Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  55 4844
Av ymse grunner er jeg og noen bekjente farlig redd for at vi er avlyttet av politiet, og evt. ymse andre lignende instanser. (Ja, det er en gode grunner til dette, men det ønsker jeg ikke å gå mer inn på av min egen sikkerhet.)

Jeg vet at det er mulig for lovopprettholdelsesorganer å avlytte mobiletelefoner, selv når telefonene skal være slått av. Eneste muligheten til å hindre dette er ved å ta ut batteriet, men dette er VELDIG tungvindt når man av og til skal ha en samtale om emnet.

Derfor mitt spørsmål; finnes det en måte å sjekke når telefonen sender, og evt. mottar, informasjon? Jeg vet at uskjermede(?) høytallere "piper" når det er trafikk på linjen, men det er ikke alltid jeg har en pc-høytaller for hånden liksom. Hadde vært kjekt med et lite apparat jeg bare kunne hatt på hele tiden ved siden av mobiltelefonen. Vet også at det er mulig å lage noe slikt selv med en liten høytaller, og lav spenning fra et batteri på den, men det er tungvindt å lage noe slikt selv hvis man bare kan kjøpe det et sted.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Du får jo sånne fine klistremerker med dioder på diverse butikker
Sant nok, det tenkte jeg ikke på engang.
Hadde dog vært bedre om det var noe som lagde lyd.. Kom gjerne med forslag.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
mulig du finner informasjon om dette på ymse spysites.

http://www.google.com/search?hl=no&i...g_no%7Clang_sv
Heh: snakk med en kompis over mobiltelefon (en brukt gammel) og *avtal* at dere skal ned i Libya for å kjøpe atomvåpen og send den med posten til et hotell der nede merket et tilfeldig navn


SpyShop hadde utvalg i Buggsvepning
Sist endret av OrIx; 27. april 2004 kl. 02:56.
Ministry of Love
sptz's Avatar
slikt utstyr ligger nok langt over budskjettet. http://www.spyshop.no/products.php?sub=16

eller direkte http://www.spyshop.no/product_info.php?id=40900 17360,- er hva du må betale for herligheten.

gå for z0p sin versjon du..
King Ghidora, seriøst: Tenk deg litt om gutten min.

Om det skulle ha vært mulig å avlytte mobiler som var SLÅTT AV, så måtte politiet/overvåkningsorganet overført et program til mobilen som bypasset strømstyringen og overførte dataene fra telefonens mikrofon til telenettet (forøvrig uten å være logget på).

Tenk litt på det, og så tygger du litt mindre sopp i tiden fremover
Opprinnelig postet av Stormen
Om det skulle ha vært mulig å avlytte mobiler som var SLÅTT AV, så måtte politiet/overvåkningsorganet overført et program til mobilen som bypasset strømstyringen og overførte dataene fra telefonens mikrofon til telenettet (forøvrig uten å være logget på).
Vis hele sitatet...
Hehe, også måtte de hatt skjulte batterier inne i telefonen din Kult når det batteriet går tom og det pluttselig kommer en politifyr på døren din og spør om han kan se på mobilen din, han skulle bare sjekke no
De paranoide lenge leve
Litt vel paranoid å tro at telefonen kan avlyttes når den er av, eller for den saks skyld, når du ikke er i en samtale/overføring. Dersom telefonen skulle avlyttes da, måtte det vært software muligheter innlagt, men likevel vil det påvises trafikk inn og ut. Tror du er helt trygg dersom du bare skrur telefonen av, men hva har du egentlig gjort som gjør at du tror politiet bruker 22. århundrets teknologi for å fakke deg? (ikke svar, ironisk spørsmål, vil ikke vite hva du har gjort)
Hehe! Jeg tror du er rimlig trygg King Ghidora - for alle andre enn deg selv
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jeg tror faktisk han kan ha rett i dette tilfellet, og at myndighetene utviklet en telfon til militært bruk som ikke kunne avlyttes når den var slått av, nettop fordi dette og generell sikkerhet ellers var et stort problem. Uansett, ikke skyt meg hvis jeg tar feil, husker ikke url eller noe, men jeg mener å ha lest det et sted.
NoRemorse, Nasse, vell, og Stormen; hvis dere ikke har noe konstruktivt å komme med så ikke post i det hele tatt. Jeg vet at dette er fullt mulig, såfremt batteriet fortsatt er i telefonen. Og det er mulig jeg er litt paranoid, men det er bedre å være på den sikre siden. Driver ikke akkurat å selger hasj til kompiser her.

