Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  78 27653
Har et par venner som driver å snuffer. Virker jo ikke så "farlig" egentlig. Ikke farligere enn snus hvertfall.
Noen som har prøvd snuff her, og som vet hvilke like stoffer det inneholder? Nikotin prosent, og om det inneholder noen like stoffer som fins i f.eks snus? Virker som det er litt avhengighets-skapende, for han må alltid snuffe :P Er om å sniffe lengst mulig stripe og sånt.
Noen som vet hvor farlig det er, i sammenligning med røyk/snus?

For dere som ikke vet hva snuff er:
Det er snus aktig stoff i en liten boks, man dunker ut på bordet, lager ei stripe og sniffer det opp i nesa.
Vis hele sitatet...
Ok..fant ikke den.
Men..I den tråden diskuteres det nesten bare hvor man kan kjøpe det, og ikke de spørsmålene jeg lurer på
Snuff er digg, men hvor kjøper man det i kr.sand? Alders grense?
Opprinnelig postet av ZODORiX
Snuff er digg, men hvor kjøper man det i kr.sand? Alders grense?
Vis hele sitatet...
Tobakk sjapper selger. Og ettersom at det er tobakk/nikotin så er det 18års grense.
Opprinnelig postet av ZODORiX
Snuff er digg, men hvor kjøper man det i kr.sand? Alders grense?
Vis hele sitatet...
De selger det i den lille tobakkshappa rett overfor torvet, ned mot rutebilen(hvis jeg ikke husker helt feil)...
Er en veldig liten butikk. Ligger i en av sidegatene som er ned mot rutebilen hvertfall
Jeg har prøvd det og det er digg. Artig og dra pakken frem på fest for da skal alle prøve, men kan være vaneavhengig som Geir sa.
Jeg greide og slutte etter pakkene var tomme.
Har prøvd President Snuff maaaange ganger !!
Det ser ut som bløtt hockey pulver .. Litt mørk brun farge.
Jeg har sett det på de fleste tobakk sjappene her i tr.heim!

Når jeg sniffa det så killa det i nesa en liten stund (ganske digg igrunn) så lukta det lakris av alt rundt meg
Jeg mener at det ikke er noe farlig .. Alders grensa er 18 år som jeg vet...

Har vel hatt en 10 - 15 bokser snuff .. Tilogmed jentene som gjikk i klassen min digga President Snuff.. Så de kom løpende til meg og ba om mer hver dag
Når du snyter deg så ser papiret ut som en brukt bleie :S

(Tror jeg faktisk skal dra til byen og kjøpe meg en boks snart er jo ganske godt!)
Virker ikke noe farlig syns jeg da. Litt sånn uskyldige greier på en måte. Snuffer det inn, lar det være i 30-60 sec, så snyte det ut igjen liksom. Virker ikke super helseskadelig.
Er deilig med mentolen...den frisker skikkelig opp

Ett tips: Aldri prøv det på utesteder(med mindre dere gjemmer dere da), en kamerat lagde ei stripe på sånn typisk 20cm på bordet vi satt. Så kom ei vakt, og det ser jo helt sykt ut for folk som ikke vet hva det er. Så vakta trodde jo han sniffa sterkere saker. Så han ble kasta ut Men han kom inn igjen da, etter han hadde snakka litt med han.
Men det ser skikkelig "drøgis" ut :P
Noen som vet noe om farene ved å bruke det da?
Nedsatt luktesans eller no?
Og er det mer/mindre eller like kreftfremkallende som røyk?
▼ ... over en uke senere ... ▼
noen som bor i stavanger/sandnes området og vet om di selger snuff på Kvadrat eller stasjonen (der bussene og togene går)

lyst å prøve snuff
Snuff er kjempe digg! I Ålesund selger de snuff på Latin Kiosken... Sikkert noen andre plasser også. Kjøpte med meg noen bokser snus hjem fra Polen... Sto ikke noe om nikotin innhold eller noe slikt... Sto bare at det var avhengighets dannende og helsefarlig... Tror ikke det er så farlig som snus/røyk...
crazy-cato: De selger snuff på Havanna Magasinet i Stavanger sentrum, den narvesen butikken med alle sigarene og sånn. Den ligger mellom Hennes og Mauritz og Arkaden.
Snuffen lagrer seg vel i bihulene å tar nikotinen inn derifra. Du kjenner vel godt hvis du får det ned i lungene.
Snakk om å være naive! Dette inneholder jo tobakk, som igjen inneholder nikotin, og dette er farlig, tro det eller ei. Slimhinna blir skadet av snuff, og ikke tro at alt blir bra igjen bare av å snyte det ut, nikotinen tas nok opp, og du får vanlige sykdommer av det.

www.tobakk.no for å lese om skader du får av tobakk.

