalerte, og blei litt svimmel, men det var alt.
Det kjennnes ut som om man drikker sprit, altså det blir varmt nedover i halsen.
Man hallusinerer littegran og man smaker ingenting i munnen omtrent.

Det koster ca 13 spenn eller noe.

Kommer ikke til å gjøre det mer, ettersom at virkningen varte i ca 1-5 minutter, kommer ann på dosen.

Idag har jeg nettopp våkna, har vondt i nakken og litt vondt i magen.
Hodet banker.

Kjøp heller noe weed eller drikk deg drita.

Var morsomemre å bli pupma for alkohol på sykehuset..