Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1585
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Jeg trenger noe regnskapsoftware til Mac, men har ikke snøring på hva som er bra eller dårlig - fant massevis på Google, men har aldri brukt regnskapsprogrammer før, så jeg vet liksom ikke hva jeg skal se etter.

Tips?

h
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Trådstarter
Jeg fant svaret, og bestilte MYOB (www.myob.co.uk), som ifølge en fyr her på berget skal være det beste til mac.

Cheers,

Haje
går det ikke ann å bruke vanelig reneark til sånn.. exel for mac eller.no
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Trådstarter
Excel? Til å kjøre et regnskap for en bedrift?

Jo, det går jo sikkert an, det, men regnskapsføreren min vil komme til å drepe meg. For ikke å snakke om at Excel ikke kan skrive ut regninger / kvitteringer.

Jeg kunne jo sikkert skrevet min egen databasedrevne løsning, men faen - jeg er fotograf, ikke regnskapsfører.. :P

h
lykke til med den nye bedriften da SharQ!
I like turtles
Skyfex's Avatar
Det er et bestemt program som er veldig bra til regnskap.. men jeg husker ikke navnet.. Så reklame for det i et Mac magasin jeg kjøpte i Australia for en stund siden. Skal se om jeg finner det.

Gah.. Det var MYOB.. beklager SharQ
Sist endret av Skyfex; 19. mars 2004 kl. 16:49.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Trådstarter
heheee - godt å høre at jeg ikke kjøper katta i sekken i alle fall

Takk!

h
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Vel, det er klart det GÅR å få excel til å skrive ut regninger, det er bare å gjøre de rette tingene det, men hvor praktisk det er er en annen sak... Har en som er ganske grei til windows, men den er basert på access (databasegreia i MS office, funker vel ikke på mac da?), så denne her må nesten testes siden jeg akkurat har gjort machore av meg
Sist endret av atomet; 18. mars 2005 kl. 15:42.
Når er det sikkert for sent, men det kan hende du finner noe på sourceforge.net. Som f.eks. denne: http://sourceforge.net/projects/compiere/
Jeg fant ihvertfall noe nyttig takket være en gammel tråd, så det så