Takk spetznaz, skal sjekke ut det utstyret.
Du får ikke meg, eller andre her på forumet til å tro at man kan overvåke en mobil så lenge BATTERIET er koblet til.
Isåfall er det en ekstern avlyttingsmekanisme bare planta i mobiltelefonen, som går og tar opp når han har mob'en i lomma f.eks
Må en ikke være mistenkt for en forbrytelse som gir 15+år i fengsel? Mener jeg har hørt det på nyhetene i sammenheng til bankranet i stavanger, og att politiet ikke har lov til å avlytte "rans miljøet" pga. å planlegge ett ran gir ikke 15 år i buret.

Om det var akkuratt 15 år husker jeg ikke, men det ken en jo finne ut med å lese nyhetene ett par uker tilbake.

Hva dere har gjort gir jeg faen i, men om 15 år stemmer så er det ikke så mangen forbrytelser som tilater politiet å avlytte en..
Jeg kan bekrefte at det er mulig å avlytte mobiltelefoner mens de er "av" og batteriet er i. Sto i en artikkel i Time en god stund tilbake, om etteretning. Vet dog ikke om POT har tilgang til dette med mindre vår kjære King Ghidora har vært med på et større ran i det siste, men han vet vel bedre enn oss hvis han blir forfulgt.
Kjøp en ny tlf med falskt navn, og gi det nye nr til de du vet du kan stole på. Beskyttelsesutstyret så litt vel dyrt ut. hvis du ikke driver med veldig store saker da
Hvis det virkelig er mulig å avlytte mobiler som er skrudd av må det jo være lagt inn med vilje av produsenten(e)?

Tviler hvertfall sterkt på at det ved et uhell ble konstruert slik at mobilen sender ut signaler konstant. Og hvis den ikke sender konstant må det jo være et slags trådløst kommando system for å slå sendingen av og på?
Opprinnelig postet av tore-
Du får ikke meg, eller andre her på forumet til å tro at man kan overvåke en mobil så lenge BATTERIET er koblet til.
Vis hele sitatet...
Opprinnelig postet av rdxz
Isåfall er det en ekstern avlyttingsmekanisme bare planta i mobiltelefonen, som går og tar opp når han har mob'en i lomma f.eks
Vis hele sitatet...
Kan dere ikke bare holde kjeft hvis dere ikke vet hva dere prater om?


Opprinnelig postet av RoadKill
Må en ikke være mistenkt for en forbrytelse som gir 15+år i fengsel? Mener jeg har hørt det på nyhetene i sammenheng til bankranet i stavanger, og att politiet ikke har lov til å avlytte "rans miljøet" pga. å planlegge ett ran gir ikke 15 år i buret.

Om det var akkuratt 15 år husker jeg ikke, men det ken en jo finne ut med å lese nyhetene ett par uker tilbake.

Hva dere har gjort gir jeg faen i, men om 15 år stemmer så er det ikke så mangen forbrytelser som tilater politiet å avlytte en..
Vis hele sitatet...
Det er jeg jommen ikke sikker på, men om det er 15+ år så er ihvertfall jeg trygg.
I norge er det heldigvis fortsatt en lovgining som tilsier at de som trenger å passe seg for mobilavlytting er paranoide nok til å holde seg til telefonbokser
det går. tilogmed forsvaret har en regel som sier at mobtelefonen skal være #demontert# i sikre rom..

back to topic;
tror ikke du kan "sikre" telefonen din uten å enten:
a: kryptere linjen ( noe som krever at begge som holder samtalen har krypto utstyret)
b: skjerme antenne slik at strålen går direkte til basestasjonen og ikke sprer seg utover.
forsvaret bruker dette for å sende info til satelittene i felt uten at sendingen blir oppdaget av fi som ligger å lytter..

edit: jeg tenkte mere på avlytting i form av oppsnapping og dekryptering av gsm radio bølgene før de når base stasjonen.
sorry
Sist endret av Psych|Com; 27. april 2004 kl. 17:42.
Hvis jeg ikke husker feil, så kan hvertfall telenor finne ut om linja er under overvåkning... de har IKKE lov til f.eks å si at "ja, lin ja di er vist under POTs overvåkningsprogram" men snakker du med en ålreit kundekonsulet sier han/hun iallefall "her er det noe rart" eller bare et "hmmm" ta det hmm'et som et hint

(Linja mi ble overvåket i fjor)
Joda, det går. Det beste er at det er svært vanskelig å se forskjell på strømmen dette systemet bruker og den naturlige utladningen av batteriet.

