Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  65 3869
Finnes det noen som har noen gode ideer for å bli kvitt fyllesjuke??
Jeg har fått meg ny jobb nå som innebærer nesten bare nattskift fra 24:00-08:00 så jeg trenger hjelp
en god måte å bli kvitt bakfjernhet kommer også godt med.....
Tips mot bakfullhet: Drikk 1000 liter vann før du legger deg etter du har vært på fylla. Er også bra å drikke litt vann iløpet av kvelden.

Tips mot bakfjenhet: Noup.
Det går ann i alle fall det jeg har gjort. Du spiser litt rett før du fyrer, helst samtidig. Å før du legger deg. Da er du sulten når du våkner om morgenen igjen, å får spist.

Det går ann å ta en eller to "zurtex"(vet ikke hvordan man skriver det jeg), før du drikker å så en eller to før du legger deg igjen...
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
er det fremdeles mange som sverger til zyrtec?
bli kvitt:
spis: stoor ost og skinke shell landgang
drikk: mye vann og cola
Bob Saget's Avatar
Trådstarter
Har jo testet hodepine tabletter og vann, men det må da finnes en enklere måte, orker aldri å tenke på noe annet enn senga mi når jeg er på vei hjem (kan jo hende jeg tenker på en eller annen dame jeg har i armkroken, men men ikke alltid så klart....
Opprinnelig postet av drwho
Har jo testet hodepine tabletter og vann, men det må da finnes en enklere måte, orker aldri å tenke på noe annet enn senga mi når jeg er på vei hjem (kan jo hende jeg tenker på en eller annen dame jeg har i armkroken, men men ikke alltid så klart....
Vis hele sitatet...
Du tenker altså mer på senga når du ikke har med dame enn når du har med dame? rart tilfelle..

fra spøk til ganske alvor. som andre sier, synes hodepinetabletter og vann funker greit. resten tror jeg man må leve med..
Svart kaffe er beste kur for bakfjernhet ihvertfall.
Viss hjernen din virker godt nok når du kommer hjem så steker du 3 egg spiser det med overnatulig mye ketchup og gastromat (salt og pepper funker også) til dette drikker du en halv liter melk.

Mineraler skal vissnok bryte ned alkoholen så viss du har noe salt eller noe så stapp i deg noe av det (Har testet Salt & Pepper potetgull dagen der på, i en varm VARM!!! bil på vei til TG, funker bra det )

Ta med deg en 1,5 L med kaldt vann + 3 stk smertestillende. kast innpå 1 Paracet eller Ibux før du legger deg, pass på at det er IKKE blir for varmt på rommet der du sover, for du vil unødig våkne midt på natten kliss våt av svette som du ruller deg rundt i, og har en hjerne skade (hodepine) som tar liver av deg.
Sørg for at det er mørkt... å våkne av sola eller taklampa er som å våkne med en 1000w annlegs lampe i tryne... ikke kos.

Viss du skulle våkne uannsett så er vannet fint å ha.

Når du våkner dagen etter på skal du være ganske bra... viss ikke vet du hva du skal gjøre med de 2 siste tablettene

Etter du har kjempet deg ut av senga så har du 3 steg du må igjennom.

1. Spise (selv om du holder på kasteopp)

2. Drite (blir rar i magen av å feste)

3. Dusje

Angsten og skjelvingen kommert til å roe seg utpå dagen... (viss du husker hva du har drevet med natten før da)

TIPS : Skru av mobilen! (Liker ikke folk som ringer for å fortelle deg hvor mye dritt du har gjort i fylla + du sparer deg for enda mer angst)

Dette er min rutine, den funker veldig bra... og den er godt uttestet hehe

+++ Pleier du å bli mongo full bør du tenke i forveien legge 1 pakke med smertestillende og ett førstehjelps kit i nattbords skuffen. ++++ GI F... i matlaginga det skaper deg bare klin og rot dagen etterpå... hehe ikke morro.
Sist endret av swix; 17. mars 2004 kl. 13:06.
Zyrtec allergi tabeletter funker fint.. Har Pollen attpå til så om sommern så er jeg aldri fylle sjuk....
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
Jeg pleier aldri å ta noe smertestillende etter ei fyll, er faktisk veldig sjeldent at jeg tar smertestillende i det hele tatt. Men det pleier å hjelpe med en liten "rev" for meg før jeg køyer. Da er somregel formen akseptabel dagen derpå...
very impotent freak
Delusional's Avatar
Jeg har alltid hatt problemer med å ha en jævlig bakrus, særlig kvalme, ikke så mye hodepine. Det jeg gjør for å hindre/dempe bakrusen er følgendde:
Når jeg kommer hjem, går jeg på badet og stikker fingren i halsen og får opp mest mulig av dritten, jeg får i meg mest mulig veske, melk og vann (brus er også greit, mest mulig vann til cellene). Spis noe, har du spydd på festen eller noe, få deg en pizza eller noe slikt. Når du kommer hjem spiser du noe, jeg spiser ofte egg og bacon. Kast litt vann i ansiktet.

Så går du og legger deg og ber til fyllegudene om at du skal få en bakrusfri dag i morgen og at barn i uland får det bedre.