Selv om det smaker godt og sånt, vil det ikke si at det er ufarlig. Kjøp ekte lakris isteden
Opprinnelig postet av knusp3r
Vel med snus så tar du det opp i blodet gjennom huden i munnen. Når du bruker snuff puster du det inn, det sier seg selv at det er mindre heldig med tobakkspulver i lungene...
Vis hele sitatet...
Kommer ikke ned i lungene, tror ikke en gang det kommer opp i bihulene. Det stopper opp et lite stykke inne i nesa. Hvis man har tatt mye kan man kjenne det renner litt ned i halsen.
Men nikotinen blir tatt opp i nesa, og den blir nok tatt opp ganske fort pga det tette netverke med små blodårer der inne.
Har hørt at snuff inneholder salter, som også gjør at man får en viss effekt. Er ikke sikker men. Har også hørt at det kan være skadelig for slimhinnene.

Fikk en "badtrip" på snuff i går. Tok litt for mye
Så man kan ta overdose også

edit:
Opprinnelig postet av Waffel

Selv om det smaker godt og sånt, vil det ikke si at det er ufarlig. Kjøp ekte lakris isteden
Vis hele sitatet...
Er jo ikke for smaken sin skyld jeg gjør det hvertfall. Siden jeg ikke røyker eller snuser får jeg 5-10 minutters fyll av det
Sist endret av GeirBauer; 31. mai 2004 kl. 16:36.
Opprinnelig postet av Waffel
www.tobakk.no for å lese om skader du får av tobakk.
Vis hele sitatet...
Man kan jo ikke akkurat stole på Sosial- og Helsedepartementet når det gjelder skadevirkninger av rusmidler da.

Les heller på http://www.who.int/tobacco/en/, WHO er ihvertfall litt mer pålitelig.
Får man noe salgs rus av snuff?
Si til deg selv: Får man noe slags rus av nikotin? Så kan du spør igjen.
Opprinnelig postet av MosterMan
Får man noe salgs rus av snuff?
Vis hele sitatet...
Ja, jeg får rus av snuff. Vet ikke om dette også gjelder storrøykere eller snusere. Men mange av kameratene mine snuser også. Og de får en "rus" hvis man kan kalle det det av snuff. Man tar jo ikke snuff fordi man må ha nikotin. Og for å få rus er det heller ikke snakk om å legge en liten klatt på tommelen for så å sniffe det.
De som snuser legger ofte ei god stripe på 20cm eller no. Man må selvsagt ha større stripe etterhvert som man gjør det mye.
Men de fleste får en slags rus. Jeg blir hvertfall svimmel, blir akkurat som om man er full i 5 min eller no.
Nichotine-sjokk kalles det vel heller, Geir.
Har prøvd snuff noen få ganger, forstår ikke helt vitsen i å sniffe dette her. Man får veldig vondt i nesen, blir litt svimmel og i tillegg får en masse uhyggelig dritt i nesa
Opprinnelig postet av Waffel
Du tror virkelig de ikke er seriøse? Det er like dumt som at en hund tar skade av å ha en utent papirbit i munnen samt sprit i arma.
Vis hele sitatet...
Vet ikke om det er så dumt, men jeg ville uansett konsultert en ordentlig forskningsrapport før jeg leste litt fri synsning fra Sosial- Og Helsedepartementet.