Mobilen din kan også brukes til å spore deg så lenge den står på. Når den blir slått på/av, og hver halvtime den er på, sender den et signal til sentralen som forteller hvor den er. Dette gjøres for å kunne forbedre dekningen.

Hvis jeg mistenkte at jeg ble overvåket, hadde telefonbokser vært det siste jeg hadde brukt. Politiet kan få, og har tidligere fått tillatelse til å avlytte telefonbokser, og til og med stenge andre telefonbokser i området slik at den overvåkede telefonen ble benyttet.

I tillegg kan mobiltelefoner avlyttes om man har riktig utstyr, noe jeg mener å huske at de har på de fleste flyplasser i Sverige, og Gardermoen om jeg ikke tar helt feil.

Det er mulig å kjøpe en kryptert telefon. Jeg mener de kostet 7-8000, men det beste ville vel være å ikke si noe viktig over telefonen.
Altså, om man skal snakke om noe som helst ikke skal bli tatt opp - gjør det på et sted hvor det er bråk, i byen eller noe slikt. Man kan jo også legge mobiltelefonene i et rom, og snakke i et annet. Når alt kommer til alt er dette mye billigere enn å kjøpe slikt utstyr, selv om det sikkert er morsomt å finne ut om linja overvåkes.

Nå er det det nå en gang slik at mobiltelefoner sender på antennen når de mottar eller sender noe, du har sikkert prøvd å legge en mobil inntil en høytaler en gang, og så har noen ringt.

Prøv det? La mobilen ligge inntil en høytaler, sitt å snakk tull med kompisen din og hør om du kan høre noe.

Ingen skal komme å fortelle meg at politiet kan få mobilen til å sende uten å sende ut signaler
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Politiet har i det senere tiden begynnt å ta mobiltelefonavlytting mye mer i bruk, og har selv kjennskap til flere som har blitt avlyttet (både tale og sms) over lengre perioder. Dette har stort sett vært småsaker og blitt brukt som bevis i retten.
Ministry of Love
sptz's Avatar
jeg tror ikke vanlig politi har tilgang til annet utstyr en og avlytte telefoner fra sentralen. Selv om det går og avlytte mobilen som ikke er demontert så kan jeg aldri tenke meg at vanlig politi har den muligheten.
Ok, for å klarne opp litt; det er ikke snakk om at jeg prater om disse sakene over mobilen, men heller at jeg skal kunne prate om det i nærheten av mobilen.

xbyte: Det er akkurat det jeg beskrev i førsteposten. Og det jeg lurte på om noen hadde info om, altså en liten selvbygd høytaller jeg kunne ha i nærheten av telefonen til enhver tid.

Forøvrig liker jeg dårlig slike kommentarer som din siste Stormen, hva fanden er poenget? Jeg har aldri spist sopp, og gjør sannsynligvis mindre stoffer enn du selv.
GSM avlytting

Aktivt

De såkalte aktive GSM lyttesystemene tilhører den første generasjonen trådløse lyttesystemer for dagens mobiltelefoner. Det er en "mini" basestasjon, som tillater at operatøren i praksis overtar en hvilkensomhelst basestasjon innenfor et begrenset område. Man vet hvor "offeret " befinner seg, og overtar basen hans GSM telefon refererer til.

Avlytteren kan da velge fritt hvilken samtale han vil lytte på. Han ser også på sin PC skjerm alle data på trafikken ved basen han har overtatt.(midlertidig nummer, basestasjonsnummer, kryptering av/på, nummer det blir ringt til, osv)
På de tidlige utgavene kunne man bare lytte i simplex( dvs kun på den ene parten i samtalen). De nye utgavene av aktive systemer, bl.a. Rhode & Schwartz, kan imidlertid lytte på begge parter.

