Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1179
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Er det noen som har tips til programmer og fremgansmåter som gjør DVD ripping så lett som mulig under OS X?

Dette er det eneste jeg fortsatt bruker PCen min til - og det er liksom litt teit å ha en 21" skjerm stående og ta opp plass på pulten, bare fordi jeg skal rippe litt filmer i ny og ne.

Noen tips?

Haje
Så lett som mulig

DVDBackup( For å legge MPEG-2 på Harddisken )
MEncoder( for å konvertere MPEG-2 på HD til omtrent hva du vil. Et program som følger med MPlayer og minner om Cleaner, men som har 85+ forskjellige bilde kodeker/formater, og 120+ forskjellige lyd kodeker/formater )
▼ ... noen uker senere ... ▼
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Trådstarter
Jeg fant faktisk et alt-i-ett program, som leser dataene fra DVDen, encoder, og splitter filene dersom man vil ha dem over flere CD-rom.

D-Vision 2, skrevet av en gal franskmann med tvilsomme engelskkunnskaper, men som har laget et pent gui til MEncoder i alle fall..

http://www.macupdate.com/info.php/id/8825

Fungerer minst like bra som Dr. DivX på WinTel - men man slipper å betale! Teehee.

Haje
Men kan det kun konvertere til Div-X?

Slik jeg kjenner MEncoder så har den noen og 80 kodeker på bilde og litt over 100 på lyd.

[edit]... og den springer i ring rundt Media Cleaner[/edit]
Sist endret av fxxked; 22. mars 2004 kl. 23:24.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Trådstarter
Konverterer til DivX eller Xvid. 80 kodeker er jo sikkert greit, men jeg er litt n00b, og er ganske fornøyd med å komprimere til Xvid, jeg

H
XviD er nå den beste videocodeken uansett .
Hmm, pleier å lage MPEG-2 jeg, for da kan man ha det i DVD-spilleren.

MEncoder leser fint Real, wmv og andre raringer også.

Men det virker som at disse Mac coderne har implementasjonsvegring.
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg sverger til handbrake:
h__p://handbrake.m0k.org/

pent gui, og enkelt å bruke. Dytt inn dvd-skiva, velg størrelse på fila og enkodingsmåte... og trykk start. That's it.