Kan sikkert trekke fram noen eksempler på hvorfor, hvis det er ønskelig.
Sist endret av Dodecha; 4. februar 2007 kl. 15:21.
trigger: er vel 18års grense på snuff å dem er vel strenge på havanna magasinet? siden det er skikkeilg tobakk butikk..

får ikke tak i jeg da lyst å hjelpe en freaker i nød? hehe
▼ ... over et år senere ... ▼
Beklager å måtte dra opp en gammel tråd.
Selges snuff fremdeles?
Evt. Hvor? i Fredrikstad maybe?
Imo, så er snuff bare en sånn "jeg er tøff og sniffer" sak.. Liek "jeg kjenner riiizn azz! Nå må jeg ha en lettøl å bli driita på! Im hiigh az a airplaane"

som sagt, bare in my opinion :P
Ja, det selges fremdeles, Engel.

Snuff er kjekt, men bruker du det for mye kan du begynne å blø neseblod- noe som ikke er så digg. Slutta helt å snuffe når jeg begynte å blø. Snuff kan også fåes i lungene, vil jeg tro. Jeg hoster iallefall en del om jeg snorter for hardt i, og kan så og si føle at det snuffen er i lungene av og til. Men hoster det jo opp.

Men uansett, ikke snuff til vanlig- tror faktisk det er mer skadelig enn snus, og ette baserer jeg på absolutt ingenting.
Ja det selges, gjerne på spesialiserte tobakksbutikker. Snuff er ikke vanlig salgsvare i andre butikker.
Herreguuuud, snuff er godt. men fjortisfakter. Snuff er jo selvfølgelig like skadelig som snus/røyk. Og gir overhode ingen rus, annen enn den som man får når man ikke er vant til Nikotin, kvalme,hodepine,svimmelhet osv. Er så mange uvitende folk der ute altså
Sitat av Haraldlem
Herreguuuud, snuff er godt. men fjortisfakter. Snuff er jo selvfølgelig like skadelig som snus/røyk. Og gir overhode ingen rus, annen enn den som man får når man ikke er vant til Nikotin, kvalme,hodepine,svimmelhet osv. Er så mange uvitende folk der ute altså
Vis hele sitatet...
Jepp, kan vel påstå at du er en av dem da du mener at snuff er like farlig som sigaretter.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sorry for at jeg tar opp en gammel tråd, men er det noen som vet om plasser i Trondheim som selger Snuff?

Narvesen, Mix selger ikke. Heller ikke Tobakksjappa Sørensen (ved siden av Frakken).
Er det tomt for snuff i byen?
Det som er kjipt med snuff, som jeg har opplevd sjøl: er at man begynner å blø neseblod etterhvert.

og:

kjipest: at man er på fest og snuffer for mye så renner det ut igjen hvis du er litt for drita og har snuffa mye allerede om kvelden, fordinoe sammler seg opp. og tilslutt: (hvis du ikke snyter deg da) render det ur mens du snakker med ei skikerlig digg dame.. (DET ER "TURN ON" DET) :P
Sitat av Tengesdal
noen som bor i stavanger/sandnes området og vet om di selger snuff på Kvadrat eller stasjonen (der bussene og togene går)

lyst å prøve snuff
Vis hele sitatet...
Dem selger snuff i VG-Bua i langata i Sandnes!
Jeg har da snuffet en del i noen år, og mye på fester, men aldri opplevd att det renner brunt ut av nesa mi, det må da være snørr som renner? snuff er jo pluver og kan som kjent ikke renne.
Har kanskje opplevd å være litt brun under nesen, men det renner ikke..

Jeg sier ikke at det ikke har skjedd, men om man sitter å snørrer så det ingen turn on, snuff eller ei.
Hvis jeg tar myye, så hender det at det begynner å renne av nesa men hvis jeg bare tar en liten stripe så bare løsner det opp i nesa ikkeno mer. så prøv med litt mindre.
Selger de fortsatt snuff?? trodde de hadde sluttet med det. btw denne tråden er 2 år gammel:P
Det som bekymrer med snuff er tanken: "hvor i helvete blir det av"

Jeg sniffer det inn, så etter en halvtimes tid er det borte.. Det forsvinner vel ned halsen med spyttet ditt. Koselig å svelge noen tusen forskjellige kjemikalier + nikotin og tobakk da...........
Sammenligner det med å bake en stor pris, suge ut all saften, for så å svelge det.
Jeg har aldri hørt om noen som snyter det ut slik du beskriver..