Passivt

Dette er den nye generasjonen GSM lyttesystemer. Forskjellen fra de aktive er blant annet at de er totalt "usynlige" for offeret, og nettoperatøren (NetCom/Telenor). De lytter kun helt passivt på all trafikken ved en basestasjon. Man må ha telefonnummeret og KI koden (en hemmelig tallrekke som ligger innbakt i SIM-kortet, + den befinner seg hos nettoperatøren).

Disse passive systemene er iferd med å bli den nye standarden innen politi/etterretning, eftersom de ikke kan spores, og at de finnes helt ned til laptop størrelse. De aller nyeste utgavene trenger ikke KI koden lenger, kun telefonnummeret. Disse lytter i duplex (hører begge parter i en samtale).
Hele prosessen foregår totalt umerkbart for offeret.



Mikrofon I telefonen

Kan romavlytte stedet der mobiltelefonen befinner seg via mikrofon som bygges inn I batteriet på telefonen. Rekkevidde ca. 200 meter. Virker selv om man fjerner batteriet fra telefonen.

Ringe opp

Enkelte mobiltelefoner kan ringes opp fra avlytter uten at det kommer ringesignal. Mikrofonen er aktiv, og sender tilbake lyden fra rommet der telefonen befinner seg.

Mottiltak

Må krypteres for å effektivt hindre avlytting. Dette er meget enkelt, eftersom det finnes ferdig krypterte mobiltelefoner. Pris pr. stk ca. 45.000.-
Disse vil beskytte mot alle former for GSM avlytting.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
politiet bruker noen metoder som er heller tvilsomme i enkelte tilfeller, så om de har lov eller ikke lov til å avlytte telefoner er vel egentlig uviktig ettersom de til tider er like kriminelle som de de prøver å fakke
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det aller dummeste her er jo faktisk at det blir sagt "politiet ikke har lov ...osv" ! De som har blitt utsatt for politiets behandling vet at instansen ikke er redelig i sitt forhold til kriminelle eller andre som mistenkes/siktes for kriminelle handlinger. Og det er forøvrig en stund siden den første dommen ble felt med stor tyngde lagt på avlyttede mobiltelefoner. Og ikke lur deg selv å tro at "kodeprat" hjelper. Også er det en ting til. Hvis du tar ut batteriet på en vanlig gsm-telefon, resetter ikke hele telefonen seg(som regel). Nei , den har jo fortsatt strøm i et backupbatteri. Mobiltelefonens muligheter til avlytting er et hjelpemiddel politiet bruker mye, som regel ikke ved kontinuerlig avlytting av en enkelt telefon, men faktisk ved mer eller mindre tilfeldig avlytting av "alle" i et spesiellt miljø. Tror det er ganske mange som vil finne ut av det etterhvert...
legg telefonen siden av en radio?
du kan aldri stole på hva politiet gjør eller ikke gjør, de bryter ofte lover og regler selv, men er det noen som vet hvor man kan få kjøpt passive avlyttere?
har googlet en del, men de fleste selger bare til myndigheter osv og er svææært dyre.
Sist endret av cspace; 26. februar 2005 kl. 13:42.
▼ ... over et år senere ... ▼
noen som har vært borti et produkt som heter x-interceptor (bare å google) ? Var nesten litt for godt til å være sant, med tanke på pris.. Skulle gjerne hatt noen tilbakemeldinger på om det virkelig fungerer...
http://www.alibaba.com/catalog/10482...terceptor.html

Slike funker, de får du nok neppe kjøpt.

Sånne billiggreier er nok bare hoax.
Tilbake til det han spør om, for å få en slags lydindikator kan du vel bare ta elementet fra noen hodetelefoner, sette det i en liten boks og koble på en strømkilde. Da har du ihvertfall en gsm detektor.