Spyr du, spiser du, og drikker noe uten alkohol
Gå hjem spy, drikk og spis.
Drikk, drikk _DRIKK!!!_
Legg deg.

Og til alle som drikker sprit her er min teknikk: Ha alltid flasken full, i begynnelsen av kvelden drikker du sprit og litt vann til. Etterhvert som flaskens innhold synker, fyll på med brus, eller juice ekker hva enn du har i drikker. Drikk så ofte du kan, på slutte av kvelden drikker du kun <dindrikkher>
swix: Det måltidet hørtes ut som effektivt brekkmiddel når man er full. Jeg er helt edru nå og jeg brakk meg når jeg leste posten.

Til alle som tar zyrtec: Jeg spyr hver jævla gang jeg drikker og tar zyrtec. Det er ikke en tilfeldighet. Noen som har samme erfaring?
Eller er det kanskje at alle digger å spy i fylla?
very impotent freak
Delusional's Avatar
Bedre å spy på kvelden når festen er over enn, om morgenen eller å være dårlig hele dagen derpå
En jonas, eller en bong-hit skulle da funke mot fyllesyke.
Et par jeg kjenner sier det funker hver gang,
kan ikke si noe selv ettersom jeg ikke drikker.

Edit: Inntas på nachspiel evt. før du skal sove.
Mitt beste tips mot bakrus er såre enkel... Drikk bare en ting

Selv drikker jeg redbull+vodka, aldrig annet, drikker vel en helflaske vodka og x antall bokser redbull (blandet da, selvsagt) og jeg har aldrig värt spysjuk eller vondt i hodet dagen etter. (sjabby er jeg, men i bra nok form til å gjöre det jeg vanligvis gjör).
fyre litt og drikke samtidig!
man blir jo ofte ganske fucka...hehe. men noen ganger blir formen helt genial.
Det fine med det uansett hvordan kvelden går, er at formen er helt fin dagen etter! det gjelder ihvertfall meg..
har kanskje noe med hvor mye man klarer å drikke, men har også opplevelser som tilsier at det ikke betyr så mye bare man fyrer.
Drikke mye vann, spise tørt knekkebrød og pære funker ganske bra.
Sier ikke mer: DDD

Dusj - Dass og Drikke

En halv liter lunket vann med en teskje salt. Smaker ikke særlig, men en av hovedgrunnene til at du er dårlig er tap av fuktighet og salt i kroppen.

Har flere ganger brukt dette når jeg har våkna dagen derpå og omentrent bedd til høyere makter om å få dø... Etter 5 minutter - frisk og rask...

En annen ting er jo å ikke legge seg på stigende rus.. men vente til du er "over the top"
For min del gjelder det både alkohyl og bønne...
Sist endret av DJtm; 17. mars 2004 kl. 17:00.
Før du legger deg:
Drikk masse vann og røyk en liten rev.

Da du står opp:
Drikk cola og fyr gjerne en rev om det blir for ille
One of the good guys
2rs1's Avatar
Opprinnelig postet av drwho
Finnes det noen som har noen gode ideer for å bli kvitt fyllesjuke??
Jeg har fått meg ny jobb nå som innebærer nesten bare nattskift fra 24:00-08:00 så jeg trenger hjelp
en god måte å bli kvitt bakfjernhet kommer også godt med.....
Vis hele sitatet...
http://www.freakforum.nu/forum/showt...&threadid=3868

Den er kjekk og grei. Selv så blir det vann, fruktjuice, frisk luft og søvn.
Bob Saget's Avatar
Trådstarter
Takk for aløle tiåpsene, da kan det hende at jeg klarer meg gjennom en helg til uten å falme helt.
Jeg tviler sterkt på det baby!

DongJohan som ikke er fyllesjuk på en mandag? Nei..
min kur,

frisk luft, vann, panodil zaqpp, fotball på tv og mere frisk luft og vann
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
min kur,
stor joint, ørten episoder southpark, grændis og glasscola + digg sofa å parkere i.
En sund sjel i et usunt legme?
Drikk et stort glass melk når du kommer hjem fra byen/fest og ta gjerne noe og spise på, noe med fiber (lite fiber i kebab) så har magen noe og jobbe med... Det hjelper veldig. Særlig for magen. Cola smaker kanskje bedre, men cola er surt..
Melk øker sannsynligheten for å kaste opp mye mer enn f.eks vann. Drikk vann i løpet av kvelden drikk så mye vann du makter før du legger deg.
Gå på dass, dusj, drikk kaffe (kaffe setter fart på fordøyelsen etc.)
Spis mat gjerne noe salt.
Cola inneholder visstnok noe som hjelper mot kvalme, men drikk med lite eller ingen kullsyre (rist bort bobler!).
Ikke gjør noe, jeg gjør hvertfall ikke noe, men nå blir ikke jeg fyllesjuk heller da. :P
Knupster: Det med cola mot kvalme er vel gammel overtro eller det stammer fra en tid da cola ikke bestod av det samme som nå? Er ihvertfall hva jeg har hørt.
Opprinnelig postet av felix_poker
Knupster: Det med cola mot kvalme er vel gammel overtro eller det stammer fra en tid da cola ikke bestod av det samme som nå? Er ihvertfall hva jeg har hørt.
Vis hele sitatet...
Hmm, merkelig.