Man skulle fått hvit snuff! : D Hahha.. Tenk reaksjonene når du sitter i kantinen på skolen og mekker en stripe hvitt pulver med kredittkortet og sniffer det inn med en sammenrullet hundrelapp.
hvitt snuff finnes, og det er vanlig å snyte det ut igjen
Bruker folk virkelig speil, visakort og lapper for å dra snuff linjer opp i nesa?

Jeg har alltid bare lagt en liten passelig "dose" på hånda (feks der man tar salt på når man drikker tequila) og sniffer det inn.

Mulig jeg som er noob, har aldri vert borti noen andre en meg selv som snuffer før nemlig.
Drar heller ingen andre former for linere, så jeg har sikkert mye å lære på det stadiet.

Har en del bokser snuff her, skal ta meg en gawith snuff nå (den er best imo ;D) har red chief og en type til her
på den ene står det aprikos (bare på et annet språk) det kan vel ikke være aparikos i ?
halla jeg har også lyst til å prøve snuff men jeg vet ikke hvor jeg skal få tak i det.. vet noen hvor i oslo man får tak i det?
Tobakkssjapper. F.eks. den på Byporten.
takk! må man være over 18 for å få kjøpt der?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av detter0
takk! må man være over 18 for å få kjøpt der?
Vis hele sitatet...
Det er 18 år på alle tobbaksprodukter i norge.
Det vet jeg.. men det er ikke alle som bryr seg.. lurte bar ep åom de bryr seg der?

Er det noen som vet om en sjappe jeg kan få kjøpt snuff i oslo selvom jeg ikke er over 18???
Så du er altså ikke født 8. februar 1982, slik som profilen din indikerer? Slik jeg har forstått det så er det ikke lov å diskutere kjøp og salg. Dessuten kan butikkinnehaveren få problemer hvis slik info legges ut offentlig. Gå bare i en butikk og prøv, du gjør ikke noe ulovlig. Får du nei, så er det bare å gå og prøve en annen plass.
har jo sett fler spørre om hvor man kan få kjøpt ditt og datt her å fått svar så kan vell ikke være såå farlig... men kan godt hende jeg tar feil:P

men om det er lov lurer jeg på om det er mulig å få snuff på noen butikker i skien \ porsgrunn området?
Sitat av Indisium
Jeg har da snuffet en del i noen år, og mye på fester, men aldri opplevd att det renner brunt ut av nesa mi, det må da være snørr som renner? snuff er jo pluver og kan som kjent ikke renne.
Har kanskje opplevd å være litt brun under nesen, men det renner ikke..
Vis hele sitatet...
Da må du ta pinglestriper Er en del år siden jeg har snuffet nå, men vi måtte alltid snyte oss etter at det hadde "kicket" for å ta det på det språket. Og vi etterlot oss da noe som like gjerne kunne vært ei bleie:P
Snuff er ikke pulver da, men veldig finhakket. Men slimhinnene blir irriterte når man sniffer, noe som fører til at nesen begynner å renne, og da tar med seg snuffen ut igjen. Er ikke snuffen i seg selv som renner
noen som vet om man får tak i snuff i svinesund? skal dit i morra serru:P
man har ihvertfall fått snuff i svinesund tidligere.
Sitat av buttercup
Så du er altså ikke født 8. februar 1982, slik som profilen din indikerer? Slik jeg har forstått det så er det ikke lov å diskutere kjøp og salg. Dessuten kan butikkinnehaveren få problemer hvis slik info legges ut offentlig. Gå bare i en butikk og prøv, du gjør ikke noe ulovlig. Får du nei, så er det bare å gå og prøve en annen plass.
Vis hele sitatet...
det er vell ulovlige rusmidler da som den regelen gjedler for ... og hvorfor skulle butikkinnhaveren få problemer?

noen som vet om hvor man kan få kjøpt dette i kr.sand nå?
tobakksbutikken er jo nedlagt
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av jayforall10
hvorfor skulle butikkinnhaveren få problemer?
Vis hele sitatet...
Fordi om han blir observert å selge tobakk til mindreårige mister han lisensen for å selge slike produkter, og at folk ramser opp plasser der slike lovbrudd foregår gjør bare jobben lettere for politiet.