Edit: Det går jo også an å kjøpe en Mobil-Krypterer, og denne var jo ikke i milliondollar klassen
Sist endret av Frenor; 4. august 2006 kl. 15:24.
goophy, takk for svar. Han duden som selger de mener de fungerer på analoge mobilnett (i en radius på 10 engelske miles). Er hele mobilnettet i norge digitalt, så går det jo dårlig...? Han kunne ikke gi meg noen referanser eller oppgi produsent, så det lukter vel kanskje litt mugg her, ja.
Sitat av King Ghidora
Jeg vet at det er mulig for lovopprettholdelsesorganer å avlytte mobiletelefoner, selv når telefonene skal være slått av. Eneste muligheten til å hindre dette er ved å ta ut batteriet, men dette er VELDIG tungvindt når man av og til skal ha en samtale om emnet.
Vis hele sitatet...
For det første; jeg tror ikke det spøtt på at vanlige mobiltelefoner skal ha innebygde bakdører som gjør at politiet kan ta kontakt med den for at den skal skru på mikrofonen og ringe opp politiet usynlig for deg. Hadde det vært mulig, så hadde det fantes ordentlige kilder på dette ute på nettet; garantert. Jeg synes helt ærlig du er en idiot for å ha trodd dette.

Det sagt, så selfølgelig, hvis telefonen din har vært tukla med, så kan den ikke stoles på lenger. Nyere telefoner med operativsystem / java-støtte er jo selfølgelig endel farligere her, selv om jeg ikke helt tror politiet ligger i forkant av avlyttningsteknologien.

Et mer simpelt og nyttig forslag er at du ganske enkelt skaffer deg en mobiltelefon fra utlandet. Jeg kjøpte selv min mobiltelefon når jeg bodde i Russland, og den kan jeg *garantere* ikke har noen bakdører som vestlige styresmakter har sniki inn. Den har selfølgelig ikke norsk ordliste, ubrukelig menysystem og den dårligste menyoversettelsen til engelsk noensinne.. men det er jo alt en del av sjarmen.
hyfe: Er du blind eller bare stokk dum? Hvis du i ikke hadde vært så ignorant at du bare leser første posten i en tråd så hadde sett at flere postere her har forklart godt hvordan det er mulig med en slik passiv avlyttning av mobiltelefoner.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av nan
hyfe: Er du blind eller bare stokk dum? Hvis du i ikke hadde vært så ignorant at du bare leser første posten i en tråd så hadde sett at flere postere her har forklart godt hvordan det er mulig med en slik passiv avlyttning av mobiltelefoner.
Vis hele sitatet...
Viss du les diskusjonen ser du vel at det er veldig veldig delte meininger, og ei rask opptelling seier meg at fleirtalet tviler...
hmm. Ja. Visste dere også at alle mennesker født senere enn 1974 har fått en brikke operert inn i hodet av CIA? Ved hjelp av denne kan de lytte på tankene dine og avlytte sansene dine via satelitt. Eneste som hjelper er å gå med hjelm av bly.

Jeg jobber med telefonisystemer etc dagen lang... Vennligst forklar, dere som tydeligvis vet det, hvordan noen kan avlytte min avslåtte GSM telefon???
Sist endret av neurotor; 13. august 2006 kl. 12:33.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av neurotor
Jeg jobber med telefonisystemer etc dagen lang... Vennligst forklar, dere som tydeligvis vet det, hvordan noen kan avlytte min avslåtte GSM telefon???
Vis hele sitatet...
Dei kan ikkje det. Enkelt og greit. RF er ekstremt enkelt å oppdage (som du sikkert er fullt klar over), og om dei kunne avlytte avslåtte mobiler, ville nok nokon oppdaga RF fra en avslått mobil. Ellers er det jo bare å måle straumen som går fra batteriet til telefonen - evt følge med på standbytida. Meg bekjent holder en mobil som blir brukt (dvs, radiosenderen blir brukt) max 10 timer. Standbytida på alle nye mobiler er bedre enn dette, altså trivielt å finne ut om mobilen bruker radiosenderen. Det burde også vere veldig veldig trivielt å finne ut når dette skjer, basert på å følge litt med på kor mykje du bruker telefonen.

Viss politiet avlytter samtalene dine, er det ingen måte du kan finne det ut på. Du kan ikkje høre klikkelyder, du kan ikkje ringe 08. Avlyttinga foregår digitalt, og gir ikkje kvalitetstap i din samtale.
Takk. Begynte et lite øyeblikk å tro at jeg var eneste mennesket her inne som ikke har sett for mye film. :-P
Ministry of Love
sptz's Avatar
I følge PST så finnes det "tredjeparts" "batterier" som muliggjør avlytting av telefonen. Men du bør vel kanskje sitte må mer en vanlig sensitiv informasjon for at noen vil være så vennlig i gi deg nytt batteri.