Cola pleier jeg å drikke vær gang jeg føler meg dårlig og spyr som en gris. Funker for meg. Sikkert de skadelige stoffene i det.
Hmm.. trur faktisk cola skal ha ein effekt som binder innholdet i magen. Funka som juling under lange ferie bilturer som kid.

Men, bakfull. Har hoyrt ein plass at aa ta ein multivitamin pille paa degen du gaar ut skal virke ganske bra. Trur det var B-vitminer som gikk i vasken naar kroppen startet nedbryting av alkohol. Spise for, under aa etter du har drukket hjelper og. (ta med grandis (eller mia >my choice<) til festen.. heh ) Masser av vann for du legger deg er obligatorisk. Aa pusse tennene.. Aa vaakne med puke breath hjelper ivertfall ikkje mot kvalme. :P

Har aldri hatt behov for hodepine tabeletter. Med unntak av eit tequila eventyr som skjedde ein gong.

Beklager mangel av norske bokstaver. Amerikansk tastatur. Put inn der det ser ut til aa passe.. heh
Opprinnelig postet av PepZi
Drikk et stort glass melk når du kommer hjem fra byen/fest og ta gjerne noe og spise på, noe med fiber (lite fiber i kebab) så har magen noe og jobbe med... Det hjelper veldig. Særlig for magen. Cola smaker kanskje bedre, men cola er surt..
Vis hele sitatet...


melk klumper seg av alkohol da luring.........kan tette igjen hele jævla halsen så er det good night liksom

men ja som andre sier: zyrtek virker fett som f**n
Mange flotte tips her =) Passer bra for til helga skal det fylles hardt og lenge men dagen derpå er det rett til Sverige og jeg har en tendens til å bli grusomt fyllesjuk.

Av erfaring hjelper vann
ikke drikk både sprit og øl!

og dagen derpå bør du ligge jævlig stille og spise noe for å roe magen. etter du har spist litt bør du ligge stille en stund for at det ikke skal komme opp igjen
very impotent freak
Delusional's Avatar
Tar vanligvis 1-2 timer før jeg klarer å manne meg opp til å røre på meg, og jeg angrer like mye på det hver gang! (viss jeg har vært skikkelig på fylla og ikke fulgt mine egne råd :S)

Kimbeer: Melk funker fint det, jeg har blitt fortalt at det driver å stabiliserer forholdene i magen, blir det for mye aktivitet så kaster du opp.
Coca Cola ble oppfunnet som en medisin mot "mageproblemer", så det stemmer at det har en viss lindrene effekt. Tror det har noe med at det stabiliserer syreinnholdet i magesekken(samme som f.ek.s Samarin eller Nyco Fruktsalt gjør)!
w00p: så nettop en dokumentar om cocacola på tv. De sa ikke noe om det der.

Cola ble oppfunnet for å tjene penger.
Cocainen ble oppfunnet for å hjelpe til å kutte ut morfin og var en viktig ingrediens i cola en stund.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Drikk melk når du kommer hjem fra fest. Dette er bare en helt genial måte å hindre fyllesyke på.
Appensin Juice med noen skjeer sukker oppi we bra, også epler, da forsvinner brennvinssmaken ut av munnen tvert! hjelper også å dusje, og da kommer formen fort etterpå
En liter appelsinjuice før du legger deg. C vitaminene hjelper. Og frisk luft på rommet du sover i..
zyrtec har ikke sviktet meg enda :-) +drikk masse vann!
En klype salt og en liter vann før du legger deg. Har funket på meg siden jeg beggynte å drikke voksenbrus..!
Cola funker, tror det har noe med syre osv.
Jeg har hørt at Matilde skal være jævlig effektivt mot bakrus. Vet ikke hvorfor.
Æsj! Melkeprodukter og spy er nære slektninger. De kommer ofte hånd i hånd.
Opprinnelig postet av felix_poker
Æsj! Melkeprodukter og spy er nære slektninger. De kommer ofte hånd i hånd.
Vis hele sitatet...
du er spy!! drikk med måte i kveld alexander..
Opprinnelig postet av jimKing
du er spy!! drikk med måte i kveld alexander..
Vis hele sitatet...
WTF?!? Hva var det du skulle si der?
Jeg har tvertimot hørt appelsinjuice er direkte skadelig dagen derpå. Nyrene tar enorm skade av appelsinjuice'n...


men, men.... man har jo en i reserve
bakfyll: drikk vann/melk. melk pga. at det er nøytralt å da slipper man fryktelig fylle-mage. Som dere sikkert kjenner til. Men melk kan ofte være ekkelt å drikke etter en lang natt. Så vann er nok å foretrekke. Grunnen til at det er så viktig å drikke væske etter en fyll er for å hindre at man blir dehydrert. Det er nemmelig det som gjør sånn at man får skikkelig hodepine dagen derpå.

Bakfjern: enkelt å greit slutt å røyk drit ;P så slipper man det.