Av denne grunn så blir alltid mobiltelefoner samlet inn og batteriet tatt ut på sesitive møter i regeringen og sikkert andre steder også. Faktisk så ble denne praksissen vist på TV2 i forbindelse med et eller annet. Tror det var statsbudsjettet faktisk.
Nå snakker vi realitet her... Ser det ikke som usannsynlig at noen kan finne på å produsere batteripakker til mobiler som også inneholder radiosender... Men dæven da skal du ha gjort noe alvorlig galt dersom noen bruker så mye tid / energi på å holde styr på deg... Da bør du faktisk være så kriminell at profft utstyr som stopper / finner slikt blir småpenger for deg...

Skal bli gøy å se nå da... Som telefonene blir mer og mer avanserte / buggete... Kan vel ikke ta alt for lang tid før noen klarer å finne hull som man kan utnytte på enkelte mobiler / mobil-OS. Da bør man passe seg litt.
Sitat av nan
hyfe: Er du blind eller bare stokk dum? Hvis du i ikke hadde vært så ignorant at du bare leser første posten i en tråd så hadde sett at flere postere her har forklart godt hvordan det er mulig med en slik passiv avlyttning av mobiltelefoner.
Vis hele sitatet...
Kansje det er du som ikke har lest tråden, det er et regelrett spørsmål og du er nokk en gang dum og ignorant.
Sitat av wikipedia
Mobile phones can be used anonymously. Pre-paid mobile phones are available without being associated with a name or address, and because cards are used there is no billing information. However, once the user has been identified as using a certain phone, they can be tracked with the unique built-in International Mobile Equipment Identification (IMEI) encoded into each mobile phone. The IMEI emitted by the phone does not change, regardless of the SIM in the phone. It is even transmitted when no SIM at all is present in the phone. If longer-term anonymity is required, it is necessary to replace the phone and SIM every few days. Sometimes, for complete anonymity it is not advisable to have a mobile phone on your person at all. Some phones may still transmit information to the network or be accessible from the network even though the user has switched them off. It is therefore strongly recommended to remove the batteries from the phone.
Vis hele sitatet...


//20karakterer//
Kjøp deg en satelitt telefon de går ikke ann å spore har jeg hørt, og en White Noise generator, da er du vell temmelig sikret?
Hvis du har en GSM repeater. (blir vel omtrent en falsk basestasjon siden signalet går mellom den.) kan du ikke da (hvis det finnes HW for det) rute den ene antennen innom en datamaskin også bruke et GSM analyserings program?

burdte vel fungere. GSM repeatere får du jo nedi en tusenlapp. SW får du "gratis" på internett.
hovedproblemet jeg ser er vel å få lyttet til trafikken(med en laptop eller en stasjonær pc).

Edit:
BTW: pakke mobilen inn i aluminiumsfolie funker utmerket
Sist endret av LetMeBleedPLZ; 16. august 2006 kl. 18:28.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av LetMeBleedPLZ
Hvis du har en GSM repeater. (blir vel omtrent en falsk basestasjon siden signalet går mellom den.) kan du ikke da (hvis det finnes HW for det) rute den ene antennen innom en datamaskin også bruke et GSM analyserings program?

burdte vel fungere. GSM repeatere får du jo nedi en tusenlapp. SW får du "gratis" på internett.
hovedproblemet jeg ser er vel å få lyttet til trafikken(med en laptop eller en stasjonær pc).

Edit:
BTW: pakke mobilen inn i aluminiumsfolie funker utmerket
Vis hele sitatet...
*rute* trafikken innom? Du får neppe GSM-repeater som dekoder, dvs les det digitale signalet og sender på ny for 1k. Du får nok en analog repeater som bare repeterer nøyaktig det den får inn, inkl støy. Og du har ikkje digital ut på en gsm repeater til 1k. Garantert. 900MHz er såpass høg frekvens at det er ikkje bare-bare å dekode. Det finst, men tipper du blir minst 30k fattigere...